Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Antelope Canyon en White Pocket.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ingrid Hartman
Amerika-newbie

Bezoek Antelope Canyon en White Pocket.

Bericht door Ingrid Hartman »

Hallo,
Ik ben Ingrid en samen met mijn gezin, (man en 2 zoons van 9 en 7 jaar) gaan we een rondreis maken door amerika.
Nu heb ik van alles over de upper antiloppe canyon gelezen en we hebben er veel zin in om hier een bezoek te brengen. Graag willen we dan met de tour mee van 11.30 uur omdat dan de lichtval het mooiste blijkt te zijn.
We vertrekken dan 's morgens vanuit Panguitch (vlakbij bryce canyon) naar Page (2uur rijden) en willen dan graag om 11.30 uur met de tour mee. Er is dus niet veel tijd om tickets te regelen en bovendien is het ook nog eens hoog seizoen dus is het raadzaam om van te voren tickets geregeld te hebben.
Nu heb ik een mailtje gestuurd naar Ekis tours, maar hier krijg ik geen enkele reactie op.
Weet iemand waar en hoe ik het beste ticket kan regelen vanuit nederland?
De volgende dag willen we graag naar de white pocket. Omdat de weg hiernaar toe erg moeilijk begaanbaar blijkt te zijn zou het mooi zijn als we iemand kunnen vinden die ons vanuit Page daar naar toe kan brengen. Weet iemand hoe ik zo iets kan regelen?
Alvast hartelijk bedankt,
Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: bezoek antiloppe canyon en white pocket

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Ingrid, welkom op het forum!

Voor vragen over je reis kun je het beste je vraag in het zuidwesten-forum plaatsen. Kijk alvast eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor Antelope Canyon en White Pocket. Wat Antelope Canyon betreft: misschien is het - zeker met kinderen - leuker om de Lower Antelope Canyon te doen.

Marianne
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Bezoek Antelope Canyon en White Pocket.

Bericht door lyan »

Wij deden de White Pocket met Terry Alderman vanuit Kanab, hij doet guided tours. Je zou hem kunnen mailen of hij deze tours nog steeds aanbied. Als je het met de huur auto zelf wilt gaan doen dan wel oppassen dat je niet vast komt te zitten in het zand en een hele goede kaart meenemen, en je telefoon heeft geen bereik!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Lower Antelope Canyon (echt prachtig, ik heb de upper niet gedaan maar de lower is echt de moeite en alleszins langer) is ook een aanrader, geen reservatie nodig. Misschien ook een idee?

Wij gingen in 2013 (link naar reisverslagen in mijn onderschrift) naar o.a. White Pocket. Ga hier zeker niet op eigen houtje met huurauto naar toe, met al dat los zand is dat veel te riskant. Je kan met Terry gaan; dat deden wij niet wij gingen met Dreamland Safari Tours en dat was een prachtige dag!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij deden ook White Pocket met Terry. Zie hier voor de video : " onclick="window.open(this.href);return false;
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Doe maar de lower antelope canyon, veel spectaculairder (de entree alleen al, waarbij je letterlijk in een kloof in de grond afdaalt) en veel minder volk!
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

White Pocket met eigen (huur)auto is sterk af te raden.......tenzij je een hoge 4x4 hebt en ervaring hebt om in diep zand te rijden en als je weet hoe je daar moet rijden.
Maar de White Pocket is wel een uniek gebied waar niet velen komen, dus als je echt iets bijzonders wilt zien qua natuur dan is dat een must-see.
Antelope Canyon alleen interessant als je naar Lower gaat en dan ook nog in de vroege ochtend als de kleuren op hun mooist zijn door het lage ochtendlicht wat door de Canyon heen schijnt. Upper antelope maar snel vergeten, je wordt daar als vee door de Canyon gedreven en je betaalt daar veel teveel.....eenmaal maar nooit weer!

Foto's van White Pocket en Antelope......ff op de link klikken.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
powercoaster
Amerika-ontdekker

Bericht door powercoaster »

Op deze pagina http://www.dreamlandtours.net/day-tours ... aphy-tour/ heb ik een combinatietour gevonden van White Pocket met de Mystical Slot Canyon. Weet iemand of die laatst inderdaad een net zo mooie vervanger is van Antelope Canyon? Volgens Dreamlandtours http://www.dreamlandtours.net/day-tours ... nyon-tour/ is dit een gelijkwaardige vervanger. Ik zou graag Antelope Canyon en White Pocket op 1 dag bezoeken, is dit dan een goed alternatief?
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ik heb even gekeken, maar volgens mij bestaat de Mystical Slot Canyon niet. Vaak worden mooie slotcanyons door outbackers en andere aanbieders wel als mystical aangeduid. Ik denk dat je dus naar een andere slot canyon gaat, die ze niet bij naam noemen op de site. En de combi met White Pocket kon ik op de site niet terugvinden. Wel de combi met White Wave. Da's wat anders.

En als ik naar de foto's kijk, denk ik dat deze slot canyon niet echt goed te vergelijken is met Antelope Canyon (zowel de upper als de lower). Wel een mooie slot canyon en zeker ook wel rustiger dan Antelope. Dat weer wel.

Als ik even verder kijk en zoek lijkt het om de Red Canyon (of volgens de locals Peek-A-Boo Canyon) te gaan, vlak bij Kanab
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

powercoaster schreef: Ik zou graag Antelope Canyon en White Pocket op 1 dag bezoeken,
Wij zijn een lange, vermoeiende dag bezig geweest met alleen maar White Pocket. Vanuit Kanab was het 3 uur rijden ongeveer, we zijn enkele uren bij White Pocket gebleven, en daarna nog de rit terug van opnieuw 3 uur. Dit kan je niet op dezelfde dag combineren met Antelope Canyon.

Een bijzonder mooi alternatief voor White Pocket is Buckskin Gulch, we hebben al heel wat slot canyons gezien maar dit is onze favoriet. Ook hiervoor raad ik je aan er een volle dag aan te besteden, dus dat valt niet te combineren met Antelope Canyon. Andere alternatieven zijn bijvoorbeeld Yellow Rock (aan de Cottonwood Canyon Road) of Edmaiers Secret (minder indrukwekkend dat White Pocket, maar nog steeds dubbel en dwars de moeite waard).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
powercoaster
Amerika-ontdekker

Henriëte, Laura en Edwin, bedankt voor jullie toelichting! We hebben slechts 1 dag beschikbaar, dus ik denk dat het dan de Antelope Canyon wordt. Nu zie ik bij sommige tour aanbieders (bijvoorbeeld http://www.antelopecanyon.com/tours.html) een verschil tussen een standaard tour en een fotografen tour, waarbij de laatste langer duurt en ook duurder is. Nu ben ik zeker geen fotograaf, maar vind het wel leuk om een mooie foto te maken. Heb ik dan net zoveel aan de standaard tour, of zie je bij de fotografen tour ook veel meer? Iemand die toevallig 1 van die tours gedaan heeft?
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bij de fototour heb je meer tijd in de canyon. Da's eigenlijk alles. Waar je wel op zou moeten letten is of je een tripod mag meenemen. Omdat je voor een goede foto niet moet flitsen heb je een langere sluitertijd nodig. ikzelf heb niet zo'n vaste hand, dus een tripod is wel handig. Je mag deze niet bij elke tour meenemen. Bij Ekis mag dat geloof ik wel en bij een fototour bij andere aanbieders waarschijnlijk ook. Qua tijd in de canyon lijkt me 1 uur voldoende. Zo groot istie nu ook weer niet. En waar verblijf je nu? In Kanab of in Page? Omdat die Mystical Canyon tour in Kanab is en Antelope Canyon in Page.

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Laura&Edwin
Amerikakenner

Als je 1 volle dag hebt, dan zou je ook de tip van Henriëtte moeten overwegen: Buckskin Gulch (via Wire Pass Canyon), samen met Edmaiers Secret, is een hele mooie dagtocht. Kijk daarvoor zeker even op de site van Henriëtte: ontdek-amerika

powercoaster
Amerika-ontdekker

Laura&Edwin schreef:En waar verblijf je nu? In Kanab of in Page? Omdat die Mystical Canyon tour in Kanab is en Antelope Canyon in Page.
Ik volg hier eigenlijk hetzelfde stuk als Ingrid. Ik kom van een nog nader te bepalen locatie vlakbij Bryce Canyon. Dan heb ik 1 dag om van daar naar Page te rijden. Vervolgens heb ik 1 hele vrije dag in Page.
Die tip van Henriëtte ziet er ook erg interessant uit, aaahhh wat een hoop keuzes :)
Wellicht dat ik net als Ingrid, de reisdag naar Page ook kan gebruiken voor een excursie, zodat Antelope gewoon vanuit Page gedaan kan worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

powercoaster schreef:We hebben slechts 1 dag beschikbaar, dus ik denk dat het dan de Antelope Canyon wordt.
Met een volle dag Page kun je veel meer doen dan Antelope Canyon. En wil je de Lower of de Upper doen? Afhankelijk van welke je wilt doen kun je AC ook de dag voor aankomst in Page of bij vertrek uit Page doen. Wat is je volgende stop?

We zitten wel het topic enigszins te vervuilen. Maar TS laat niets meer van zich horen.

Marianne
powercoaster
Amerika-ontdekker

Lower of Upper maakt mij niet zoveel uit, dat wil zeggen ik wil graag de mooiste zien :) Mijn volgende stop is Monument Valley, dus dat is ook niet een hele lange rit. Voor die dag in Page heb ik ook de Horseshoe Bend staan, wat volgens mij ook niet heel veel tijd in beslag neemt.
Laatst gewijzigd door Aricon op 05 mar 2014, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

ik heb gisteren tickets besteld voor upper antelope canyon 11.30 am tour op 16 mei (dus 2 maanden op voorhand)
en heb bericht gekregen dat deze al uitverkocht was, ze hadden enkel nog een tour om 8.00 am en 13u30 pm
13u30pm zat ook bijna vol

weet niet wanneer jij wil gaan, maar goed op voorhand boeken is blijkbaar de boodschap!
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Ook wij hebben de lower bezocht. Niet de fotograaftour. Onze gids nam uitgebreid de tijd om ook zelf voor ons foto's te nemen. Vond het zeer de moeite waard. Zie ook http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... -118-page/
Een van de hoogtepunten van onze reis
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
powercoaster
Amerika-ontdekker

Vandaag geprobeerd de upper te reserveren op 3 verschillende dagen in augustus, helaas alle tours van 11.30 al vol. Ik wil vooral graag die lichtstralen zien, maar ben bang dat dat op die andere tijden niet meer gaat. Wat denken jullie, gewoon een andere tijd reserveren of dan naar de lower gaan omdat die rustiger is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer