Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zonnebrand factor??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Puma200
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zonnebrand factor??

Bericht door Puma200 »

Ik vraag me af hoe hoge factor zonnebrand nu genoeg is in Mei in het Zuid-Westen?Op sommige plaatsen is het nu al flink heet (Palm Springs en Scottsdale)Ik heb huidtype 2,en heb nu factor 30 bij.Is dat voldoende?
Wie A zegt moet ook U.S zeggen
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zonnebrand factor??

Bericht door Fraa »

Ik neem altijd 50, als je mij een klein halfuurtje in de zon laat staan (eender waar), dan ben ik een kreeft. Ik moet dus ook niet bruin worden, ik wil gewoon niet verbranden :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Hahah ja ik zat paar dagen geleden ook een paar uurtjes in de zon maar diezelfde avond had ik een knalrood voorhoofd :lol:
Maar word je dan ook echt minder snel bruin van een hogere factor?Ik heb vaker gehoord dat dat er niks mee te maken heeft.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Je wordt niet minder bruin dan iemand anders met een lagere factor, maar je wordt minder snel bruin met een hoge factor. Je moet dus in principe langer in de zon blijven om even bruin te worden als iemand anders. Mensen met een hele lichte huid, die snel verbranden, die kunnen dus kiezen tussen een lichte factor = sneller bruin worden, maar niet verbranden OF een hoge factor = minder snel bruin worden & ook niet verbranden. Welke factor je ook kiest, het is belangrijk dat je voldoende smeert. Je voelt het zelf aan je huid wanneer je terug moet smeren. Sommige mensen denken bv dat ze met een hogere factor minder moeten smeren, maar dat is dus niet zo.
Reisblog: thisisfraa.be
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Dan moet factor 30 voor mij wel genoeg zijn,zolang ik het maar regelmatig aanbreng.Een fles zonnebrand gaat bij mij altijd wel snel op,liever een paar keer meer smeren inderdaad.Ben een keer flink verbrand geweest op mijn rug en dat is vooral snachts in bed geen pretje :roll:
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik verbrand altijd als een kreeft in het zuiden van de US. Niet te vergelijken met de zonkracht in Nederland. In NL is zonnenbrand erg duur. Bij elke drogisterij (bv Walgreen) in de US koop je super handige spray voor een fractie van wat het hier kost! Ik moet altijd van dat soort spuitbussen voor vrienden in NL meenemen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het gaat niet om verbranden. Je moet je altijd insmeren de UV straling is veel hoger dan in ons lage landje.
Bij de walmart vind je Hawian Troppic. Die heel fijn is en niet al te duur :thumbup: .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Ik heb het genoteerd :thumbup: Dag van aankomst maar meteen aanschaffen want de 30 graden word 2 Mei aangetikt in LA :oops: 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En kijk eventueel naar water resistant zonnebrandolie. Dan moet je ook niet zo vaak terug insmeren als je staat te zweten.
Hier trouwens ook altijd hoge factor! Ik vind het belangrijker om huidkanker niet in de hand te werken i.p.v. er wat bruiner uit te zien.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Puma200 schreef:Ik heb het genoteerd :thumbup: Dag van aankomst maar meteen aanschaffen want de 30 graden word 2 Mei aangetikt in LA :oops: 8)
Geweldig toch :mrgreen: :clap: Zie dat het de 1e week in zowel LA, Las Vegas, Zion en Bryce en Capitol Reef tot nu toe geweldig weer wordt. #Zinin
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Haha jij gaat ook begin Mei naar Los Angeles toch? :thumbup: Ik houd het weer al enkele weken in de gaten daar,en moet zeggen dat het er inderdaad overal goed uitziet,zelfs Bryce zal waarschijnlijk geen sneeuw meer vallen.Tioga Pass misschien open,helemaal top gewoon.Owja Phoenix word over de 35 graden dus ben blij met ons Resort daar :D
Ursula
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ursula »

Via welke site kan je de weersverwachtingen zien?
Afbeelding
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Hoe hoger de factor hoe beter vind ik, vooral bij activiteiten waarbij je je niet even opnieuw kunt insmeren (lange fietstochten bijvoorbeeld). Ik heb het liefst Coppertone Sport, die is water- en zweetproof, maar het laat niet zo'n zweterig laagje achter zoals sommige andere soorten (Banana Boat bijvoorbeeld). En ik koop rustig factor 50. Net wat Kastelke zegt, het gaat me er in de eerste plaats om dat ik niet verbrand, en bruin worden doe je toch wel.
Laatst gewijzigd door Amikix op 29 apr 2013, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ursula schreef:Via welke site kan je de weersverwachtingen zien?
Er zijn er meerdere, een paar voorbeelden:
http://www.weather.com/
http://www.wunderground.com/
http://www.theweathernetwork.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Ursula behalve de sites die Markro aangeeft heb je bv. ook nog http://www.weeronline.nl
Al blijft 14 dagen vooruit voorspellen altijd wat koffiedik kijken natuurlijk.

@puma200 Yup, alleen ga ik daarna snel wat meer naar het noorden. Zag dat er rond de geplande opening van de zuidingang van Yellowstone nog sneeuw voorspeld wordt. Dat zou wel balen zijn als dat gesloten is..overdag bijna 20 graden en 's nachts nog vorst. Maar goed, fijne trip gewenst. :thumbup:
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Ursula schreef:Via welke site kan je de weersverwachtingen zien?
Ik vind dit een hele fijne site: http://forecast.weather.gov
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

@Amikix, Thnx voor de tip!Ook die zonnebrand creme is genoteerd :wink: En nu als echte nederlanders kijken welke het goedkoopste is :lol:

@PsvWally, Dat zou inderdaad balen zijn als de ingang naar YS dicht zou zijn :( gewoon op het beste hopen want het weer is vrij zonnig op veel plaatsen.Thnx!Jij ook een leuke trip en geniet ervan :thumbup:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Roosuithoorn schreef:Ik verbrand altijd als een kreeft in het zuiden van de US. Niet te vergelijken met de zonkracht in Nederland. In NL is zonnenbrand erg duur. Bij elke drogisterij (bv Walgreen) in de US koop je super handige spray voor een fractie van wat het hier kost! Ik moet altijd van dat soort spuitbussen voor vrienden in NL meenemen.
Alsof ik dit stukje heb getypt... Wij gingen vorig jaar met een stuk of 15 van die sprays weer terug naar huis :) Superhandig, en zelfs ik, met mijn kreeftenhuid, verbrand niet als ik de 50-spray opspuit.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Weet je nog wat voor spray dat was?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik gebruikte in Nederland altijd P30 of P50. Ideaal spul. Het ruikt niet echt lekker en het is olie (en het is duur!) maar je hoeft het op een dag maar één (Nederland) of hooguit twee (VS) keer in te smeren en klaar ben je, zelfs als er gezwommen wordt. Wij hadden in Nederland een zwembad in de tuin en dan zit je niet te wachten op een crème die je iedere twee uur weer moet aanbrengen bij vier kinderen. Ik heb in de VS helaas nog geen gelijkwaardig alternatief gevonden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer