Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotels vooraf boeken of ter plekke?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hotels vooraf boeken of ter plekke?
Hallo Amerikakenners,
Op 11 juni vertrekken Mark en ik voor 21 dagen naar West Amerika voor een rondreis San Fransisco - Las Vegas - Los Angeles.
Hoewel we ons hadden voorgenomen om de hotels/motels te plekke te boeken (via WiFi bijv. de dag voor aankomst), zijn we nu aan het twijfelen geslagen. De hotels in San Fransisco, Yosemite NP (1 nacht in het park) en Las Vegas zijn reeds toch geboekt. Nu is mijn vraag wat jullie ons zouden adviseren om voor de beste prijs een hotel/motel te boeken:
- We hopen grotendeels in een aantal motels te kunnen slapen van +/- 40 euro per nacht.
- Luxe is dus zeker geen must.
- We hoeven niet in de parken te slapen (m.u.v. Yosemite) en willen graag overnachten in dorpjes aan de rand van de parkten (bijv. in Lee Vinning Springdale, Page, Kingman)
Wat we willen voorkomen is dat we ter plekke in juni de hoofdprijs betalen..
Alvast hartelijk dank voor het advies!
Groetjes,
Maartje
Op 11 juni vertrekken Mark en ik voor 21 dagen naar West Amerika voor een rondreis San Fransisco - Las Vegas - Los Angeles.
Hoewel we ons hadden voorgenomen om de hotels/motels te plekke te boeken (via WiFi bijv. de dag voor aankomst), zijn we nu aan het twijfelen geslagen. De hotels in San Fransisco, Yosemite NP (1 nacht in het park) en Las Vegas zijn reeds toch geboekt. Nu is mijn vraag wat jullie ons zouden adviseren om voor de beste prijs een hotel/motel te boeken:
- We hopen grotendeels in een aantal motels te kunnen slapen van +/- 40 euro per nacht.
- Luxe is dus zeker geen must.
- We hoeven niet in de parken te slapen (m.u.v. Yosemite) en willen graag overnachten in dorpjes aan de rand van de parkten (bijv. in Lee Vinning Springdale, Page, Kingman)
Wat we willen voorkomen is dat we ter plekke in juni de hoofdprijs betalen..
Alvast hartelijk dank voor het advies!
Groetjes,
Maartje
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Hotels vooraf boeken of ter plekke?
Dan zou ik proberen super 8 of motel 6 te resreveren. Die zijn meestal vrij basic maar verder prima en kun je vaak nog tot op de dag van aankomst annuleren.
Ik moet wel zeggen dat wij op veel plekken zelfs in juli nog flinke kortingen op de hotelprijs kregen zonder gereserveerd te hebben.
Ik moet wel zeggen dat wij op veel plekken zelfs in juli nog flinke kortingen op de hotelprijs kregen zonder gereserveerd te hebben.
Ik zou gewoon alles boeken met hotels/motels die je later nog zou kunnen annuleren. Dan kan je ter plekke altijd nog van je planning afwijken. De beste manier: heel veel zoeken, hier en buiten het forum. Wij hebben al onze overnachtingen ook al geboekt (30 dagen) en hebben gewoon elke keer bekeken wat het goedkoopst is en of het annuleerbaar was. Kost veel tijd, maar het bespaart veel geld. Wij hebben ook een aantal motels via Hotwire geboekt. Voor de rest hebben we op booking.com en tripadvisor.com gekeken voor welke motels/hotels het best worden beoordeelt. Dit alles in combinatie met wat mensen over de hotels/motels zeggen op dit forum.
Succes!
Succes!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
€40 per nacht ben ik nog weinig tegengekomen binnen de usa.
Als je een vaste route hebt zou je alles kunnen boeken, heb je ruimte dan zou ik sommige dingen boeken. Vooral als je in nationale parken wilt zitten.
Als je een vaste route hebt zou je alles kunnen boeken, heb je ruimte dan zou ik sommige dingen boeken. Vooral als je in nationale parken wilt zitten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zoals er hier ook al aangegeven wordt kun je bijna elk hotel boeken en 1 dag van te voren nog annuleren. Wij gaan in juni en hebben ook alles al geboekt maar alles valt nog te annuleren. Ik heb geen zin om elke ochtend een uur bezig te moeten zijn om naar een hotel/ motel te zoeken terwijl ik dat hier allemaal al kan doen. Mijn tijd is daar kostbaarder. Maar ik zal wel kijken of ik hotels die ik op m'n wishlist heb staan maar nu nog niet te betalen zijn dan wel goedkoper zijn.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Bij Hotels.com kan je ook vrijwel altijd nog de laatste dag nog annuleren.
Verder krijg je bij 10 boekingen de 11e gratis. (Ter waarde van het gemiddelde van de 10 eerdere boekingen)
Verder krijg je bij 10 boekingen de 11e gratis. (Ter waarde van het gemiddelde van de 10 eerdere boekingen)
Vooraf boeken geeft gewoon wat meer zekerheid, heb bijvoorbeeld wel eens 300 km verderop moeten slapen omdat er in Page en omgeving geen bedje meer te vinden was in het weekend. Daar word je aan het eind van de dag als je toch al een eind hebt gereden niet echt blij van...
En zoals gezegd als je je route om wilt gooien onderweg is bijna alles kostenloos te annuleren binnen 24h.
En zoals gezegd als je je route om wilt gooien onderweg is bijna alles kostenloos te annuleren binnen 24h.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Als je hotels in Nl. al boekt raad ik je aan wel op te letten of het bedrag meteen in rekening wordt gebracht. Als dat gebeurt is annuleren niet zo gunstig. Je krijgt namelijk dan een wisselkoers en dat heeft me wel eens flink wat geld gekost. Overigens gaat annuleren erg makkelijk. Dus als je niet vooraf betaald en je wilt toch annuleren kan dat vaak zonder problemen tot 48 uur van te voren en soms nog korter. Het voordeel van thuis zoeken is dat je terplekke meer tijd hebt. Je hoeft niet te zoeken, en dat kan zeker aan het eind van een lange dag wel eens vervelend zijn. Je bent dan sneller geneigd toch maar akkoord te gaan met een hogere prijs en dat is zonde. 40 E is wat aan de lage kant maar het kan zeker, 50E is echter meer haalbaar. De hotels in de steden (zeker San Francisco) zijn schreeuwend duur. Om de kosten wat te drukken kun je ook voor een hotel/motel met ontbijt kiezen. Dat is vaak niet heel uitgebreid maar je kunt je buik er prima mee vullen. Je vult ter plekke je thermosfles koffie voor onderweg ( dit mag en is heel normaal) en je neemt wat fruit mee. Dit bespaart je gedurende de dag aardig wat geld. Zeker voor gezinnen met kinderen is dit wel het overwegen waard. Onze vakantie was in totaal met 2 kinderen best een heel bedrag, maar we zijn ruim binnen ons budget gebleven en hebben vooral bespaard op eenvoudige hotels maar wel altijd gelet op gratis parkeren en ontbijt indien mogelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan je natuurlijk net zo goed geld opleveren. Zelf vind ik het wel prettig als sommige overnachtingen al betaald zijn, dat spreidt de kosten (en het koersrisico) een beetje.dolfijn71 schreef:Als je hotels in Nl. al boekt raad ik je aan wel op te letten of het bedrag meteen in rekening wordt gebracht. Als dat gebeurt is annuleren niet zo gunstig. Je krijgt namelijk dan een wisselkoers en dat heeft me wel eens flink wat geld gekost.
Ik ben zelf nog niet vaak een motel 6 tegengekomen voor 50 dollar, en als die er is, dan is het in een plaats of locatie waar je eigenlijk niet wilt zitten. Een tent aanschaffen is de beste manier om een overnachting betaalbaar te houden.
Marianne
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Bij eBookers.nl betaal je vooraf met de huidig geldende koers. Je kunt per Ideal betalen. Bij annulering (wel telefonisch, maar zonder een enkel probleem) krijg je het exacte bedrag binnen 10 dagen op je rekening teruggestort.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Het is maar net wat voor soort reiziger je bent. Ik hou van spontane dingen en rondreizen en wij boeken eigenlijk zelden iets vantevoren als we (met 2 kinderen bij ons) gaan rondrijden. Nu hadden we op onze laatste reizen het voordeel dat ik mijn netbook in de auto kon gebruiken met internetverbinding via de telefoon. Als we dan een paar uur van een bepaalde plaats af zaten waar we in de buurt wilden overnachten dan ging ik online en keek wat op de route lag en wat goedkoop was. Soms haalden we ook van die couponboekjes bij de Burger King, Denny's of tankstation, alhoewel je die aanbiedingen ook online kunt vinden.
Reis je door gebieden die toeristisch zijn en veel hotels hebben, dan is er altijd wel wat vrij als je op tijd begint te kijken.
We hebben ook weleens 3 kamers geboekt in New Orleans via de Expedia website, waar je dan alleen instemt met de goedkope deal en achteraf hoort in welk hotel je gaat verblijven. Dat pakte heel goed uit.
In al die jaren dat we hebben rondgereisd in de US heb ik maar 2 keer een probleem ondervonden met een hotel zoeken. De ene keer was in het vaderdagweekend op de Keys in Florida en de andere keer was tijdens een muziekfestival in Austin, Texas. In Florida hebben we uiteindelijk wel een (veel te dure voor ons budget) kamer gevonden en vanuit Austin zijn we gewoon naar huis gereden.
Soms kun je van een bepaalde motelketen een gids krijgen bij het motel zelf. Op die manier kun je uitvogelen waar je de volgende overnachting gaat hebben en als je zelf niet goed durft te bellen dan wil het personeel van het motel vaak wel alvast voor je reserveren in het andere motel (van dezelfde keten natuurlijk).
Reis je door gebieden die toeristisch zijn en veel hotels hebben, dan is er altijd wel wat vrij als je op tijd begint te kijken.
We hebben ook weleens 3 kamers geboekt in New Orleans via de Expedia website, waar je dan alleen instemt met de goedkope deal en achteraf hoort in welk hotel je gaat verblijven. Dat pakte heel goed uit.
In al die jaren dat we hebben rondgereisd in de US heb ik maar 2 keer een probleem ondervonden met een hotel zoeken. De ene keer was in het vaderdagweekend op de Keys in Florida en de andere keer was tijdens een muziekfestival in Austin, Texas. In Florida hebben we uiteindelijk wel een (veel te dure voor ons budget) kamer gevonden en vanuit Austin zijn we gewoon naar huis gereden.
Soms kun je van een bepaalde motelketen een gids krijgen bij het motel zelf. Op die manier kun je uitvogelen waar je de volgende overnachting gaat hebben en als je zelf niet goed durft te bellen dan wil het personeel van het motel vaak wel alvast voor je reserveren in het andere motel (van dezelfde keten natuurlijk).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik boek bijna alle nachten rechtstreeks bij de hotels en kies hierbij de AAA optie.
Als je rechtstreeks boekt kun je meestal online de boeking weer annuleren, mocht je dat willen.
We hebben al een keer op de bonnefooi gereisd maar ik vond dat niet zo prettig. Word daar een beetje onrustig van. We hebben een paar keer de pech gehad dat we lang hebben moeten zoeken naar een betaalbaar hotel. Dit zelfs in plaatsen waar geen enkele toeristische attractie in de buurt lag.
Sindsdien boek ik altijd op voorhand. Kijk ook op tripadvisor, google maps over de ligging etc.etc.
Ik moet er wel bij zeggen dat we vrijwel niet van onze oorspronkelijke planning afwijken waardoor we niet flexibel hoeven te zijn.
Ik vind het reizen zo prettiger maar ik kan me voorstellen dat velen liever wat flexibeler zijn.
Reny
Als je rechtstreeks boekt kun je meestal online de boeking weer annuleren, mocht je dat willen.
We hebben al een keer op de bonnefooi gereisd maar ik vond dat niet zo prettig. Word daar een beetje onrustig van. We hebben een paar keer de pech gehad dat we lang hebben moeten zoeken naar een betaalbaar hotel. Dit zelfs in plaatsen waar geen enkele toeristische attractie in de buurt lag.
Sindsdien boek ik altijd op voorhand. Kijk ook op tripadvisor, google maps over de ligging etc.etc.
Ik moet er wel bij zeggen dat we vrijwel niet van onze oorspronkelijke planning afwijken waardoor we niet flexibel hoeven te zijn.
Ik vind het reizen zo prettiger maar ik kan me voorstellen dat velen liever wat flexibeler zijn.
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 20 mar 2013, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Reny. Wij hebben precies dezelfde ervaringen. Dus plan ik de trip tegenwoordig ruim van te voren. Het is inmiddels een hobby geworden om met de tips van dit forum een leuke uitdagende reis uit te zoeken. Ik ben dol op het zoeken naar leuke hotels voor een betaalbare prijs. Ben daar weken zoet mee. Leuke voorpret ook! En het grote voordeel onderweg is dat het veel rust geeft, en voor de kinderen ook een stuk voorspelbaarder. Daarbij zorg ik er ook altijd voor dat er af en toe een hotel met zwembad bij zit. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een hoop mensen het juist leuk vinden om ter plekke te kijken waar ze uit komen. Wie weet doen we dat ook weer als de kinderen niet meer meegaan. Maar dan zou ik voorpret wel missen. Zoveel mensen zoveel wensen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2180 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties