Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route 66, rockabilly, Harley Davidson en oldtimers
-
- Amerika-ontdekker
route 66, rockabilly, Harley Davidson en oldtimers
We zijn nogal fan van route 66, rockabilly, de jaren ’50-’60, Harley Davidson, oldtimers en andere oude auto’s/moto’s die je nog maar zelden ziet. De typische Amerikaanse dingetjes van vroeger spreken ons aan. We hopen dus om tijdens onze reis veel van deze dingen te zien (winkeltjes met leuke route 66 spullen, eetgelegenheden of bars met een rockabillygehalte, Twister’s 50’s Soda Fountain in Williams lijkt mij bijvoorbeeld wel leuk).
Binnen enkele maanden maken wij de volgende route : 5 nachten New York – vlucht naar Los Angeles (2 nachten) waar we de huurauto ophalen – 2 nachten Grand Canyon – 1 nacht Page – 4 nachten Las Vegas – 4 nachten Los Angeles. Tips met waar we dergelijke zaken kunnen zien op onze route of in de buurt zijn heeeeel welkom. We zijn ook wel bereid om een uurtje om te rijden als we het de moeite vinden. Dus wie leuke ideetjes heeft, laat ze maar komen.
Ilse
Binnen enkele maanden maken wij de volgende route : 5 nachten New York – vlucht naar Los Angeles (2 nachten) waar we de huurauto ophalen – 2 nachten Grand Canyon – 1 nacht Page – 4 nachten Las Vegas – 4 nachten Los Angeles. Tips met waar we dergelijke zaken kunnen zien op onze route of in de buurt zijn heeeeel welkom. We zijn ook wel bereid om een uurtje om te rijden als we het de moeite vinden. Dus wie leuke ideetjes heeft, laat ze maar komen.
Ilse
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: route 66, rockabilly, Harley Davidson en oldtimers
Van LA naar de Grand Canyon zou je de Route 66 al kunnen volgen, verreweg het mooiste deel. Je komt dan o.a. door plaatsjes als Seligman, Kingman en nog een paar, waar je veel van je gading kunt vinden. Vooral in Seligman is veel prullaria te koop.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Google eens op:
Mr D'z Dinner in Kingman, AZ
Oatman, AZ
Seligman, AZ
Hackberry, AZ
Amboy, CA
Peach Springs, AZ
Ook de zoekfunctie kan veel opleveren en de reisverslagen van forumleden die R66 reden zijn ook te vinden op het forum.
Bart
Mr D'z Dinner in Kingman, AZ
Oatman, AZ
Seligman, AZ
Hackberry, AZ
Amboy, CA
Peach Springs, AZ
Ook de zoekfunctie kan veel opleveren en de reisverslagen van forumleden die R66 reden zijn ook te vinden op het forum.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Als je in een dag van LA naar GC wil rijden zal je geen tijd hebben voor R66. Omdat jullie liefhebbers zijn raad ik aan een extra nacht te plannen tussen LA en GC in KIngman. Dan kan je National Trails hw (R66) rijden door Ca en ook R66 via Oatman. De volgende dag dan via Hackberry naar Seligman naar Williams en naar GC.
Williams vond ik het allermooiste van route66.
Of het altijd daar zo is weet ik niet, maar 3 dagen geleden was ik daar, en alle oldtimers stonden op een rij, een stuk of 200, een soort meeting.
En een stuk of 400 motorrijders. Supervet.
Of het altijd daar zo is weet ik niet, maar 3 dagen geleden was ik daar, en alle oldtimers stonden op een rij, een stuk of 200, een soort meeting.
En een stuk of 400 motorrijders. Supervet.
- Rudy78
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij zijn vanuit Laughlin via Oatman en Hackberry naar de Grand Canyon gereden. Echt heel leuk en veel te zien betreffende route 66. Veel motoren ook. Persoonlijk vond ik het stukje van Oatman naar Kingman van de Route 66 het mooiste om te rijden (door de bergen) vanaf Kingman naar Hackberry en door naar Seligman is vooral rechte weg....
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Denk dat je het stukje Route 66 zoals Yeehaw het beschrijft het beste kunt volgen om echt het Route 66 gevoel te krijgen op dit deel van Route 66.
Wellicht een volgende vakantie heel Route 66 volgen? Naar mijn mening (en ervaring) geeft het stuk tussen Chicago - Oklahoma City het enige en echte Route 66 gevoel. Zou er zo voor tekenen het nogmaals te rijden al heb ik al een keer helemaal gereden en vorig jaar voor de helft.
Roland
Wellicht een volgende vakantie heel Route 66 volgen? Naar mijn mening (en ervaring) geeft het stuk tussen Chicago - Oklahoma City het enige en echte Route 66 gevoel. Zou er zo voor tekenen het nogmaals te rijden al heb ik al een keer helemaal gereden en vorig jaar voor de helft.

Roland
-
- Amerika-expert
Toen wij van Utah naar LA reden zijn we bij Peggy Sue's Diner gestopt en m'n man was er helemaal weg van omdat er overal foto's hingen van oude sterren enz. Hij heeft zelfs een foto gevonden van de man waar z'n biologische moeder mee getrouwd was.Was heel bijzonder voor hem want helaas heeft hij geen foto's van die tijd en hij was heel close met die man.
Ellke keer als m'n man nu naar LA moet stopt hij bij Peggy Sue. Dit staat er op hun website: Peggy Sue's is an original roadside Diner, built in 1954 with 9 counter stools and 3 booths. It sets in on the shadow of the Calico Mountains and was built from railroad ties and mortar from the nearby Union Pacific Rail yard. Hun website is: http://www.peggysuesdiner.com/
Ellke keer als m'n man nu naar LA moet stopt hij bij Peggy Sue. Dit staat er op hun website: Peggy Sue's is an original roadside Diner, built in 1954 with 9 counter stools and 3 booths. It sets in on the shadow of the Calico Mountains and was built from railroad ties and mortar from the nearby Union Pacific Rail yard. Hun website is: http://www.peggysuesdiner.com/
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dank voor de Peggy Sues diner link, wij rijden daar voorbij wanneer we van Las Vegas richting Los Angeles rijden binnen 3 weken.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
Peggy Sue's dinner is inderdaad zoiets waar we naar op zoek zijn, daar gaan we zeker een hapje eten. Bedankt voor de leuke tip!
Ilse
Ilse
-
- Amerikafan
Hmmm, wellicht is deze informatie ook zeer nuttig voor onze route. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1289 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties