Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Klimaat in Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
evijdj
Amerika-newbie

Klimaat in Californië

Bericht door evijdj »

Hallo Amerikaliefhebbers,

Ik ga in september 9 maanden studeren in Californië, Santa Barbara om precies te zijn.
Nu heb ik al gehoord dat het klimaat er het hele jaar aangenaam warm is maar nu
wil ik toch graag weten wat het klimaat er in de wintermaanden is ivm met de
beperkte volume aan bagage. Ik ga van half september tot eind mei dus ik wil graag
weten of ik er rond december/januari jassen nodig heb, lange broeken en/of truien
of dat een t-shirt met lange mouwen en wat spijkerbroeken dan ook warm genoeg is.

Ik hoop een reactie te krijgen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Klimaat in Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk, zo'n jaar studeren! Mijn dochter is net terug van een jaar Riverside. Wij hebben een winterjas meegenomen voor haar toen we haar in december op gingen zoeken, maar die heeft ze eigenlijk niet nodig gehad. Aan de kust zal het wat frisser zijn, dus een winddicht jack waar je een trui onder kunt dragen als het frisser is lijkt me wel handig. Een tweede tas meenemen kost een paar tientjes extra, dus dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Of ter plekke wat kleren kopen.

Hier kun je haar blog vinden en hier het verslag van ons bezoek eind december. Het was toen wel uitzonderlijk zacht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 jul 2012, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Volgens mij ligt de temperatuur het hele jaar tussen de 15-20 en dan in de zomer natuurlijk wat warmer :)

[edit] Neem natuurlijk wel wat shirts met lange mouwen mee en een trui of twee, het zal in de avonden misschien wel wat koeler kunnen zijn!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Leuk! Ik hoop voor je dat je ook nog wat van de omgeving kan zien, en vergeet niet dat je bijvoorbeeld net ten noorden van LA in de winter kan skieen! Oftewel, zo gauw je gaat reizen kan een warme en winddichte jas wel erg fijn zijn. Vergeet zeker niet een goede regenjas, want in de winter kan er wel eens een stevige storing langstrekken.

Zie bijv: http://www.usclimatedata.com/climate.ph ... n=USCA1017 voor klimaatdata voor SB.

Trouwens: echte Californiers trekken eerder een warme trui aan, wanten en een muts, dan dat ze een lange broek aantrekken :lol: Een vriendin van mij (geboren en getogen in CA) ging gewoon in haar korte broek naar Lake Tahoe in de winter. Ze trok nog net wel een skibroek aan op de piste :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer