Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen in San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ellen03
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Fietsen in San Francisco

Bericht door ellen03 »

Tijdens ons verblijf in San Francisco willen we graag een fietstocht maken over de Golden Gate Bridge. Bij het speuren naar fietsverhuurders kwamen we een aanbod tegen van 4 aaneengesloten dagen (ma-do of di -vrij) fietshuur voor $60,00. Dat leek ons een mooi aanbod maar we vragen ons wel af of een fiets handig is in San Francisco (i.v.m. de steile straten).
Wie heeft er fietservaring in SF?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Fietsen in San Francisco

Bericht door PSVwally »

Je kunt er goed fietsen, al lijken mij 4 dagen wat overdreven. Als je ook nog een beetje klimbenen hebt kun je op nog een hoop andere mooie plekken komen. Let wel op met fietsen, want die amerikanen (veel) kunnen niet omgaan met fietsers op de weg.
KevinConnolly
Amerika-ontdekker

Bericht door KevinConnolly »

Ook wij willen een dag gaan fietsen (omgeving Golden Gate Bridge).

Heeft iemand hier ervaring mee? If so, adresje voor fietshuur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden het in 2008, zie daarvoor ons reisverslag. Blazing Saddles is de bekendste verhuurder, ze hebben ook erg veel informatie op hun site.
Als je de (google)zoekfunctie (zie hierboven) gebruikt zul je erg veel vinden over fietsen in SF.
Het is leuk voor een dag maar niet praktisch om SF te bekijken lijkt me.

Marianne
ellen03
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen03 »

En het openbaar vervoer? Werkt dat in SF beter dan in LA???
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

10 berichten! :wink:

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

ellen03 schreef:En het openbaar vervoer? Werkt dat in SF beter dan in LA???
Ja!
San Francisco heeft een goed openbaar vervoer netwer: BART voor de grotere afstanden (o.a. naar SFO) en MUNI bussen en metro in de stad. De bus heeft een dicht netwerk door de stad.
Op market street rijden ook nog oude trams en er natuurlijk nog de cable cars. Met een MUNI-pass kan je onbeperkt van alle bussen, metro, trams én cablecar gebruik maken. Ideaal!!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Wij zijn net een week terug en zijn drie dagen in SF geweest. We hebben één dag fietsen gehuurd via Groupon (aanrader/Blazing Saddles) en zijn hiermee over de Golden Gate Bridge naar Sausilito gefietst. De overige dagen hebben we met de lokale bus gereisd, zou ik persoonlijk niet allemaal met de fiets doen in het centrum. Bij aankomst in het hotel kregen we een plattegrond (ook elders in SF te krijgen en op internet te vinden) waarop de buslijnen staan vermeld. Het is even kijken, maar dit heb je zo door. Zo uit mijn hoofd hebben wij met onze twee kinderen van 12 en 16 (kinderprijs) steeds zo'n 5 a 6 euro per trip betaald, maar deze was een paar uur geldig. We waren veel goedkoper uit dan dat we een buspas voor een aantal dagen zouden nemen. En je komt met de gewone bus echt overal en de bussen rijden zeer regelmatig.
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Wij hebben de fietsen gehuurd bij Bike & View in Lombard Street omdat ons hotel daar vlakbij was. Je betaalt gelijk je bootticket vanaf Sausolito. Je kunt er goed parkeren en een voordeel is dat je zonder groot hoogteverschil in de stad zelf naar de brug kunt fietsen. Bij de brug is het voor iedereen wel een klimmetje. Niet in de stad zelf gaan fietsen; dat is echt geen doen met die extreme hellingen! Bij de pont in Sausolito gelijk een munt (coin) vragen voor de terugtocht. Deze kosten niets maar bepalen de volgorde van het 'inladen'. Dit schijnt alleen nodig te zijn in het weekend maar informeer er op werkdagen ook naar (voor de zekerheid). Wij hebben op een maandag 2 uur in de brandende zon staan wachten omdat wij het niet wisten :roll:
Laatst gewijzigd door iMoon op 12 aug 2013, 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Frasi schreef:
Ja!
San Francisco heeft een goed openbaar vervoer netwer: BART voor de grotere afstanden (o.a. naar SFO) en MUNI bussen en metro in de stad. De bus heeft een dicht netwerk door de stad.
Op market street rijden ook nog oude trams en er natuurlijk nog de cable cars. Met een MUNI-pass kan je onbeperkt van alle bussen, metro, trams én cablecar gebruik maken. Ideaal!!
Nog sterker. Ik zou in LA het openbaar vervoer (lees: metro) alleen gebruiken als je hotel dichtbij de 'red line' ligt en je naar universal studio'se, hollywood boulevard/walk of fame of downtown wilt. Voor de rest, gebruik je auto en bid voor weinig files.
moffo
Amerika-ontdekker

Bericht door moffo »

Fietsen in San Francisco is heel erg leuk.
Je kan heel veilig de hele stad door, over de stoep en over de weg.
Denk er wel aan dat je conditie op peil moet zijn, want de heuvels zijn echt heel erg stijl.
Wij hebben een dag gefietst, eerst van Fishermans Warf naar de Golden Gate Bridge. Toen terug naar Fishermans Warf naar Alamo square.
Geen enorme afstanden, maar wel zwaar door alle heuvels.
Voor de terugweg stond onze auto gelukkig in de buurt, dus daar hebben we de fietsen toen ingegooid, al moesten de voorwielen er wel even af om het te laten passen
2010: Inverness/Orlando Florida
2013: San Francisco, Oakland, Los Angeles, Indian Wells, Las Vegas, Mammoth Lakes (CA en NV)
2016: Florida : Naples, Orlando, Key West, Miami
2017: California: San Francisco, Palo Alto
2018: Las Vegas
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

wij hebben eind juli heerlijk door het Golden Gate Park gefietst, allemaal redelijk vlak. In het park is oa een mooie botanische tuin ( tegen betaling), en in het Young Museum kun je gratis met de lift naar de 9e verdieping voor een mooi uitzicht. Fietsen hadden we gehuurd bij SF bicycle Rentals in Haight Street ( ligt in een hippie buurt, erg gezellig met kleine winkeltjes ed)
ellen03
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen03 »

Bedankt voor jullie tips, ik denk dat het dan één dagje fietshuur is voor de Golden Gate Bridge en dat we voor de rest gewoon lekker met het openbaar vervoer gaan reizen. Mijn man is een echte fietser en houdt van klimmetjes maar zelf zie ik dat toch niet zo zitten, temeer ik er dan altijd achteraan "hang" ;-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan is twin peaks misschien ook een leuke uitdaging voor hem en vanaf daar ook een schitterend uitzicht over de stad. Langs de baai kun je overigens heel goed fietsen hoor. Ook in de parken in de stad is het goed te doen, alleen als je vanuit die plekken naar het centrum wilt zul je even de dijen moeten laten werken. of gewoon afstappen en een stukje lopen....
moffo
Amerika-ontdekker

Bericht door moffo »

noem het maar 'gewoon een stukje lopen'. Ik weet niet wat ik zwaarder vond, op de fiets de heuvel op of met de fiets naast me de heuvel op.
Ik had overal spierpijn de volgende dag!
2010: Inverness/Orlando Florida
2013: San Francisco, Oakland, Los Angeles, Indian Wells, Las Vegas, Mammoth Lakes (CA en NV)
2016: Florida : Naples, Orlando, Key West, Miami
2017: California: San Francisco, Palo Alto
2018: Las Vegas
frankensink
Amerika-ontdekker

Bericht door frankensink »

op dze website krijg je korting: http://www.viewpon.tv/offer/50/

Wij betaald $26,- voor 2 fietsen (voor 1 dag).
Muncky
Amerika-ontdekker

Bericht door Muncky »

frankensink schreef:op dze website krijg je korting: http://www.viewpon.tv/offer/50/

Wij betaald $26,- voor 2 fietsen (voor 1 dag).

Als je slim bent ;-) dan registreer je alle 2 de personen als nieuwe gebruiker bij Viewpon. Je krijgt dan per persoon $10,- korting op je huur en betaald dus maar $8 pp!
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Net terug van 3,5 week USA, waarvan de 1e 3 dagen SF.
Wij hebben vooral de bus genomen (geen pas - we waren met 2$ p.p. per rit, goedkoper uit om ze los te kopen dan de dagpas), de cablecar, lopend en de boot.

Fietsen hebben we niet gedaan en is volgens ons alleen aardig te doen rondom de Wharf, en dat kan je net zo goed lopen. Ik zou het met onze kids (van 7 en 9) in ieder geval niet met de fiets aandurven - veel te druk).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Katja!
Amerika-ontdekker

Bericht door Katja! »

Wat een toptip! Ook ik heb ze meteen besteld. Heb er inderdaad op twee namen twee besteld! Wij gaan, en nou niet lachen!, voor de E-bike. Als je dat ter plekke regelt kost het je 69 dollar pp. Nu 24,50 dollar! Das een leuk verschil! :)

Zouden jullie vtv reserveren voor de E Bikes? Ze zullen er vast niet zo veel hebben als de gewone fietsen. Wij zijn er de tweede week van oktober.
ingerverhoef
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ingerverhoef »

Bedankt voor de goede tip! Ik heb er ook 2 besteld op 2 verschillende namen. Blijf een Hollander he ;)

Vraag me inderdaad ook af of het nodig is om van te voren te reserveren, wij zijn er eind september.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer