Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas --> Lee Vining - Mogelijk in april?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AmonRa
Amerika-ontdekker

Las Vegas --> Lee Vining - Mogelijk in april?

Bericht door AmonRa »

Wij willen 's morgens vroeg vanuit Las Vegas naar Lee Vining vertrekken, alwaar wij graag willen verblijven in Murphey's Motel.

Nu wil ik graag een beroep doen op de kenners van deze route. Is het mogelijk om deze route te rijden in april? Ik weet dat de Tioga Pass gesloten is, maar verloopt de route die wij willen rijden via die Pass of kan je ook 'dwars' door Yosemite heen?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Lee Vining ligt vlak voor de Tioga Pass. Als je niet via de pass naar Yosemite wilt (kunt) moet je onderlangs via Bakersfield en Fresno naar de zuidingang van Yosemite.

Marjon
AmonRa
Amerika-ontdekker

Bericht door AmonRa »

vana schreef:Lee Vining ligt vlak voor de Tioga Pass. Als je niet via de pass naar Yosemite wilt (kunt) moet je onderlangs via Bakersfield en Fresno naar de zuidingang van Yosemite.

Marjon
Bedankt voor je reactie. Dus we kunnen beter niet naar Lee Vining gaan?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk het niet want als de Tiogapass gesloten is moet je weer een heel eind omrijden. Bovendien is er volgens mij in Lee Vining niet veel te beleven.

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

vana schreef:Bovendien is er volgens mij in Lee Vining niet veel te beleven.
Bij Lee Vining ligt Mono Lake, toch wel een heel uniek stukje natuur! Je bent er geen uren zoet mee, maar het staat toch zeker op mijn lijstje als we de volgende keer die kant op gaan!

Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jasmino schreef:
vana schreef:Bovendien is er volgens mij in Lee Vining niet veel te beleven.
Bij Lee Vining ligt Mono Lake, toch wel een heel uniek stukje natuur! Je bent er geen uren zoet mee, maar het staat toch zeker op mijn lijstje als we de volgende keer die kant op gaan!

Jacqueline
Lee Vining is inderdaad geen doel op zich, maar Mono Lake en het spookstadje Bodie dat iets noordelijker ligt zijn de moeite waard om te bezichtigen. Je kunt dan ook overwegen om via Lee Vining en Lake Tahoe naar Yosemite te gaan maar dan ben je wel meer tijd kwijt dan met de route onderlangs.
Speel eens wat met http://www.randmcnally.com (via Plan a road trip) ze houden daar nu rekening met de gesloten Tiogapas. Aardig om te zien wat hij aangeeft als je Lee Vining en Yosemite village ingeeft.
AmonRa
Amerika-ontdekker

Bericht door AmonRa »

Martin & Marianne schreef: Lee Vining is inderdaad geen doel op zich, maar Mono Lake en het spookstadje Bodie dat iets noordelijker ligt zijn de moeite waard om te bezichtigen. Je kunt dan ook overwegen om via Lee Vining en Lake Tahoe naar Yosemite te gaan maar dan ben je wel meer tijd kwijt dan met de route onderlangs.
Speel eens wat met http://www.randmcnally.com (via Plan a road trip) ze houden daar nu rekening met de gesloten Tiogapas. Aardig om te zien wat hij aangeeft als je Lee Vining en Yosemite village ingeeft.
Bedankt voor de URL.

Als ik het goed begrijp is de Tioga Pass de Oostelijke ingang van Yosemite? Dus als die dicht is, hebben we eigenlijk niets te zoeken in Lee Vining? We wilden Lee Vining gebruiken als startpunt voor onze bezoeken aan Yosemite (2 dagen). Als we vanuit Fresno naar Yosemite gaan, dan is dat zonde van de tijd toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

AmonRa schreef: Als ik het goed begrijp is de Tioga Pass de Oostelijke ingang van Yosemite? Dus als die dicht is, hebben we eigenlijk niets te zoeken in Lee Vining? We wilden Lee Vining gebruiken als startpunt voor onze bezoeken aan Yosemite (2 dagen). Als we vanuit Fresno naar Yosemite gaan, dan is dat zonde van de tijd toch?
Klopt allemaal.
Op deze kaart zie je de wegen in het park en de Tiogapas duidelijk aangegeven.
En als je wilt zien hoe het nu in Yosemite is kijk dan eens op hun webcams (vanaf ca 16.00) .
In de vallei is het dus nu ook al goed wandelen.

Marianne
AmonRa
Amerika-ontdekker

Bericht door AmonRa »

Martin & Marianne schreef: Klopt allemaal.
Op deze kaart zie je de wegen in het park en de Tiogapas duidelijk aangegeven.
En als je wilt zien hoe het nu in Yosemite is kijk dan eens op hun webcams (vanaf ca 16.00) .
In de vallei is het dus nu ook al goed wandelen.

Marianne
Wat zou u doen in ons geval? We willen vanaf Las Vegas in 1 keer naar een plek rijden wat we kunnen gebruiken als startpunt voor onze bezoeken aan Yosemite. De Tioga Pass is dicht in april dus daar gaan we niet langs.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt naar Fresno, maar dan zit je nog wel 2 uur van Yosemite af. Wellicht kun je nog iets verder rijden dan Fresno (is 6,5 uur rijden).
Voor de tweede nacht kun je dan iets dichter bij of in het park zoeken.
In april zal het niet nodig zijn om van te voren te reserveren dus je kunt gewoon kijken hoever je komt vanuit Las Vegas. Dan de volgende dag naar Yosemite en onderweg iets regelen voor de komende nacht.
Ik zou in de vallei zelf gaan overnachten, scheelt je tijd, en in april zul je weinig buiten de vallei kunnen doen.

Marianne
Koen
Amerika-ontdekker

Re: Las Vegas --> Lee Vining - Mogelijk in april?

Bericht door Koen »

[Enig idee of deze pas eind october nog open is.
Wij zitten met hetzelfde probleem

groetjes
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Las Vegas --> Lee Vining - Mogelijk in april?

Bericht door markro »

Koen schreef:Enig idee of deze pas eind october nog open is.
Wij zitten met hetzelfde probleem.
Hier kan je de openings- en sluitingsdata zien van de voorbije jaren: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm .
Afhankelijk van de sneeuwval gaat de Tioga Pass open c.q. dicht.
Zorg in ieder geval voor een alternatieve routeplanning voor het geval de bergpas eind oktober al dicht mocht zijn.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer