Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indeling 1 volledige dag Denver?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Indeling 1 volledige dag Denver?
Hallo iedereen,
Vrijdag 30 mei vliegen wij vanaf Schiphol naar Denver waar we rond 21u plaatselijke tijd zullen aankomen. We hebben een hotel in de buurt van de luchthaven geboekt voor 2 nachten. Dus de dag erna zullen we 1 volledige dag in Denver vertoeven. In de voormiddag pikken we de auto op aan de luchthaven en gaan we waarschijnlijk bij Walmart inkopen doen.
Ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat we daarna zoal kunnen doen in Denver? Ik reis nl met mijn ouders en een bevriend koppel en zij willen het de eerste dag op Amerikaanse bodem rustig aan doen. In 2010 waren we in West-Canada en toen is m'n moeder de eerste dag in Vancouver ziek geworden door vermoeidheid (een lange vliegreis en weinig geslapen). Na een goede nachtrust was dat gelukkig wel weer snel voorbij.
Nu had ik gedacht om dan rond de middag naar het graf van Buffalo Bill te rijden. Kunnen jullie daar in de buurt nog iets aanraden? Het uitzicht op Golden is blijkbaar mooi als je bij het graf bent maar is het ook de moeite om ook naar Golden te rijden? Of is het doenbaar om eventueel het State Capitol nog (kort) te bezoeken die dag?
's Avonds wil ik dan gewoon iets in de buurt van ons hotel gaan eten. Er is blijkbaar genoeg in de buurt. De dag erna rijden we dan naar Manitou Springs.
Vrijdag 30 mei vliegen wij vanaf Schiphol naar Denver waar we rond 21u plaatselijke tijd zullen aankomen. We hebben een hotel in de buurt van de luchthaven geboekt voor 2 nachten. Dus de dag erna zullen we 1 volledige dag in Denver vertoeven. In de voormiddag pikken we de auto op aan de luchthaven en gaan we waarschijnlijk bij Walmart inkopen doen.
Ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat we daarna zoal kunnen doen in Denver? Ik reis nl met mijn ouders en een bevriend koppel en zij willen het de eerste dag op Amerikaanse bodem rustig aan doen. In 2010 waren we in West-Canada en toen is m'n moeder de eerste dag in Vancouver ziek geworden door vermoeidheid (een lange vliegreis en weinig geslapen). Na een goede nachtrust was dat gelukkig wel weer snel voorbij.
Nu had ik gedacht om dan rond de middag naar het graf van Buffalo Bill te rijden. Kunnen jullie daar in de buurt nog iets aanraden? Het uitzicht op Golden is blijkbaar mooi als je bij het graf bent maar is het ook de moeite om ook naar Golden te rijden? Of is het doenbaar om eventueel het State Capitol nog (kort) te bezoeken die dag?
's Avonds wil ik dan gewoon iets in de buurt van ons hotel gaan eten. Er is blijkbaar genoeg in de buurt. De dag erna rijden we dan naar Manitou Springs.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Fiftiesfamily
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Indeling 1 volledige dag Denver?
Als je naar het graf van Buffalo Bill rijdt kom je al door Golden heen. De rit naar boven over Lookout Mountain is echt mooi en het uitzicht is super. Je kunt aan de andere kant van de berg naar beneden en een kijkje nemen bij de kudde buffalo's. Verder zou je kunnen gaan kijken bij Red Rocks amphitheatre en/of bij Dinosaur Ridge, allebei redelijk dichtbij. Ook een stukje doorrijden op de I70 naar Georgetown is een optie, echt een mooi historisch stadje. Het ligt er maar net aan waar jullie interesses liggen.
Groet,
Ron
Groet,
Ron
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In Golden is ook het Colorado Railroad Museum - 17155 West 44th Avenue (bij I70)
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
ik wou het graf aanraden, maar zie dat je het zelf ook al hebt aangegeven
wij hadden denver op het einde van de reis zitten en hebben ook 1 dagje gedaan, voormiddag naar Buffalo Bill en in de namiddag in het centrum wat rondgehangen, in de winkelstraat van Denver (16th street) rijden elektrische bussen die je gratis kan gebruiken, en vanaf het eindpunt van deze bussen is het slechts een paar stappen naar het capitool, kan je op een bepaalde trede staan waar je precies 1 mijl boven zeeniveau staat
als je naar de 16th street gaat, zit daar een lekkere saladbar, Mad Greens, je kan er je eigen slaatje samenstellen met allemaal verse groenten, heel lekker en heel betaalbaar en ideaal voor vitamientjes op te doen na de reisdag
wij hadden denver op het einde van de reis zitten en hebben ook 1 dagje gedaan, voormiddag naar Buffalo Bill en in de namiddag in het centrum wat rondgehangen, in de winkelstraat van Denver (16th street) rijden elektrische bussen die je gratis kan gebruiken, en vanaf het eindpunt van deze bussen is het slechts een paar stappen naar het capitool, kan je op een bepaalde trede staan waar je precies 1 mijl boven zeeniveau staat
als je naar de 16th street gaat, zit daar een lekkere saladbar, Mad Greens, je kan er je eigen slaatje samenstellen met allemaal verse groenten, heel lekker en heel betaalbaar en ideaal voor vitamientjes op te doen na de reisdag
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Een bezoek aan het graf van Buffalo Bill kan ik je zeker aanraden.
En wij bezochten vorig jaar ook de Coors brouwerij en dit is ook een aanrader en het is nog eens gratis ook en je krijgt nog verschillende biertjes om te proeven.
En wij bezochten vorig jaar ook de Coors brouwerij en dit is ook een aanrader en het is nog eens gratis ook en je krijgt nog verschillende biertjes om te proeven.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Al die dingen hierboven kosten je al een flink deel vd dag. Ik weet niet of het state capitol nog in de steigers staat, maar dat en de bieb ertegenover zijn zeker ook de moeite waard
-
- Amerikakenner
Bedankt iedereen voor de tips. Coors lijkt mij ook wel wat.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt een beetje af van hoe je rijdt. De snelste manier is via I-70, en dan kom je niet door Golden, maar rij je erlangs.Fiftiesfamily schreef:Als je naar het graf van Buffalo Bill rijdt kom je al door Golden heen.
Inderdaad, je hebt een prachtig uitzicht op (o.a.) Denver, en op Colfax Avenue, de langste straat in de VS (en volgens sommigen de wereld).Fiftiesfamily schreef:De rit naar boven over Lookout Mountain is echt mooi en het uitzicht is super.
Georgetown is inderdaad heel leuk, maar hou er rekening mee dat de rit terug richting vliegveld erg lang kan duren als je in de spits terecht komt, want je komt dan op een paar van de drukste spits plekken in/rondom Denver.Fiftiesfamily schreef:Ook een stukje doorrijden op de I70 naar Georgetown is een optie, echt een mooi historisch stadje
Dat is op de trap aan de westkant van het gebouw, de kant vanaf waar je recht vooruit naar de bergen kijkt.dafkapin schreef:vanaf het eindpunt van deze bussen is het slechts een paar stappen naar het capitool, kan je op een bepaalde trede staan waar je precies 1 mijl boven zeeniveau staat
Nog gedeeltelijk; de koepel is vrijwel volledig klaar nu. De foto hieronder is genomen op 18 februari:PSVwally schreef:Ik weet niet of het state capitol nog in de steigers staat
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ook nog leuk in Denver is een bezoek aan de munt. (Kan je zien hoe ze munten maken)
https://www.usmint.gov/about_the_mint/m ... facilities
Groetjes,
Ingrid
https://www.usmint.gov/about_the_mint/m ... facilities
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerikakenner
Het zal dan een zaterdag zijn. Mag ik aannemen dat de spits die dag minder zal zijn?Dento schreef:Georgetown is inderdaad heel leuk, maar hou er rekening mee dat de rit terug richting vliegveld erg lang kan duren als je in de spits terecht komt, want je komt dan op een paar van de drukste spits plekken in/rondom Denver.Fiftiesfamily schreef:Ook een stukje doorrijden op de I70 naar Georgetown is een optie, echt een mooi historisch stadje
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over het algemeen wel, hoewel het vanaf een uur of vijf 's middags meestal toch wel wat drukker is richting Denver. Zeker als er op zaterdagavond toevallig ergens een wedstrijd is dan kan het flink druk zijn.
Als we naar mijn schoonouders gaan, komende vanuit Thornton, ten noorden van Denver, dan doen we er zonder verkeer zo'n 25 minuten over. Met verkeer - zonder ongelukken of wat dan ook - hebben we er meerdere keren een uur tot anderhalf uur over gedaan.
Komend vanuit het westen zal dat iets minder zijn, maar zodra je I-70 opdraait kan het ook daar flink vol staan.
Het is altijd moeilijk vantevoren in te schatten, maar het is wel zo veilig om er rekening mee te houden.
Als we naar mijn schoonouders gaan, komende vanuit Thornton, ten noorden van Denver, dan doen we er zonder verkeer zo'n 25 minuten over. Met verkeer - zonder ongelukken of wat dan ook - hebben we er meerdere keren een uur tot anderhalf uur over gedaan.
Komend vanuit het westen zal dat iets minder zijn, maar zodra je I-70 opdraait kan het ook daar flink vol staan.
Het is altijd moeilijk vantevoren in te schatten, maar het is wel zo veilig om er rekening mee te houden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
Bedankt voor deze info, Dento.
Zijn er eind mei eigenlijk nog sportwedstrijden in Denver? Want dat lijkt mij ook wel eens interessant om mee te pikken.
Zijn er eind mei eigenlijk nog sportwedstrijden in Denver? Want dat lijkt mij ook wel eens interessant om mee te pikken.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Ik haak even aan. Ook wij gaan 30 mei naar Denver en komen om 15.30 aan. Ik vraag me af wat je allemaal kan doen daar.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Heb tijdens een middag in Denver een bezoek gebracht aan Garden of the Gods ten zuiden van de stad. Leuk park met mooie rode rotsformaties. Het is een 5 kwartier rijden vanaf de luchthaven en langs de I25 gelegen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik volg het niet zo precies wanneer er wedstrijden zijn, maar Denver heeft heel wat sport teams: de Nuggets (basketbal), de Broncos (football), de Rapids (voetbal), de Mammoth (indoor lacrosse tijdens de winter), de Outlaws (outdoor lacrosse in de (vroege) zomermaanden), de Colorado Avalance (ijshockey). Je zou eens bij de verschillende teams kunnen kijken die in de zomer spelen.Jeroen80 schreef:Zijn er eind mei eigenlijk nog sportwedstrijden in Denver? Want dat lijkt mij ook wel eens interessant om mee te pikken.
"Ten zuiden van de stad" is wellicht een beetje optimistisch uitgedruktRudolfje schreef:Heb tijdens een middag in Denver een bezoek gebracht aan Garden of the Gods ten zuiden van de stad. Leuk park met mooie rode rotsformaties. Het is een 5 kwartier rijden vanaf de luchthaven en langs de I25 gelegen.

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Inderdaad , dit zou ik ook niet doen.
Er is in en net buiten Denver genoeg te doen en te beleven voor 1 dag.
Er is in en net buiten Denver genoeg te doen en te beleven voor 1 dag.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
-
- Amerikakenner
Na Denver gaan we naar Manitou Springs (vlakbij Colorado Springs) waar we 1 overnachting hebben. Dan staat Garden of the Gods op het programma. Daarna rijden we naar het Great Sand Dunes NP waar we ook 1 nacht verblijven. Toch bedankt voor de tip.
Bedankt Dento voor het opsommen van de sportteams. Ga ik meteen even googlen.
Bedankt Dento voor het opsommen van de sportteams. Ga ik meteen even googlen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dennis vergeet in dit geval de Colorado Rockies (baseball), Coors field is een leuk stadion.Ik volg het niet zo precies wanneer er wedstrijden zijn, maar Denver heeft heel wat sport teams: de Nuggets (basketbal), de Broncos (football), de Rapids (voetbal), de Mammoth (indoor lacrosse tijdens de winter), de Outlaws (outdoor lacrosse in de (vroege) zomermaanden), de Colorado Avalance (ijshockey). Je zou eens bij de verschillende teams kunnen kijken die in de zomer spelen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh ja, DUH - de Rockies, hoe kon ik ze vergeten! (Zie je hoe belangrijk sport is voor me?
)

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- John&Sylvia
- Amerikafan
Hi!
Ook wij gaan 30 mei naar Denver! Aankomst rond 19.00u.
Leuk om alle tips te lezen. Al pikken wij gelijk de volgende dag de camper op en verlaten we Denver, aan het einde van de vakantie hebben we nog een dag in Denver.
Zeker de tip van 16th street wordt genoteerd
Ook wij gaan 30 mei naar Denver! Aankomst rond 19.00u.
Leuk om alle tips te lezen. Al pikken wij gelijk de volgende dag de camper op en verlaten we Denver, aan het einde van de vakantie hebben we nog een dag in Denver.
Zeker de tip van 16th street wordt genoteerd

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 2224 Weergaves
-
Laatste bericht door Arthur Best
-