Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De mooiste zonsondergang en -opkomst

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

De mooiste zonsondergang en -opkomst

Bericht door marloesvankasteren »

Hoi allemaal,

Onze reis, startend over 6 weken, zal de volgende NP's bevatten: Grand Canyon (South rim), Monument Valley, (Lower) Antelope Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley en Yosimite.
Op dit moment zou ik graag de zonsondergang bij Grand Canyon en Death Valley willen zien, en de zonsopkomst bij Bryce Canyon.

Ik heb op het forum al veel gelezen over mooie zonsondergangen en zonsopkomsten, maar ik mis een mooi overzicht hiervan.

Bij welk(e) park(en) heeft dit bij jullie het meeste indruk gemaakt? En op welke viewpoints in de parken?

Groetjes, Marloes
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De mooiste zonsondergang en -opkomst

Bericht door Dieuwertje »

Wij vonden de zonsondergang in Bryce super! We baalden echt toen we bij de sunrise niets konden zien door een zwaar onweer. Bryce is op dat vlak in elk geval TOP!!
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In heel amerika heb je mooie op en ondergangen. Ik vind ze hier in Missouri altijd al supermooi
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Death Valley en Grand Canyon zijn beide mooi, maar de allermooiste zonsondergang vindt ik toch die aan de westkust, als je aan het strand staat in bv San Diego, je bent dan voor je gevoel ook echt de laatste in de Westerse wereld die hem ziet ondergaan.....
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Wij hebben een paar dagen terug die in Bryce Canyon gezien en het was absoluut de moeite waard. 6.19uur en 12C. Vanaf Sunrise Point; wij stonden bewust iets lager. Daarna de 19 mile route door het park gereden en veel viewpoints bezocht in alle rust. Een aanrader!

Vanmorgen die in Monument Valley gezien, vanaf Goulding's op de hoogte van het restaurant/museum. Prachtig tegenlicht. Daarna vanaf 13 mijlpaal maar de zon had helaas moeite door de wolken te komen. Zal zo de blogpost en foto's plaatsen.

Komende dagen naar Grand Canyon; wordt dus vervolgd :wink:
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Onze allermooiste zonsondergang vonden we in Page en in Yosemite.
Als je inde avonduren kort voor zonsondergang bij de Denny's in Page, net buiten het centrum rijdt, heb je aan de andere kant van de weg een parkeerplaats en een flink berg rotsen waar je doorheen kan lopen. Dat is precies de plek waar de zon ondergaat en de kleurverschillen die wij ervaarden waren bijzonder mooi. Je ziet de Colorado river onder de rotsen lopen, de zon verdwijnt achter de rotsen en aan de rechtkant zie je in de verte de Glen Canyon Dam prachtig liggen. Veruit de mooiste van onze reis!

In Yosemite zijn bijna alle uitzichten mooi. Rij lekker rond in de Shuttlebus rond Sunset en stap uit als je een mooi uitzicht ziet,
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Onze allermooiste zonsondergang vonden we in Page en in Yosemite.
Ik vind Yosemite werkelijk de max, alleen voor zonsondergang denk ik eerder aan andere plaatsen. In de vallei lig je toch vrij snel in de schaduw ? Ik kan me wel iets inbeelden van zonsondergang op Sentinel of zo, maar dat is niet met de shuttle bus te bereiken.

Van de plaatsen die ik bezocht heb blijft zonsondergang in Bryce, GC (Desert View), Mono Lake en Arches (Delicate Arch) me het meeste bij. Maar ik denk dat er duizenden plaatsen in aanmerking komen, als je er de tijd voor neemt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer