Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rondreis Californie
rondreis Californie
hallo allen,
ben nieuw hier en heb al eea gelezen. In juli gaan wij, 4 volw. 1 kind van 14 en 1 kind van bijna 6, 2 weken rondreizen in Californie, dan vliegen we vanaf Los Angeles naar Miami en verblijven daar nog 2 weken. ik ben zelf bezig met de route, maar aangezien ik nog nooit in Amerika ben geweest is het best moeilijk. Graag laat ik hier even zien wat ik er ongeveer van gebakken heb en hoop natuurlijk op een boel commentaar etc. We starten in ieder geval in San Francisco en blijven hier 3 nachten (staan vast) in Argonaut. Ik dacht dan richting Yosemite te gaan en te overnachten in Oakhurst. Van Oakhurst richting Mammoth Lakes en van Mammoth Lakes naar Las Vegas (zullen we door Death Valley doorrijden of daar overnachten?) Dan door Zion naar Bryce Canyon. Van Bryce Canyon richting Grand Canyon (overnachten? Flagstaff?)
Is Lake Powell nu wat? is heb eigenlijk meer gelezen dat je er heel dure bootreisjes kan maken ipv wat anders?
Dan dacht ik van Grand Canyon naar Sedona (hier overnachten?) moet wat ik gelezen heb mooi/leuk plaatsje zijn.
ja en dan Sedona - Palm Springs is een flink stuk dus twijfel ik aan, is het uberhaupt leuk in Palm Springs?
OF beter van Sedona naar Lake havasu / Laughlin of Blythe?
In ieder geval moet eea weer eindige in LA waar we weer 1 nacht hebben vastgezet ivm verdere reis richting Florida.
Nu maar hopen op hulp.... 't is tuurlijk erg leuk om in de gidsen en op internet te zoeken en lezen maar het moet nu toch wel een beetje vorm gaan krijgen.
bij voorbaat alvast mijn dank
vriendelijke groet van Yolanda
ben nieuw hier en heb al eea gelezen. In juli gaan wij, 4 volw. 1 kind van 14 en 1 kind van bijna 6, 2 weken rondreizen in Californie, dan vliegen we vanaf Los Angeles naar Miami en verblijven daar nog 2 weken. ik ben zelf bezig met de route, maar aangezien ik nog nooit in Amerika ben geweest is het best moeilijk. Graag laat ik hier even zien wat ik er ongeveer van gebakken heb en hoop natuurlijk op een boel commentaar etc. We starten in ieder geval in San Francisco en blijven hier 3 nachten (staan vast) in Argonaut. Ik dacht dan richting Yosemite te gaan en te overnachten in Oakhurst. Van Oakhurst richting Mammoth Lakes en van Mammoth Lakes naar Las Vegas (zullen we door Death Valley doorrijden of daar overnachten?) Dan door Zion naar Bryce Canyon. Van Bryce Canyon richting Grand Canyon (overnachten? Flagstaff?)
Is Lake Powell nu wat? is heb eigenlijk meer gelezen dat je er heel dure bootreisjes kan maken ipv wat anders?
Dan dacht ik van Grand Canyon naar Sedona (hier overnachten?) moet wat ik gelezen heb mooi/leuk plaatsje zijn.
ja en dan Sedona - Palm Springs is een flink stuk dus twijfel ik aan, is het uberhaupt leuk in Palm Springs?
OF beter van Sedona naar Lake havasu / Laughlin of Blythe?
In ieder geval moet eea weer eindige in LA waar we weer 1 nacht hebben vastgezet ivm verdere reis richting Florida.
Nu maar hopen op hulp.... 't is tuurlijk erg leuk om in de gidsen en op internet te zoeken en lezen maar het moet nu toch wel een beetje vorm gaan krijgen.
bij voorbaat alvast mijn dank
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: rondreis Californie
Palm Springs is vooral heel erg heet en verder is er erg weinig te doen!yolanda schreef: Palm Springs is een flink stuk dus twijfel ik aan, is het uberhaupt leuk in Palm Springs?
Wij zijn maar om verkoeling te zoeken naar de bioscoop gegaan.
Volgens mij kan je Palm Springs wel overslaan.
Groetjes Danielle
Palm Springs is inderdaad heel erg heet (that's why one stays in a nice resort!!!); maar je kunt daar mooi golfen voor een dag, je kunt fantastisch "hiken" in de bergen (echt mooi); even buiten Palm Springs kun je op bergen in een slaapzak overnachten en de hele nacht "vallende sterren" zien. Ik ga zelf 1 x per jaar naar Palm Springs, want het is een goede plaats om op rust te komen van het hectische leven in L.A..
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In de buurt van Page is ook de Horseshoe Bend. Zeker de moeite waard.Chi Sin X schreef:Als je naar Lake Powell gaat, moet je niet op het water. Antelope Canyon bv is ook de moeite.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oakhurst lijkt me niet handig, je kunt beter noordelijker gaan zitten, of in het park zelf overnachten. Van Oakhurst naar Mammoth Lakes is al 4 uur rijden dus je hebt dan weinig tijd om nog iets van het park te zien of te wandelen. Leuk voor de kinderen is raften op de Merced River, maar er zijn ook prachtige, korte wandelingen te maken.yolanda schreef: Ik dacht dan richting Yosemite te gaan en te overnachten in Oakhurst. Van Oakhurst richting Mammoth Lakes en van Mammoth Lakes naar Las Vegas (zullen we door Death Valley doorrijden of daar overnachten?)
Overnachten in Death Valley is op zich al bijzonder. Bovendien zie je dan het park als de zon nog niet erg hoog staat. Ik zou wel op tijd reserveren (via http://www.xanterra.com), in de periode dat wij gaan (augustus) zitten beide accomodaties al vol.
Marianne
alvast veel dank voor deze reakties. Palm Springs laten we dus maar vallen. Ik zit te puzzelen vanaf welke plaats we nu het beste kunnen vertrekken door Death Valley heen. (daar was ik inderdaad al bang voor dat de weinige hotels daar bomvol zouden zijn) liever rijden we er doorheen richting Las Vegas. Ik hoop wel dat het een beetje leuke plaats is dan (Fresno? / Bakersfield? / Ridgecrest?) iemand hier nog een ideetje voor graag.
groet,
Yolanda
groet,
Yolanda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even naar wat wilelkeurige data in juli gekeken en er is dan nog wel plaats in Death Valley, zowel bij Stovepipe Wells als bij Furnace Creek.yolanda schreef:alvast veel dank voor deze reakties. Palm Springs laten we dus maar vallen. Ik zit te puzzelen vanaf welke plaats we nu het beste kunnen vertrekken door Death Valley heen. (daar was ik inderdaad al bang voor dat de weinige hotels daar bomvol zouden zijn) liever rijden we er doorheen richting Las Vegas. Ik hoop wel dat het een beetje leuke plaats is dan (Fresno? / Bakersfield? / Ridgecrest?) iemand hier nog een ideetje voor graag.
groet,
Yolanda
De plaatsen die jij noemt liggen niet op de route als je de Tioga pass neemt en via Lone Pine naar Death Valley gaat.
Kijk eerst eens hoe waar je in Yosemite verblijft en kijk dan wat je onderweg nog wilt zien (in Yosemite zelf en erbuiten, zoals Mono Lake) en beijk dan hoever je komt. Overnachtingsmogelijkheden heb je o.a. in Mammoth Lakes, Bishop, Big Pine en Lone Pine. Ideetje voor op de route kun je vinden op http://www.395.com.
Wij zijn zelf ook nog op zoek naar accomodatie langs de 395. Blijkbaar is het goed vissen daar want ik ben al veel motels tegengekomen die adverteren met de mogelijkheid om je vis gekoeld op te slaan.

Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo Yolanda, welkom op dit forum.
Wij hebben wel overnacht in Oakhurst en zouden dat zo weer doen. Het is een leuk plaatsje en als je vanuit Oakhurst naar Yosemite rijdt kom je aan de zuidkant het park binnen. Je kunt dan meteen de Giant Sequoia's in de Mariposa Grove gaan bekijken. Zijn jullie van plan om overal maar 1 nacht te blijven of heb je meer tijd?
Palm Springs is voor jullie ook te doen. Het is een flinke trip van Sedona naar Palm Springs, maar maak hier een reisdag van en ga onderweg nog naar het Yoshua Tree NP (noordkant). Je kunt dan in Palm Springs overnachten (= spotgoedkoop in de zomer). Als je dan de dag er na richting LA rijdt kom je langs het Cabazon Outletcenter. Lage prijzen voor dure merken.
groetjes van Carola
Wij hebben wel overnacht in Oakhurst en zouden dat zo weer doen. Het is een leuk plaatsje en als je vanuit Oakhurst naar Yosemite rijdt kom je aan de zuidkant het park binnen. Je kunt dan meteen de Giant Sequoia's in de Mariposa Grove gaan bekijken. Zijn jullie van plan om overal maar 1 nacht te blijven of heb je meer tijd?
Palm Springs is voor jullie ook te doen. Het is een flinke trip van Sedona naar Palm Springs, maar maak hier een reisdag van en ga onderweg nog naar het Yoshua Tree NP (noordkant). Je kunt dan in Palm Springs overnachten (= spotgoedkoop in de zomer). Als je dan de dag er na richting LA rijdt kom je langs het Cabazon Outletcenter. Lage prijzen voor dure merken.
groetjes van Carola
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niet echt langs Bakersfield te gaan, je kunt ook via Lake Isabella. Je zult echter hoe dan ook om de Sierra Nevada heen moeten rijden. Over de route via Lake Isabella is al veel geschreven, onder andere omdat voor veel mensen de Tioga Pass nog niet op tijd open is. Als je zoekt op Lake Isabella vind je vast wel wat. Je zult tussen Yosemite en Las Vegas wel twee overnachtingen moeten plannen als je nog iets van Sequoia wilt zien.yolanda schreef:we hebben een ander plan vanaf Yosemite, we gaan niet richting Mammoth Lakes, maar richting Seqoia, kunnnen we dan niet vanaf daar door Death Valley heen? steeds als ik iets intik op mapquest.com wordt je helemaal via Bakersfield omgeleid richting Las Vegas.
De route via Mammtoh Lakes zal sneller zijn maar je mist dan Sequoia NP. Als je echter geen tijd hebt om Sequoia te bezoeken zou ik denk ik voor de route via Mammoth Lakes kiezen.
Marianne
hallo Carola,
nee we hebben wel tijd om hier en daar 2 nachten te blijven.
het ziet er nu een beetje zo uit:
20-21-22/7 3 nachten San Francisco
23/7 Oakhurst
24/7 Mammoth Lakes (lijkt me niet zo bijzonder maar is meer op weg naar....)
25/7 en 26/7 2 nachten Las Vegas
27/7 Bryce Canyon
28/7 Grand Canyon
29/7 Sedona
30/7
31/7
1/8
2/8 en 3/8 Los Angeles en 4/8 vliegen we naar Florida
ik heb dus 3 dagen "over" nu moet ik natuurlijk nog van Sedona naar Los Angeles en dat kost neem ik aan nog 1 nacht? dan hou ik er twee over dacht ik zo die we ergens langer blijven waar het leuk/mooi/geweldig of wat dan ook is.
wat denken de Amerika-kenners?
groet,
Yolanda
23/7 Oakhurst
27/7 Bryce Canyon
28/7 Grand Canyon
29/7 Sedona
30/7
31/7
1/8
ik heb dus 3 dagen "over" nu moet ik natuurlijk nog van Sedona naar Los Angeles en dat kost neem ik aan nog 1 nacht? dan hou ik er twee over dacht ik zo die we ergens langer blijven waar het leuk/mooi/geweldig of wat dan ook is.
groet,
Yolanda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
yolanda schreef:hallo Carola,
23/7 Oakhurst
Kijk ook even bij wat er onder het topic Tioga Pass is gezegd over de afsluiting van de 140. Door die afsluiting zullen andere ingangen drukker worden. Ik zou echt proberen iets in Yosemite Village te vinden.
Ik zou hier met gemak alle extra dagen kunnen vullen, maar in elk geval 2 extra dagen!
Is een dure (wintersport)plaats, je krijgt bijna het idee dat je in Zwitserland bent. Wij hebben er ooit eens in de motel6 overnacht, daar tegenover is een leuk Italiaans restaurant (ook ontbijt).
Misschien een nacht in Springdale (bij Zion) inlasssen. Is een aardig dorp en Zion is een mooi park (wandelen in de Narrows is ook voor kinderen leuk en erg plezierig als het warm is).
27/7 Bryce Canyon
28/7 Grand Canyon
29/7 Sedona
30/7
31/7
1/8
groet,
Yolanda
wij zijn vanaf Bryce canyon naar Page gereden. (lake powell)
hebben daar 2 nachten overnacht dus 1 hele dag in page geweest.
van lake powell hebben we niet veel gezien, om bij de haven te komen moest je door een slagboom heen. we zijn wel op het uitzichtpunt geweest.
verder heb je daar de glen canyondam (hier kun je een rondleiding krijgen), wandeltocht naar de horse shoe bend , en antilope canyon.
vanaf page rijd je zo naar de grand canyon, wij hebben overnacht in flagstaff. daarna via oak creek canyon naar sedona.
Omgeving van sedona vonden wij erg mooi, maar onze planning was dat we naar phoenix zouden gaan dus we hebben er verder weinig van gezien.
palm springs hebben wij gebruikt om te slapen, we arriveerden daar na het bezoek aan josua tree, wij vonden het een gezellig toeristenplaatsje.
volgende dag optijd naar LA vertrokken
kijk voor foto's http://www.harena.nl/amerika.html
hebben daar 2 nachten overnacht dus 1 hele dag in page geweest.
van lake powell hebben we niet veel gezien, om bij de haven te komen moest je door een slagboom heen. we zijn wel op het uitzichtpunt geweest.
verder heb je daar de glen canyondam (hier kun je een rondleiding krijgen), wandeltocht naar de horse shoe bend , en antilope canyon.
vanaf page rijd je zo naar de grand canyon, wij hebben overnacht in flagstaff. daarna via oak creek canyon naar sedona.
Omgeving van sedona vonden wij erg mooi, maar onze planning was dat we naar phoenix zouden gaan dus we hebben er verder weinig van gezien.
palm springs hebben wij gebruikt om te slapen, we arriveerden daar na het bezoek aan josua tree, wij vonden het een gezellig toeristenplaatsje.
volgende dag optijd naar LA vertrokken
kijk voor foto's http://www.harena.nl/amerika.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1083 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z