Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfels tussen SUV of camper rondreis. Wat te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Used2bMelody
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Twijfels tussen SUV of camper rondreis. Wat te doen?

Bericht door Used2bMelody »

Wij (2 pers) hebben 2 keer eerder een rondreis gedaan met een auto.
1e keer SF-LA-LV en Sequoia- Grand Canyon- Death valley- Yosimite
2e keer de Blues route vanuit Memphis langs de Mississippi richting new Orleans. Beide hebben we maar een enkele keer een hotel of B&B vooraf besproken. Er zijn genoeg hotels en motels en is er een vol dan ga je gewoon naar de volgende. Go with the flow zeg maar....

Nu willen we volgend jaar een Rondje Denver doen( Juli 2013). RMNP- Moab-Yellowstone Monument Valley, en vanalles wat er tussen ligt.
Omdat we met veel parken te maken krijgen vraag ik me af of we min of meer gedwongen zijn om van tevoren hotels of B&B te boeken omdat anders de kans groot is dat alles vol is.
Of kunnen wij ook zonder vooraf hotels/ motels/ B&B te boeken op pad?

Vandaar dat we nu aan het twijfelen geraakt zijn of het niet verstandiger is om met een camper op pad te gaan. Nu heb ik al het een en ander gelezen over de camp sites hier op het forum. Om heel eerlijk te zijn krijg ik daar een beetje een negatief beeld van.
Het lijkt erop dat iedereen op elkaar gepropt staat en zich ergert als iemand s'morgens een kop koffie zet omdat dan de generator aanslaat enz enz

Wij zijn totaal geen camping mensen, sterker nog, ik heb nog nooit van mijn leven op een camping gestaan. Ik vraag me dus af hoe de sfeer op zo'n camp site is.

Kortom wat is jullie ervaring in deze regio?
Life is like picking my nose, i have to find out what's inside.
Cees A
Amerikakenner

Re: Twijfels tussen SUV of camper rondreis. Wat te doen?

Bericht door Cees A »

Kamperen is een "way of life" . Als je, zoals ik, geen kampeerder bent en met z'n 2en reist moet je geen (dure) camper huren.
V.w.b. het vinden van hotels in het westen van Amerika kan ik je geruststellen, dat is geen enkel probleem.
Als je per se IN de parken wil overnachten moet je inderdaad (lang) van tevoren boeken, want de capaciteit is daar beperkt, maar in de buurt van genoemde parken liggen plaatsjes met voldoende hotels.
Ik reis al 20 jaar op de bonnefooi door Amerika en heb nog nooit is de auto hoeven slapen.
Moet er wel bij zeggen dat de laatste jaren de laptop mee gaat om in een aantal gevallen de avond van tevoren het hotel voor de volgende overnachtingsplaats te boeken.
Maar da's eigenlijk meer voor het gemak dan dat het echte noodzaak is.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou ook de campings in de parken in juli reserveren. Op het rondje dat je noemt zijn die vaak in het hoogseizoen vol. Dus als je twijfelt tussen een SUV of een camper om de reden dat je dan niet hoeft te reserveren, zou ik hier zeker rekening mee houden.

Elly
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Yellowstone in juli zeker vooraf reserveren. Ook als je met een auto gaat. In het park is dan alles vol (zo vroeg mogelijk hier reserveren!) en ook in de omliggende plaatsjes Cooke City, Gardiner en West Yellowstone zou ik er niet op gokken dat je gemakkelijk een kamer vindt.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Felicitas schreef:Yellowstone in juli zeker vooraf reserveren. Ook als je met een auto gaat. In het park is dan alles vol (zo vroeg mogelijk hier reserveren!) en ook in de omliggende plaatsjes Cooke City, Gardiner en West Yellowstone zou ik er niet op gokken dat je gemakkelijk een kamer vindt.
Nou, die gok kun je dus gerust nemen.
Oké, niet IN Yellowstone want dat park zit inderdaad al snel vol, en in Cooke City is ook maar anderhalf hotel dus dat kan ook dubieus worden maar voor de rest is lang van tevoren boeken echt niet nodig.
Ik ben jarenlang, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, gebonden geweest aan de schoolvakantie's .
In die jaren heb ik 4 keer Yellowstone bezocht en het vinden van een hotel op de dag van aankomst als walk-in of het boeken van een hotel de avond van tevoren via de laptop in zowel Cody, Gardiner als West Yellowstone was geen enkel probleem.
Used2bMelody
Amerika-ontdekker

Wij zijn idd geen camping mensen in de zin van: in de rij staan voor de douche en de toilet. Maar omdat je met een camper een hotelkamer op wielen heb incl douche toilet leek me dat wel handig in de parken.

Nu vraag ik me nog steeds af hoe de sfeer is op zo'n campground. Sta je idd hutje op mutje en ergeren de mensen zich aan je als je een kop koffie zet en de generator slaat aan, gaat iedereen s'avonds met zijn klapstoelje voor de camper elkaar aan zitten kijken?

Of is het een beetje hippie style en zit je gezellig s'avonds rond een kampvuur verhalen uit te wisselen met een biertje?
Ik heb echt geen idee maar ben wel benieuwd hoe het er aan toe gaat daar want dat is voor ons wel erg bepalend.

@ Cees wij gaan als het kan ( lukt niet in elk land) ook altijd op de bonnefooi. Ik hoef ook niet perse in de parken te slapen maar het is wel handig als je wel een beetje in de buurt een hotel kan vinden maar dat hoeft dus geen probleem te zijn begrijp ik.
Heb jij het wel eens geprobeerd om met een camper op pad te gaan?

Wat ik me ook af vraag.... mag je in de parken wel in de auto overnachten als je NIET op een campsite staat?
Ik vraag dat omdat wij graag foto's maken en ik zou bv graag foto's maken van de Horseshoe Bend bij zonsopgang en zonsondergang. Dan is het wel handig als je daar met de auto/tentje kan overnachten
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Op de campings binnen de parken heb je meestal nog best de ruimte. Vaak een picknicktafeltje en een firepit. De commerciele campings buiten de parken heb je een stuk minder ruimte maar overal is de sfeer meestal wel ok.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Used2bMelody schreef:@ Cees Heb jij het wel eens geprobeerd om met een camper op pad te gaan?
Ja. Mijn eerste noord-Amerikareis in 1990 was een bezoek aan familie in Manitoba, Canada. Oom had een camper en die mochten we lenen.
We hebben met dat ding een trip gemaakt naar de Black Hills inn South Dakota en aan die reis heb ik 2 dingen overgehouden.
Een fascinatie voor Amerika als vakantieland en een afkeer van campers en kamperen.
Een camper is gebouwd op het chassis van een (lichte) vrachtwagen. Het rijcomfort is hiermee vergelijkbaar.
Het constante gerammel van het serviesgoed en keukengerei tijdens het rijden is afgrijselijk irritant.
(vond hierover nog een leuk filmpje op dit forum) ------> " onclick="window.open(this.href);return false;
Het benzineverbruik van die camper was 1:3. (Alleen al van de brandstofkosten had ik in een luxe hotel kunnen zitten, gelukkig hadden we toen geen camperhuurkosten)
Campgrounds zijn (soms ver) van een stad of dorp gelegen. Als je 's avonds bijvoorbeeld uit eten wilde moest je alles afkoppelen en met die vrachtwagen op stap.
Je mag, of kan, met een camper niet overal komen. Sommige wegen zijn voor campers afgesloten of niet toegankelijk.
Stel je ook niet teveel voor van die ingebouwde douche/badkamer in zo'n camper.
Meestal zijn die dingen dermate klein en krap dat je als snel de voorkeur geeft aan de gezamelijke badruimte van de campgrounds. (met alle nadelen die daarbij horen)

Kamperen zal best z'n charme's hebben want hele volksstammen gaan in de zomer met de sleurhut naar Frankrijk of Spanje of maken met de huurcamper een trip door noord-Amerika.
Ik heb die charme's nooit zo kunnen ontdekken.
In m'n 1e bericht hierboven schreef ik al dat kamperen een "way of life" is. Blijkbaar is die "way of life" aan mij niet besteed .

Ik realiseer me terdege dat bij reizen voor gezinnen met kinderen andere eisen gelden dan voor stellen (zoals wij) die zonder kinderen reizen.
Gezinnen zullen waarschijnlijk anders tegen die camper aankijken dan ik doe.
Bovenstaande ervaringen zijn dan ook puur persoonlijk.
Omdat echter TS in een zelfde situatie verkeert als ik (reist ook zonder kinderen en is van huis uit ook geen kampeerder) denk ik dat hij/zij mijn opmerkingen ter harte moet nemen.

Edit: Je hebt het over foto's maken bij Horseshoe Bend en dan in een tentje daar overnachten.
Horseshoe Bend ligt op nog geen 5 minuten rijden van Page. Hoezo tentje overnachten ???
Volgens mij is er trouwens niet eens een campground bij Horseshoe Bend. Tenminste, nooit een gezien daar. (ook nooit op gelet moet ik bekennen)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Cees A schreef:Kamperen is een "way of life" . Als je, zoals ik, geen kampeerder bent en met z'n 2en reist moet je geen (dure) camper huren.
V.w.b. het vinden van hotels in het westen van Amerika kan ik je geruststellen, dat is geen enkel probleem.
Als je per se IN de parken wil overnachten moet je inderdaad (lang) van tevoren boeken, want de capaciteit is daar beperkt, maar in de buurt van genoemde parken liggen plaatsjes met voldoende hotels.
Ik reis al 20 jaar op de bonnefooi door Amerika en heb nog nooit is de auto hoeven slapen.
Moet er wel bij zeggen dat de laatste jaren de laptop mee gaat om in een aantal gevallen de avond van tevoren het hotel voor de volgende overnachtingsplaats te boeken.
Maar da's eigenlijk meer voor het gemak dan dat het echte noodzaak is.

Kamperen met de camper is een hele andere wat of life die jij schets. ik doe het, regelmatig met tent of camper. Met camper in de noord Amerika is meer een huisje op wielen. Grote koelkast met vriezer een oven met magnetron is bijna altijd standaard.
Maar het allermooiste van camperkamperen is je staat midden in de natuur! Je wordt gewekt door vogels (of regen :lol: ) maar je zit hartstikke droog en warm.
Ik zelf haat hotels, je hangt daar een beetje rond en kijkt naar de tv dan moet je nog iets beslissen met eten en dergelijke.
Nee, campertje rijden naar de mooiste campings in de parken is voor mij het mooiste wat er is.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Used2bMelody schreef:Wij zijn idd geen camping mensen in de zin van: in de rij staan voor de douche en de toilet. Maar omdat je met een camper een hotelkamer op wielen heb incl douche toilet leek me dat wel handig in de parken.

Nu vraag ik me nog steeds af hoe de sfeer is op zo'n campground. Sta je idd hutje op mutje en ergeren de mensen zich aan je als je een kop koffie zet en de generator slaat aan, gaat iedereen s'avonds met zijn klapstoelje voor de camper elkaar aan zitten kijken?

Of is het een beetje hippie style en zit je gezellig s'avonds rond een kampvuur verhalen uit te wisselen met een biertje?
Ik heb echt geen idee maar ben wel benieuwd hoe het er aan toe gaat daar want dat is voor ons wel erg bepalend.
In de morderne campers kunnen douche en toilet prima gebuikt worden, wij gaan maken geen gebruik van de douceh/toilet op de camping.

Op de meeste camping sta je niet hutje mutje. Maar dat is wel een beetje voorbereiding/uitzoeken. Je kunt heerlijk in de natuur staan zonder dat je de buurman zelfs maar ziet. Maar in een rijtje naast elkaar kan ook gebeuren. De meeste plekken zijn zo ingericht dat je niet bij elkaar naar binnen zit te kijken.
Maar je heb idd je eigen firepit en stookt een lekker vuurtje terwijl het vlees op de bbq ligt :wink: Heerlijk!
We maken wel eens een praatje met de buren, vaak als je aankomt, maar verder zijn wij erg op ons zelf en dat gaat prima.

Ook wij reizen maar met twee personen, en vinden een camper heerlijk. Maar, we kijken wel goed van te voren wat we willen doen. Als we bijvoorbeels veel steden bezoeken, nemen we liever een auto en hotels. Wij wisselen het dus af. Voor het gebied wat jullie willen bezoeken zou een camper prima geschikt zijn.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

yarrah schreef:Kamperen met de camper is een hele andere wat of life die jij schets.
Nee hoor. Het is precies de manier waarop ik 'm ervaren heb.
Ik heb er ook duidelijk bijgezet dat deze ervaring en mening hierover puur persoonlijk is en dat ik me terdege realiseer dat anderen daar anders over kunnen denken.
U moet zich dan ook niet aangevallen voelen en u hoeft uw manier van vakantie vieren niet tegenover mij te verdedigen. Net zoals ik me niet ga verdedigen tegenover u
Als de bedoeling van uw reactie is om mij van mening te doen veranderen moet ik u helaas mededelen dat uw missie, met de argumenten die u aandraagt, kansloos is.
Verveeld rondhangen is m.i. niet voorbehouden aan hotels maar een mentaliteitskwestie en gevarieerd uit eten gaan moet een feestje zijn dat bij vakantie hoort en niet iets waar je, zoals u blijkbaar doet, als een berg tegenop ziet.

Ik weet dat op forums vele pagina's worden volgeschreven met argumenten voor en tegen campers en kamperen.
Beide partijen doen dan hun uiterste best om de ander te overtuigen van hun "gelijk" . Als men zich hierbij beperkte tot feiten was het nog oké.
Sommigen verdedigen hun manier van reizen echter zoals een fundamentalist z'n geloof verdedigt.
Beetje onzinnig, want net als ik nooit meer met een camper op stap zal gaan zult u waarschijnlijk nooit een hotel boeken.
Used2bMelody
Amerika-ontdekker

Bedankt voor al jullie reakties!

Ik snap wel dat iedereen echt zo zijn persoonlijke voorkeur heeft qua vakantie.

Ik probeer het echt uit een praktisch oogpunt te beslissen. Wij zijn met 2e dus zonder kinderen en gaan graag op de bonnefooi op vakantie en bespreken het liefst niks vooraf. Ik kan namelijk niet vantevoren al weten waar ik het naar mijn zin heb en of ik misschien nog een dag langer wil blijven dan besproken. Soms heb ik het ergens na 1 dag al gezien en als je dan een camping voor 3 dagen besproken en betaald hebt is dat zonde. Dan is het in dit geval, afgaande op jullie reakties niet verstandig om met een camper te gaan omdat je van tevoren goed je camping plaatsen dient uit te zoeken en te bespreken.
Ik begrijp dat je met een camper niet overal kan/mag komen.
Wij gaan s'avonds wel graag ergens in de stad een hapje eten of een cafe in maar als je dan je camper nergens kwijt kan ben je dus beperkt. Of kan je met het kleinste model ( C19 geloof ik) wel gewoon de stad in en parkeren?

Als ik voor een camper kies dan zou dat juist zijn omdat ik dat ding kan parkeren voor te overnachten op de mooiste plekjes waar ik wil. Lekker met je camper in de natuur staan en s'morgens wakker worden lijkt me heerlijk maar mag dat ook ?? Of moet ik in de parken perse naar een camping site?
Ik las namelijk dat je de camper " in het wild" mag neerzetten zolang hij maar vanaf de weg niet zichtbaar is ( 1/4 mile van de weg af) geldt dat voor alle parken zo of heeft ieder park zijn eigen regeltjes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Used2bMelody schreef:Als ik voor een camper kies dan zou dat juist zijn omdat ik dat ding kan parkeren voor te overnachten op de mooiste plekjes waar ik wil. Lekker met je camper in de natuur staan en s'morgens wakker worden lijkt me heerlijk maar mag dat ook ?? Of moet ik in de parken perse naar een camping site?
Ik las namelijk dat je de camper " in het wild" mag neerzetten zolang hij maar vanaf de weg niet zichtbaar is ( 1/4 mile van de weg af) geldt dat voor alle parken zo of heeft ieder park zijn eigen regeltjes
Binnen de parken mag je alleen op de daarvoor ingerichte campgrounds staan, je moet daarbij niet in Europese normen denken want de meeste campgrounds binnen de parken zijn zeer ruim van opzet dus niet het hutje/mutje Tokkie achtige dingen zoals je hier ziet.
Buiten de parken mag je in bijvoorbeeld National Forest en BLM gronden wild camperen maar dat is wel streekgebonden dus eerst plaatselijk informeren en goed opletten of je daadwerkelijk op NF of BLM grond staat kan net zogoed particuliere grond zijn waar je wil staan en dan heb je toestemming van de eigenaar nodig.
Er kan en mag heel veel met een camper maar informeer goed naar de plaatselijke verordeningen zodat je niet midden in de nacht verrast wordt door de plaatselijk diender of boze boer/landeigenaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer