Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(campground) mount Whitney CA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dirk Jan
Amerikafan

(campground) mount Whitney CA

Bericht door Dirk Jan »

Een goede avond allemaal,

een vraagje: voor de omgeving Lone Pine zijn we nog op zoek naar een hotel of campground. Heeft iemand ervaringen met een campground in de omgeving van Mount Whitney? Of is er iemand die er ooit geweest is? Op deze berg bedoel ik dan.

Heeft iemand een naam van een camping in een mooie natuurlijke omgeving. En hoe ver / hoog ligt deze dan vanaf Lone Pine

Groetjes en een lang en prettig weekend

Dirk Jan
Dirk Jan
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Camping nog niet gedaan daar, maar in Lone Pine zijn wel enkele motels
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Inyo National Forest (Lone Pine campground) 6.68 mile naar Lone Pine
Inyo National Forest (Whitney Portal campground) 9.33 naar Lone Pine
Diaz Lake (Inyo County Park) 3.1 naar Lone Pine
Boulder Creek RV Resort 4.43 naar Lone Pine

Ben er zelf niet geweest dus weet niet hoe ze er uit zien.
Whitney Portal is het dichtste bij Mount Whitney 3,7 mile maar daar komt de klim naar boven nog bij :wink:
Deze campground wordt veel gebruikt door de mensen die Mt Whitney willen beklimmen.
Rob
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

dank je Rob,

ben je wel eens op Mount Whitney of de omgeving hiervan geweest?

Is dit een rustig gedeelte met veel wildlife? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, weet iemand waar het mee te vergelijken is.

Groeten Dirk Jan
Dirk Jan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee ben er zelf niet geweest, heb wel een keer een verhaal gelezen van 3 of 4 vriendinnen die hem met een gids beklommen hebben daaruit bleek dat je hem in 1 (lange) dag kan beklimmen voor zo ver ik me het verhaal voor de geest kan halen komt er geen alpinewerk (touwklim) aan te pas.
Rob
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Dag,

Dit draadje kwam het dichtste in de buurt bij wat ik zocht, dus ik post hier maar verder. Ik ben nog op zoek naar een campground... Hier de criteria.

--> We vertrekken 's morgens uit Las Vegas, rijden door Death Valley en willen dan 's avonds ergens overnachten.

--> We willen de volgende ochtend alweer doorrijden, Bodie en Mono Lake bezoeken en terechtkomen in Yosemite (waar we al gereserveerd hebben).

Vanop dit forum heb ik geconcludeerd dat Lone Pine een handige tussenstop zou zijn, maar het is voor ons dus geen bestemming op zich, een andere plaats mag even goed.

Er zijn ruim campgrounds in die buurt, er vinden is geen probleem. Maar heeft er iemand soms ervaring met een bepaalde campground, of kan iemand zeggen welke campground goed gelegen is (geen uren van de weg naar Yosemite af, aangezien het maar voor een 'functionele' overnachting is)?

Vorig jaar weinig reactie in dit draadje, maar wie weet heeft er intussen iemand gekampeerd... 't Is trouwens niet voor een RV, gewoon voor een auto + tent.

Bedankt!
Plien
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

plien schreef: Er zijn ruim campgrounds in die buurt, er vinden is geen probleem. Maar heeft er iemand soms ervaring met een bepaalde campground, of kan iemand zeggen welke campground goed gelegen is (geen uren van de weg naar Yosemite af, aangezien het maar voor een 'functionele' overnachting is)?

Vorig jaar weinig reactie in dit draadje, maar wie weet heeft er intussen iemand gekampeerd... 't Is trouwens niet voor een RV, gewoon voor een auto + tent.
Hoi Plien,

Wij hebben vorige maand een "functionele" overnachting (zoals jij het zo mooi noemt) gehad op een campground in Lone Pine met een auto en een tent. Dat was de Turtle Creek Campground midden in de dessert aan een creek voor de prijs van € 5. Het is heel basic, een restroom en verder niets. Het ligt wel heel mooi tussen Lone Pine en de bergen in.

Ben je bij de (enige) stoplichten in de Mainstreet van Lone Pine, sla je af (naar het westen) de Whitney Portal Road op. Na een klein eindje rijd je tussen de prachtige gekleurde rotsen van de Alabama Hills. Hier moet je zeker een tour maken over de unpaved roads en m.n. de Movieroad waar heel veel films zijn opgenomen. Maar dit terzijde.

Na een paar mijl sla je linksaf de Horseshoe Meadowroad op waar je aan je rechterhand de weg naar de campground vindt. Het is maar een tien minuutjes van het centrum van het dorp. Het is een geschikte plek om van hieruit tegen zonsondergang een tour door de Alabama Hills te maken. Info vind je bij het Visitorcenter aan de zuidkant van het dorp aan de US 395 bij de afslag naar Death Valley.

Aan de andere kant van de US 395 heb je nog de campground in een SP aan het Diaz Lake. Daar ben ik dus niet geweest en kan er niets over zeggen. Volg je de Whitney Portal road nog iets verder naar het westen, kom je ook nog een campground tegen. Die zagen we op ons sunsettochtje door de Alabama Hills. Er stonden behoorlijk wat tentjes, maar er stond ook een groot bord waar gewaarschuwd werd voor beren.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Dankjewel Marjan,

Daar heb ik zeker wat aan. Ik weet niet of je enigszins kan inschatten of het te doen is om in volle hoogseizoen daarheen te gaan zonder reservatie...? Het lijkt er in elk geval op dat er veel campings in de buurt zijn, dus allicht is het geen probleem. Deze klinkt perfect wat we zoeken, heel erg bedankt!

Plien
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

plien schreef:Dankjewel Marjan,

Daar heb ik zeker wat aan. Ik weet niet of je enigszins kan inschatten of het te doen is om in volle hoogseizoen daarheen te gaan zonder reservatie...? Het lijkt er in elk geval op dat er veel campings in de buurt zijn, dus allicht is het geen probleem. Deze klinkt perfect wat we zoeken, heel erg bedankt!

Plien
Het is een first come first serv campground. Dus wie het eerste komt..... :wink:

Mijn inschatting is dat het wel mee zal vallen met de drukte. Vergeet niet dat het, zeker in de zomer, bloedje heet is in een tentje in de dessert. Wij waren er op 2 juni jl. en toen was het al boven de 90F.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ah, ik weet niets van campgrounds maar dit toevallig wel. Ik weet niet of Marjan het over dezelfde campground heeft maar wij zijn via de Whitney Portal road zover mogelijk de bergen in gereden. Helemaal aan het eind na ca. 30 minuten bergop is een campground waarvan ik de naam niet weet maar die fantastisch aan een riviertje ligt. Sommige plaatsen waren al voorzien van een reseveringskaartje en er waren grote boxen waar je je spullen moest opslaan ivm beren. Er was leiding water maar alleen om te drinken. Je mocht er niet mee afwassen etc. Een fantastische locatie maar moeilijk te bereiken met een RV. Wij zijn hier 2x geweest laatste keer in 2001. Met een tent moet dit kampeerparadijs zijn. Niet zo ver van deze plek, maar lager was ook een plaats voor RV's. Misschien weet het Lone Pine visitor center meer. De plaats ligt echt in de bergen.
Yeehaw
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Yep,

vorig jaar hier een nacht gestaan. Van te voren gereserveerd via reserve america. Helemaal niets mis mee. Wij waren er ongeveer halverwege juli en het was er toen heerlijk rustig. Misschien dat er wel sites gereserveerd waren maar 's nachts waren er denk ik maar 10 plaatsen bezet.

De host was een aardige man en de camping prima.

Mooie plaatsen met het beekje op de achtergrond. In het naseizoen komen de beren pas de berg af rond juli / augustus zijn deze er nog niet.

Camping heet Lone Pine en is een andere camping dan Turtle creek volgens mij minder mooi en ligt Turtle creek meer afgelegen en verder van Movie flat en Mount Whitney, zoeken op reserveamerica.com naar Lone Pine dan vind je de camping wel.

qua tempreatuur vond ik het wel meevallen. Movie flat is super en mount whitney protal road prachtig.

onze plek van vorig jaar
Afbeelding

succes
Dirk Jan
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

We zijn eruit, we hebben Lone Pine gereserveerd. Er was nog heel wat vrij, maar dankzij de reservatie hebben we ons al lekker verzekerd van een plaatsje in de schaduw, 'near creek'. Allemaal erg bedankt voor de tips!

Plien
cornet
Amerika-ontdekker

Re: (campground) mount Whitney CA

Bericht door cornet »

welke van de drie tent plaatsen hebben jullie genomen dus welke was de mooiste op Lone Pine campgroud en die boom wat schaduw waarschijnlijk. Ik had eerst bij DIAZ lake besteld maar na het zien van jullie foto fantastisch uitzicht wil ik toch veranderen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik hoop dat je antwoord krijgt maar dit topic is 5 jaar oud.
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

@ yeehaw weet ik maar ik vond niets recenter. Als ik de berichten lees heb je toch ook op die camping gestaan? Lone pine of ben ik verkeerd
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee, we zijn er wel diverse malen geweest maar wij logeren in hotels.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Diaz Lake is prima (netjes, redelijk ruime plekken, bomen, meertje, vlak aan de bergen), maar een campground wat meer de bergen in is natuurlijk leuker. De campeerplekken in Diaz Lake liggen aan de westkant van het meertje, en dus net wat verder van 395, maar een beetje hoor je het verkeer wel. 's Nachts is de weg vrij rustig overigens, wij hebben er prima geslapen (in een tentje). Wij waren op doortocht naar Death Valley voor een korte vakantie, en dan is de snelle bereikbaarheid een groot voordeel.
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

@ goldenhills : wat ik een beetje betreur bij Lake Diaz is dat ik telefonisch gereserveerd heb. Toen ik vroeg achter een reservatie bevestiging was dat niet nodig, ij had ook niet veel gegevens odig van mij. Hoe heb jij dat gedaan. Ik vrees dat hij dit niet echt opgeschreven heeft en dus kans heb dat er geen plaats meer is.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij zijn gewoon op de bonnefooi gegaan, maar dat was in het voorjaar, en op een donderdag. Er stond nog een tent, en de rest van de tent area was leeg (er is ook een RV gedeelte). Geen idee hoe druk het is in de zomer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer