Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd voor Amerikaanse muziek-cd tbv rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JackieV
Amerika-ontdekker

Tips gevraagd voor Amerikaanse muziek-cd tbv rondreis

Bericht door JackieV »

Misschien een beetje een vreemde vraag maar heeft iemand een tip om muziek te downloaden met allemaal Amerikaanse hits voor onze rondreis in het Zuidwesten?
Zoals Going to San Francisco, Viva Las Vegas, California Dreaming etc.
Lijkt me erg leuk en toepasselijk. Downloaden mag natuurlijk niet, maar we hebben het snel nodig vandaar. Thanks!
martijn76
Amerika-expert

Re: cd rondreis

Bericht door martijn76 »

Downloaden mag wel, zolang je het maar legaal doet. Apple is onder andere zo groot doordat zij miljarden downloads verkopen op Itunes. Maar zoek je tips voor liedjes? Er is een tijdje terug een heel leuk draadje geweest vol met tips. Zal even zoeken.

Edit: gevonden! http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36720

Vooral de aanbevelingen van Martijn76 getuigen van een zeer, zeer goede smaak.
JackieV
Amerika-ontdekker

Bericht door JackieV »

Heel erg bedankt Martijn. Suf van mij om dat zo te benoemen over dat downloaden, ik ben er zelf ook niet zo bedreven in :oops: maar mijn man des te meer :clap:

Echt te gek al die voorbeelden van songs, we gaan nog snel even aan de slag, we gaan nl. a.s. zondag al weg.

En inderdaad die Martijn76 heeft een geweldige smaak :thumbup:
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Re: Tips gevraagd voor Amerikaanse muziek-cd tbv rondreis

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Neem je een smartphone of iPod mee? Dan kun je ook de muziek daar op zetten en een "mannetje-mannetje" snoertje meenemen, dat was een van de meest briljante tips die ik hier op het forum gelezen heb. Zo'n snoertje, met dus aan beide uiteinden eenzelfde stekkertje, formaat koptelefoon, kost bijna niets bij bijv. Handyman.

Ik had, via Spotify, een,playlist op mijn IPhone gemaakt met onder andere " Are you going to SF", Viva Las Vegas, House of the rising sun, Drivers seat, en nog allerlei andere nummers. Via het snoertje hingen we de telefoon aan de aux-in ingang van de autoradio (en ondertussen ook met een snoertje opladen via de aansteker) en we hadden onze eigen muziek, zoveel als we wilden (heb voor 16 dagen muziek op mijn iPhone staan).
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

nog veel makkelijker : gewoon op een usb-stick. In bijna elke huurwagen in de VS zit een USB-ingang.
Wij hebben ook al een paar keer geluk gehad dat er een abonnement was op Sirius XM Satellite Radio met honderden kanalen met alle mogelijke genres.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Hoe is een usb-stick makkelijker dan een Ipod? Ik vind een Ipod toch wel het ultieme gemak in navigeren door je muziekverzameling en heeft veel meer functies dan een usb-stick.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Dat ben ik toch niet met je eens, Kalaman. De muziek staat sowieso al op mijn iPhone, die ik toch bij me heb. Bovendien had onze fullsize SuV, een GMC Acadia met 900 mijl op de teller, dus brandnieuw, geen USB-poort (of wij konden 'm niet vinden). Zo'n snoertje is echt 10 gram en een paar centen, dus wij vonden dat ideaal.
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik geef dan ook enkel maar de tip voor degene die géén i-device hebben :wink:
Nu laatst in Alaska hadden we ook een nieuwe Chevrolet Captiva met alle mogelijke opties maar …geen i-aansluiting en/of usb. Was dat even schrikken…tot we ineens een klepje konden wegklikken en er zich ineens een gans multimediacenter ( :wink: ) opende. We hadden deze keer geen Sirius en hebben dan toch volop kunnen genieten van ipod en usb :thumbup:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Rondje-SF-met-gezin schreef:Neem je een smartphone of iPod mee? Dan kun je ook de muziek daar op zetten en een "mannetje-mannetje" snoertje meenemen, dat was een van de meest briljante tips die ik hier op het forum gelezen heb. Zo'n snoertje, met dus aan beide uiteinden eenzelfde stekkertje, formaat koptelefoon, kost bijna niets bij bijv. Handyman
Kun je dat principe van dit mannetje-mannetje snoertje nog even uitleggen alsjeblieft.
Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S2 dan het beste aansluiten in de auto om mijn muziek te kunnen afspelen?

Dank je!
16x USA / 30 staten
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Je hebt een snoertje nodig met aan beide uiteinden een "koptelefoonstekker". Een kant steek je in je smartphone, waar je normaal je koptelefoon in zou doen, het andere einde in een vergelijkbaar gaatje op de radio. Die zet je vervolgens op "aux" en dan komt het geluid van je smartphone uit de radio.

Ik ben gaan grabbelen in de bak waar ik alle electra-rommel in gooi en daar bleken er twee in te zitten, geen idee hoe ik er aan gekomen ben, maar ik heb me laten vertellen dat ze ook bijna niets kosten.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Aha, dat is het geheim!
Ik heb nog nooit zo'n dergelijk aansluit gaatje gezien in autoradio's, maar eerlijk gezegd ook nog nooit op gelet.
Ik ga dit eens even nader onderzoeken, bedankt voor je uitleg.
16x USA / 30 staten
JackieV
Amerika-ontdekker

Bericht door JackieV »

Geweldig deze tips! Bedankt. Wat is het toch een fijn forum!
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Even terugkomend op dat mannetje-mannetje snoertje.
Ik heb het zojuist aangeschaft en meteen geprobeerd in de auto, maar er komt geen geluid uit de radio :sadcry:
Mijn mp3 song hoor ik alleen via de smartphone.
Ik heb smartphone verbonden met de autoradio en toen de radio op AUX gezet.
Ik dacht dat ik dan meteen lekker muziek kon luisteren, maar nee hoor, de radio geeft geen kik.
Heb ik weer!

Wat doe ik fout?

EDIT EDIT EDIT
Nog een keer geprobeerd en nu doet ie het dus wél!!
Wat bleek, ik had het stekkertje niet ver genoeg in de telefoonaansluiting gestopt.
Je moet het hoesje van de telefoon afhalen, anders kan de stekker er niet ver genoeg in en maakt ie geen contact :mrgreen:
Conclusie: goeie tip, probleem opgelost, bedankt!
Laatst gewijzigd door Liz op 11 aug 2012, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
16x USA / 30 staten
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Liz schreef:Even terugkomend op dat mannetje-mannetje snoertje.
Ik heb het zojuist aangeschaft en meteen geprobeerd in de auto, maar er komt geen geluid uit de radio :sadcry:
Mijn mp3 song hoor ik alleen via de smartphone.
Ik heb smartphone verbonden met de autoradio en toen de radio op AUX gezet.
Ik dacht dat ik dan meteen lekker muziek kon luisteren, maar nee hoor, de radio geeft geen kik.
Heb ik weer!

Wat doe ik fout?
Zou in principe moeten werken. Stomme vraag: staat je volume van je telefoon op vol?
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Zie mijn edit boven jouw bericht ..........
16x USA / 30 staten
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Nog een laatste vraagje:
Mijn autoradio kan zowel wma en mp3 bestanden aan.
Weten jullie misschien of de radio's in de huurauto's ook beide bestanden aankunnen?
Anders moet ik al mijn wma bestanden nog gaan omzetten naar mp3 en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.

Dank!
Laatst gewijzigd door Liz op 12 aug 2012, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
16x USA / 30 staten
mad25
Amerika-ontdekker
Partner van: Joyco
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door mad25 »

martijn76 schreef:Vooral de aanbevelingen van Martijn76 getuigen van een zeer, zeer goede smaak.
:lol: :lol: :lol: :lol:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Nog een tip: in onze auto (een Subaru) zit de aux aansluiting enigzinds verborgen in de console tussen de voorstoelen, inclusief een standaard auto 12V stekker.

Afbeelding

Met zo'n USB naar 12V stekker heb je dus vele uren luisterplezier, en je ipod / telefoon blijft lekker opgeladen. Ik kan me voorstellen dat in andere autos je ook even moet zoeken.

Afbeelding
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Er zijn zeker legale manieren om aan goede muziek te komen. I-tunes is een goede, bijvoorbeeld, maar sommige bands zullen wellicht ook hun eigen tracks online te koop aanbieden.

Verder heb ik nog wel wat aanbevelingen voor bands en musici:

The Grateful Dead (ideale road trip muziek)
Johnny Cash (_de_ Amerikaanse klassieker)
Kaleidoscope (tijdsgenoot vanThe Grateful Dead en van The Beatles, en eigenlijk beter dan alletwee)
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Ik vroeg me af of de meeste auto's in de VS nog gewoon een aansluiting hebben voor zo'n mannetje mannetje stekker? Misschien moet ik maar gewoon voor de zekerheid dan en een usb en een mannetje mannetje stekker meenemen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer