Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liveverslag Bjorn en Elsie vanuit de USA.
Liveverslag Bjorn en Elsie vanuit de USA.
Hallo iedereen
Hier wat nieuws uit het verre Amerika.
Zoals de meesten al weten, heeft het ons heel wat moeite en tijd gekost om hier te geraken.
Maar we zijn dus zonet aangekomen in ons eerste hotel.
Even het verloop van de verlopige reis bespreken:
Door technische problemen zijn we niet kunnen vertrekken op vrijdag. Heel de dag hebben de mechaniekers er aan zitten werken, maar dit probleem was nog niet vaak voorgekomen blijkbaar.
Dus hebben wij heel de dag aan de gate zitten wachten. Hebben wel eten gekregen daar.
Uiteindelijk was het 5 uur gepasseerd en wilden de crew niet meer vertrekken.
Gelukkig kregen we allemaal een hotelovernachting in de plaza of Sheraton hotel.
Daar zouden we ook uitgebreid avondeten en ontbijt krijgen.
Gelukkig had ik al één van die mannen van Delta leren kennen en heb ik die nog even bij mij geroepen.
Ik vroeg hem om mijn vlucht te laten omboeken. We zouden dan de volgende dag naar New York vliegen en niet naar Atlanta.
Dan hoefden we tenminste niet met dat kapotte vliegtuig vertrekken. Een deel mensen deden daarna hetzelfde als wij.
Daarna hadden we normaal een vlucht naar Vegas. Maar aangezien onze eerste nacht daar voorbij was, hoefden we daar niet meer te zijn. Dus heb ik ook dat ticket laten omboeken om rechtstreeks te vliegen naar LA.
Dan kwam het volgende probleem al. We moesten onze wagen normaal afhalen in Vegas. Dus moesten we die ook laten omboeken naar LA. Dit was echter niet zo simpel want we moesten nieuwe vouchers enzo krijgen.
Uiteindelijk kregen we die nieuwe voucher een half uur voor het vertrek. Het was dus spannend.
De hotelovernachting is ons heel goed bevallen. Heel knappe kamer, lekker eten (all you can eat) enz enz.
Dus we hadden terug wat moed.
Zaterdag gingen we dan terug naar de Delta balie. Daar zei die sympatieke knaap van gisteren al meteen dat onze nieuwe vlucht ook al een half uur vertraging had. Maar hij zou niet verder vertragen. We moesten dus niet paniekeren.
Uiteindelijk zijn we dan toch kunnen vertrekken en kwamen we ruim op tijd in New York aan.
Dit was echter weer een enorme luchthaven en het was toch nog haasten om van de ene terminal naar de andere te gaan.
Maar we hebben het gehaald.
De vlucht naar LA zat maar halfvol. We hadden dus extreem veel plaats en elk een eigen TV.
Echte luxe, maar die hadden we wel verdiend nietwaar?
We kwamen ruim op tijd aan in LA. Nadat we onze bagage opgehaald hadden, namen we de shuttle naar Alamo( autoverhuurbedrijf)
Daar was het gelukkig heel rustig. We kregen dus meteen onze wagen.
En wat voor één. Een Buick Renier 4x4 in het rood. Splinternieuw. Echt niet gewoon.
We hebben dan meteen de weg gevonden naar ons hotel. Dit was ongeveer een half uurtje rijden. Maar het was wel heel druk.
Maar ons Elsie heeft dat heel goed gedaan. Ze was meteen weg met die grote jeep.
Het is een prachtig hotel met gratis draadloos internet.
Daarom kan ik er lekker van profiteren om met mijn PC mails te sturen.
Dus al bij al, is alles goed gekomen. We hebben eigenlijk maar een halve dag verloren want we moesten normaal gisteren toch een grote afstand rijden, die we nu gevlogen hebben.
We hebben heel veel mensen leren kennen. Vooral vriendelijke Amerikanen.
We gaan nu nog een kleinigheidje eten. Morgen gaan we heel de dag naar de Universal Studios.
We kunnen dan de gratis shuttle van het hotel gebruiken naar het park. Lekker gemakkelijk en geen stress.
Dat zal ons goed doen.
Het zou leuk zijn om antwoordjes van jullie te krijgen en te vertellen hoe het in ons apelandje gaat.
Alvast merci.
Veel groetjes
Bjorn & Elsie
Noot van Dennis: onderwerp sticky gemaakt zolang de reis duurt!
Hier wat nieuws uit het verre Amerika.
Zoals de meesten al weten, heeft het ons heel wat moeite en tijd gekost om hier te geraken.
Maar we zijn dus zonet aangekomen in ons eerste hotel.
Even het verloop van de verlopige reis bespreken:
Door technische problemen zijn we niet kunnen vertrekken op vrijdag. Heel de dag hebben de mechaniekers er aan zitten werken, maar dit probleem was nog niet vaak voorgekomen blijkbaar.
Dus hebben wij heel de dag aan de gate zitten wachten. Hebben wel eten gekregen daar.
Uiteindelijk was het 5 uur gepasseerd en wilden de crew niet meer vertrekken.
Gelukkig kregen we allemaal een hotelovernachting in de plaza of Sheraton hotel.
Daar zouden we ook uitgebreid avondeten en ontbijt krijgen.
Gelukkig had ik al één van die mannen van Delta leren kennen en heb ik die nog even bij mij geroepen.
Ik vroeg hem om mijn vlucht te laten omboeken. We zouden dan de volgende dag naar New York vliegen en niet naar Atlanta.
Dan hoefden we tenminste niet met dat kapotte vliegtuig vertrekken. Een deel mensen deden daarna hetzelfde als wij.
Daarna hadden we normaal een vlucht naar Vegas. Maar aangezien onze eerste nacht daar voorbij was, hoefden we daar niet meer te zijn. Dus heb ik ook dat ticket laten omboeken om rechtstreeks te vliegen naar LA.
Dan kwam het volgende probleem al. We moesten onze wagen normaal afhalen in Vegas. Dus moesten we die ook laten omboeken naar LA. Dit was echter niet zo simpel want we moesten nieuwe vouchers enzo krijgen.
Uiteindelijk kregen we die nieuwe voucher een half uur voor het vertrek. Het was dus spannend.
De hotelovernachting is ons heel goed bevallen. Heel knappe kamer, lekker eten (all you can eat) enz enz.
Dus we hadden terug wat moed.
Zaterdag gingen we dan terug naar de Delta balie. Daar zei die sympatieke knaap van gisteren al meteen dat onze nieuwe vlucht ook al een half uur vertraging had. Maar hij zou niet verder vertragen. We moesten dus niet paniekeren.
Uiteindelijk zijn we dan toch kunnen vertrekken en kwamen we ruim op tijd in New York aan.
Dit was echter weer een enorme luchthaven en het was toch nog haasten om van de ene terminal naar de andere te gaan.
Maar we hebben het gehaald.
De vlucht naar LA zat maar halfvol. We hadden dus extreem veel plaats en elk een eigen TV.
Echte luxe, maar die hadden we wel verdiend nietwaar?
We kwamen ruim op tijd aan in LA. Nadat we onze bagage opgehaald hadden, namen we de shuttle naar Alamo( autoverhuurbedrijf)
Daar was het gelukkig heel rustig. We kregen dus meteen onze wagen.
En wat voor één. Een Buick Renier 4x4 in het rood. Splinternieuw. Echt niet gewoon.
We hebben dan meteen de weg gevonden naar ons hotel. Dit was ongeveer een half uurtje rijden. Maar het was wel heel druk.
Maar ons Elsie heeft dat heel goed gedaan. Ze was meteen weg met die grote jeep.
Het is een prachtig hotel met gratis draadloos internet.
Daarom kan ik er lekker van profiteren om met mijn PC mails te sturen.
Dus al bij al, is alles goed gekomen. We hebben eigenlijk maar een halve dag verloren want we moesten normaal gisteren toch een grote afstand rijden, die we nu gevlogen hebben.
We hebben heel veel mensen leren kennen. Vooral vriendelijke Amerikanen.
We gaan nu nog een kleinigheidje eten. Morgen gaan we heel de dag naar de Universal Studios.
We kunnen dan de gratis shuttle van het hotel gebruiken naar het park. Lekker gemakkelijk en geen stress.
Dat zal ons goed doen.
Het zou leuk zijn om antwoordjes van jullie te krijgen en te vertellen hoe het in ons apelandje gaat.
Alvast merci.
Veel groetjes
Bjorn & Elsie
Noot van Dennis: onderwerp sticky gemaakt zolang de reis duurt!
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hallo,
Wat een verhaal zeg. gelukkig is het dan allemaal toch nog goed gekomen en kunnen jullie eidelijk genieten van je vakantie.
Hier in het apelandje gaat het goed, nog steeds mooi weer.
Groetjes ess
En veel plezier in universal, is erg leuk.
Wat een verhaal zeg. gelukkig is het dan allemaal toch nog goed gekomen en kunnen jullie eidelijk genieten van je vakantie.
Hier in het apelandje gaat het goed, nog steeds mooi weer.
Groetjes ess
En veel plezier in universal, is erg leuk.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Bjorn en Elsie,
Heel erg bedankt voor jullie liveverslag. We zullen het hier met plezier volgen. Wat een start van de vakantie zeg! Dat wil je toch niet meemaken. Ik ben benieuwd waar je je autohuur hebt kunnen wijzigen. Op een Alamobalie op de luchthaven?
Heel veel plezier morgen in de Universal Studio's en ik kijk al weer uit naar de volgende update.
Groetjes Marjan
Heel erg bedankt voor jullie liveverslag. We zullen het hier met plezier volgen. Wat een start van de vakantie zeg! Dat wil je toch niet meemaken. Ik ben benieuwd waar je je autohuur hebt kunnen wijzigen. Op een Alamobalie op de luchthaven?
Heel veel plezier morgen in de Universal Studio's en ik kijk al weer uit naar de volgende update.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoi Bjorn en Elsie,
wat leuk dat jullie ook een liveverslag gaan bijhouden. Ik heb de link al toegevoegd in het topic Op een rijtje: naar Amerika in 2006. Tevens de titel aangepast zodat het duidelijk zichtbaar is dat het jullie liveverslag is.
Wat een toestand met de vetraging en de omboekingen. Gelukkig is alles goedgekomen en zijn jullie nu eindelijk in Amerika. Jullie zullen nu vast wel heel erg moe zijn. Of hebben jullie nog wat kunnen slapen onderweg?
Ik wens jullie een hele fijne vakantie in Amerika en laat gauw weer wat van je horen via dit topic.
Roland
wat leuk dat jullie ook een liveverslag gaan bijhouden. Ik heb de link al toegevoegd in het topic Op een rijtje: naar Amerika in 2006. Tevens de titel aangepast zodat het duidelijk zichtbaar is dat het jullie liveverslag is.
Wat een toestand met de vetraging en de omboekingen. Gelukkig is alles goedgekomen en zijn jullie nu eindelijk in Amerika. Jullie zullen nu vast wel heel erg moe zijn. Of hebben jullie nog wat kunnen slapen onderweg?
Ik wens jullie een hele fijne vakantie in Amerika en laat gauw weer wat van je horen via dit topic.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Bjorn en Elise
Wat leuk dat jullie ook een reisverslag bijhouden, ik vind het erg leuk om te lezen. Wat jammer dat het de eerste dagen zo verkeerd liep, maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen.
Ik wens jullie heel veel plezier de komende tijd en geniet morgen maar in Universal dat is heel erg leuk.
Marjon
Wat leuk dat jullie ook een reisverslag bijhouden, ik vind het erg leuk om te lezen. Wat jammer dat het de eerste dagen zo verkeerd liep, maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen.
Ik wens jullie heel veel plezier de komende tijd en geniet morgen maar in Universal dat is heel erg leuk.
Marjon
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Bjorn en Elsie,
Leuk dat jullie ons op de hoogte houden. Na een stroef begin kunnen jullie gaan genieten van jullie vakantie. Nog veel plezier.
Elly
Leuk dat jullie ons op de hoogte houden. Na een stroef begin kunnen jullie gaan genieten van jullie vakantie. Nog veel plezier.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat een toestand zeg... ik zou er helemaal van in de stress schieten als me zoiets zou overkomen. Veel plezier in Universal Studios en natuurlijk ook met alle dingen die jullie daarna nog gaan ondernemen.
Groetjes, Henriëtte
Groetjes, Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Hello everyone...
Hier weer nieuws uit de US.
We hebben de eerste nacht niet zo goed geslapen. We waren allebei om half vijf klaar wakker.
En voor degene die mij goed kennen, weten dat ik normaal niet uit mijn bed geraak he.
Ons lichaam is dus nog volledig gedesoriënteerd.
We zijn dan reeds om 6u gaan ontbijten in het hotel.
En honger dat we hadden... Die mexicaan die ons bediende, trok nog al ogen hoor.
Ik bleef maar teruggaan naar het buffet. Het was een typisch Amerikaans ontbijt.
Met eggs, bacon, potatoes, pancakes enz enz.
We hebben ook nog een deel vers fruit gegeten, om toch nog een beetje gezond te eten.
Daarna tickets gekocht in het hotel voor Universal. We hebben gekozen voor de Front of Line tickets.
Deze waren wel een stuk duurder, maar je hebt de garantie nooit langer dan 10min te hoeven wachten voor een attractie.
Ook met de shows heb je de beste plaatsen.
We dachten ook dat het vandaag druk zou zijn want het is hier ook Moederkesdag.
En dat wordt hier nogal serieus gevierd hoor.
Achteraf bekeken was er weinig volk in het park, maar toch waren de tickets heel handig en hebben we elke attractie kunnen doen.
We vonden het park echt schitterend.
Elsie was zo content dat ze de studios van Desperate Housewifes heeft gezien. Ze waren trouwens vandaag aan het filmen daar.
Ook de andere attracties waren allemaal één voor één echt graaf.
Het is een pretpark dat helemaal anders is dan een gewoon pretpark.
Mentaliteit is gelijk Disney.
Het weer was ook schitterend. We zijn dus al beetje verbrand.
Enkel 's morgens vroeg was er een beetje mist.
Vanavond onze laatste nacht in Hollywood en we zullen goed slapen denk ik, want zijn wel kapot van dat rond slenteren.
Morgen staat normaal gezien Disneyland en Disney Adventure op het programma.
We slapen dan 's avonds in het Super 8 hotel in Anaheim.
Ik hoop dat er daar ook gratis draadloos internet is.
Ik zal jullie nu maar eens laten, tot de volgende mail.
PS in bijlage kan je al wat fotos van vandaag vinden.
Groetjes
Bjorn & Elsie
Hier weer nieuws uit de US.
We hebben de eerste nacht niet zo goed geslapen. We waren allebei om half vijf klaar wakker.
En voor degene die mij goed kennen, weten dat ik normaal niet uit mijn bed geraak he.
Ons lichaam is dus nog volledig gedesoriënteerd.
We zijn dan reeds om 6u gaan ontbijten in het hotel.
En honger dat we hadden... Die mexicaan die ons bediende, trok nog al ogen hoor.
Ik bleef maar teruggaan naar het buffet. Het was een typisch Amerikaans ontbijt.
Met eggs, bacon, potatoes, pancakes enz enz.
We hebben ook nog een deel vers fruit gegeten, om toch nog een beetje gezond te eten.
Daarna tickets gekocht in het hotel voor Universal. We hebben gekozen voor de Front of Line tickets.
Deze waren wel een stuk duurder, maar je hebt de garantie nooit langer dan 10min te hoeven wachten voor een attractie.
Ook met de shows heb je de beste plaatsen.
We dachten ook dat het vandaag druk zou zijn want het is hier ook Moederkesdag.
En dat wordt hier nogal serieus gevierd hoor.
Achteraf bekeken was er weinig volk in het park, maar toch waren de tickets heel handig en hebben we elke attractie kunnen doen.
We vonden het park echt schitterend.
Elsie was zo content dat ze de studios van Desperate Housewifes heeft gezien. Ze waren trouwens vandaag aan het filmen daar.
Ook de andere attracties waren allemaal één voor één echt graaf.
Het is een pretpark dat helemaal anders is dan een gewoon pretpark.
Mentaliteit is gelijk Disney.
Het weer was ook schitterend. We zijn dus al beetje verbrand.
Enkel 's morgens vroeg was er een beetje mist.
Vanavond onze laatste nacht in Hollywood en we zullen goed slapen denk ik, want zijn wel kapot van dat rond slenteren.
Morgen staat normaal gezien Disneyland en Disney Adventure op het programma.
We slapen dan 's avonds in het Super 8 hotel in Anaheim.
Ik hoop dat er daar ook gratis draadloos internet is.
Ik zal jullie nu maar eens laten, tot de volgende mail.
PS in bijlage kan je al wat fotos van vandaag vinden.
Groetjes
Bjorn & Elsie
Nog een vraagje.
Ik zou ook af en toe een foto kunnen uploaden.
Maar hoe kan ik dat het beste doen op het forum?
Alvast bedankt.
groetjes B&E
Ik zou ook af en toe een foto kunnen uploaden.
Maar hoe kan ik dat het beste doen op het forum?
Alvast bedankt.
groetjes B&E
Hello Everyone,
Hier weer een update van ons.
Gisteren hadden we geen draadloos internet, daarom heb ik geen update kunnen mailen.
We zijn dus gisteren naar Disney geweest. Dat was echt de max.
We kregen al meteen van Amerikanen te horen dat we een goede dag hebben uitgekozen. Het was extreem rustig in het park.
Met als gevolgd dat we alles hebben kunnen doen, wat we wilden doen.
En dat maak je daar niet veel mee. In de zomer heb je soms 5 dagen nodig om alles te doen.
Het waren twee verschillende pretparken. Disneyland en Disney's California Adventure park.
Ze zijn allebei veel groter dan Parijs en veel andere en mooiere attracties.
Ook de mentaliteit is helemaal anders. Die Amerikanen zijn echt zot van Disney. Met als gevolg de nodige ambiance en sfeer. Disney bestond trouwens juist dit jaar 50jaar.
We waren alleen helemaal kapot. We waren om 8u 's morgens in het park en zijn om 10u s' avonds naar het hotel gegaan. We hadden precies den dodentocht gewandeld. Wij zijn na een kwartier in het hotel te zijn,
al in slaap gevallen.
Dan 's morgens weeral vroeg uit de veren en heel LA door gereden richting Barstow.
Het is toch bangelijk hoe groot LA is. We hebben zeker 100km gereden door enkel de stad LA.
Er wonen dan ook 15 miljoen mensen daar. Het verkeer is 's morgens wel beetje chaotisch. Maar al bij al vinden we bij ons de Antwerpse Ring veeeeel erger. De Amerikanen rijden tenminste hoffelijk.
We zijn ook geen millimeter verkeerd gereden. Dus de Rand Mcnally(wegenatlas) heeft zijn werk zeer goed gedaan.
Onze eerste stop was in Barstow. Daar is een groot Outlet Shopping Centre midden in de Mojave Desert.
Hier hebben we spotgoedkoop enkele spullen van Tommy Hilfiger gekocht.
Daarna zijn we doorgereden naar Arizona. Onderweg hebben we nog de nodige fast food naar binnen gespeeld.
Het was trouwens ook al heel heet onderweg. Dik tegen de 40 graden.
Het hotel waar we nu zitten is schitterend. Het was het goedkoopste hotel, maar tot nu toe het beste.
Mooi gelegen in de natuur, gratis internet, heel gezellige kamer etc.
Vanavond gaan we hier nog eten in een gezellig restaurantje dat gekend is voor zijn ribs.
Morgen vertrekken we naar het achtste wereldwonder "De Grand Canyon"
Misschien ga ik daar een helicoptervlucht doen over de Grand Canyon. Dus is wel spannend.
Enkel het weer kan nog spelbreker zijn. Ze voorspellen in de namiddag warmte onweders en dan vliegen ze niet.
Ik ga jullie nu maar eens laten.
Groetjes Bjorn & Elsie
Hier weer een update van ons.
Gisteren hadden we geen draadloos internet, daarom heb ik geen update kunnen mailen.
We zijn dus gisteren naar Disney geweest. Dat was echt de max.
We kregen al meteen van Amerikanen te horen dat we een goede dag hebben uitgekozen. Het was extreem rustig in het park.
Met als gevolgd dat we alles hebben kunnen doen, wat we wilden doen.
En dat maak je daar niet veel mee. In de zomer heb je soms 5 dagen nodig om alles te doen.
Het waren twee verschillende pretparken. Disneyland en Disney's California Adventure park.
Ze zijn allebei veel groter dan Parijs en veel andere en mooiere attracties.
Ook de mentaliteit is helemaal anders. Die Amerikanen zijn echt zot van Disney. Met als gevolg de nodige ambiance en sfeer. Disney bestond trouwens juist dit jaar 50jaar.
We waren alleen helemaal kapot. We waren om 8u 's morgens in het park en zijn om 10u s' avonds naar het hotel gegaan. We hadden precies den dodentocht gewandeld. Wij zijn na een kwartier in het hotel te zijn,
al in slaap gevallen.
Dan 's morgens weeral vroeg uit de veren en heel LA door gereden richting Barstow.
Het is toch bangelijk hoe groot LA is. We hebben zeker 100km gereden door enkel de stad LA.
Er wonen dan ook 15 miljoen mensen daar. Het verkeer is 's morgens wel beetje chaotisch. Maar al bij al vinden we bij ons de Antwerpse Ring veeeeel erger. De Amerikanen rijden tenminste hoffelijk.
We zijn ook geen millimeter verkeerd gereden. Dus de Rand Mcnally(wegenatlas) heeft zijn werk zeer goed gedaan.
Onze eerste stop was in Barstow. Daar is een groot Outlet Shopping Centre midden in de Mojave Desert.
Hier hebben we spotgoedkoop enkele spullen van Tommy Hilfiger gekocht.
Daarna zijn we doorgereden naar Arizona. Onderweg hebben we nog de nodige fast food naar binnen gespeeld.
Het was trouwens ook al heel heet onderweg. Dik tegen de 40 graden.
Het hotel waar we nu zitten is schitterend. Het was het goedkoopste hotel, maar tot nu toe het beste.
Mooi gelegen in de natuur, gratis internet, heel gezellige kamer etc.
Vanavond gaan we hier nog eten in een gezellig restaurantje dat gekend is voor zijn ribs.
Morgen vertrekken we naar het achtste wereldwonder "De Grand Canyon"
Misschien ga ik daar een helicoptervlucht doen over de Grand Canyon. Dus is wel spannend.
Enkel het weer kan nog spelbreker zijn. Ze voorspellen in de namiddag warmte onweders en dan vliegen ze niet.
Ik ga jullie nu maar eens laten.
Groetjes Bjorn & Elsie
Wat leuk zeg, om jullie reis tot zo ver te volgen.
Wij vertrekken aankomende zondag naar Amerika en ik mag hopen dat ons begin toch wat beter zal worden dan hoe dat bij jullie ging.
Ik hoop dat het voor de rest een leuke vakantie zal worden voor jullie, heel veel plezier in ieder geval.
Als jullie goede tips voor ons hebben, laat het weten.
Grt Erika
ons reisverslag : http://www.everyoneweb.com/jokerika
Wij vertrekken aankomende zondag naar Amerika en ik mag hopen dat ons begin toch wat beter zal worden dan hoe dat bij jullie ging.
Ik hoop dat het voor de rest een leuke vakantie zal worden voor jullie, heel veel plezier in ieder geval.
Als jullie goede tips voor ons hebben, laat het weten.
Grt Erika
ons reisverslag : http://www.everyoneweb.com/jokerika
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo,
Leuk dat jullie verslag weeer te lezen. Wij willen volgend jaar ook naar Disney en als ik dit lees krijg ik er al helemaal zin in,
Groetjes ess
Leuk dat jullie verslag weeer te lezen. Wij willen volgend jaar ook naar Disney en als ik dit lees krijg ik er al helemaal zin in,
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
Hoi Hoi Hoi
Hier zijn we weer.
We zitten momenteel in de Best Western in Grand Canyon.
Vanmorgend zijn we hier vroeg aangekomen en zijn eerst naar Bright Angel Lodge gereden.
Daar hebben we een stuk van de beroemde Bright Angel Trail gewandeld.
Het was echter bijzonder warm en bijzonder zwaar.
Al goed dat we op tijd zijn teruggekeerd. Anders zaten we daar nu nog hoor.
Het was beneden in de Canyon ruim 40 graden. Dus je moest zeker goed voorbereid zijn.
Na de wandeling zijn we gaan lunchen in de Bright Angel Lodge. Een heel lekkere frisse salade en veeeel water gedronken.
Het was heel lekker en zeker niet duur.
Daarna hebben we de shuttle bus naar Hermit's Rest genomen. Hier kom je de mooiste uitzichten over de Grand Canyon tegen.
Vooral Hopi point was echt prachtig. Heel raar dat we dit vorig jaar niet gedaan hebben.
Over het algemeen vinden we de Grand Canyon deze keer veeeel mooier dan vorig jaar.
Het weer was nu ook heel helder en natuurlijk veel rustiger.
Daarna zijn we gaan inchecken in het hotel. Weeral een heel mooi hotel met alles erop en eraan.
Er is zelfs een bowling aan enzo.
We zijn eerst gaan zwemmen en wat gaan zonnen. Dat deed zeker deugd na de toch al vermoeiende dagen.
Nu gaan we maar eens gaan eten en daarna nog een frisse pint drinken want er is een gezellige bar.
Echt een saloon vanuit een cowboyfilm.
Morgen vertrekken we naar Cortez-Mesa Verde (Colorado).
Onderweg staat er heel wat te bezoeken. We rijden door het prachtige Monument Valley en gaan daarna nog langs Gooseneck State Park.
Tot volgende keer allemaal.
Groetjes B&E
Hier zijn we weer.
We zitten momenteel in de Best Western in Grand Canyon.
Vanmorgend zijn we hier vroeg aangekomen en zijn eerst naar Bright Angel Lodge gereden.
Al goed dat we op tijd zijn teruggekeerd. Anders zaten we daar nu nog hoor.
Het was beneden in de Canyon ruim 40 graden. Dus je moest zeker goed voorbereid zijn.
Na de wandeling zijn we gaan lunchen in de Bright Angel Lodge. Een heel lekkere frisse salade en veeeel water gedronken.
Het was heel lekker en zeker niet duur.
Daarna hebben we de shuttle bus naar Hermit's Rest genomen. Hier kom je de mooiste uitzichten over de Grand Canyon tegen.
Vooral Hopi point was echt prachtig. Heel raar dat we dit vorig jaar niet gedaan hebben.
Over het algemeen vinden we de Grand Canyon deze keer veeeel mooier dan vorig jaar.
Het weer was nu ook heel helder en natuurlijk veel rustiger.
Daarna zijn we gaan inchecken in het hotel. Weeral een heel mooi hotel met alles erop en eraan.
Er is zelfs een bowling aan enzo.
We zijn eerst gaan zwemmen en wat gaan zonnen. Dat deed zeker deugd na de toch al vermoeiende dagen.
Nu gaan we maar eens gaan eten en daarna nog een frisse pint drinken want er is een gezellige bar.
Echt een saloon vanuit een cowboyfilm.
Morgen vertrekken we naar Cortez-Mesa Verde (Colorado).
Onderweg staat er heel wat te bezoeken. We rijden door het prachtige Monument Valley en gaan daarna nog langs Gooseneck State Park.
Tot volgende keer allemaal.
Groetjes B&E
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hé, heeft ze Mike Delfino nog gezien?? Dan ben ik echt jaloers hoorElsie was zo content dat ze de studios van Desperate Housewifes heeft gezien. Ze waren trouwens vandaag aan het filmen daar.

Is het écht nog maar goede week geleden dat wij in datzelfde hotel zaten... zucht... Ik heb sinds we weer thuis zijn vier dagen gewerkt, maar dat voelt al veel langer. Er lagen zo'n stapels op me te wachten... Nee, dan kan je beter moe worden van zo'n trail in de Grand Canyon. Wij hebben een stukje van de South Kaibab Trail gedaan, ik vond het echt mooi om zo in de canyon af te dalen. Gelukkig was het toen niet al te warm, ik voel helemaal met jullie mee dat het veel zwaarder is in de hitte.We zitten momenteel in de Best Western in Grand Canyon.
Nog een leuke bestemming vlak bij Goosenecks State Park: de Valley of the Gods. Een 17 mijl lange onverharde weg door een gebied dat een beetje lijkt op Monument Valley. Maar dan wel veel minder toeristisch, grote kans dat je de weg voor jezelf alleen hebt. Wij hebben die route een week of twee geleden gereden, de weg was toen in goede staat. Als het niet geregend heeft sinds, dan moet 't goed te doen zijn.
Nou, veel plezier nog verder..
Groeten van Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
Leuk jullie verslag te kunnen lezen.
Wij vertrekken in augustus ook vanuit Zaventem.
Hopelijk niet met dezelfde problemen, want je bent tenslotte toch een dag van je vakantie kwijt.
Mijn vrouw wil ook graag Wisteria Lane zien. Mag je daar gewoon doorlopen of alleen van op een afstand kijken ?
Alvast nog een prettige vakantie.
Wij vertrekken in augustus ook vanuit Zaventem.
Hopelijk niet met dezelfde problemen, want je bent tenslotte toch een dag van je vakantie kwijt.
Mijn vrouw wil ook graag Wisteria Lane zien. Mag je daar gewoon doorlopen of alleen van op een afstand kijken ?
Alvast nog een prettige vakantie.
Even antwoorden op de vraagjes.
=> Dieter:
Je rijdt met een trammetje helemaal door Wisteria Lane, dus je kan alles zeker goed bekijken.
=> Henriëtte:
Neen, die hebben we niet gezien
Bedankt voor de tip ivm Valley of the gods. We hebben dit echter reeds vorig jaar gedaan, maar het was zeker prachtig.
=> Dieter:
Je rijdt met een trammetje helemaal door Wisteria Lane, dus je kan alles zeker goed bekijken.
=> Henriëtte:
Neen, die hebben we niet gezien

Bedankt voor de tip ivm Valley of the gods. We hebben dit echter reeds vorig jaar gedaan, maar het was zeker prachtig.
Hier alweer een nieuwe update van ons.
Vanmorgend vroeg vertrokken vanuit de prachtige Grand Canyon.
Eerst nog een uitgebreid ontbijt genomen in ons hotel.
De laatste tijd is het free continental breakfast zeer uitgebreid.
We hoorden vanmorgend nog op de TV dat er al records waren gebroken ivm de hitte. Het was 108 graden geweest in Arizona. Dit was van 1970 geleden dat het zo warm was in mei.
We zijn eerst nog een paar keer gestopt aan de Grand Canyon. Het was nog maar eens zalig genieten.
Dan de auto nog eens eten gegeven en vertrokken richting Monument Valley.
Rond de middag zijn we daar aangekomen en hebben genoten van de prachtige uitzichten.
Dan heb ik Elsie afgelost en verder gereden naar het Gooseneck State Park. Hier waren we helemaal alleen met een koppel Amerikanen.
Hebben een lange babbel met hen gedaan over koetjes en kalfjes.
Waren weeral heel aangename mensen.
Dan verder gereden richting Cortez. Onderweg even gestopt aan het four corners point. Maar we zijn niet tot aan het monument zelf gereden. 3dollar de man vonden we een beetje veel om een gewoon monument te bekijken.
In de namiddag zijn we hier dan aangekomen in Cortez. Hebben eerst iets gaan eten. We waren volledig uitgehongerd. Daarna zijn we wat aan het rusten aan de pool en de hot tub.
Vanavond gaan we even het stadje verkennen en morgen beginnen we met Mesa Verde.
Bedankt allemaal voor al jullie toffe reacties!
Groetjes B& E
Vanmorgend vroeg vertrokken vanuit de prachtige Grand Canyon.
Eerst nog een uitgebreid ontbijt genomen in ons hotel.
De laatste tijd is het free continental breakfast zeer uitgebreid.
We hoorden vanmorgend nog op de TV dat er al records waren gebroken ivm de hitte. Het was 108 graden geweest in Arizona. Dit was van 1970 geleden dat het zo warm was in mei.
We zijn eerst nog een paar keer gestopt aan de Grand Canyon. Het was nog maar eens zalig genieten.
Dan de auto nog eens eten gegeven en vertrokken richting Monument Valley.
Rond de middag zijn we daar aangekomen en hebben genoten van de prachtige uitzichten.
Dan heb ik Elsie afgelost en verder gereden naar het Gooseneck State Park. Hier waren we helemaal alleen met een koppel Amerikanen.
Hebben een lange babbel met hen gedaan over koetjes en kalfjes.
Waren weeral heel aangename mensen.
Dan verder gereden richting Cortez. Onderweg even gestopt aan het four corners point. Maar we zijn niet tot aan het monument zelf gereden. 3dollar de man vonden we een beetje veel om een gewoon monument te bekijken.
In de namiddag zijn we hier dan aangekomen in Cortez. Hebben eerst iets gaan eten. We waren volledig uitgehongerd. Daarna zijn we wat aan het rusten aan de pool en de hot tub.
Vanavond gaan we even het stadje verkennen en morgen beginnen we met Mesa Verde.
Bedankt allemaal voor al jullie toffe reacties!
Groetjes B& E
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1280 Weergaves
-
Laatste bericht door Björn