Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overnachting grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
martin m
Amerika-ontdekker

overnachting grand canyon

Bericht door martin m »

Wat zijn goede overnachtingss plaatsen dichtbij de grand canyon?

Kom nu uit op williams of flagstaff wat toch weer meer als een uur rijden is...
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: overnachting grand canyon

Bericht door Mrvanilla »

martin m schreef:Wat zijn goede overnachtingss plaatsen dichtbij de grand canyon?

Kom nu uit op williams of flagstaff wat toch weer meer als een uur rijden is...
Waarom niet in het park zelf? https://www.grandcanyonlodges.com/

Anders kun je net buiten het park Tusayan nog pakken.
Groetjes,
Daniel
jacky48
Amerika-ontdekker

Bericht door jacky48 »

Tusyan is echt prima plek wij hebben in Holliday inn Express gelogeerd was gewoon goed. Het is een straat met wat hotels een paar supermarkten en een MC Donalds,
Je bent in 15 minuten bij de Grand Canyon, een rechte weg naar het visitorscentum waar een grote parkeerplaats is. Naar Williams of Flagstaff is nog wel een uur rijden.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Tusayan ligt ook echt aan de poort van GC NP. Maar als het qua kosten niet veel uitmaakt (en dat is in het geval van Tusayan meestal wel het geval) zou ik toch een cabin in het park nemen. Flagstaff of Williams is wel een stuk goedkoper, maar dan moet je wel een stuk rijden (zijn extra kosten benzine weer). Wij hadden de Yavapai Lodge afgelopen september in GC NP voor $99 (ex tax)
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook eerst eens kijken wat er in het park beschikbaar is. Wanneer ga je?
Wij zaten dit jaar ook in de Yavapai Lodge, maar ik geef de voorkeur aan iets aan de rim (bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge) of de Maswik Lodge.

Marianne
martin m
Amerika-ontdekker

Bericht door martin m »

Eind augustus/begin september voor 3 weken...

Vlucht wordt vandaag/morgen geboekt.

Grand canyon is eigenlijk de enige plek waar we nog niet helemaal uit zijn...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waar ben je nog niet precies uit? Hoe lang je er wilt zitten? Heb je al een route? Kijk eens in mijn 2011-verlsag, toen was ik er in september. Het is dan al redelijk vroeg donker, dus ga niet te ver van het park zitten, dan wordt je dag erg kort.

Marianne
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Wij kozen ook voor Tusayan, Red feather hotel. Geen idee of het goed is, volgens de comments wel, de prijs viel ons wel mee.
De tweede avond rijden we door naar Flagstaff, om van daaruit de dag nadien weer gemakkelijk verder te kunnen rijden.
Flagstaff is inderdaad wel een heel pak goedkoper
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als je meerdere dagen in Grand Canyon nat.park wil doorbrengen kun je het beste in Tusayan gaan overnachten.
Wil je slechts 1 dag in Grand Canyon nat.park blijven (je bezoekt GC op doorreis) dan kun je best wat verder van GC overnachten.
Je hoeft dan immers de volgende dag toch niet meer terug naar Grand Canyon.
martin m
Amerika-ontdekker

Bericht door martin m »

Wij zullen maar 1 volle dag grand canyon np bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je er een zonsopkomst en/of zonsondergang wilt meemaken, overnacht dan in het park of in Tusayan.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

1 volle dag bij Grand Canyon betekent 2 overnachtingen bij Grand Canyon.
Als dat inderdaad je bedoeling is kun je het beste het voorbeeld van Nieka volgen.
Als ik je routeschema goed begrijp kom je vanuit de richting Monument Valley / Page.
De 1e overnachting bij GC kun je dan het beste doen in de buurt van GC (bijvoorbeeld Tusayan, zoals Nieka heeft gedaan)
Aan het eind van de volgende dag kun je dan, na je bezoek aan GC, naar (bijvoorbeeld) Williams rijden.
Je hoeft dan de volgende dag toch niet meer terug naar GC en je zit alvast wat in de richting Las Vegas, je volgende bestemming.
Je "middelt" dan bovendien de wat duurdere overnachting in Tusayan met de goedkopere in Williams waardoor je gemiddelde overnachtingskosten bij GC naar beneden gaan
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Dat kan inderdaad qua kosten, maar het is ook fijn om je spullen een dagje niet te hoeven verkassen...
Ik vind het altijd wel fijn om wat langer op 1 plek te zitten.
yellowood54
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door yellowood54 »

Wij -een groep van 5 personen- hebben overnacht in Tusayan, Je zit dan gunstig ten opzichte van de south rim van de Grand Canyon.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

jacky48 schreef:Tusyan is echt prima plek wij hebben in Holliday inn Express gelogeerd was gewoon goed. Het is een straat met wat hotels een paar supermarkten en een MC Donalds,
Je bent in 15 minuten bij de Grand Canyon, een rechte weg naar het visitorscentum waar een grote parkeerplaats is. Naar Williams of Flagstaff is nog wel een uur rijden.
Wij vonden Holiday Inn Express in Tusayan juist één van de slechtste hotels die wij hadden. Hoewel 2 nachten geboekt, zijn we na 1 nacht weer weg gegaan. Slechte kamers en bedden, niet schoon, waardeloos ontbijt enz. Ligging is inderdaad wel goed.
Ze waren wel snel met geld terugboeken op de CC, dat dan weer wel.....
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij logeerden ook in Holiday Inn Express in Tusayan en waren zeer tevreden! Zoals gezegd: ideale ligging tov Grand Canyon ingang
martin m
Amerika-ontdekker

Bericht door martin m »

Op de expedia site zie ik maar 4 hotels in tusayan liggen?

En allemaal redelijk aan de prijs...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die 4 kan wel kloppen. Wat vind jij aan de prijs? wat wil je uitgeven en wat zoek je precies? Je kunt eens op tripadvisor kijken (ik google altijd op de plaatsnaam en tripadvisor) voor de hotels en reviews.
En waarom kijk je niet ook eens in het park? Dat is niet duurder dan Tusayan. Het is natuurlijk maar net wat je belangrijk vindt, maar als een zwembad geen must is, of andere luxe, dan is de Bright Angel Lodge of Maswik Lodge een mooie en niet te dure optie.
Je zit dan op loopafstand van de rim, en geen gedoe met bussen of parkeren.

Marianne
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Ik kijk altijd op tripadvisor, daar vul ik dan ook meteen de datum van overnachting in voor de beste deal en meteen de beoordelingen bekijken. Zoals ik daar kan zien zijn er in Tusayan 6 hotels.
Goedkoopste is op 20 augustus (voor het idee) Red Feather Lodge €110,- via booking.com
Alleen bij Canyon Plaza Quality Inn & Suites staat geen prijs vermeld

En dan heb je nog 4 hotels in de Grand Ganyon zelf. Te boeken via http://www.grandcanyonlodges.com/
De goedkoopste prijzen:
Yavapai Lodge $123.25 excl btw (hebben wij ook geboekt voor Mei, vonden wij er als beste uitkomen voor combi prijs/beoordelingen kwamen uit op $131.55 incl = €98)
Maswik Lodge $92.25 excl btw
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn meer dan 4 hotels in het park. En er zijn ook goedkopere mogelijkheden dan de Maswik Lodge en de Yavapai Lodge, zoals de Bright Angel Lodge (92 doller, excl tax, of 71 dollar zonder eigen badkamer).
Wij waren dit jaar in de Yavapai Lodge. Mooie kamer, maar ik vond de ligging minder handig dan die van de andere lodges.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer