Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
met creditcard betalen en cash geld rond westkust USA
met creditcard betalen en cash geld rond westkust USA
In Augustus ga ik naar de westkust USA
Nou het volgende, ik doe een groeps rondreis per bus, 9 dagen. Ik heb geen rijbewijs
Hoeveel cash zouden jullie me aanraden? Ik wil zoiezo nog wat gokken in Las Vegas ongeveer budget van, 10-20 dollar , en misschien een achtbaan bezoeken.
Ook wil ik wat souvenirs kopen, en wat te eten elke dag.
Hoeveel is bijvoorbeeld een ontbijt en het avond eten ?
Hoeveel dollar zou ik nodig hebben? En kan ik al het eten betalen per creditcard ? heb ik geen eens cash nodig ?
Teveel cash wil ik echt niet.
Dit is mijn eerste keer in Amerika.
Ik denk zelf aan 40 dollar voor kleine uitgaven en tips. en de rest creditcard en jullie ?
Kunnen jullie me advies geven?
Alvast bedankt
Nou het volgende, ik doe een groeps rondreis per bus, 9 dagen. Ik heb geen rijbewijs
Hoeveel cash zouden jullie me aanraden? Ik wil zoiezo nog wat gokken in Las Vegas ongeveer budget van, 10-20 dollar , en misschien een achtbaan bezoeken.
Ook wil ik wat souvenirs kopen, en wat te eten elke dag.
Hoeveel is bijvoorbeeld een ontbijt en het avond eten ?
Hoeveel dollar zou ik nodig hebben? En kan ik al het eten betalen per creditcard ? heb ik geen eens cash nodig ?
Teveel cash wil ik echt niet.
Dit is mijn eerste keer in Amerika.
Ik denk zelf aan 40 dollar voor kleine uitgaven en tips. en de rest creditcard en jullie ?
Kunnen jullie me advies geven?
Alvast bedankt
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: met creditcard betalen en cash geld rond westkust USA
dollars kun je gewoon daar ter plaatse pinnen uit de automaat. In principe kun je een pakje kauwgom nog afrekenen met je credit card. Het enige waar je cash voor nodig hebt is als je op straat iets koopt (bijv. flesje water) en wat andere kleine uitgaven.
Welke achtbaan wil je trouwens bezoeken?
Welke achtbaan wil je trouwens bezoeken?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik zag in het new york hotel een achtbaan
Ik logeer zelf 2 dagen in circus circus, daar hebben ze ook achtbanen en ander enternainment.
En excursies, hoe worden die meestal betaald weet je dat? Kan ik die met creditcard afrekenen? ik reis met een reisorganisatie per bus.
Bijna bij elk hotel slaap ik maar 1 nacht, Ik reis toch snel door
Hoeveel cash neem jij meestal mee?
Heb je verder nog hands on tips voor me?
En als ik in las vegas aankom, dan wordt ik neem ik aan op mccarran opgehaald buiten?
Ik logeer zelf 2 dagen in circus circus, daar hebben ze ook achtbanen en ander enternainment.
En excursies, hoe worden die meestal betaald weet je dat? Kan ik die met creditcard afrekenen? ik reis met een reisorganisatie per bus.
Bijna bij elk hotel slaap ik maar 1 nacht, Ik reis toch snel door
Hoeveel cash neem jij meestal mee?
Heb je verder nog hands on tips voor me?
En als ik in las vegas aankom, dan wordt ik neem ik aan op mccarran opgehaald buiten?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Die in New York New York is geen achtbaan, da's een AU AU AU baan. Je mag hem van me doen maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb
Dit is een Hypercoaster met een looping. Geen goed idee voor een achtbaan!
- In Circus Circus staan idd wat achtbanen. Verwacht niks spectaculairs. Er staat een oude Arrow (vergelijkbaar met de Python in de Efteling) en er komt nog een nieuwe S&S El Loco coaster. Ook die is AU AU AU
En verder hebben ze een kinderbaantje.
- Mocht je wat Thrills willen dan zou ik naar de Stratosphere Tower gaan. Zie http://www.stratospherehotel.com/Tower/Rides
Wat betreft je reisorganisatie en excursies: geen idee. Ik verwacht dat ze gewoon je Credit Card kunnen swipen.
De andere vragen specifiek voor je Arke reis heb ik ook geen idee van.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt in dit topic ook al vergelijkbare vragen gesteld. Het is prettiger en handiger om daar te reageren als je nog wat extra vragen hebt.
Voor vragen over excursies etc kun je het beste bij je reisorganisatie terecht of ter plekke bij de reisleiding.
Lees voor algemene tips eens wat reisverslagen of haal een reisgids uit de bilbliotheek; daar staan vaak hel handige algemene tips in. Ook op de AA-site vind je veel algemene informatie.
Reken voor een uitgebreid (Amerikaans) ontbijt 10 tot 15 dollar. Hou altijd rekening met de fooi (15-20%). Ik denk dat in jouw reis het ontbijt meestal inbegrepen is.
Het avondeten kun je zo duur maken als je wilt, en is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal gangen, drankjes etc. Je kunt eens bij wat ketens kijken naar de mogelijkheden, zie hier bijvoorbeeld voor Denny's.
Marianne
Voor vragen over excursies etc kun je het beste bij je reisorganisatie terecht of ter plekke bij de reisleiding.
Lees voor algemene tips eens wat reisverslagen of haal een reisgids uit de bilbliotheek; daar staan vaak hel handige algemene tips in. Ook op de AA-site vind je veel algemene informatie.
Reken voor een uitgebreid (Amerikaans) ontbijt 10 tot 15 dollar. Hou altijd rekening met de fooi (15-20%). Ik denk dat in jouw reis het ontbijt meestal inbegrepen is.
Het avondeten kun je zo duur maken als je wilt, en is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal gangen, drankjes etc. Je kunt eens bij wat ketens kijken naar de mogelijkheden, zie hier bijvoorbeeld voor Denny's.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Njit schreef:
- Die in New York New York is geen achtbaan, da's een AU AU AU baan. Je mag hem van me doen maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb
Dit is een Hypercoaster met een looping. Geen goed idee voor een achtbaan!
- In Circus Circus staan idd wat achtbanen. Verwacht niks spectaculairs. Er staat een oude Arrow (vergelijkbaar met de Python in de Efteling) en er komt nog een nieuwe S&S El Loco coaster. Ook die is AU AU AU
En verder hebben ze een kinderbaantje.
- Mocht je wat Thrills willen dan zou ik naar de Stratosphere Tower gaan. Zie http://www.stratospherehotel.com/Tower/Rides
Sorry als dit

Ik zie dat de Intimidator in Carowinds ook een hypercoaster is, en die vond ik helemaal geweldig!

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaat puur over de hoogte. Er is een tijdje geweest dat men steeds hogere en snellere achtbanen ging maken.
En dan was het wel handiger als men er een mooie marketing-term aan kon hangen
Hypercoaster: achtbaan groter dan 200ft hoog zonder inversies en met een lift-heuvel.
De volgende stappen zijn 300 ft (Giga Coaster) en 400 ft (Strata coaster).
De baan is van een niet al te best Japans merk (Togo) welke erom bekend staat dat het pijnlijke achtbanen maakt. Dit proberen ze meestal te compenseren met heel veel schuimrubber op de beugels
En dan was het wel handiger als men er een mooie marketing-term aan kon hangen

Hypercoaster: achtbaan groter dan 200ft hoog zonder inversies en met een lift-heuvel.
De volgende stappen zijn 300 ft (Giga Coaster) en 400 ft (Strata coaster).
ps, technisch gesproken is de achtbaan van New York New York (203 ft) geen Hypercoaster omdat er een looping in zit.History
The world's first hypercoaster was Magnum XL-200 by Cedar Point, costing $8,000,000 USD. Cedar Point chose Arrow Dynamics to design and construct Magnum XL-200. Construction on the world's tallest, fastest, longest, and steepest complete circuit roller coaster (at that time) began in 1988. By May 6, 1989, Magnum XL-200 was ready for riders. Since its debut, Magnum XL-200 has served more than 36 million guests. Cedar Point's official blog states that after building the ride, "discussion was focused on just what a roller coaster such as Magnum should be called. After all, it had no loops like most of the other large steel coasters of the time and was so much bigger and faster than its non-looping brethren. After a couple of years, the name everyone agreed upon was hypercoaster."
De baan is van een niet al te best Japans merk (Togo) welke erom bekend staat dat het pijnlijke achtbanen maakt. Dit proberen ze meestal te compenseren met heel veel schuimrubber op de beugels

Ik was een klein beetje verbrand, en na de rollercoaster van New York New York had ik gewoon een brandblaar op mijn schouders en toen werd t pijnlijk hehe.
Houdt wel rekening met je creditcard limiet !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Overigens om op je vraag terug te komen over hoeveel cash je moet pinnen, omdat je niet teveel cash op zak wilt hebben. Dat is even afhankelijk van wat je allemaal denkt uit te geven, maar ik zou toch zeker een paar honderd dollar per keer pinnen en niet steeds 50 dollar ofzo.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zorg voor voldoende saldo op je bankrekening zodat je een aantal keren kan bijpinnen. Ondanks dat je inderdaad zo ongeveer alles met je credit card kan betalen is mijn ervaring dat ook cash als water door je vingers glipt. Vooral in Las Vegas. Bedenk dat een enkel ritje in de Hypercoaster van NeyYork NewYork al $14 kost....

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Vergeet in iedergeval niet door te geven aan de creditkaart maatschappy dat je naar Amerika gaat.
Ondanks doorgeven wordt toch elk jaar onze kaart een keer geblokeerd door Visa.
Zelf vindt ik het wel prettig om minimaal 200 cash te hebben.
Maar je kan inderdaad alles met de creditkaart betalen.
Ondanks doorgeven wordt toch elk jaar onze kaart een keer geblokeerd door Visa.
Zelf vindt ik het wel prettig om minimaal 200 cash te hebben.
Maar je kan inderdaad alles met de creditkaart betalen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
40 dollar cash lijkt me erg weinig. Ik zou minimaal 150 dollar meenemen. Zelf neem ik zo'n 300/350 dollar mee voor ons tweeën. Daarnaast stort ik voor vertrek geld op mijn creditcard (1000/1500 euro) zodat je limiet in feite wordt opgerekt.
2003: Isla Margarita
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
Geld storten op je creditcard? Hoe werkt dat? En dan is het toch eigenlijk geen creditcard meer?
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je geld stort op je CC, dan sta je positief. Als je dan zorgt dat je enkel gebruikt wat je er op gestort hebt, dan zal je dus ook geen gebruik maken van je krediet. Het is dus een omweg om je limiet zelf te verhogen. Stel je stort 1000€ & je hebt een limiet van 2500€, dan wordt dat eigenlijk 3500€. Je moet dus al 1000€ gaan op maken voor je aan je krediet begint. Zelf deed ik het ook zo in't begin, maar nu heb ik 2 credit cards. Een gewone VISA & een prepaid kaartje, die eerste dient voor alle hotelreserveringen & de huurauto, die 2de dient voor alle andere betaling (tanken, eten, etc).
Ik heb meestal zo'n 200$ aan cash bij, meestal neem ik die ook weer mee terug. Ik betaal dus alles met mijn creditcard, want het is gewoon makkelijk. Aangezien je een groepsreis doet (fox?) & geen huurauto/waarborg nodig hebt, zal je dus ook waarschijnlijk niet aan je limiet geraken. Ik zou dus gewoon een beetje cash mee nemen & voor de rest alles met je CC betalen. Het cash geld kan je ook gebruiken natuurlijk & indien nodig pin je wat bij, overal staan pinautomaten.Royco89 schreef:Hoeveel cash zouden jullie me aanraden? Ik wil zoiezo nog wat gokken in Las Vegas ongeveer budget van, 10-20 dollar , en misschien een achtbaan bezoeken.
Teveel cash wil ik echt niet.t
Bij fox.nl worden de excursies op het einde van de reis afgerekend in de bus, je krijgt dan een overzichtje van welke excurses je gedaan hebt. Je kan dan kiezen om ze cash of met je CC betalen. Reis je met een andere organisatie, dan vraag je dat best na!Royco89 schreef:En excursies, hoe worden die meestal betaald weet je dat? Kan ik die met creditcard afrekenen? ik reis met een reisorganisatie per bus.
Laatst gewijzigd door Fraa op 25 feb 2013, 13:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Dankje Fraa.
Wij hebben op dit moment maar een limiet van 1500 euro. We willen dit waarschijnlijk nog wel verhogen maar een andere optie zou dus kunnen zijn om gewoon geld op onze CC te storten? Kan je dit er ook weer vanaf halen?
Ook ben ik nog benieuwd hoe we er voor kunnen zorgen dat de pas niet geblokkeerd gaat worden als we naar de US gaan, aangezien wij maar 1 CC hebben.
Wij hebben op dit moment maar een limiet van 1500 euro. We willen dit waarschijnlijk nog wel verhogen maar een andere optie zou dus kunnen zijn om gewoon geld op onze CC te storten? Kan je dit er ook weer vanaf halen?
Ook ben ik nog benieuwd hoe we er voor kunnen zorgen dat de pas niet geblokkeerd gaat worden als we naar de US gaan, aangezien wij maar 1 CC hebben.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waarom zou je dat er terug afhalen? (en het gaat wel denk ik, al verlies je de kost om het te pinnen). Maar voor je op reis gaat stort je er gewoon op wat je DENKT te verbruiken, je kan dan nog 1x per week eens op je online banking kijken wat je al op gemaakt hebt. Ben je over het bedrag van je storting gegaan, dan stort je gewoon wat bij hè. Zodoende maak je op geen enkel moment gebruik van je krediet & heb je dat krediet dus ook nog steeds als backup.
Ivm het blokkeren van je CC, daar kan je weinig tegen doen. Het helpt vaak om je CC maatschappij te verwittigen ivm je reis, laat ze gewoon weten dat je in de VS zit tijdens een bepaalde periode. Bij mijn CC maatschappij werkt het niet zo, ik heb verschillende telefoontjes gepleegd & ik viel blijkbaar een beetje uit de lucht. Ze wisten totaal niet wat ze met mijn vraag moesten doen, want ze kregen die vraag haast nooit. Nu, op 3 jaar tijd is mijn CC nog nooit geblokkeerd geweest. Dat werkt trouwens via een computer systeem, jouw betalingen worden in de gaten gehouden. Zodra het systeem merkt dat die betalingen niet in jouw normale betalingspatroon vallen (ander land, geldopnames aan een automaat, hogere bedragen, etc), dan wordt je kaart geblokkeerd. Meestal heb je enkel problemen op de dag zelf, want na een telefoontje naar je maatschappij geven ze je kaart gewoon terug vrij.
Ivm het blokkeren van je CC, daar kan je weinig tegen doen. Het helpt vaak om je CC maatschappij te verwittigen ivm je reis, laat ze gewoon weten dat je in de VS zit tijdens een bepaalde periode. Bij mijn CC maatschappij werkt het niet zo, ik heb verschillende telefoontjes gepleegd & ik viel blijkbaar een beetje uit de lucht. Ze wisten totaal niet wat ze met mijn vraag moesten doen, want ze kregen die vraag haast nooit. Nu, op 3 jaar tijd is mijn CC nog nooit geblokkeerd geweest. Dat werkt trouwens via een computer systeem, jouw betalingen worden in de gaten gehouden. Zodra het systeem merkt dat die betalingen niet in jouw normale betalingspatroon vallen (ander land, geldopnames aan een automaat, hogere bedragen, etc), dan wordt je kaart geblokkeerd. Meestal heb je enkel problemen op de dag zelf, want na een telefoontje naar je maatschappij geven ze je kaart gewoon terug vrij.
Reisblog: thisisfraa.be
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Of, als je een CC van de Rabobank hebt, hoef je het niet van te voren te storten (maar bv wel de limiet te verhogen). Als je het gewoon automatisch eind van de maand betaald, heb je ook geen kredietkosten
Na je vakantie verlaag je het limiet weer gewoon.
Niet op elke CC kun je namelijk geld storten (al heb ik begrepen dat het bij een CC van de Rabobank ook kan, maar het is niet nodig dus).

Niet op elke CC kun je namelijk geld storten (al heb ik begrepen dat het bij een CC van de Rabobank ook kan, maar het is niet nodig dus).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dank voor jullie antwoorden!
Let wel op met geld storten op een echte creditcard. De computer houdt zich gewoon aan de limiet van de creditcard.
Voorbeeldje:
Je hebt een creditcard met een limiet van 1000 euro maar je gaat op vakantie dus je stort er 4000 euro extra op dan denk je dat je voor 5000 euro kan uit geven. Fout, de creditcard accepteert nog steeds maar 1000 euro aftrek in 1 keer. Dus vliegtickets van 1200 euro bij elkaar boeken gaat niet lukken. Een boeking kijkt niet naar saldo maar naar limiet.
Voorbeeldje:
Je hebt een creditcard met een limiet van 1000 euro maar je gaat op vakantie dus je stort er 4000 euro extra op dan denk je dat je voor 5000 euro kan uit geven. Fout, de creditcard accepteert nog steeds maar 1000 euro aftrek in 1 keer. Dus vliegtickets van 1200 euro bij elkaar boeken gaat niet lukken. Een boeking kijkt niet naar saldo maar naar limiet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8104 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties