Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cash en biljetten
-
- Amerika-ontdekker
Cash en biljetten
Hallo iedereen!
Nemen jullie doorgaans veel cash mee op zak naar US?
Wij plannen een trip naar Zuidwesten vanaf september en vragen ons af hoeveel cash we moeten meedoen.
Hebben jullie hier wat tips over?
Als we cash mee doen, best veel kleine coupures zoals briefjes van 1 USD?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vele groetjes,
Julie.
Nemen jullie doorgaans veel cash mee op zak naar US?
Wij plannen een trip naar Zuidwesten vanaf september en vragen ons af hoeveel cash we moeten meedoen.
Hebben jullie hier wat tips over?
Als we cash mee doen, best veel kleine coupures zoals briefjes van 1 USD?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vele groetjes,
Julie.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Cash en biljetten
Dag Julie,
Wij hebben meestal tussen de 50 en 100 dollar cash mee (gewoon voor de eerste avond), de rest pinnen we (ATM of Cashback bij een supermarkt) ter plekke.
Wij hebben meestal tussen de 50 en 100 dollar cash mee (gewoon voor de eerste avond), de rest pinnen we (ATM of Cashback bij een supermarkt) ter plekke.
Never give up!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit soort vragen worden regelmatig gesteld, je kunt de zoekfunctie eens proberen.
Ik vind bijvoorbeeld deze topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41321
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39547
De genoemde cashback methode is erg handig, je geeft in de winkel aan dat je cashback wilt. Je kunt dat aangeven als je met je debet card gaat betalen (bankpas). Denk er aan dat je je bankpas laat deblokkeren voor gebruik buiten Europa.
Marianne
Ik vind bijvoorbeeld deze topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41321
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39547
De genoemde cashback methode is erg handig, je geeft in de winkel aan dat je cashback wilt. Je kunt dat aangeven als je met je debet card gaat betalen (bankpas). Denk er aan dat je je bankpas laat deblokkeren voor gebruik buiten Europa.
Marianne
Ik neem zelf niets mee van hier. Bijna alles betaal ik met een kredietkaart, ginder haal ik dan eens 1 keer wat geld af voor het geval de kredietkaart niet mogelijk is ergens...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb de laatste keer voor ongeveer 700 $ aan cash meegenomen, door vrienden collega's mee laten brengen uit de VS omdat toen de koers nog geweldig leuk was.
In een reis=etui onder mn shirt "verstopt'" , heb ook een keer gehad dat mijn pas niet werkte, dus toch wel erg blij met mn cash op zak.
In een reis=etui onder mn shirt "verstopt'" , heb ook een keer gehad dat mijn pas niet werkte, dus toch wel erg blij met mn cash op zak.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik neem meestal rond de 1000 $ mee.
Als je deze bestelt bij je bank, vraag dan een samenstelling ZONDER biljetten van 2$.
Die nemen ze bijna nooit aan in kleinere zaken.
Reden dat ik zoveel meeneem:
hotels worden allemaal met credit card betaald en er wordt een bedrag geblokkeerd op je credit card voor borg van de huurwagen.
Het is dus al eens voorgekomen dat ik in de eerste week over mijn weeklimiet zat (dan ben je blij dat je ook cash bij hebt)
Groetjes,
Ingrid
Als je deze bestelt bij je bank, vraag dan een samenstelling ZONDER biljetten van 2$.
Die nemen ze bijna nooit aan in kleinere zaken.
Reden dat ik zoveel meeneem:
hotels worden allemaal met credit card betaald en er wordt een bedrag geblokkeerd op je credit card voor borg van de huurwagen.
Het is dus al eens voorgekomen dat ik in de eerste week over mijn weeklimiet zat (dan ben je blij dat je ook cash bij hebt)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ik neem nooit wat mee, behalve wat er van de vorige reis is overgebleven.
De eerste ochtend cashback 'pinnen' in de walmart en er is weer genoeg voor wat noodgevallen.
De eerste ochtend cashback 'pinnen' in de walmart en er is weer genoeg voor wat noodgevallen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij nemen meestal de paar dollar mee die over is van de vorige vakantie. Meestal niet meer dan 30 a 40 dollar.
Pinnen gaat prima in de VS en beiden een Creditcard en heb na 10 vakanties in de VS nog nooit zonder geld gezeten.
Pinnen gaat prima in de VS en beiden een Creditcard en heb na 10 vakanties in de VS nog nooit zonder geld gezeten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5606 Weergaves
-
Laatste bericht door GoBucks
-
- 6 Reacties