Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling verblijf GC

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tommie-J
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Indeling verblijf GC

Bericht door Tommie-J »

Rond 18.30 uur aankomst bij desert view, zonsondergang kijken doorrijden naar bright angel lodge voor check in (duurt dit lang?), eten en slapen.

’s Ochtends vroeg op met de auto naar Mather point om de zonsopkomst te zien. Wanneer dit schouwspel voorbij is ons uitchecken (zal niet lang duren gok ik). De auto hier laten en met de bus(groene lijn; Yaki Point) naar South Kaibab Trail. om deze te lopen tot Cedar Ridge (en terug).
Daarna nog de shuttlebus terug nemen (groen) en vanuit daar met de bus (rood) tussen de verschillende uitzichtpunten t/m hermits rest en vanuit daar terug.

Helaas konden wij niet nog een dag Bright angel lodge boeken.
Dus rijden we vanuit hier naar Williams voor een lekker bad (!) en een hapje.

Mijn vragen;
- Is deze planning te doen?
Dan vooral het deel met het uitchecken, of is dit niet logisch ingedeeld?
- Mather point een goed punt voor zonsopkomst? Gekozen ivm het dicht bij uitchecken en bus
- Kloppen de buslijnen zo?

Alvast bedankt!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Indeling verblijf GC

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar ga je?
Ik zou niet naar Mather Point gaan en weer terug en dan weer op weg naar Yaki Point. Waarom ga je niet eerst naar Yaki Point, onderweg of bij Cedar Ridge de zon zien opkomen, en dan pas uitchecken? Dat heen en weer rijden naar Mather Point kost je veel ijd en voegt weinig toe lijkt me.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag.
De buslijnen kun je checken op http://www.nps.gov/grca. Het staat ook duidelijk in het krantje dat je bij de ingang krijgt.

Marianne
Tommie-J
Amerika-ontdekker

Bericht door Tommie-J »

Hallo,

aankomst is 14-09 en de volle dag is 15-09.

Ik kon zo snel niet vinden voor welke tijd je uit moest checken maar vaak is dit voor 11 uur vandaar dat ik een beetje worstel met de indeling.
en de bussen rijden die 24uur? want als we de zon daar willen zien opkomen moeten we al heel vroeg vertrekken... plus is het wandelen in het donker wel mogelijk/verstandig?
Tommie-J
Amerika-ontdekker

Bericht door Tommie-J »

de check out is inderdaad 11 uur zie ik nu.
alleen is dit bij het visitor center of waar?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bij Bright Angel Lodge is in- en uitchecken gewoon in het hoofdgebouw (dus in de buurt van de cabins)

De bussen rijden al vanaf 5 u (of vroeger)

Ik zou het doen zoals Marianne het voorstelt.
Zorg wel dat je al alles voor ontbijt de dag ervoor koopt want er zijn dan nog geen restaurants open.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren in 2011 ook bij de GC in september, kijk ook eens naar dat verslag. Wij liepen toen een deel van de BAT voor het uitchecken. Je kunt natuurlijk ook meteen na het opstaan uitchecken. Ik weet niet wat je je daar bij voorstelt, je geeft gewoon je sleutel af bij de front desk. Of niet. Ze kunnen toch wel in je kamer.
In het donker lopen hoeft natuurlijk niet, je vertrekt een half uur voor zonsopkomst, dan wordt het al licht. Ik had al naar onze 2013-verslag verwezen, kijk daar eens naar om een idee te krijgen.
Die bussen rijden niet 24 uur, maar ze vertrekken op tijd voor de zonsopkomst. Kijk daarvoor eens op de NPS-site. Of ter plekke in het krantje.

Zorg ervoor dat je op de dag van aankomst er eerder bent dan 18.30 uur, anders rij je het hele stuk vanaf Desert Tower in het donker en mis je de zonsondergang. Zie ook daarvoor mijn 2011-verslag (bij 21 september).

Marianne
Tommie-J
Amerika-ontdekker

Bericht door Tommie-J »

Oke bedankt allemaal, als ik iets meer tijd heb zal ik mijn plannen eens gaan aanpassen en ook een kijkje nemen op de site. :thumbup:
Mather point was helemaal geen must maar ik dacht uitchecken is bij visitor center vandaar.
dit is misschien nog wel mooier :D

en we willen graag zonsondergang zien bij desert view, dus daarna rijden we zonder stops door... zullen vast veel mooie plekken missen
maar die zijn er te veel voor onze tijd daar (goede reden om nog eens terug te moeten!)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, zelf weten, maar het lijkt mij niet prettig om in het donker de Desert View drive te rijden en de Bright Angel Lodge te vinden. Maar als je een volle dag hebt kan het wellicht niet anders.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Twee ervaringen van bekenden die mijn navigatie (Garmin) mee hadden. Het toestel stuurde hen in de buurt van Grand Canyon Village verkeerd, waardoor ze op een onverharde weg terecht kwamen. Dat lijkt me in het donker geen pretje. Vaar dus niet blind op een navigatie systeem. Zij logeerden overigens in de Maswik Lodge.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer