Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Mammoth - Furnace Creek (Death Valley)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Route Mammoth - Furnace Creek (Death Valley)
Komende zomer willen met auto vanuit Mammoth naar Death Valley. Welke route is het mooist om te rijden via Lone Pine of de Westgard Pass?
Graag jullie tips!
Graag jullie tips!
Re: route mammoth- furnace creek (death valley)
Als je via Lone Pine rijdt kan je ook nog de Alabama Hills bezoeken. Zie ons verslag van 2012, dag 23 voor deze prachtige regio.
De andere route heb ik nog niet gereden.
Bart
De andere route heb ik nog niet gereden.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou via Lone Pine rijden. De andere route ken ik niet, hoe wil je dan naar Furnace creek rijden? Volgens mij heb je dan deels een onverharde weg.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
Nog even geduld, dat komt spoedigDe andere route ken ik niet

Jullie gaan de bristlecones toch bekijken, dacht ik?
De Westguard pass is volgens mij de smalle kronkelige weg van Big Pine naar het oosten (nr 168, richting 266). Wij hebben dit gereden tot waar je linksaf omhoog naar de bristlecones moet. Je kan deze pas verder volgen en dan zuidwaarts naar beneden, dan kom je aan de andere kant van Death Valley. Een omweg, geen 2 x 2 rijvakken en je laat dan de Alabama Hills bij Lone Pine liggen. Maar wel een mooie weg, en te overwegen indien je bv. vandaar langs Titus canyon naar DV wilt rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Jerommeke: En dan van de 266 naar de 95 en dan langs Scotty's Castle? Ik had eigenlijk de route via Lone Pine in mijn hoofd maar zal toch eens kijken naar dit alternatief.
Marianne

Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
de Alabama Hills vonden ook wij schitterend, evenals de route van Lone Pine naar Death Valley (zie onze onderstaande blog van december).
-
- Amerikakenner
Marianne, je hebt het helemaal juist. Ik heb die weg NIET gereden maar wel hier en daar gegoogeld via het googelmanneke, of hoe noemt dat. En de views lijken heel mooi. Wij wilden echter langs de Alabamahills en ook de weg van Lone Pine naar Furnace Creek was "speciaal" maar dat weten jullie wel. Een volgende keer zou ik het wel die Westguard pass nemen, denk ik. En we zouden opnieuw de bristlecones bezoeken 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank voor jullie tips!
Ik ga zeker via Lone Pine de Alabama Hills bekijken.
gr Karin
Ik ga zeker via Lone Pine de Alabama Hills bekijken.
gr Karin
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 243 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-