Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SF - LA (Highway One)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eddiemike
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

SF - LA (Highway One)

Bericht door eddiemike »

Half September rijden wij vanuit San Francisco naar Los Angeles (klein gedeelte van onze rondreis) We verblijven eerst 3 nachten in SF (staan vast) om vervolgens ergens tijdens de reis nog ergens te overnachten,daarna 3 nachten in LA (staan ook vast) Wat is een leuke plaats om te overnachten? Santa Barbara,Big Sur Village? Misscien is het dan voor mij verstandig om daarvoor ook maar van te voren te reserveren namelijk...
Hockey
Amerika-expert

Re: SF - LA (Highway One)

Bericht door Hockey »

Hoe reizen jullie? Met auto of met camper?
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Met een auto...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Met 3 dagen, maar dat is persoonlijk, zou ik zeggen. 1e stop in Monterey, onderweg Santa Cruz boardwalk bekijken en idem voor het Monterey Bay Aquarium. De volgende dag rustig naar Cambria/San Simeon, dit is het mooiste stuk. En daar ook overnachten, of zelfs nog iets zuidelijker in Morro Bay. De laatste dag afzakken naar LA, en een stop in bijvoorbeeld Solvang of Santa Barbara.
Wat je in dit schema mist is Julia Pfeiffer Burns State park en 1 van de twee steden (Solvang/Santa Barbara), alsmede Pismo Beach. Doch, je moet hoe dan ook keuzes maken en dingen laten schieten. Je zou zelfs als je echt alles wil bekijken en dit rustig aan doen 2 weken uittrekken voor de rit. Zie ook nog even deze post voor een lijst met bezienswaardigheden. En ook deze post van mijn hand voor een nog iets uitgebreider plan.
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Bedankt voor je reactie! Ik weet dat ik daar eigenlijk te weinig tijd door ga brengen,maar dat geldt waarschijnlijk voor 95% van mijn reis... :wink: Des te meer redenen om later nog eens terug te komen! Maar ik heb dus zelfs maar 1 nacht tussen SF en LA!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Oeps, sorry, fout gelezen. Met slechts 1 nacht tussen SF en LA zou ik zeggen, stop in San Simeon/Cambria. Dat is het beste qua afstand en tijd. Hou er rekening mee dat je dan minder tijd hebt om voor de stop te stoppen omdat het stuk Big Sur naar San Simeon het mooiste stuk is en je dit niet in het donker wil rijden. Het is een bochtige bergweg zonder verlichting.
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Thanks! :thumbup:
Ik ga eens een beetje zoeken...
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

omdat we volgend jaar ook die route gaan rijden, gewoon een berichtje om dit topic ook bij "mijn berichten" te zien :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook in Big Sur kunnen stoppen, afhankelijk van wat voor soort overnachting je leuk vindt (in de natuur of in een dorp) en hoe je de rit wil verdelen. Big Sur is prijzig, maar de lodge in Pfeiffer Big Sur ligt erg mooi. Wij hebben daar eens gekampeerd. Beter betaalbaar is de Ripplewood Resort.

Marianne
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Thanks...zie dat reserveren geen overbodige luxe is! Vaak is het voor 14 september al vol...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, persoonlijk zou ik toch iets verder rijden dan Big Sur. Big Sur - LA langs de kust is een flinke rit hoor. Het hangt er meer vanaf wat je bv in Santa CruZ, Monterey/carmel en big Sur allemaal wilt doen.
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Morro Bay of Santa Maria zelfs?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Juist niet. Dat haal je niet. Santa Maria is bovendien een zeer saaie plaats. Mik op San Simeon of Cambria. Alles wat je verder haalt is meegenomen, maar minimaal San Simeon zou ik zeggen.
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Hmmmm....ben zelfs blijkbaar ook niet altijd even wakker...heb dus 2 nachten tusse SF en LA....
Suggesties?

Zit te denken aan Carmel (omgeving) en San Simeon of San Simeon en Santa Barbara
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Suggesties? Yup. Zie mijn post eerder in deze thread. Maar dat is slechts 1 mening. Wellicht dat anderen een andere mening hebben.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Waar beginnen de meeste de route over Highway 1? Ik ga morgen vanuit SF naar Arroyo Grande rijden, Google Maps geeft aan dat het zo'n 5,5 uur rijden is. Starten jullie bij Monterey of direct in SF? Dat maakt de route een stuk langer......iemand tips?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
girltje155
Amerikafan

Bericht door girltje155 »

Het is een super mooie route, dus ik zou zeker zorgen dat je de tijd hebt voor het stuk tussen Carmel en Cambria, dat is mijn inziens het mooiste. Als je twee nachten hebt dan zou ik de eerste dag rijden tot het stuk tussen Carmel en Cambria, wij stonden zelf op een camping op dat stuk, dus hotels weet ik niet waar die zitten. En dan de tweede nacht zou ik rijden tot waar je zelf wilt. Ergens waar je ook nog kan zwemmen in de zee is wel leuk denk ik. Wij stonden zelf bij Pismo Beach en hadden toen de hele middag nog om te zwemmen, wellicht dat jullie dat te kort rijden vinden, dus dan kan je ook wat verder op de kustroute stoppen. Vanaf Pismo Beach kan je in elk geval zwemmen.

@Laredo: Ik denk bij Santa Cruz of Monterey. Wij begonnen bij Monterey, maar we zijn ook nog langs de outlet in Gilroy geweest (al viel dat tegen). Jullie gaan best een lang stuk rijden die dag, dus ik zou daar ergens beginnen.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@laredo, ik zou de 101 tot Monterey pakken en vanaf daar langs de kust gaan rijden. Je zou ook bij Santa Clara/San Jose de 85 kunnen pakken en dan de 17 naar Santa Cruz en vanaf daar langs de kust. Ik vond die 17 richting SF wel een uitdagende weg en het scheelt qua tijd maar 10/15min. Afhankelijk vanaf hoelaat je vertrekt misschieb, want die 17 is bergachtig en heel bochtig.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Hoi, wij hebben vorig jaar in juli overnacht in Monterey (Lighthouse Lodge & Suites) en in Santa Barbara (Hampton Inn Santa Barbara Goleta).
Die laatste had de HEERLIJKSTE bedden van onze gehele rondreis ! En Santa Barbara vonden wij héél mooi.
Onze Lighthouse Lodge had een open-haard op gas, dat was ook eens iets anders, maar ik zou er niet meer gaan denk ik.
Dus Hampton Inn Goleta te onthouden !
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
petra annemarie
Amerika-ontdekker

Bericht door petra annemarie »

Wij komen net terug en hebben een overnachting in Pismo Beach gehad. Ook via dit forum aan een super hotel gekomen, de Kon Tiki inn. Dit is een paradijs op aarde en de kamers hebben een fantastisch uitzicht, ik word er weer vrolijk van als ik er over schrijf. De pelicanen vliegen gewoon langs je hotelkamer en bij de pier verderop staan er gewoon tientallen op je te wachten. Dit hotel mag je gewoon niet missen, en ligt super gunstig, als je bij Monterey overnacht en daarna bij Pismo Beach kom je ook mooi uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer