Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tickets Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DaphneB
Amerika-ontdekker

tickets Antelope Canyon

Bericht door DaphneB »

Wij willen graag zaterdag 9 juni naar Antelope Canyon.

Waar kan ik entree kaartjes kopen zonder er een hele tour aanvast te plakken? dus zeg maar nu kaartjes reserveren en bij binnenkomst op te halen ( of eventueel per mail te ontvangen)

Wij willen graag een tour van 50 minuten door de Upper Canyon, maar absoluut geen tour waarbij we met een jeep worden afgezet vanuit Page.
In verband met de mooie lichtinval willen wij de tour boeken van 11:30

Wie heeft er tips?
Afbeelding
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door KW1984 »

Wij zijn gewoon zelf naar de ingang gereden, daar de auto geparkeerd en kaartjes gekocht bij het hokje dat er staat. Ging allemaal prima!
Geen idee of je losse kaartjes ook van te voren kunt kopen, het was allemaal niet erg geprofessionaliseerd/geautomatiseerd, dus ik denk het haast niet.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

En had je toen ook kaartjes voor 11:30 uur?
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Volgens mij kan je wel online reserveren, maar dat zijn dan wel de tours met een Jeep vanuit Page.
De andere variant is zelf naar het hokje rijden, kaartje kopen en dan alsnog in een Jeep door de wash naar de ingang van de Canyon rijden.
Als je niet in een Jeep wilt, dan zou je de Lower kunnen overwegen, zit aan de overkant van de Upper en hier hoef je niet in een Jeep, de ingang ligt vlak achter het hokje. Ik vind de Lower trouwens veel leuker dan de Upper...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

voor de lower mag het geen probleem zijn er zo zonder reservering naar toe te gaan hoor.
In juli 2010 was het er zeer druk maar er vertrokken heel de tijd tours.
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Nu lees je vooral over het mooie lichtinval rond 11:30.

Als je wat later op de dag gaat is het nogsteeds heel mooi neem ik aan?

hmmm dus Lower is mooier dan Upper lees ik hierboven... :)
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Waarom wil je eigenlijk niet met de Jeep?
Ik heb wel al kaartjes vastgelegd voor hetzelfde weekend en de tour van 11.30 uur.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

De Upper moet betere beams hebben, maar de Lower is langer, dieper, en (persoonlijke mening) spectaculairder. In de Upper is het 1 niveau, gewoon rechtdoor (met de bochten mee) lopen. In de Lower zitten trapjes en nauwere passages. Als je ze nog nooit gezien hebt dan is de Upper ook mooi, maar als je eenmaal de Lower hebt gezien dan zal de Upper een teleurstelling zijn.

Met de Jeep vanaf Page valt best wel mee, het is geen lange rit, alleen rijden ze wel wat hard en je wordt wat heen en weer geschud.
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Vito schreef:Waarom wil je eigenlijk niet met de Jeep?
Ik heb wel al kaartjes vastgelegd voor hetzelfde weekend en de tour van 11.30 uur.
Ik heb wel gekeken om met een jeep te gaan maar deze excursies worden niet goed beoordeeld bij tripadvisor.
Helaas zijn er heel veel negatieve reactie. Daarom willen we graag zelf erheen rijden.
MAAR dat betekent dan wel dat we niet kunnen reserveren voor de trip van 11:30..... lastig!

mag ik vragen waar jij hebt geboekt? :)
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij hebben de trip al een keer gedaan, ik heb niets negatiefs kunnen ontdekken. Ja, ze rijden pittig en je hobbelt nogal wat heen en weer als je door de wash gaat, maar datzelfde gebeurt als je naar het hokje gaat, want ook dan moet je in die Jeep om bij de ingang te komen.
Als je graag naar de Upper wilt dan zou ik gewoon wel de Jeeptour boeken, de rit is ongeveer 10-15 minuten.
Wil je absoluut niet in de Jeep dan moet je kiezen voor de Lower.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb geboekt bij Roger Ekris. Die naam had ik hier ook op het forum gelezen.
Eerlijk gezegd is het niet eens bij me opgekomen om dat soort trips op Tripadvisor na te kijken.
We zien het vanzelf, wij wilden gewoon perse de rondleiding van 11.30 vanwege het licht.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als ik op tripadvisor kijk naar de beoordelingen van de Antelope Canyon dan zijn de meeste reviews juist positief!
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

lyan schreef:Als ik op tripadvisor kijk naar de beoordelingen van de Antelope Canyon dan zijn de meeste reviews juist positief!
het gaat ook om de beoordeling van de tour daar naartoe Roger Ekins Canyon Tour.
Uiteraard zijn de beoordelingen over de Antelope Canyon heel erg goed
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij zijn met deze gegaan, eigendom van Carolene Ekis: http://www.antelopecanyon.com
We waren echt heel tevreden, we hebben in Page zelf voor de volgende dag gereserveerd in hun shop. Ze zitten aan de linkerkant van de Pizza Hut. Straat oversteken (wel aan dezelfde kant) en dan op de hoek. Er staan foto's van de Antelope Canyon in de etalage.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ook wij hebben de tour 2x met Roger Ekis gedaan.
De tocht met de jeep vonden wij net leuk en heerlijk verkoelend!

In 2006 is ons de tocht heel goed bevallen, genoeg tijd om te fotograferen en we kregen veel uitleg.

In 2009 viel het ons een beetje tegen. De gids vertelde wel wat maar was heel gejaagd tijdens het fotograferen. Hij was tijdens de tocht wel heel aardig maar volgens mij boeken ze veel te veel groepen waardoor het ontzettend druk is in de canyon.
Na de rit (nadat de gids zijn fooi had gekregen!) sloeg zijn stemming om als een blad aan de boom. We wilden nog een vraag stellen maar hij deed net of hij ons niet meer zag en liep weg. Zooo irritant.

We hebben de Canyon nu wel gezien maar mocht ik het nog eens willen doen, gaan we naar de Lower Canyon.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Reny schreef: In 2009 viel het ons een beetje tegen. De gids vertelde wel wat maar was heel gejaagd tijdens het fotograferen. Hij was tijdens de tocht wel heel aardig maar volgens mij boeken ze veel te veel groepen waardoor het ontzettend druk is in de canyon.
Na de rit (nadat de gids zijn fooi had gekregen!) sloeg zijn stemming om als een blad aan de boom. We wilden nog een vraag stellen maar hij deed net of hij ons niet meer zag en liep weg. Zooo irritant.

Reny
Ja en dit lees je erg veel op internet over dit bedrijf. Wil graag wel waar voor mijn geld. vandaar onze twijfel.
Graag willen wij wel de zekerheid om om half 12 de tour te kunnen maken dus denk dat ik niet veel anders kan dan deze tour boeken?!
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je echt om half 12 wilt, dan zou ik inderdaad boeken.
Juist dan zullen de gidsen gejaagd zijn omdat dan iedereen wil. Ook zal de drukte dan op zijn hoogst zijn.
Waarom niet gewoon naar de Lower? Ook daar zal het druk zijn, maar toch minder dan in de Upper.
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Dat is ook het overwegen waard... moet je voor de Lower erg sportief zijn?
( dat ben ik totaal niet :wink: )
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik ben ook totaal niet sportief en het ging prima! Je loopt een klein stukje en ziet dan een soort "scheur", daaronder is een trap die je de canyon in leidt. Dan loop je de canyon door, er zijn een paar trapjes en soms is het zo smal dat je je voeten niet meer kan neerzetten, ook buigt het af en toe wat af. Op het laatst moet je een paar hoge trappen op om weer boven te komen. De Upper loop je in, en die blijft op 1 niveau, maar is ook veel drukker. De Lower loopt af naar beneden, en is meestal wat rustiger.
Als ik moest kiezen, dan nam ik de Lower.
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

We hebben toch besloten om voor de Lower Canyon te gaan. Bedankt voor je tip!

Bij de Lower ben je ook minder afhankelijk van het tijdstip omdat daar de lichtinval niet alleen om half 12 op zijn mooist is.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer