Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van LA naar Monterey
Van LA naar Monterey
Hallo,
Ik vroeg mij af of het te doen is om in 1 dag van LA naar Monterey te rijden?
Wij hebben 2 nachten voorzien in Monterey. Maar misschien is 1 nacht ook voldoende in Monterey?
Dan voorzien we nog een overnachting in het midden van de route.
Kunnen jullie mij wat advies geven?
Alvast bedankt,
Christophe
Ik vroeg mij af of het te doen is om in 1 dag van LA naar Monterey te rijden?
Wij hebben 2 nachten voorzien in Monterey. Maar misschien is 1 nacht ook voldoende in Monterey?
Dan voorzien we nog een overnachting in het midden van de route.
Kunnen jullie mij wat advies geven?
Alvast bedankt,
Christophe
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van LA naar Monterey
Het lijkt mij inderdaad handiger om dat stuk in tweeën te splitsen, het is een lange rit langs de kustroute en er is veel te zien.
Marianne
Marianne
- Montyrulezz
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou toch een overnachting plannen onderweg. Het is een flink stuk rijden en je wilt toch ook kunnen genieten onderweg!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Je geeft eigenlijk te weinig informatie om jouw vraag te kunnen beantwoorden.
2 nachten Monterey of 1 nacht hangt af van wat jouw plannen daar zijn, en ook van de groepssamenstelling.
In 1 dag van LA naar Monterey kan prima, via de 101 of de 5. Via de kust moet je dan toch wel erg haasten en juist het laatste stuk (San Simeon tot Carmel) is het mooist. Tevens zal het afhangen van wanneer in het jaar je reist en waar precies in LA je verblijft en hoe laat je uit LA vertrekt.
Je zou als je het stuk in twee delen splitst bijvoorbeeld kunnen overnachten in Morro Bay.
2 nachten Monterey of 1 nacht hangt af van wat jouw plannen daar zijn, en ook van de groepssamenstelling.
In 1 dag van LA naar Monterey kan prima, via de 101 of de 5. Via de kust moet je dan toch wel erg haasten en juist het laatste stuk (San Simeon tot Carmel) is het mooist. Tevens zal het afhangen van wanneer in het jaar je reist en waar precies in LA je verblijft en hoe laat je uit LA vertrekt.
Je zou als je het stuk in twee delen splitst bijvoorbeeld kunnen overnachten in Morro Bay.
Als je die rit maakt zou ik zeker over de highway one gaan. Dat stuk kan je in één dag rijden, maar ik raad het je zeker niet aan.
Neem hiervoor de tijd en splits het op in 2 dagen.
Iedere bocht is er wel een mooi stuk om te genieten van het uitzicht en dat kost een hoop tijd!
Wij reden precies de andere kant op van Monterey naar Grover Beach voor een overnachting en toen door naar LA (welliswaar met overnachting in Ventura) maar dat is niet zo ver meer van LA.
Neem hiervoor de tijd en splits het op in 2 dagen.
Iedere bocht is er wel een mooi stuk om te genieten van het uitzicht en dat kost een hoop tijd!
Wij reden precies de andere kant op van Monterey naar Grover Beach voor een overnachting en toen door naar LA (welliswaar met overnachting in Ventura) maar dat is niet zo ver meer van LA.
2010: Inverness/Orlando Florida
2013: San Francisco, Oakland, Los Angeles, Indian Wells, Las Vegas, Mammoth Lakes (CA en NV)
2016: Florida : Naples, Orlando, Key West, Miami
2017: California: San Francisco, Palo Alto
2018: Las Vegas
2013: San Francisco, Oakland, Los Angeles, Indian Wells, Las Vegas, Mammoth Lakes (CA en NV)
2016: Florida : Naples, Orlando, Key West, Miami
2017: California: San Francisco, Palo Alto
2018: Las Vegas
Bedankt voor de reacties!
Reis is gepland voor midden september.
Wij (mijn vriendin en ik) komen s'avonds laat in LA aan dus overnachten we vlak aan LAX om de volgende ochtend (9a 10 u) met de wagen richting monterey te vertrekken.
Na monterey zitten we 3 nachten in SF.
Buiten de monterey bay aquarium hadden we nog niets gepland. 1 overnachting is dus eventueel wel voldoende(?) Zo kunnen we nog een plekje halverwege zoeken om te overnachten.
Reis is gepland voor midden september.
Wij (mijn vriendin en ik) komen s'avonds laat in LA aan dus overnachten we vlak aan LAX om de volgende ochtend (9a 10 u) met de wagen richting monterey te vertrekken.
Na monterey zitten we 3 nachten in SF.
Buiten de monterey bay aquarium hadden we nog niets gepland. 1 overnachting is dus eventueel wel voldoende(?) Zo kunnen we nog een plekje halverwege zoeken om te overnachten.
Het wordt in LA en Californië vroeger donker dan hier. En reken op zo'n 4 uur voor het stuk tussen San Simeon en Carmel, een stuk wat je niet in het donker wil rijden want het is een bochtige bergweg met geen enkele straatverlichting. Vaak/soms worden mensen de dag na de landing vroeg wakker vanwege het tijdsverschil. Dus het beste advies is te kijken hoe ver je komt.
Neem vanaf jullie hotel de 405 naar het noorden en dan de 10 naar Santa Monica, die weg gaat automatisch over in de 1 (de kustweg). Stop dan in Santa Barbara en Solvang. En ga bij San Luis Obispo al de weg af naar Morro Bay. Zijn jullie vroeg klaar kan je doorrijden, zo niet dan kan je hier overnachten. Afhankelijk van hoe laat je klaar bent in Morro Bay kan je nog doorrijden tot Cambria en/of San Simeon. En afhankelijk van hoe je daar klaar bent kan je nog doorrijden naar Monterey, doch ik zou als vuistregel hanteren dat je dan wel uiterlijk 4 uur moet wegrijden ui San Simeon, en dan zal je de zeeolifanten moeten overslaan als je zo laat vertrekt.
Neem vanaf jullie hotel de 405 naar het noorden en dan de 10 naar Santa Monica, die weg gaat automatisch over in de 1 (de kustweg). Stop dan in Santa Barbara en Solvang. En ga bij San Luis Obispo al de weg af naar Morro Bay. Zijn jullie vroeg klaar kan je doorrijden, zo niet dan kan je hier overnachten. Afhankelijk van hoe laat je klaar bent in Morro Bay kan je nog doorrijden tot Cambria en/of San Simeon. En afhankelijk van hoe je daar klaar bent kan je nog doorrijden naar Monterey, doch ik zou als vuistregel hanteren dat je dan wel uiterlijk 4 uur moet wegrijden ui San Simeon, en dan zal je de zeeolifanten moeten overslaan als je zo laat vertrekt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Tip voor deze weg; er zijn bijzonder weinig benzinestations tussen San Simeon & Monterey, en degene die er zijn zijn enorm duur. Vul de tank dus VOL voordat je hieraan begint 

Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht