De voorbereidingen voor onze Amerika-reis stonden afgelopen weken op een wat lager pitje, maar nu toch maar weer eens gekeken waar we nog een en ander kunnen verfijnen of leuke excursies kunnen plannen. Het idee is ontstaan om te gaan paardrijden! Voor ons beiden is het meer dan 10 jaar geleden dat we wel eens op een paard hebben gezeten, maar ik ben er inmiddels achter dat je ook zonder ervaring kunt paardrijden.

In principe hadden wij de volgende planning gemaakt:
Needles - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion
Omdat ik bang ben dat we toch spijt krijgen als we niet naar Monument Valley gaan had ik bedacht dat we de planning wellicht konden aanpassen als volgt:
Needles - Grand Canyon (via route 66) -> op tijd vertrekken, eind van de middag aankomst Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley -> 's Ochtends wandeling Grand Canyon, dan doorrijden naar Monument Valley
Monument Valley - Page -> 's ochtends paardrijden Monument Valley, dan via Horseshoe bend naar Page
Page - Bryce Canyon -> Bezoek lower Antelope Canyon + Glen Canyon Dam dan naar Bryce voor sunset
Bryce Canyon - Zion -> Queens Garden / Navajo trail of paardrijden
Ik vroeg me af of bovenstaande aanpassing uberhaubt haalbaar is en of het de moeite is om helemaal naar Monument Valley te rijden?
Als het paardrijden in Bryce Canyon leuker is, dan hebben we daarvoor in onze oorspronkelijke planning ook genoeg tijd (eventueel een avondrit omdat we dan al eerder in Bryce zullen zijn doordat we de Glen Canyon dam ook al een dag eerder bezocht hebben), maar krijgen we dan spijt als we Monument Valley overslaan? Dilemma's, dilemma's.

Kom met op met al jullie ervaringen en tips!