Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
swastassijns
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeken?

Bericht door swastassijns »

Hallo,

ik ben nieuw hier. Ik ben van plan om een paar dagen in Moenkopi te verblijven om er de coalmine canyon en blue canyon en ook balanced rock te bezoeken. Ik hoor echter langs verschillende kanten dat je daar eigenlijk niet meer welkom bent. Op volgende link wordt dit gesteld voor Balanced Rock...daarom haalden ze de routebeschrijving van deze website: h[url]ttp://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswa ... drock.html[/url] .

Vrienden van ons waren er een paar dagen geleden en wilden naar Coalmine canyon, ze kregen in de Legacy Inn te horen dat het niet meer toegelaten was om er naartoe te gaan.
Vorig jaar nog hadden ze op de website van de legacy inn een folder met een tourprogramma waar ook de Blue canyon in vermeld werd...voor 2013 is dat programma niet meer te vinden.

Hebben jullie ook gehoord dat deze plaatsen niet meer toegankelijk zijn? Hebben jullie tips (of andere plaatsen die we vanuit Moenkopi dan kunnen bezoeken?)?

alvast bedankt!
Swa.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Coalmine canyon, blue canyon en balanced rock te bezoeke

Bericht door kalaman »

Daar gaan we weer :shock: . Wat is dat toch met al die "indianen-verhalen" :? ? Daar is helemaal niets van aan. Diverse forumleden zijn er dit jaar nog geweest.
Als je eens wilt zien wat je mist als je die wilde verhalen gelooft, kijk eens naar onze blog én bijhorende video's van 9 april 2012 (via link in onderschrift)...
swastassijns
Amerika-ontdekker

kalaman schreef:...Als je eens wilt zien wat je mist als je die wilde verhalen gelooft, kijk eens naar onze blog én bijhorende video's van 9 april 2012 (via link in onderschrift)...
Net bekeken! We zullen het erop wagen!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Kalaman, ik dacht dat er iets vreselijks met Balanced Rock was gebeurd... Kan jouw filmpje alleen niet meer vinden :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:D :D inderdaad, Sabrina, ik meen mij dat ook te herinneren... :D :D ik zal het straks eens vragen aan mijn zoon en het hier dan posten...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Zo te lezen ben ik de enige, maar ik vond balanced rock niet de moeite om extra tyd aan te besteden. Het is er vuil, vieze afval, glasscherven en een saaie weg er naar toe. Balanced rock zelf ... Er is zoveel mooiers te zien.
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik vond balanced rock wel leuk, het kost niet veel tijd en hoe meer dirt road hoe meer vreugd :lol:

wij bezochten trouwens Blue canyon en achterkant Coal mine canyon op 17 april dit jaar; ging prima hoor. Reisverslag komt hopelijk dit weekend of begin volgend weekend on ine.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

hier is hij nogmaals, Sabrina, kort maar "verwoestend" :wink: " onclick="window.open(this.href);return false;
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Tis zonde.... :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dat arm steentje... :(
swastassijns
Amerika-ontdekker

Tipsy_1 schreef:ik vond balanced rock wel leuk, het kost niet veel tijd en hoe meer dirt road hoe meer vreugd :lol:

wij bezochten trouwens Blue canyon en achterkant Coal mine canyon op 17 april dit jaar; ging prima hoor. Reisverslag komt hopelijk dit weekend of begin volgend weekend on ine.
Hallo, bezochten jullie deze canyons alleen (= zonder gids)? Ik wil deze ook bezoeken, kan je dit met een SUV doen (Ford Escape bijvoorbeeld)
Ben benieuwd naar jullie reisverslag !!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

misschien even een verduidelijking : de benaming is hier inderdaad wel van beide locaties "canyon", maar er is toch een enorm verschil (zoals je ook kan zien in ons reisverslag en video's van 2012) : terwijl Coal Mine een echte canyon is en je dus ook bovenaan de rim staat om naar de canyon te kijken is Blue Canyon eigenlijk gewoon een grote vlakte met de meest bizarre steenstructuren. De échte Blue Canyon ligt trouwens iets verderop, maar daar kom je helemaal niet. Afdalen in Coal Mine Canyon gaat overigens niet, veel te steil.
Gidsen? Ik zou echt niet weten welke gidsen je bedoelt... :? , je bent daar echt helemaal alleen en hebt zeker en vast geen gids (of whatever) nodig.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

'k hoop mijn reisverslag vanavond te kunnen opladen via de link hieronder kan je er dan aan.
wij deden het zonder gids
maar ik vind je vraag zo stom niet hoor, vanuit de navajo & hopi dorpen kan je privé gidsen boeken die je zeker heel wat mooie plekken kunnen tonen, waaronder de deze en en misschien nog veel meer.
wij deden alles met onze rental SUV, wel goed bewust zijn dat je NIET verzekerd bent en dat dirt road rijden altijd een risico is. Als je het niet vertrouwd: terugdraaien!
swastassijns
Amerika-ontdekker

Bedankt! Ik krijg inderdaad ter plaatse wel graag wat info...en zeker op plaatsen waar ik zelf niet al te vertrouwd mee ben.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef:Daar gaan we weer :shock: . Wat is dat toch met al die "indianen-verhalen" :? ? Daar is helemaal niets van aan.
Ik weet dat jij dit altijd 'indianenverhalen' noemt. Jij, ik en veel andere forumleden hebben deze plekken gelukkig zonder problemen kunnen bezoeken, dat is waar. Maar dat wil helaas niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik heb van twee verschillende mensen, onafhankelijk van elkaar, doorgekregen dat ze zijn bedreigd terwijl ze rondreden door een indianenreservaat. Beide bronnen acht ik zeer betrouwbaar. Ik vind dan ook dat je niet moet schrijven dat er 'helemaal niets van aan is', want dan geef je foutieve informatie.

Er zijn twee mogelijke problemen. Je kan - al dan niet bewust - een gebied inrijden waar je niet mag komen, of alleen met een permit mag komen. In dat geval kan je een boete krijgen, als je betrapt wordt (overigens niet alleen in indianenreservaten, maar ook soms op BLM-grond). Je kan ook geheel legaal ergens rondrijden, en dan agressief worden benaderd (zoals lezers van onze site is overkomen bij Balanced Rock).

Wij zijn voorzichtiger geworden met het geven van routebeschrijvingen op onze site, we doen dat alleen nog maar als we zeker weten dat het is toegestaan om een bepaald gebied te bezoeken. Helaas, het lukt niet altijd om met zekerheid vast te stellen waar het wel en waar het niet is toegestaan, we krijgen nogal eens tegenstrijdige informatie.

Nu wil ik het niet zwaarder maken dan dat het is, hoor. Ik ken ook verhalen van mensen die ergens in the middle of nowhere vast zijn komen zitten, en door vriendelijke Navajo weer op weg zijn geholpen. En de kans dat er iets vervelends gebeurt is ontzettend klein, zelf zou ik heus nog wel naar Coalmine Canyon of Blue Canyon durven gaan. Maar de opmerking dat 'er helemaal niets van aan is', dat wil ik toch wel even relativeren. Bij deze, dus.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:Maar de opmerking dat 'er helemaal niets van aan is', dat wil ik toch wel even relativeren. Bij deze, dus.
Zoals altijd, Henriëtte, spreek ik enkel maar over hetgeen wij op dat eigenste moment in die bepaalde streek en op die bewuste route meegemaakt hebben én wat andere, oa Navajo-indianen, mij verteld hebben. Remember onze ontmoeting met Daniel (Navajo uit Monument Valley) in Blue Canyon. Tevens baseer ik mij op talloze contacten die ik heb met mensen (fotografen) die minstens enkele keren per jaar in die regio op ontdekking aan. Nooit heeft er iemand problemen gehad met wie dan ook in deze regio. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat het nog nooit gebeurd is. Alleen lijkt mij deze kans bijzonder klein. En op dergelijke basis probeer ik dan ook te vermijden om mensen schrik aan te jagen om deze prachtige regio's te ontdekken.
Dat sommige mensen agressief benaderd werden, dat wil ik best geloven, maar...is dat eigen aan die streken? Ik denk het niet...ik rij/loop veel geruster over dirt roads in het zuid westen dan dat ik 's nachts over asfaltwegen in Borgerhout zou rijden... :? .

Permits : door bovengenoemde contacten kwam ik dit jaar te weten dat er voor White Mesa Arch een permit nodig is, een permit die echter niet meer te verkrijgen is omdat er voor het ganse Kaibito-gebied momenteel geen permits meer uitgereikt worden. Ik heb daarop contact opgenomen met Navajo Nation Parks en die hebben mij dat ook bevestigd. Vandaar ook dat we White Mesa Arch dit jaar van onze planning gehaald hebben. We gaan dus nooit ergens, zonder permit, gaan rijden waarvan er 100% zekerheid is dat er een permit nodig is.

En ik besluit met dezelfde positieve noot als jij : we kennen allebei het (oudere, maar bijzonder kwieke...) koppel dat ooit op weg naar White Mesa Arch uit het zand "bevrijd" geweest is door bijzonder vriendelijke...Navajo-indianen :wink: .
swastassijns
Amerika-ontdekker

Henriëtte schreef:
kalaman schreef:Daar gaan we weer :shock: . Wat is dat toch met al die "indianen-verhalen" :? ? Daar is helemaal niets van aan.
Nu wil ik het niet zwaarder maken dan dat het is, hoor. Ik ken ook verhalen van mensen die ergens in the middle of nowhere vast zijn komen zitten, en door vriendelijke Navajo weer op weg zijn geholpen. En de kans dat er iets vervelends gebeurt is ontzettend klein, zelf zou ik heus nog wel naar Coalmine Canyon of Blue Canyon durven gaan. Maar de opmerking dat 'er helemaal niets van aan is', dat wil ik toch wel even relativeren. Bij deze, dus.
Ik vermelde eerder dat vrienden van ons een goeie week terug in het hotel 'Legacy Inn & Suites' van het hotelpersoneel te horen gekregen hebben dat je de coalmine canyon niet mag bezoeken. Mijn vrienden zijn zeker betrouwbaar...het hotelpersoneel weet ik (nog) niet. Ik heb het hotel zelf ook aangeschreven met de vraag of Coalmine en Blue Canyon te bezoeken zijn, hun antwoord was letterlijk '...Unfortunately you would need to contact the Hopi Tribe to obtain a permit to see this area.... '

Schrik krijg ik hier niet van, maar absolute zekerheid of het mag en/of kan krijg je van dit soort antwoorden toch ook niet...
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

ALs je aan de 'gewone' kant van coalmine canyon gaat kijken, kan ik me moeilijk voorstellen dat er daar Navajo's zouden zijn (en dan nog met kwade bedoelingen). Je bent echt op een boogscheut van de weg (allee, misschien 2 boogscheuten dan). Ik denk dat er, zeker voor dat stuk, weinig gevaar is en dat je dat zonder permit kan doen. Aan de achterkant verwijder je je wel wat verder van de weg, dus dat zou misschien kunnen. Blue canyon is ook veel afgelegener dan Coalmine dus hier kom je misschien liever niemand tegen... hoewel het voor ons ook geen probleem was om er zonder permit te komen (is een jaar of 3 geleden). Wij waren op beide plaatsen helemaal alleen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Er wonen toch indianen vlak bij coalmine canyon? Je rijdt bijna langs hun huis.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer