Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kirstenenluis
Amerika-ontdekker

Weekje San Francisco

Bericht door kirstenenluis »

Vandaag te horen gekregen dat ik over anderhalve week mee mag met vriendlief naar San Francisco!

Hij moet daar een week zijn voor cursus en door verkoop van vakantiedagen, wordt mijn ticket ook bekostigt!

We zitten zelf alleen niet in San Francisco, maar in San Jose...dit omdat het hotel vlakbij de cursus lokatie is en ja, die is in San Jose.
Vriendlief zal de dagen voornamelijk in de schoolbanken doorbrengen, en mij rest ??? shoppen / omgeving met huurauto ontdekken?

Alle tips zijn welkom!
wama4040
Amerikafan

Re: Weekje San Francisco

Bericht door wama4040 »

San Francisco is een van de mooiste steden in Amerika.
Er is veel te zien en te beleven.
Wij kochten een San Francisco Pass daarmee kan je 7 dagen het openbaar vervoer mee nemen.
Te voet is San Francisco een vermoeiende stad door al die heuvels.
Ook kan je met die pass 6 bezienswaardigheden bezoeken.
Heb er ook een video over gemaakt onder volgende link:

http://www.youtube.com/watch?v=1aSk8PmT3-U

Ook op ons blog van 2010 kan U informatie vinden over San Francisco.
Links op ons blog kan je de andere dagen bekijken door op de datum te klikken:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/ar ... ?ID=637301

Veel plezier ginder

Ria en Guido
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Volgens mij valt het wel mee met die heuvels. De ene straat is misschien heel stijl, neem je de straat parallel, twee blokken verderop, dan kan die straat alweer hartstikke vlak zijn.

Openbaar vervoer is erg handig maar je ziet meer als je loopt! Ik vond SF juíst een heel beloopbare stad, mede omdat het zo klein is.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Da's een leuke kans! Wat tips:

- Je kunt met caltrain (de trein) van San Jose naar SF, maar met de auto is wel sneller en meer flexibel. Parkeren is redelijk duur in SF...

- In de buurt van San Jose kun je leuk winkelen in Los Gatos. Dat is een wat sjieker stadje, en winkelen in downtown vind ik daar leuker dan in een mall.

- Een grote en best mooie mall is Hillsdale in San Mateo. Ook met de trein te bereiken.

- De I-280 is veel mooier rijden als je naar SF gaat dan Hwy 101.

- Capitola is een handige plek om van het strand te genieten (al is het niet echt strandweer natuurlijk). Hwy-17 van San Jose naar Santa Cruz (dicht bij Capitola) is wel druk en bochtig.

Ik kan je nog veel meer tips geven, maar misschien kun je aangeven wat voor dingen je wilt doen en zien. SF is uiteraard een leuke bestemming, maar er is zoveel meer te zien hier.
kirstenenluis
Amerika-ontdekker

Bericht door kirstenenluis »

@ goldenhills,

Wow, wat een tips! :thumbup: Onwijs blij mee!

We zijn 3 jaar terug in San Francisco geweest tijdens onze rondtrip langs de west-kust, dus ik heb toen al veel van San Francisco gezien!
Maar ik vond de stad geweldig, dus zou ik ook graag terug willen voor nog een bezoek!

We / ik hebben zoiezo een huurauto aangezien deze al geregeld is door zijn werk! :-)
Tja, ik wil gaan shoppen, liefst weer bij een outlet en er zullen wel weer wat crocs met me meegaan! ;-)

Andere dingen;
- kust / strand voor fotografie
- dierentuin / zee aquarium bezoeken?
- Dagje Napa valley (3 jaar terug ook geweest en wil graag terug) Is dit haalbaar in 1 dag?
- San francisco voor fotografie
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Glad to help. Nog wat meer tips:

- Uiteraard Hwy-1. In de buurt van Davenport willen er nog wel eens kite surfers zijn, wat leuke plaatjes kan opleveren.

- Ano Nuevo SP is ook een leuke uitstap, maar daarvoor moet je in dit seizoen wel reserveren, vanwege de zwangere seals.

- CA-35 / Skyline boulevard is ook leuk, met bos en uitzicht over zowel de Pacific als de Bay. Lunch bij Alice's restaurant, op de kruising van 35/84 (Skyline / Woodside)!

- Het aquarium in Monterey is erg mooi.

- De Academy of Sciences in SF is een erg mooi museum.

- Napa Valley is te doen in 1 dag. Misschien is het leuk om bijv. heen via de I-680 te rijden, en terug via de Golden Gate / 101. De I-880 is druk en lelijk. Berkeley is overigens ook een leuke plek om te bezoeken (en goede restaurants).

- De grootste outlets zijn in Gilroy, goed te bereiken vanuit San Jose.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij vonden Sacramento ook erg leuk voor een dagje. Capitool bezoeken en het oude centrum vonden wij erg leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer