Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mesa Verde, wanneer/welke tour boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sophietje67
Amerika-ontdekker

Mesa Verde, wanneer/welke tour boeken?

Bericht door Sophietje67 »

Hallo allemaal,

Wij brengen a.s zomer gedurende onze rondreis ook een bezoek aan Mesa Verde. We willen daar natuurlijk de bezienswaardigheden bekijken.
We komen vanuit Monument Valley, willen een overnachting plannen (met camper) op de camping in Mesa Verde (Morefield Campground) en wellicht de dag van aankomst al wat bekijken. De volgende dag rijden we naar Moab (kan ook eind van de dag, zodat we de hele dag in Mesa Verde kunnen spenderen).
Mijn vragen:
Wat is jullie ervaring met de verschillende tours?
Kan je ook op eigen houtje of mis je dan teveel?
Kan je bij het Visitor centre de dag vantevoren al reserveren voor de volgende dag? (of kan dit al online vanuit huis?)

We zijn daar de eerste week van augustus.

Alvast dank voor de antwoorden!

groetjes
Sophietje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mesa Verde, wanneer/welke tour boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben er twee tours gedaan en vonden dat erg leuk. Misschien is een tour ook voldoende, maar ik zou zeker een tour doen. Je ziet dan veel meer, en bovendien is het ook interesssant om het verhaal van de ranger te horen.
De tours kunnen soms al volgeboekt zijn, wij konden niet meer naar Balcony House. Ik geloof dat je tegenwoordig ook online kunt boeken, misschien is dat wel handig. Kijk eens in ons 2008-verslag voor onze ervaringen.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ZEKER een tour meedoen!

ik had achteraf gezien spijt dat ik niet gewoon 2 tours gedaan had.

wij hebben de balcony house tour gedaan (tijdens een onweer dan nog!) en dat was echt de moeite! informatief, toffe ranger, spannend,....

Ik zou zo spoedig mogelijk bij aankomst boeken (van dat boeken via internet heb ik nog niet gehoord, maar check gewoon even de site van het park zelf)

Spuce tree house kan je op eigen houtje doen, wij deden het 's ochtends vroeg, lekker rustig.

Ons verslag kan je vinden via de link hieronder, in onze reis van juli 2010, ergens in de tweede helft van de reis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zag dat je op recreation.gov tickets kon bestellen, maar dat is niet voor de tours. Die moet je inderdaad nog steeds persoonlijk kopen in (onder andere) het visitor center.

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Mk01 »

Wij hebben alleen de rondrit gereden en hebben elk wandelpad naar de uitzichtpunten gelopen. Aan het begin van elke trail, die tussen 10 min- half uur duren, kon je toen een kleine brochure kopen door een paar cent in een mailboxje te stoppen. Daarin stond dan alle uitleg. Ik weet niet of dit nog zo is, want het inmiddels al een poosje geleden. Wij waren toen ruim een halve dag onder de pannen.
Groetjes,

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Sophietje67 schreef: Kan je bij het Visitor centre de dag vantevoren al reserveren voor de volgende dag? (of kan dit al online vanuit huis?)
Wij hebben in 2011 kaartjes voor de Balcony Tour voor de volgende dag gekocht bij het Visitor Center. We hadden toen de eerste tour van 9 uur.

Elly
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je kunt een aantal plekken alleen met een tour doen. Wij hebben cliff palace gedaan, was erg interessant. Wij waren er in het hoogzeizoen, volgens mij hebben we de kaartjes toen in de loop van de ochtend gekocht (half 11 ofzo) en konden we rond 13u met een tour mee. In de tussentijd hebben we Spruce tree house gedaan.
Terug in Texas!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij waren er in 2010 eind juli, en aangezien we pas na de middag toe kwamen was ik verbaasd: wij konden nog voor alle tours tickets voor diezelfde dag kopen.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ook wij zijn van plan eind juli een dag door te brengen op Mesa Verde. Ik lees dus vol interesse mee op dit topic. Maar ik snap het niet helemaal. In de reacties hier en op de betreffende blogs lees ik over andere tours dan die ik zie op de website van Mesa Verde. Op de website hebben ze het alleen over de "Classic Pueblo" tour die 38 euro p.p. kost en die duurt van 13.00-17.00. Dan hebben ze het ook nog over de 700 Years tour die 's ochtends al om 08.00 uur begint en duurt tot 12.00 uur. En die zou dan 45 euro p.p. moeten kosten. Naast de toegang die betaald moet worden voor je auto, vind ik dat behoorlijke prijzen. Zie ik nu iets over het hoofd? Hebben ze alles veranderd of zijn er ter plaatse nog andere kleinere tours beschikbaar?

Website: http://www.visitmesaverde.com/
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

De tours kosten $3 pp. Hier kun je er meer over vinden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Altijd de officiële site gebruiken, zie de link van Elly. Ook voor andere parken zou ik altijd de NPS-site gebruiken. De rangeractiviteiten die je daar kunt vinden zijn meestal gratis, of tegen een kleine vergoeding zoals bij Mesa Verde (en de Fiery Furnace in Arches).
De link naar de NPS-site voor MEsa VErde is http://www.nps.gov/meve en zo kun je ook snel andere parken vinden. In plaats van meve tik je dan de 1e 4 letters van de naam van het park of de 1e twee letters van beide namen als de naam uit 2 gedeeltes bestaat (dus yose, zion, brca, grca, etc).

Marianne
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Het wordt me langzaam maar zeker duidelijker. Het is in ieder geval zeker zinvol om je hierover vantevoren wat te oriënteren... Die dure tours op de website van Mesa Verde zelf, brachten me in ieder geval op een dwaalspoor! :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De website die jij had is een commerciële site en niet de officiële site van Mesa Verde, daarvoor moet je altijd een site hebben met .gov als extensie. Dis de site die Elly en ik gaven.

Marianne
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Snoopy »

Ik haak even aan bij dit topic omdat wij dit jaar Mesa Verde ook zullen bezoeken. Even een vraag over de Long House tour. Op de NPS site staat het volgende: 'Tour begins at the Wetherill Mesa information kiosk, a 12-mile (19km) drive along the Wetherill Mesa Road (begins near mile marker 15). Allow 45 minutes for this drive. Vehicles over 25-feet (8m) long are prohibited on this road'. Wij reizen met een 30 ft. camper, dus dat houdt bij voorbaat al in dat wij deze tour niet kunnen doen. Hoe hebben anderen dit gedaan die ook met een groter voertuig dan 25 ft. reisden of houdt het dan gewoon op v.w.b. deze tour?
Sophietje67
Amerika-ontdekker

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Inderdaad had ik ook al die dure tours gezien, was even geschrokken, maar zag later dat de rangertours maar een paar dollar kosten.

Wat betreft die Long House Tour, ik zie op de kaart (http://hfc.nps.gov/carto/PDF/MEVEmap1.pdf) een tramroute staan getekend. Is het zo dat je je camper kan parkeren en met de tram verder kan? Wij reizen met een 27 ft en zouden dan ook niet verder mogen.

groetjes
Sophietje
Sophietje67
Amerika-ontdekker

O nee, ik kijk nu beter op die kaart en zie dat je die hele weg ernaartoe niet met een grote camper mag...
Dat zou betekenen dat je met een 25 ft of groter de Long House tour niet zou kunnen doen?

groet
Sophietje
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Snoopy »

Ja, en dat houdt ook in dat de Step House self-guided tour ook niet kan. Zou handig zijn als er shuttles reden of zo? Nou, dan deze tours maar skippen en dan gaan voor de tours die wel kunnen. Bedankt voor het meekijken Sophietje.
ThomasV
Amerika-newbie

Bericht door ThomasV »

Wij gaan deze zomer ook naar Mesa Verde. We vertrekken 's morgens in Flagstaff en rijden eerst naar Monument Valley. We zijn nog een beetje aan het twijfelen om hier het risico te nemen om met de huurwagen zelf rond te rijden, of ons te beperken tot het visitor centre en dan meteen door te rijden naar Mesa Verde.

Hoe dan ook schat ik ik in dat we pas in de (latere) namiddag in Mesa Verde aankomen. Ik had in gedachten om dan de Mesa Top Loop Road te doen + bezoek aan Spruce Three House. De Twilight tours of Cliff Palance lijken me ook de moeite, maar ik acht de kans klein dat we hiervoor nog aan tickets geraken.

We overnachten in Far View Lodge Mesa Verde, en willen dan de volgende morgen nog de gegidste tour doen van Balcany House en Cliff Palace, om tegen de middag door te rijden naar Lake Powell.

Lijkt dit jullie een goede indeling, of zouden jullie andere tours aanraden?

Bedankt!
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

@ThomasV
Beperk je in MonumentV niet alleen tot het visitors center, maar neem een tour door MV. Persoonlijk zou ik mij wagen hier niet voor gebruiken (zowel als eigen zou zijn). Een tour is hier goed te doen. Wij zijn vanuit Gouldings Lodge meegegeaan. Als je vroeg in MesaV ben gelijk tour bespreken in eerste visitors center.
Ik weet niet waar je naar lake powell wil maar mischien op deze dag monument valley inplannen?
@Sophietje67
Heb vorig jaar niets van gezien en gehoord, waren met 27ft. Moet eerlijk zijn wij hebben de loop op de fiets gedaan vanaf park HQ.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer