Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Front of line passen Universal Studios
Front of line passen Universal Studios
Hallo allemaal,
heeft iemand ervaring met de front of line passen voor de Universal Studios in LA?
groetjes,Anita
heeft iemand ervaring met de front of line passen voor de Universal Studios in LA?
groetjes,Anita
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Front of line passen Universal Studios
Die passen doen gewoon wat ze zeggen, je koopt die bovenop jouw ticket, en je gaat binnen via een aparte lijn waar je nauwelijks moet aanschuiven (je gaat dus naar "the front of line"). Op drukke dagen een aanrader tijdens het hoogseizoen, buiten het seizoen, weggesmeten geld.
Wij gaan 24 juni met de VIP-tour mee, dan mag je bij het parkbezoek zelfs voorsteken op de Front Of Line passen. En dan zie je veel meer en gedetailleerder de Studios.
Wij gaan 24 juni met de VIP-tour mee, dan mag je bij het parkbezoek zelfs voorsteken op de Front Of Line passen. En dan zie je veel meer en gedetailleerder de Studios.
Oke, bedankt voor je reactie,
wij gaan 21 augustus naar de Universal Studios en volgens mij is dat nog hoogseizoen.
groeten,
Anita
wij gaan 21 augustus naar de Universal Studios en volgens mij is dat nog hoogseizoen.
groeten,
Anita
-
- Amerikafan
Net nog wel, scholen beginnen kort daarna als ik me niet vergis.
Raden jullie aan om een FOL-ticket aan te schaffen voor 21 augustus?
bedankt voor jullie advies
groeten,
Anita
bedankt voor jullie advies
groeten,
Anita
-
- Amerikafan
http://myschoolholidays.com/California- ... ool-279454
Primary schools beginnen net die dag opnieuw, de anderen rond deze dag. Ik zou zeggen, wacht het even af misschien en zie dat je voor opening aan de kassa staat, dan kan je er eventueel nog kopen mocht het nodig blijken.
Primary schools beginnen net die dag opnieuw, de anderen rond deze dag. Ik zou zeggen, wacht het even af misschien en zie dat je voor opening aan de kassa staat, dan kan je er eventueel nog kopen mocht het nodig blijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ZIjn er in 2012 op 26 augustus geweest, op een zondag nogwel zonder FOL-ticket. De tip is om zo vroeg mogelijk 's ochtends te gaan, als de poorten net open zijn. Toen t 13:00 was hadden we bijna alle attracties gehad (incl de studio tour en Waterworld), zonder ergens te hoeven wachten. Alleen voor de Simpsons hebben we lang moeten wachten omdat we die pas 's middags (na de lunch) deden.
De poort van t park gaat rond half 9 open geloof ik, de poort naar t lagere gedeelte wat later. Hebben toen in t park daar gewacht tot die open ging en vol adrenaline met iedereen een sprintje getrokken (over alle roltrappen
) naar de Transformers. 0 min. gewacht, meteen in een karretje. Daarna ook de Mummy gehad (0 min. wachten) en Jurassic Park (konden ook meteen instappen). Alles zonder FOL-pass, wat in mijn ogen weggegooid geld is (je ziet ze wel lopen, met zo'n blinkende FOL-pass om hun nek... ziet er wat suf uit in mijn ogen).
Zorg dat je er op tijd bent, dan is n FOL-pas overbodig.
De poort van t park gaat rond half 9 open geloof ik, de poort naar t lagere gedeelte wat later. Hebben toen in t park daar gewacht tot die open ging en vol adrenaline met iedereen een sprintje getrokken (over alle roltrappen

Zorg dat je er op tijd bent, dan is n FOL-pas overbodig.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij waren er in 2011 op een woensdag eind juli. Midden in de schoolvakantie dus. In de ochtenduren was het erg rustig en hoefden we bij alle attracties maar 5 tot 10 minuten te wachten. In de middag werd het erg druk. We hebben toen ongeveer een uur in de rij gestaan voor Simpsons the Ride (was toen wel nog redelijk nieuw). Als je zorgt dat je er bij opening bent en meteen begint met de meest populaire attracties, kun je in de middag misschien nog 1 of 2 attraties en of shows meepakken. Wij konden op die dag in ieder geval alles doen en gingen rond een uur of 4 weer weg. Universal is ook geen heel groot park. Dat scheelt.
Voor ons was een fol-pas dus weggegooid geld geweest, maar als je per sé alles willt zien kan het een optie zijn.
Ik zie op de website dat het park op 21 augustus van 09:00am tot 07:00pm geopend is. Best lang. Als ik een afweging voor mezelf zou moeten maken, zou ik er in ieder geval op voorhand geen kopen. Maar dat is dus gebasseerd op slechts één bezoek.
Voor ons was een fol-pas dus weggegooid geld geweest, maar als je per sé alles willt zien kan het een optie zijn.
Ik zie op de website dat het park op 21 augustus van 09:00am tot 07:00pm geopend is. Best lang. Als ik een afweging voor mezelf zou moeten maken, zou ik er in ieder geval op voorhand geen kopen. Maar dat is dus gebasseerd op slechts één bezoek.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Misschien eind augustus onnodig maar toen wij in juli gingen was het 30 graden en stond bij elke attractie een rij van zo'n 5 kwartier, wat waren wij blij dat we zo' n "suf blinkend ding " om onze nek hadden hangen! We mochten overal zo doorlopen en konden ongehinderd meerdere keren achter elkaar overal in.SeeQ schreef:Alles zonder FOL-pass, wat in mijn ogen weggegooid geld is (je ziet ze wel lopen, met zo'n blinkende FOL-pass om hun nek... ziet er wat suf uit in mijn ogen).
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.
Ik kijk het nog even aan, misschien gaan ze nog stunten met de FOL kaarten
het is best een groot verschil of $65,00 of $149,00(x4)
groetjes, Anita
Ik kijk het nog even aan, misschien gaan ze nog stunten met de FOL kaarten
het is best een groot verschil of $65,00 of $149,00(x4)
groetjes, Anita
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik lees ook dat t mogelijk is om in het park je ticket nog te upgraden naar een Front of Line pass, mocht t heel druk zijn. Vooraf zou ik dus vooral niet kiezen voor een FOL pass.
Je kan aan de poort inderdaad ook upgraden, echter zijn ze maar beperkt beschikbaar, dus als ze via internet al uitverkocht zijn heb je pech. Ik heb ze in ieder geval voor juli aangeschaft, ik ben daar hoogstwaarschijnlijk maar 1 keer, dus vind ik het geld wel waard.
- jvandijk65
- Amerikafan
Twee jaar geleden op een maandag eind juli geweest. Wel wachttijden, maar niet heel lang. FOL-passen waren echt zonde van het geld geweest. Beste tip is waarschijnlijk om vroeg te zijn en als eerste de tramrit te doen. Veel plezier!
Ik zeg doen! Geen spijt van gehad. 

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij waren er afgelopen 3 juli en de drukte viel mee. We zijn meteen begonnen met de studio tour en konden zo instappen, daarna de rest gedaan. Prijsverschil is wel erg groot voor zo'n pas vind ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Op uitzonderingen daargelaten is het in het hoogseizoen toch wel aanschuiven in de lange rij voor elke attractie. Erg prettig om die rij dan zo voorbij te lopen en vooraan aan te sluiten. Je staat dan niet zo lang in de warmte en kan alles doen in een dag. Ook hou je meer tijd over voor lunch etc.
Uiteraard... het is niet goedkoop, maar zo voor een dag Universal met 4 personen is het ons uitermate goed bevallen.
Uiteraard... het is niet goedkoop, maar zo voor een dag Universal met 4 personen is het ons uitermate goed bevallen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben in NL ook FOL passen aangevraagd en op de dag zelf goed gebruikt van gemaakt. In de ochtend was het niet echt nodig maar later op de dag was ik blij dat ik niet in de warme zon in een rij moest staan.
Ik zou zeggen DOEN
Ik zou zeggen DOEN

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij waren op 18 juli ll in Universal Studios.
Het was ongelooflijk heet, wel 35° of zo en abnormaal druk vanaf 13u.
Bij opening hebben we dadelijk de Studio Tram tour gedaan, 10 min wachten.
Daarna Waterworld, 5 min wachten en Simpsons (10 min wachten)
Daarna naar het onderste gedeelte voor Transformers (20 min wachten)
Bij The Mummy en Jurassic is er een rij voor single-riders.
Als je niet persé naast elkaar wilt zitten, moet je er dan maar 5 min aanschuiven (ipv op dat moment 30 min)
Namiddag was Transformers wel al 100 min aanschuiven.
Namiddag ook nog eens Simpsons gedaan (dat was toen we een klein half uur aanschuiven).
Zo'n FOL pas vind ik behoorlijk veel geld.
Dan liever op tijd aan de poort ...
Groetjes,
Ingrid
Het was ongelooflijk heet, wel 35° of zo en abnormaal druk vanaf 13u.
Bij opening hebben we dadelijk de Studio Tram tour gedaan, 10 min wachten.
Daarna Waterworld, 5 min wachten en Simpsons (10 min wachten)
Daarna naar het onderste gedeelte voor Transformers (20 min wachten)
Bij The Mummy en Jurassic is er een rij voor single-riders.
Als je niet persé naast elkaar wilt zitten, moet je er dan maar 5 min aanschuiven (ipv op dat moment 30 min)
Namiddag was Transformers wel al 100 min aanschuiven.
Namiddag ook nog eens Simpsons gedaan (dat was toen we een klein half uur aanschuiven).
Zo'n FOL pas vind ik behoorlijk veel geld.
Dan liever op tijd aan de poort ...
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Wij hebben de FOL pass gekocht half juli, twee jaar geleden en dat was wel nodig vonden wij. Wij waren vroeg daar en hebben door die pas island of adv en de het studios park kunnen doen op 1 dag!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Wij zijn hier in februari 2008 geweest, in het weekend. Ik weet niet of het toen ook "FOL" pas heette, die naam zegt me niet zo veel, maar we hadden wel een soort van aso-passen gekregen waarmee we elke keer via een aparte route direkt in de attracties mochten. Ondanks dat het geen hoog seizoen was, was er her en der best wel een rij.
Het gaf wel een dubbel gevoel, aan de ene kant patserig en gênant, aan de andere kant wel vet handig en snel.
Er zijn zeker leukere dingen te doen dan wachten, maar toch geeft het me ook geen compleet voldaan gevoel. Eigenlijk is het wel jammer, dat geld en geluk, ook in pretparken zo'n verschil uitmaken en kunnen benadrukken.
Het gaf wel een dubbel gevoel, aan de ene kant patserig en gênant, aan de andere kant wel vet handig en snel.
Er zijn zeker leukere dingen te doen dan wachten, maar toch geeft het me ook geen compleet voldaan gevoel. Eigenlijk is het wel jammer, dat geld en geluk, ook in pretparken zo'n verschil uitmaken en kunnen benadrukken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1933 Weergaves
-
Laatste bericht door Jacobien
-
- 11 Reacties