Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Bryce Canyon-Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Des
Amerikafan

Route Bryce Canyon-Moab

Bericht door Des »

Hallo Allemaal,

Ik open even een nieuw topic voor deze vraag, hoop dat jullie een advies kunnen geven :)
We willen de route rijden van Bryce Canyon naar Moab, wat is dan de mooiste route?
Ik zie dat je via 12 naar de 24 kan en dan naar het noorden de 70 op en vervolgens via de 191 naar Moab.
Je kunt ook een langere route nemen via de 12, dan de 24, dan de 95 en via Blanding naar het noorden richting Moab.
We willen dit eigenlijk in 1 dag rijden en dan 3 nachten in Moab overnachten om van alles in de omgeving te bekijken.

Wie heeft tips over de route?
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Hey Des !

Wij hebben de eerste route gevolgd; erg mooi ... ! Als je de trip in 1 dag wilt doen en 3 nachten in Moab wilt verblijven, is dit de beste keuze. Misschien is de verplaatsing van 1 dag, wel te weinig om te genieten van dit deel van de 'Grand Circle' !
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hé Des, we hebben allebei de routes al eens gereden. In 2001 zijn we - via de korte route - van Moab naar Bryce gereden. We hebben toen ook nog de Scenic Drive in Capitol Reef National Park gedaan. 't Was een schitterende, maar wel erg lange dag.

In 2003 zijn we andersom gegaan, we vertrokken toen dus 's ochtends bij Bryce Canyon. We zijn toen niet in 1 dag doorgereden naar Moab, we zijn 's avonds gestopt in Blanding en zijn de volgende dag naar Moab gegaan. De korte route is echt al erg veel om op een dag te doen, de lange route in 1 dag lijkt me echt niet haalbaar.

De mooiste gedeeltes om te rijden vond ik Highway 12 (die heb je er in beide routes tussen zitten, dus daar zit je altijd goed!) en ook een gedeelte van State Route 95. Die weg is absoluut mooier dan de 24 naar het noorden toe. Als je er net iets meer tijd voor uittrekt dan die ene dag, dan kan je eventueel nog een bezoek brengen aan Natural Bridges National Monument (in de namiddag voordat je naar Blanding gaat). Of je kan tijdens de tweede ochtend, dus als je uit Blanding vertrekt, naar Canyonlands National Park - The Needles District (tussen Blanding en Moab - je moet er wel een heel stuk extra voor rijden maar dat is zeker de moeite waard).

Als je het echt in 1 dag wil doen, dan zou ik toch voor de kortere route kiezen.

Gr., Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je voor de korte route gaat is een stop in Goblin Valley SP de moeite waard. Je kunt hier lekker een uurtje ronddwalen tussen de torentjes en bij de parkeerplaats is een mooie overdekte picknickplaats waar je een prachtig overzicht over het gebied hebt.

Groetjes Elly
HAUSA06
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door HAUSA06 »

Hallo Des,
De eerste route is ongeveer 2 uur korter rijden dan de 2e route, maar nog altijd zo'n 5:30 uur. Misschien dat de 2e route qua natuurschoon mooier is, dat weet ik (nog) niet. Zelf ga ik in september ook voor de 1ste route (wel met een bezoek aan Capital Reef Natl. Park en een overnachting onderweg). Maar ik rij nog een stukje veder door op de I-70 en neem de SR-128 naar Moab toe. Dit schijnt ook een mooie route te zijn.
http://www.byways.org/browse/byways/2013/photos.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer