Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling 2 volle dagen in San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sjaarloos
Amerika-newbie

Indeling 2 volle dagen in San Francisco.

Bericht door Sjaarloos »

Goedendag,

In September zit ik 2 volle dagen in SF. Hoe zouden jullie deze twee dagen indelen met alle bezienswaardigheden? Ik heb al wat dingen die ik wil zien / doen:

-Alcatraz
-Golden Gate bridge
- Fishermans Wharf
-Ticket kopen hop on / off. bus

Graag advies en tips wat de beste indeling is om zo veel mogelijk te zien. Als jullie nog bijdrages hebben wat en waar nog meer dingen zijn die ik kan doen / zien dan hoor ik het graag.

Gr.

Jarno
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Indeling 2 volle dag San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Alcatraz kan je heel goed combineren met Pier 39 en Fisherman's wharf. Je kan diezelfde dag eventueel Goldan Gate Bridge erbij nemen in de voormiddag.

De volgende dag heb je dan de ganse dag voor je hop on / hop off
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Wij zijn ook twee volle dagen in SF geweest. 1 dagen met tram, wandelen langs highlights en Alcatraz 's avonds. De volgende dag gefietst door SF en Golden Gate. Zie ons 2011 verslag http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... francisco/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lena
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena »

Hoi,

Ik heb gefietst over de Golden Gate Bridge naar Sausolito (leuk plaatsje) en via Tiburion terug met de ferry. Was erg leuk, maar kost je wel een dag. Wil je meer van alleen de stad zien dan is een wandeling in SF al een hele beleving (wat betreft steile straten bijvoorbeeld). Bij de coit tower heb je mooi uitzicht en het park er vlakbij is op een mooie dag ook erg gezellig met allerlei locals die van het goede weer genieten.

Veel plezier!
A time and place for wonder
willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Die hop on/hop of tour met de bus vond ik zelf erg leuk.
Wij zijn toen uitgestapt bij chinatown en dat kan ik je echt aanraden.
Alcatraz is natuurlijk een must,
maar vergeet niet om van te voren online je tickets te reserveren,
want het kan er nog wel eens erg druk zijn.
MarkJ89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MarkJ89 »

Fietsen in SF is echt een aanrader. Makkelijke manier om een groot deel van de stad te bezichtigen en een leuke sportieve bezigheid. SF is, in tegenstelling tot veel andere amerikaanse steden, erg geschikt voor fietsers. Destijds hebben wij fietsen gehuurd bij Blazing Saddles, deze firma levert er ook een geschikte route bij en tickets voor de ferry.

Ik weet niet of je al verblijf hebt gereserveerd, maar het kan een stuk voordeliger zijn om verblijf te zoeken in 1 van de voorsteden en dan SF in te gaan met de regionale trein (BART). Deze kost slechts een paar dollar en het scheelt een hoop gedoe met parkeren en zo.

Veel succes met het plannen van je reis en veel plezier!

Mark
Juuth
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Juuth »

Wij hebben onze dagen in SF als volgt ingedeeld:

Vrijdagavond aankomst vanuit Monterey; niets meer gedaan in SF behalve een hapje eten

Zaterdag: met de bus naar Alamo Square (Painted Ladies), vanuit daar lopend door Haight Ashbury en het Golden Gate Park. We zijn het hele park van oost naar west doorgelopen, dat is wel een flinke wandeling (vanaf Alamo Square tot aan het einde van Golden Gate Park in totaal denk ik ca. twee uur). Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om slechts een deel van het park te doen. In het park bezochten wij ook de Japanese Tea Garden, erg leuk. Daarna gelunchd aan de kust en toen met de bus naar Market Street, naar het eindpunt van de Cable Car. Daar even gekeken naar het draaien van de trammetjes en vervolgens te voet verder: Union Square - China Town - Coit Tower - Lombard Street. Toen daar in de buurt nog een hapje gegeten en met de Cable Car vanaf Powell Street terug naar ons hotel. Al met al hebben we behoorlijk wat gewandeld op die dag (schatting: 15 km), maar dat doen we graag en op die manier zie je veel van de stad. Tussendoor regelmatig een tussenstop met een hapje en een drankje.

Zondag: fietsen gehuurd bij Blazing Saddles, over de Golden Gate Bridge naar Sausalito. Daar geluncht en met de boot terug. Duurde bij elkaar denk ik een uur of vier. 's Middags rondgeslenterd bij Pier 39 en Fisherman's Wharf. Van daaruit met de avondtour naar Alcatraz, die vertrok geloof ik rond zes uur 's avonds.

Maandagochtend vroeg vertrokken richting Yosemite.

Al met al twee volle dagen, maar goed te doen. We hebben voor ons gevoel echt een goed beeld gekregen van de stad en doordat we veel te voet en op de fiets gedaan hebben, kun je ook echt een beetje sfeer proeven. Dat vind ik met zo'n hop on hop off bus altijd wat minder, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Garry Wood
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Indeling 2 volle dagen in San Francisco.

Bericht door Garry Wood »

De Muir Woods is vlak bij SF gelegen en een bijzonder mooi park met reusachtige sequioa's.
Dat is te combineren met een stop aan de overzijde van de Golden Gate bridge van waar je een fantastisch gezicht op de stad hebt (als er niet net mist hangt).
In een dag is te combineren: met de tram naar Wisherman's Wharf, bezoek aan Alcatraz island en China Town.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Onze 2 dagen vorig jaar:

zondagavond: aankomst vanuit Brussel, meteen naar hotel en doodgegaan op bed :mrgreen:
maandag: vroeg uit de veren. F-tram genomen naar Fisherman's Wharft. Bij Blazing Sadles fietsen gehuurd en over de Golden Gate Bridge naar Sausalito. daar lunch en verder gefietst naar Tiburon en zo met de veerboot terug. Ik denk dat we rond 16u terug waren in SF. 's avonds gegeten een Fisherman's Wharf
dinsdag: 's ochtends de bus genomen naar Alamo Square. Daarna naar Lombard Street en City Hall. 's namiddags Alcatraz en daarna wandeling door China Town en Union Square. Chinees gegeten in China Town :mrgreen:
's avonds naar een concert geweest van een Noorse rock/metal band die in Amerika op tour was. Altijd leuk om een concertje mee te pikken in het buitenland :)

We hebben natuurlijk niet alles gezien maar hebben toch een mooie indruk opgedaan van SF.
Vooral de fietstocht was heel aangenaam. Leuk om de eerste dag in Amerika zo te kunnen starten. Toch eens wat anders dan daarna 3 weken rond te rijden en te wandelen.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
gielissen2004
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gielissen2004 »

In 2012 zijn we ook twee dagen in SF geweest.
We hebben toen ook een tweedaags ticket gekocht voor de hop-on hop-off bus, echt de moeite waard.
Je ziet veel, je komt op plaatsen waar je uit kunt stappen en gaan lopen, en daarna neem je de bus weer verder naar een andere stop waar je graag wilt gaan lopen of dergelijke.
De rit over de Golden Gate bridge is onvergetelijk (en winderig haha).

Tip: Tickets voor Alcatraz kun je beter vanuit hier in nederland al boeken, hadden wij ook gedaan en gelukkig maar... toen wij daar waren (op een vrijdag) waren de tickets ter plaatse al uitverkocht tot aan maandag...
Pier 39 is hierbij inderdaad goed te combineren met Alcatraz.

Afbeelding
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

wij zijn ook twee dagen in SF geweest. ons hotel lag we op marketstreet, vlak bij de cable cars. Dag 1 cable car genomen tot fishermans warf en daar rond gelopen. Tram op en wandeling gemaakt richting Telegraph HIll (coit tower?), zo terug naar Chinatown en daar weer de tram op richting hotel. dan zijn wij even met de wagen door't centrum gereden wat best goed meeviel. lombard street gedaan, alamo square en eens met de wagen over de GG gereden. Als je de brug over rijdt heb je aan de linkerkant ook nog een afslagje waar je in mijn ogen de beste foto's van de brug kunt maken.

tweede dag ben'k in de voormiddag wat gaan winkelen en in de vroege middag hebben we ook die fietstocht vanaf fishermans warf gedaan richting sausalito. Ferry terug genomen en daarna de alacatraz night tour gedaan om onze vakantie af te sluiten :) Niet superveel gezien dus maar wel de highlights :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tips genoeg leesik, maar laat die hop-on hop-offbus. Koop een meerdagen OV kaart en je rijdt de hele stad door. (incl. de Cable Cars) Druk bij eindpunt/opstappunt van die Cable Cars? Loop een halte door en je kan vaak zo instappen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ivoooo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ivoooo »

Over september in San Francisco gesproken: wij zijn er dan ook -van 5 tot 10 sept- en willen dan uiteraard ook een bezoekje aan Alcatraz brengen. En omdat we toch de tijd hebben: maakt het nog verschil of je dat op zondag of maandag doet?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je tickets hebt heb je tickets. Dan maakt de dag niet uit. Maar je kan er natuurlijk vanuit gaan dat het aan Pier 39, Fishermans wharf en zo veel drukker zal zijn op een zondag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer