Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Grand Canyon naar Page of Kanab?
Van Grand Canyon naar Page of Kanab?
Hallo iedereen,
In september gaan we naar de VS en ik heb een vraagje ivm een overnachting in Kanab. We reizen de 4de dag van Grand Canyon (we hebben daar 1 dag/nacht gezeten) via Page naar Kanab, om de dag nadien naar Bryce te gaan. Ik heb een hotel in Kanab geboekt omdat de prijzen in Page hoog zijn en ik persoonlijk vind dat je daar vrij weinig krijgt voor je geld. Nu ben ik de route aan het bekijken en het wordt wel een drukke dag... We zouden graag van Grand Canyon willen doorrijden naar Antilope Canyon, daar een tour doen, en dan door rijden naar Horseshoe Bend. Vandaar zouden we dan nog 1uur en 20min ongeveer moeten rijden naar Kanab om daar te overnachten.
Nu is mijn vraag: is dit volgens jullie haalbaar om te doen op 1 dag, of wordt het dan wat drukker en is het beter om gewoon in Page te overnachten? Ik denk dat het qua kosten toch een 50-60 euro per nacht zal schelen (in totaal).
Alvast bedankt!
In september gaan we naar de VS en ik heb een vraagje ivm een overnachting in Kanab. We reizen de 4de dag van Grand Canyon (we hebben daar 1 dag/nacht gezeten) via Page naar Kanab, om de dag nadien naar Bryce te gaan. Ik heb een hotel in Kanab geboekt omdat de prijzen in Page hoog zijn en ik persoonlijk vind dat je daar vrij weinig krijgt voor je geld. Nu ben ik de route aan het bekijken en het wordt wel een drukke dag... We zouden graag van Grand Canyon willen doorrijden naar Antilope Canyon, daar een tour doen, en dan door rijden naar Horseshoe Bend. Vandaar zouden we dan nog 1uur en 20min ongeveer moeten rijden naar Kanab om daar te overnachten.
Nu is mijn vraag: is dit volgens jullie haalbaar om te doen op 1 dag, of wordt het dan wat drukker en is het beter om gewoon in Page te overnachten? Ik denk dat het qua kosten toch een 50-60 euro per nacht zal schelen (in totaal).
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Van Grand Canyon naar Page of Kanab?
Ik vind dat de kosten op moeten wegen met wat je allemaal doet die dag. Ga je bv 2u buiten Yosemite zitten voor €30 goedkoper te overnachten en vind je het dan waard om 4u extra op en neer te rijden?! Wegen benzinekosten en een extra pauze daartegenop.
GC met Page en dan naar Kanab is goed te doen op 1 dag.Met horseshoe ben en antelope canyon. De dag erna moet je dan nog ruim 1.5u naar bryce rijden.
Maar er is om Page heen nog genoeg te doen om daar idd ook gewoon te kunnen overnachten.
GC met Page en dan naar Kanab is goed te doen op 1 dag.Met horseshoe ben en antelope canyon. De dag erna moet je dan nog ruim 1.5u naar bryce rijden.
Maar er is om Page heen nog genoeg te doen om daar idd ook gewoon te kunnen overnachten.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Volgens mij is dat prima te doen als je lekker vroeg in de ochtend vertrekt. De weg van Page naar Kanab is een mooie maar relaxte weg om te rijden.
Wij vonden Page geen prettige plaats om te overnachten (hoewel er in de buurt natuurlijk van allerlei moois te zien is) Inderdaad veel te dure hotels en veel onaardige mensen in de restaurants en winkels.
Wij vonden Page geen prettige plaats om te overnachten (hoewel er in de buurt natuurlijk van allerlei moois te zien is) Inderdaad veel te dure hotels en veel onaardige mensen in de restaurants en winkels.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had in dit topic ook al wat suggesties over Page of Kanab gekregen. Kanab kan prima, zeker als je direct 's ochtends uit de GC vertrekt. Maar er zijn nog wel mooie uitzichtpunten langs de rim als je naar Page rijd. Het is maar net hoeveel tijd je daar door wilt brengen en op welk tijdstip van de dag je naar Antelope Canyon wilt. Met een overnachting in Page kun je dat 's morgens doen, en dan heb je ook nog voldoende tijd om naar Bryce te rijden.
Marianne
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jul 2012, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt wat je allemaal wilt doen. Ik denk dat het zeker te doen is zoals je het voorstelt, mits je echt wel vroeg vertrekt. De East Rim Drive van de GC heeft ook nog mooie uitkijkpunten waar je zeker gaat willen stoppen. Welke tour wil je doen in Antelope Canyon? Wij reden een paar jaar geleden van GC naar Page. Ik denk dat we eerst Horseshoe Bend gedaan hebben en daarna naar Lower Antelope Canyon. Uiteindelijk waren we daar pas om 16u! We waren nochtans vroeg opgestaan voor de zonsopgang die dag, maar er zijn altijd dingen waar je onderweg voor stopt en je moet nog eten ook.
Je zou daarna kunnen doorrijden naar Kanab. Maar, van Page naar Kanab langs de 89, daar zijn ook nog leuke dingen onderweg die niet veel tijd in beslag nemen. Bijvoorbeeld Toadstool Hoodoo, Paria Movie set, de Glen Canyon Dam. Ik weet niet wat je planning erna is? Veel of weinig tijd in Bryce? Je zou bijvoorbeeld ook langs de 89a kunnen rijden, maar die neemt wel wat meer tijd in beslag en kan je dus niet op dezelfde dag doen als je van de GC komt.
Nu moet ik zeggen dat ik nog geen slechte ervaring heb gehad met Page. Ja, de hotels zijn wat duurder, maar ik ben nog nooit onvriendelijke mensen tegengekomen.

Je zou daarna kunnen doorrijden naar Kanab. Maar, van Page naar Kanab langs de 89, daar zijn ook nog leuke dingen onderweg die niet veel tijd in beslag nemen. Bijvoorbeeld Toadstool Hoodoo, Paria Movie set, de Glen Canyon Dam. Ik weet niet wat je planning erna is? Veel of weinig tijd in Bryce? Je zou bijvoorbeeld ook langs de 89a kunnen rijden, maar die neemt wel wat meer tijd in beslag en kan je dus niet op dezelfde dag doen als je van de GC komt.
Nu moet ik zeggen dat ik nog geen slechte ervaring heb gehad met Page. Ja, de hotels zijn wat duurder, maar ik ben nog nooit onvriendelijke mensen tegengekomen.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Bedankt iedereen voor de reacties!
Marianne: ik had hier inderdaad al een paar vragen over gesteld... maar ik blijf twijfelen over dat stukje van de reis! Mede omdat ik nu eens goed heb gekeken naar de route, en dat mij echt wel een drukke dag leek... Het plan is sowieso om vroeg te vertrekken, maar ik weet ook niet wat je onderweg allemaal tegenkomt en hoe lang je overal blijft stilstaan, dus ik vind het enorm moelijk om dit in te schatten (geldt trouwens voor heel onze route). Alvast bedankt voor de reactie en de hulp!
Doockles: We zitten 1 nacht in Bryce, dus zo heel veel tijd hebben we daar niet. Het plan was om 's morgens in GC te vertrekken (vanuit Bright Angel Lodge), naar Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Qua volgorde weet ik het niet zo goed. Optie is om eerst naar Horseshoe bend te gaan en daar dan 's middags ook te eten, en dan door te rijden naar Antelope Canyon, andere optie is om snel te vertrekken in GC zodat we de tour van Upper Antelope Canyon te doen om 11u30, om dan in de namiddag naar Horseshoe Bend te gaan. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet over uit of we Upper of Lower gaan doen (indien Upper zou ik wel snel een tour willen vastleggen). Kan je trouwens zwemmen in Lake Powell? (of is dat een stomme vraag, indien ja, sorry!
) Leuke tips voor de weg van Page naar Kanab trouwens! Die Toadstool Hoodoo lijkt me wel leuk
. Nu moet ik wel zegggen dat wij mensen zijn die graag vanalles zien, maar die nooit echt lang blijven stilstaan bij dingen. Al is dit de allereerste keer dat we een reis van dit kaliber gaan doen, dus misschien is dit in de VS niet zo, wie weet...
.
Aangezien over het algemeen toch het idee bestaat dat die route best te doen is, denk ik dat ik mijn hotel in Kanab ga laten. Ook wel omdat we daar (volgens mij) een leuke B&B heben geboekt (Victorian Inn), en ik in Page echt niet heel veel zie (ik vind persoonlijk meer dan 120 dollar per nacht voor een simpel motel al veel, maar dat is misschien ook omat ik nog nooit in een motel heb gelogeerd
). De boodschap is dus gewoon om aan de GC 's morgens vroeg te vertrekken!
Alvast bedankt iedereen voor de hulp!!
Marianne: ik had hier inderdaad al een paar vragen over gesteld... maar ik blijf twijfelen over dat stukje van de reis! Mede omdat ik nu eens goed heb gekeken naar de route, en dat mij echt wel een drukke dag leek... Het plan is sowieso om vroeg te vertrekken, maar ik weet ook niet wat je onderweg allemaal tegenkomt en hoe lang je overal blijft stilstaan, dus ik vind het enorm moelijk om dit in te schatten (geldt trouwens voor heel onze route). Alvast bedankt voor de reactie en de hulp!
Doockles: We zitten 1 nacht in Bryce, dus zo heel veel tijd hebben we daar niet. Het plan was om 's morgens in GC te vertrekken (vanuit Bright Angel Lodge), naar Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Qua volgorde weet ik het niet zo goed. Optie is om eerst naar Horseshoe bend te gaan en daar dan 's middags ook te eten, en dan door te rijden naar Antelope Canyon, andere optie is om snel te vertrekken in GC zodat we de tour van Upper Antelope Canyon te doen om 11u30, om dan in de namiddag naar Horseshoe Bend te gaan. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet over uit of we Upper of Lower gaan doen (indien Upper zou ik wel snel een tour willen vastleggen). Kan je trouwens zwemmen in Lake Powell? (of is dat een stomme vraag, indien ja, sorry!

Aangezien over het algemeen toch het idee bestaat dat die route best te doen is, denk ik dat ik mijn hotel in Kanab ga laten. Ook wel omdat we daar (volgens mij) een leuke B&B heben geboekt (Victorian Inn), en ik in Page echt niet heel veel zie (ik vind persoonlijk meer dan 120 dollar per nacht voor een simpel motel al veel, maar dat is misschien ook omat ik nog nooit in een motel heb gelogeerd

Alvast bedankt iedereen voor de hulp!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan zwemmen in lake powell. Op de route langs de 89 naar Kanab ligt bv net voorbij Page Lone Rock beach.
Één ding, het water daar was in April nog ijskoud
Één ding, het water daar was in April nog ijskoud

Hopelijk is het in september warmer!
Bedankt voor de info, dan moeten we daar mss ook even stoppen als de tijd het toelaat..

Wij gaan in September precies hetzelfde doen! Lekker vroeg bij GC wegrijden (rond een uur of 10) dan horseshoe bend en zwemmen bij Lake Powell (antelope canyon slaan we dit jaar over:() en dan in Kanab naar de animal shelter en overnachten in Kanab. Volgens mij moet het prima te doen zijn! Ook natuurlijk afhankelijk van wat je onderweg nog wil doen!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
- Doockles
- Amerika-expert
Een eerste reis is altijd anders diegene die daar op volgen.lau_j schreef:Leuke tips voor de weg van Page naar Kanab trouwens! Die Toadstool Hoodoo lijkt me wel leuk. Nu moet ik wel zegggen dat wij mensen zijn die graag vanalles zien, maar die nooit echt lang blijven stilstaan bij dingen. Al is dit de allereerste keer dat we een reis van dit kaliber gaan doen, dus misschien is dit in de VS niet zo, wie weet...
.

Onze reisverslagen:
Daar heb je volgens mij gelijk in Doockles! Ik probeer een beetje te kijken naar wat we zeker moeten doen en het zullen inderdaad vooral de hoogtepunten zijn
. Misschien probeer ik iets te krampachtig alles mee te pikken, maar ik zou het jammer vinden als we achteraf zouden zeggen: 'hoe hebben we dat nu kunnen vergeten'. Ik heb ook de indruk dat veel mensen die naar de VS gaan, nadien ook blijven teruggaan
. Dus wie weet is dit het begin van nog vele reizen naar daar (het enige waar ik tegen op zie is de vliegreis, aangezien ik ongelofelijke vliegangst heb!).
Joyco: leuk! Jij hebt ook iets om naar uit te kijken dan
. Ik heb er alvast enorm veel zin in, enerzijds jammer dat het nog twee maanden duurt, anderzijds leuk omdat ik me hier al maanden op aan het verheugen ben! 

Joyco: leuk! Jij hebt ook iets om naar uit te kijken dan

- Doockles
- Amerika-expert
Je gaat zoveel mooie dingen zien, dat je dat zeker niet gaat zeggen.lau_j schreef: Misschien probeer ik iets te krampachtig alles mee te pikken, maar ik zou het jammer vinden als we achteraf zouden zeggen: 'hoe hebben we dat nu kunnen vergeten'.

Hopelijk valt de vliegreis goed mee en komen er later nog wat vervolgreizen aan.

Onze reisverslagen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan best, maar ook in Page zijn genoeg goedkope motels te vinden, ik kan me niet voorstellen dat Kanab echt veel goedkoper is.
Zelf heb ik in Page overnacht voor 45 dollar, en dat moet nog steeds wel lukken, alleen moet je gewoon ter plaatse even wat motels in het centrum langsrijden, en niet online boeken.
Zelf heb ik in Page overnacht voor 45 dollar, en dat moet nog steeds wel lukken, alleen moet je gewoon ter plaatse even wat motels in het centrum langsrijden, en niet online boeken.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welk hotel was dat Pete en welke periode?
Ik heb me suf gezocht toendertijd en kwam niet onder de $ 100. Gewoon langsrijden is niet aan te raden in het hoogseizoen, alles zit dan vol.
Edit; ik zie dat TS in september gaat, dan is het misschien makkelijker.
Ik heb me suf gezocht toendertijd en kwam niet onder de $ 100. Gewoon langsrijden is niet aan te raden in het hoogseizoen, alles zit dan vol.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In april was het zoals al gezegd $100 voor 2 dagen incl ontbijt 2 double room in america's best value inn....was opzich een goed hotel. Veel luidruchtige fransen om ons heen, want die hadden geen kamers aan elkaar. Goed ontbijt. Enige hotel wat ik niet via internet heb geboekt, maar gewoon heengereden. De dag ervoor wel een geboekte motel 6 in Ridgecrest gehad die echt bagger was, daarom hier eerst maar eens gekeken voor we het hotel namen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
vana schreef:Welk hotel was dat Pete en welke periode?
Was in Mei, en de Budget Inn.
En alles wat je over dat motel leest is waar.

Maar serieus, ik kon diverse motels kiezen voor rond de 70 dollar, en heb uiteindelijk deze genomen vanwege de centrale ligging.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Pete ; De Budget Inn kost in september $ 85 per nacht dus bijna twee keer zoveel als in mei.
@PSWally de Value Inn kost in juli $80,- en half augustus $ 117 en half september $ 113 per nacht (AA Rate)
Voor april volgend jaar geeft hij trouwens ook $ 62 aan, maar het zal inderdaad wel goedkoper zijn als je aan de balie pas boekt.
Het maakt echt wel een groot verschil in welke periode je gaat. April en mei is veel goedkoper en je kunt er gewoon op de bonnefooi heen, September zal ook wel iets rustiger zijn denk ik. Maar in juli/augustus is het echt een drama om iets in Page te vinden. Wij reserveren meestal weinig van tevoren maar in Page hadden we geen keus en dan ook nog voor veel te veel geld.
@PSWally de Value Inn kost in juli $80,- en half augustus $ 117 en half september $ 113 per nacht (AA Rate)
Voor april volgend jaar geeft hij trouwens ook $ 62 aan, maar het zal inderdaad wel goedkoper zijn als je aan de balie pas boekt.
Het maakt echt wel een groot verschil in welke periode je gaat. April en mei is veel goedkoper en je kunt er gewoon op de bonnefooi heen, September zal ook wel iets rustiger zijn denk ik. Maar in juli/augustus is het echt een drama om iets in Page te vinden. Wij reserveren meestal weinig van tevoren maar in Page hadden we geen keus en dan ook nog voor veel te veel geld.
Ik denk dat de periode inderdaad wel een verschil maakt. Voor de periode dat wij zouden gaan (1e week van september), betaal ik in het Rodeway Inn 129 dollar per nacht (2p), Best Value inn 159 dollar per nacht, Best Western Lake Powell (maar wss al iets 'hoger' qua klasse) meer dan 200 dollar per nacht. Ik heb geen ervaring met reizen in de regio, maar als ik kijk naar wat we betalen voor onze andere overnachtingen en wat we daarvoor krijgen (afhankelijk van de foto's, sterren en beoordelingen natuurlijk
) heb ik het gevoel dat je in Page gewoon niet zo heel veel waarde voor je geld krijgt. Maar dat kan natuurlijk mijn mening zijn
. In Kanab betalen we 95 dollar per nacht (voor 2p, incl taxes en met ontbijt) en het ziet er een pak mooier uit dan de dingen die ik in Page vond (en die veel meer kosten). Het zal dus waarschijnlijk wel aan de periode liggen, als sommige mensen wel goedkoper in Page hebben kunnen overnachten. Soit, Kanab it is! 

- Doockles
- Amerika-expert
Page is inderdaad een dure plaats om te overnachten vind ik. Ons hotel in Page dit jaar was duurder dan de Encore in Vegas. En in die laatste krijg je toch echt wel wat meer luxe.
Nu zijn de prijzen in Vegas niet echt een goede referentie, want soms kan je echt goede deals doen. Maar in ieder geval is Page al 2 jaar de duurste overnachting van de reis geweest. 
Vergeet in Kanab niet te gaan eten in het Rocking V café.
Lekkerrrrrrr!

Vergeet in Kanab niet te gaan eten in het Rocking V café.

Onze reisverslagen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo dan, voor dat geld koop je die tent denk ik, met voorsprong het slechtste motel waar ik ooit sliep, wel schone bedden, maar verder echt rampzalig, ik verwachte John Cleese eigenlijk....vana schreef:@ Pete ; De Budget Inn kost in september $ 85 per nacht dus bijna twee keer zoveel als in mei.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1169 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 40 Reacties