Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waar overnachten in Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
petrapelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

waar overnachten in Yosemite?

Bericht door petrapelle »

Wij gaan in augustus een rondreis maken en willen o.a. Yosemite bezoeken. Nu had ik als tip gekregen te overnachten in Lee Vining en daarna naar Yosemite te gaan. Daar willen we 2 (of 3) nachten blijven. In Yosemite village is echter alles pratisch vol. Er is nog wel plaats in de Yosemite Bug, een lodge in Midpines.

Ik kom er maar niet uit of deze lodge gunstig ligt t.o.v. een bezoek aan Yosemite. De Tenaya Lodge heeft wel plek, ligt in Fish Camp en maar is heel erg duur. Is dit de moeite waard? Of kunnen we dan beter naar Mariposa of El Portal gaan ?

Na het bezoek aan Yosemite rijden we door naar San Francisco. We komen vanuit de richting Las Vegas en Death Valley.

Ik zou heel graag advies krijgen van jullie.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Petra
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: waar overnachten in Yosemite?

Bericht door sabrinacom »

Hoi Petra,
El Portal ligt nog een stuk dichter bij de vallei dan Midpines. Wij hebben er begin mei 2 nachten in de Yosemite view Lodge.gezeten. Was een beetje gedateerd, maar wel met slaapkamer, woonkamer en bubbelbad! Ook heel goed te doen naar de vallei.
Fish camp ligt dichtbij de Mariposa Grove, voor de grote bomen!
Succes
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Wij hebben vorige zomer een nachtje bij Yosemite Bug geslapen nadat we vertrokken uit Yosemite voordat we de volgende dag naar San Francisco reden. Het is op zich wel te doen om vanuit de Bug bij zowel Mariposa Grove als Yosemite Valley te komen, maar het zal toch nog een redelijke rit worden omdat je binnen het park niet echt vaak goed door kunt rijden - dan wel door drukte, dan wel door klimmen/dalen met scherpe bochten. Volgens mij ligt het dichter bij de ingang die je naar de Valley brengt dan bij Mariposa Grove, want wij vonden de rit nog flink tegenvallen toen we uit het park vertrokken (dacht dat het veel korter zou duren).

Denk er ook aan dat het naarmate de dag vordert steeds lastiger zal worden om parkeerplekken te vinden binnen het park als je van buiten komt! Of je zou met een bus het park in moeten (kan dat eigenlijk? Ik heb er niet op gelet omdat wij een auto hadden, maar lijkt me i.i.g. logisch :oops:), anders ben je echt een uur rondjes aan het rijden op zoek naar een plek langs de weg (de parkeerplaatsen staan bijna gegarandeerd heel de dag nokvol).

Wat Yosemite Bug zelf betreft: het is prima om even te verblijven, goed betaalbaar en een stukje van de weg af, dus je hebt niet teveel last van het verkeer. Er hangt wel een grote backpackers vibe vonden wij (zowel bezoekers als personeel), maar niet dat dat erg is verder :)
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

gewoon elke dag checken of er niets vrijgekomen is. Deze week heb ik nog 2 nachten kunnen boeken in Yosemite Lodge at the Falls (27 en 28 juni), terwijl die ook al maanden volzet was. Boek ondertussen gewoon iets dat je makkelijk kan annuleren. Komt er dan nog iets vrij, zo veel te beter, zo niet heb je toch tenminste al een bed :wink: .
Ik had maanden geleden in Curry Village geboekt en nu dus geannuleerd. Heel wat goedkoper dan The Lodge...maar ook "een beetje" anders... :wink:
petrapelle
Amerika-ontdekker

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb ook in ieder geval de Bug gereserveerd (ik kan tot 7 dagen voor aankomst kostenloos annnuleren). Maar zal nu dus blijven checken op iets dichterbij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er van af wat je allemaal wilt doen in yosemite, maar in de vallei zit je qua afstanden tot de meeste bezienswaardigheden het beste. Voor de Mariposa Grove is Fishcamp of Oakhurst ook wel goed. El Portal ligt het beste als je iets buiten het park zoekt. Mariposa ligt voor alles erg ver.
Wij zitten begin juni in het park en hebben een paar dagen geleden nog onze reservering gewijzigd omdat er voor 3 nachten een stoneman room in Curry Village vrij bleek te zijn. Er komt inderdaad regelmatig iets vrij.
Zie hier voor een afstandstabel en hier voor kaarten van het park om een idee te krijgen van de ligging en reistijden.

Marianne
petrapelle
Amerika-ontdekker

Bedankt Marianne voor je nuttige info! Hier kan ik mee uit de voeten. Dankzij jouw tips heb ik ook nog wat kunnen boeken in de Yavapai Lodge in de GC.

Welke wijk zou jij trouwens aanbevelen voor SF? Wij kijken nu bij fishermens warf. Is wel duur, maar dat is heel SF volgens mij.

Petra
Teamlentini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Teamlentini »

Ik heb ongeveer een half jaar geleden iets geboekt bij Cedar Lodge. Sindsdien kijk ik elke dag op de officiele site van Yosemite, maar er komt echt niks vrij! Sterker nog, nu is er helemaal niks meer beschikbaar, zelfs in Curry Village niet. Ziet er naar uit dat we toch naar Cedar Lodge gaan... Niet erg, maar ik had liever iets in het park gehad.
petrapelle
Amerika-ontdekker

Hoi,

Ik kijk ook iedere dag (soms meerdere keren) en heb inmiddels een double/double room in The Lodge voor 2 nachten, (en heb Curry village geboekt en weer geannuleerd toen ik de Lodge heb geboekt). Blijven kijken, ik zie steeds iets nieuws voor onze date (een weekend (!!) in augustus 2013. Ik wacht nu eigenlijk nog op een family room in de Lodge. Hoop dat die nog voorbijkomt......

Petra
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Teamlentini schreef:Ik heb ongeveer een half jaar geleden iets geboekt bij Cedar Lodge. Sindsdien kijk ik elke dag op de officiele site van Yosemite, maar er komt echt niks vrij! Sterker nog, nu is er helemaal niks meer beschikbaar, zelfs in Curry Village niet. Ziet er naar uit dat we toch naar Cedar Lodge gaan... Niet erg, maar ik had liever iets in het park gehad.
Jullie zitten er als ik het goed heb volgens jullie reisschema van woensdag 31 juli tot 4 augustus. Dat is vier nachten en er zit een weekend in. En ook die woensdag is lastig. Misschien helpt het als je kijkt of er kortere periodes beschikbaar zijn, bijvoorbeeld 2+2 dagen; 1+ 3 dagen of 3+1 dag. Nadeel is dat je een keer moet verkassen, maar ach.

Als ik op jullie dagen kijk, dan zie ik dat er op die donderdag en op de zaterdag wel een tent in Camp Curry beschikbaar is met een double bed + drie single bedden voor $155, ex tax. Is niet goedkoop maar misschien is het een idee, als je graag in het park wilt overnachten om bijvoorbeeld die laatste nacht al vast te leggen en wellicht komen die eerdere dagen ook nog een keer vrij.

Martin
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Teamlentini schreef:Ik heb ongeveer een half jaar geleden iets geboekt bij Cedar Lodge. Sindsdien kijk ik elke dag op de officiele site van Yosemite, maar er komt echt niks vrij! Sterker nog, nu is er helemaal niks meer beschikbaar, zelfs in Curry Village niet. Ziet er naar uit dat we toch naar Cedar Lodge gaan... Niet erg, maar ik had liever iets in het park gehad.
Ik ben de laatste twee weken ook ana het kijken en mijn ervaring is dat er elke dag wel iets vrijkomt. Ik heb uiteindelijk de ahwahnee geboekt, maar ook de lodge en curry village ben ik tegengekomen.
Kijk je wel op de juiste site?
Groetjes,
Carine
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb ooit gekeken voor elke nacht apart. Er was elke nacht wel iets vrij maar dat ging niet om in 1 keer te boeken.
Even gebeld met reservations en het was zo geregeld.

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Teamlentini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Teamlentini »

Ik kijk op yosemitepark.com
Wij zijn wel met z'n vijven, zou het daar aan liggen?
Op welke site moet ik kijken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is de goede site.
Met 5 man wordt de keuze inderdaad beperkter. Een cabin in CV zal niet gaan, en ook de meeste tenten in CV zijn dan niet geschikt. hoewel er wel tenten zijn die geschikt zijn voor 5. Ook Housekeeping Camp is geschikt voor 5, net als veel kamers in de Lodge.
In combinatie met 4 nachten wordt het erg lastig, daarom is het niet zo gek om eens te bellen, of om te proberen om 2 nachten te vinden, en dan nog 2 nachten ergens anders. Het kan best zijn dat er wel iets vrij is elke nacht, ga maar eens per nacht zoeken.

Marianne
LaurentVH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door LaurentVH »

Wij hebben overnachting geboekt in de 'Yosemite Lodge at the Falls'
Wat zijn jullie bevindingen daarover?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten daar is 2004. Het is een prachtige locatie. De kamers verschillen, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Wij hadden een bijzonder ruime kamer met een zitje. En een terras.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer