Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Memorial Day en drukte (disneyland)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
_Marjon_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Memorial Day en drukte (disneyland)

Bericht door _Marjon_ »

Hallo allemaal,

Op 26 mei komen wij aan in L.A., we verblijven hier in de omgeving met eigenlijk maar 1 doel: Disneyland bezoeken.
Omdat ik een 'themepark freak' ben zeg maar..
We hebben daarnaast nog wel 2 halve dagen in L.A.

Nu is het de 27e Memorial day, de dag dat we eigenlijk naar Disney zouden gaan.

Nu vraag ik me af, heeft iemand hier ervaring mee? De drukte met memorial day of de drukte in Disney in het algemeen?
Ik ga samen met mijn moeder, mijn vriend en vader gaan iets anders doen die dag.
Mijn moeder gaat sowieso niet in achtbanen enzo, dus daar kan ik wel de single riders ingang pakken, en voor sommige attracties een fastpass.

Begin wel steeds meer te twijfelen om niet iets anders te doen. Anaheim is voor een groot deel hetzelfde als Parijs, en ook Orlando heb ik al gezien. Maar ga juist voor de dingen die er zo uniek zijn, en ben bang dat ik spijt krijg... Ik ga namelijk liever naar Disney als naar de 'highlights' van L.A....

Ben benieuwd naar jullie meningen/ideeën en ervaringen.

Groetjes Marjon
Hockey
Amerika-expert

Re: Memorial Day en drukte (disneyland)

Bericht door Hockey »

Ik heb even gekeken. Memorial Day is een Federal Holiday, dus een dag dat alle overheidsinstellingen dicht zijn en ambtenaren vrij krijgen. Niet overheidsinstellingen mogen hun mensen laten werken, maar moeten ze dan wel vakantiegeld betalen, dus ook daar zullen veel mensen vrij krijgen. En aangezien deze dag op een maandag valt maken veel mensen er een lang weekend van. Gevolg, Disney zal druk zijn. Hoeveel drukker dan normaal weet ik niet, maar reken op een behoorlijke drukte.
leka6669
Amerika-ontdekker

Bericht door leka6669 »

zal zeer zeker druk worden, maar als het je enigste kans is en je liever daar heen gaat dan rond kijken in LA zou ik het gewoon doen. kijk hier maar eens. http://www.scottware.com.au/theme/feature/atend.htm
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is het niet mogelijk om een dag later te gaan? Hoe ziet je route er uit, zit daar nog wat ruimte in? Misschien LA op het laatst doen of zo?
Ik ben wel benieuwd hoe je het logistiek gaat doen, overnachten jullie bij Anaheim of in LA?
En ja, het lijkt wel op Disneyland Parijs. Je kunt natuurlijk ook nog naar California AdventurePark gaan, er zijn combitickets, wij deden beide parken op 1 dag in 2008, zie daarvoor ons reisverslag.
Ik zou sowieso proberen er zo vroeg mogelijk te zijn.
Je kunt ook naar Universal studios gaan en een FOL pass aanschaffen, dat scheelt echt heel veel als het druk is. Kijk wel even of die pas beschikbaar is op die dag.

Marianne
_Marjon_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door _Marjon_ »

Een dag later is helaas niet mogelijk ivm de route die we maken. Als ik niet naar Disney had gewild hadden we waarschijnlijk heel L.A. en de 'omgeving' over geslagen.
We vliegen ook terug vanaf Las Vegas.

Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar het California Adventure park, juist vanwege de attracties die ze in Parijs, en ook in Orlando, niet hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer