Vanaf eind september tot half oktober gaan we het gebied tussen San Francisco, Las Vegas en Denver bezoeken. Mijn plan is om van Denver naar SF te gaan. Maar wat is het verstandigst? Denver en de Rocky Mountains liggen nogal hoog . Als je daar start dan zou je misschien last kunnen hebben van hoogteziekte. Als je in SF begint en je werkt naar Denver toe dan wen je er vanzelf aan. Of is het geen issue?
Puur in Denver zal het allemaal wel meevallen. Je staat zeg maar op de Alpe d'huez, maar een heel deel van je reis zul je op deze hoogte doorbrengen. Ik merk zelf wel dat ik wat zwaarder adem als ik videobeelden terugkijk.
Als je daarna RMNP intrekt en gelijk een flinke klimwandeling of evt zelfs grote hoogteverschillen met de auto aflegt zou je wel last kunnen krijgen. Er zijn wel wat verhalen in reisverslagen van mensen die een zwaar hoofd kregen en zijn omgedraait.
EDIT: overigens zou ik in jou geval altijd in Denver beginnen. Wie weet kom je in de rocky mountains midden oktober al sneeuw tegen.
PSVwally schreef: EDIT: overigens zou ik in jou geval altijd in Denver beginnen. Wie weet kom je in de rocky mountains midden oktober al sneeuw tegen.
Goed argument.Ik vind sneeuw leuk maar dat moet het ook wel blijven. En wij zijn qua bepakking waarschijnlijk niet berekend op sneeuw. Dus eerst dan de Rockies en dan afzakken naar de zee
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.