Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rolstoelgebruiker in San Fransisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bribey
Amerika-ontdekker

rolstoelgebruiker in San Fransisco

Bericht door bribey »

Wat is de beste manier om je als rolstoelgebruiker in San Fransisco(steil) te verplaatsen?
Ik las dat de parkeerplaatsen prijzig zijn of is dit anders als je een gehandicaptenparkeerkaart hebt?
Van de cable-tram kan ik waarschijnlijk geen gebruik maken maar indien ik toch het openbaar vervoer wens te gebruiken welke raden jullie dan aan?
Is het de moeite om Alcatraz te bezoeken in een rolstoel?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: rolstoelgebruiker in San Fransisco

Bericht door Jasmino »

bribey schreef:Is het de moeite om Alcatraz te bezoeken in een rolstoel?
Hoi Bribey,

Zeker doen! Ik heb verder geen ervaring met een rolstoel in SF, maar toevallig toen wij ernaar toe gingen, zat bij ons op de boot ook iemand in een rolstoel. Mensen die slecht ter been zijn, of in een rolstoel zitten, hoeven namelijk niet zelf de berg op te lopen of rijden, maar kunnen gebruik maken van een soort tram. De gevangenis is verder volledig rolstoeltoegankelijk, en zeker de moeite waard om te bezoeken!

Het is ons trouwens al vaak opgevallen, dat er in Amerika veel rekening wordt gehouden met rolstoelers, veel meer dan in Nederland! Ik let er altijd op omdat mijn moeder ook in een rolstoel zit, en dan ga je toch vergelijken. Daarnaast ben ik zelf ook lang heel slecht ter been geweest, en dan is Amerika toch een land met veel mogelijkheden! Alle Nationale parken zijn toegankelijk gemaakt voor rolstoelen, ten minste delen ervan, en dat kun je van de Veluwe of de Meinweg niet zeggen! Toen wij in Washington waren, bijvoorbeeld, viel het op dat alle gebouwen niet alleen gratis waren, maar dat ook alle gebouwen rolstoel vriendelijk zijn! Echt super, daar kunnen ze hier iets van leren. Als ik zie met welke problemen mijn moeder vaak te maken krijgt, echt heel lastig!

Succes ermee, ik hoop dat je een prachtige vakantie hebt!

Groetjes,
Jacqueline
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een vraagje: zul je alleen zijn? Als je iemand bij je hebt kun je zeker wel op de cable cars. En ik denk, dat je zelfs alleen zeker hulp zult krijgen. Maar het kan dus wel degelijk.

Je zult de VS bijzonder rolstoel vriendelijk vinden. Of je ook minder betaalt voor parkeren met een handicapped kaart weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet.

Hier is een verslag (Engels weliswaar) van iemand, die in een rolstoel San Francisco en Alcatraz bezocht: http://www.gimponthego.com/dest21a.htm
Misschien heb je daar wat aan. (Nog even, ik heb dat verslag net gelezen, hij heeft heel goede suggesties wat betreft Alcatraz en schrijft, dat hij SF een heel rolstoel vriendelijke stad vond, zijn email adres staat er ook in, als je nog vragen hebt. Wie beter dan iemand, die het uitgeprobeerd heeft?)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer