Hey iedereen,
Ik bedoel maar: als je echt van Disneyland wil genieten en zoveel mogelijk van de attracties, shows en optredens wil meepikken, kan je dat in 4 dagen comfortabeler doen in 3 of 2 dagen. Tenslotte zijn het twee parken, Downtown Disney, op je gemakje eten, characters ontmoeten en nog wat hotel hoppen. Akkoord, je zal in 1 of 2 dagen ook wel de hoogtepunten gezien hebben, maar als er één onderdeel van de reis is dat ik graag volledig in me wil opnemen, dan is het Disneyland wel

. Verder kunnen we daar misschien beter niet meer teveel over uitwijden... Heb het gevoel dat het uiteindelijk weer een getouwtrek gaat worden dat gaat eindigen in: je kan het beter overslaan...

.
Hmm, ik vind nou niet bepaald dat je WDW en Disneyland met elkaar kan vergelijken

. Ok, ze hebben alledrie een Magic Kingdom om het zo te zeggen, maar het zijn toch drie zeer verschillende werelden, met een heel andere sfeer. Maar ik begrijp wat je bedoeld, zo zal de sfeer in SeaWorld Orlando en SeaWorld SD ook wel anders zijn. En bij Universal ook. Als ik nog een week erbij kon plakken, zou ik het zeker overwegen. Ik wilde maar zeggen dat we toch keuzes moeten maken en dat ik dan de voorkeur geef aan Disneyland, boven SeaWorld en Universal.
LA zal ook wel tof zijn, dat hoor je me niet zeggen. Maar ik merk wel dat degenen die een Westkust-reis gemaakt hebben (dat bedoel ik nou met 'iedereen', sorry voor de veralgemening

, veelal San Francisco of Vegas verkozen boven LA. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik LA ook niet graag wil zien. Ik probeer alleen advies van meer ervaren reizigers te volgen.
Trouwens... waarom moet ik LA zeker bezoeken? Maak me eens warm voor LA

!
@Njit:
Wat vond je van HoJo? Was het een beetje betaalbaar?
Ik denk dat je in Orlando ook zo'n studiotour kon doen in Universal. Klopt dat? Is Universal Hollywood nog een working studio, overigens?
We zijn niet zo achtbaanfans, veel te chicken

. We zijn wel helemaal pro goeie thematisering, dark rides, mooie wachtrijen (zoals die van The Wizarding World of Harry Potter), spannende shows, verfrissende waterattracties, enz. Ik vond Universal in Orlando (en vooral Islands of Adventure) een prachtig park, maar zoals gezegd: er moeten keuzes gemaakt worden...
@Hockey:
Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
@Martin & Marianne:
Hmm, Warner Bros klinkt ook goed

. Ik zal het forum verder eens doornemen voor de details!
Heb nog eens nagedacht over San Diego. We zouden het beste van twee werelden kunnen combineren: stad en natuur? Hoe dan, hoor ik je vragen?

. Als we van Anaheim komen, kunnen we doorrijden naar SD. Dan een dagje daar blijven, wat van de stad bezoeken. De tweede dag kunnen we naar Anza-Borrego Desert State Park. Ben wel benieuwd naar het park. Het zou naar het schijnt heel mooi zijn (en het is een Soarin'-locatie, voor de Disneyliefhebbers

. Vanaf SD is het een anderhalf uurtje rijden, dus da's goed te doen. Ik weet niet hoe lang het rijden is vanaf LA/Anaheim, maar allicht een stuk verder... Dan alleen nog van Anza Borrego terug naar een luchthaven zien te geraken...
Ik had Anza Borrego op de planning staan, maar heb het een tijdje on hold gezet, toen de drie dagen SD in the picture kwamen... Maar nu wil ik er wel over nadenken, sinds het algemeen advies is om zoveel mogelijk natuur in je planning op te nemen. En hoewel we wel van citytrips houden, twijfel ik er niet aan dat de natuur prachtig is. En dat je hier inderdaad de nodige tijd aan moet besteden.
Iemand al in Anza-Borrego geweest? Ik las al een aantal topics over het park hier op het forum...
Groetjes,
Syl.