Om onze Westkust rondreis van 5 weken af te sluiten willen we graag een weekje "strandvakantie' doen om te bekomen. Iemand leuke ideetjes waar dat budgetvriendelijk kan? Mijn vriendin droomt van Hawaii, maar ik vrees voor ons budget
San Diego, LA? Of een ander gezellig kuststadje dat minder toeristisch/goedkoper is?
Ligt er al iets van van je rondreis? Eindig je in LA? Of moeten de tickets nog geboekt worden? En in welke tijd van het jaar ga je? Ik zou eerst eens de route proberen vast te leggen. IS het strand bedoeld om echt uit te rusten of omdat je het strand zelf graag wilt doen? In het eerste geval kun je ook proberen meer rust onderweg te creëren. Afhankelijk van je route zijn er voldoende gelegenheden om bij een zwembad of aan een meer (bijvoorbeeld Lake Powell) te relaxen.
In het topic over LA kun je meer informatie vinden over stranden.
Onze planning krijgt stilaan vorm. Ik zal straks onze eerste versie al eens posten.
We eindigen waarschijnlijk in LA of San Diego. Het is echt bedoeld om een weekje uit te rusten na de lange rondreis, liefst ergens aan een strandlocatie
Laatst gewijzigd door Aricon op 06 nov 2013, 07:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Ik lees ook nergens dat dát een vereiste is Optie Hawaii kwam niet voor niets bij hun op, echter door de budget wellicht niet haalbaar. Maar een stop-over in Texas of Florida is qua budget volgens mij prima te doen...
Heb even je vorige berichten bekeken en begrijp dat jullie in mei/juni op pad willen gaan. Hebben jullie al tickets geboekt? Zo nee, dan is de optie om via Florida terug te keren niet zo gek. Je kunt je tickets met een week tussenstop boeken in bijvoorbeeld Orlando of Miami. De voordelen: het weer en de stranden zijn daar rond die tijd veel aangenamer. Bovendien zijn de prijzen lager dan aan de westkust. In Florida hebben ze nog zoiets als een laagseizoen. Bovendien kun je zo geleidelijk je jet lag wegwerken.
Kijk voor prijzen eens op websites als Home Away. Je ziet dan de meest fantastische condo's/villa's te huur voor 1 week met eigen zwembad voor de deur.
Mochten jullie van plan zijn naar Universal of Disney te gaan aan de Westkust? Doe dat dan vooral in Florida. De prijzen van deze pretparken liggen daar lager.
Hoe dan ook: succes met alle voorbereidingen. Er zijn gewoon teveel mogelijkheden
Goh, ik moet eerlijk zeggen dat we nog niet eens gedacht hadden aan een stop in Florida voor de strandvakantie. Kom je dan niet duurder uit in totaal met de vliegtickets die je dan nog nodig hebt om er te geraken?
Voorlopig dachten we aan San Diego, daar heb je bv in het Best Western Island Palms voor zo'n 600 € pp een deluxe kamer met uitzicht op de baai voor een week. Weet niet hoe dat zich laat vergelijken met een week strand in Florida en vlucht erheen?
Ik zou zelf eindigen aan een strand in Californie. Dat gedoe met een extra vliegreis wat ook meer gaat kosten is ook niks. Bovendien zit je ook met het tijdverschil als je van Californie naar Florida vliegt.
Ik zag dat je twee draadjes hebt geopend over hetzelfde topic (even aan forumbeheer vragen of ze kunnen worden samengevoegd, dat werkt wat beter).
De vluchtduur is ongeveer 5 uur; ik vind het persoonlijk nogal veel voor een weekje uitpuffen, en ik zou daar dan toch ook weer van alles willen zien. Puur als strandweekje vind ik het een beetje zonde van tijd en geld; dan liggen de Bahama's meer voor de hand. Zit je ook gelijk wat tijdzones dichter bij huis.
Laatst gewijzigd door dimona op 03 nov 2013, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt de vliegroute laten uitstippelen door een reisbureau als Connections, maar je kunt ook zelf alvast puzzelen. Kies bijvoorbeeld een door de weekse dag van vertrek en kijk niet naar retourvluchten, maar ga voor de optie Meer Bestemmingen. Heb net voor je gecheckt op de combinatie BRU-LAX-ORL-BRU met een woensdag als vertrek in mei en kom dan uit op ticket prijzen p.p. vanaf € 937,00 Zie hiervoor: http://www.momondo.com De prijs die jij noemt voor een hotelkamer is gelijk aan de prijs voor een hele villa in de omgeving van Orlando.
mtl schreef:Ik zou zelf eindigen aan een strand in Californie. Dat gedoe met een extra vliegreis wat ook meer gaat kosten is ook niks. Bovendien zit je ook met het tijdverschil als je van Californie naar Florida vliegt.
Florida ligt juist op de route naar Europa. Die jetlag heb je toch, nu kun je alvast gedeeltelijk bijkomen op het strand. Als je in mei op een strand in Californie wil liggen, mag je wel een dikke trui meenemen.
Deze zomer hebben wij ons rondje ZuidWesten afgesloten in San Diego. Lekker 5 dagen strand. De zon liet zich helaas wat minder zien. Op het forum lees je nogal dat men de zeewatertemperatuur te laag vindt voor lekker zwemmen, maar zo hebben wij het beslist niet ervaren. En onze kids al helemaal niet . Ik vond het een perfecte afsluiting van een een super vakantie, relaxend aan Imperial Beach, Coronado en LaJolla, dagje SeaWorld en USS Midway, overheerlijke broodjes eten bij Hans & Harry, beetje shoppen etc. Echt een aanrader dat San Diego .
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Heb je al eens gekeken of een multi city ticket duurder is? Dat hoeft niet natuurlijk.
Je zou dan bv op de terugweg LA -Fort Meyers(of Miami)-Ams kunnen vliegen. Dan vlieg je idd al een stukje richting Europa.
De strand en watertemperaturen zijn heerlijk in Florida rond die tijd.
Wij hebben onze reis langs de westkust toen afgesloten in San Diego, het Hilton Bayfront. Geen strand maar wel uitzicht over het water en een mooi terras met prima zwembad. Verder is San Diego ook gewoon een leuke stad!
Wij zijn dit jaar onze reis begonnen in San Diego en vonden het de meest relaxte stad die we gezien hebben. Mooie stranden, alles snel te bereiken, veel te zien kortom lijkt het me ook super om daar te eindigen!
We denken dat het inderdaad San Diego gaat worden. Hawaii staat absoluut ooit nog op de planning, maar ik denk dat we dit keer te moe gaan zijn na 5 weken rondreis om echt de trip erheen te maken en op ontdekking te gaan...
Bedankt iedereen voor jullie feedback!!
Ik post ons eerste routevoorstel. Kijk gerust wat jullie ervan denken
Ja ik kan San Diego hier niet genoeg promoten.... Het is gewoon een super stad!
Het water hoeft dan nog niet warm te zijn, maar het strand is zeker al aangenaam in het voorjaar! Daarnaast is het een heerlijke stad met voor iedereen genoeg te doen.
Wij beginnen en/of eindigen onze trip er altijd!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.