Ik weet het... Er zijn meer mensen die dit verzoek hebben, maar toch... ik lees hier zoveel dat ik het niet meer weet.
Mijn vriend en ik vertrekken op 15 september naar San Francisco. We vertrekken op 11 oktober weer in de ochtend (ook weer vanuit San Francisco). Een huurauto is al geregeld.
De parken lijken ons erg mooi maar we zouden ook graag eens een dagje strand doen en een avondje stappen.
Heeft er iemand een leuke suggestie? Alvas hartelijk dank!!
We willen enkele dagen in SF doorbrengen (3?) daarna naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en dan langs de kust via LA weer terug naar SF.
Willen in de steden de gebruikelijke toeristische dingen doen en vooral ook af en toe een dagje relaxen.
Er zijn inderdaad heel veel tips te vinden. Erg fijn wel!! Maar zie bij weinig routes ruimte om af en toe een dagje "niks" te doen.
Natuurlijk wel gewoon een kwestie van een dag niets planne in de route.
Waar daar ben je helemaal vrij in kunnen ook meerdere dagen zijn zodat je als je het ergens heel leuk vind gewoon een dag kan blijven hangen.
Je moet dan natuurlijk niet al je slaapplaatsen van te voren vastleggen dan wordt het een stuk moeilijker.
Behalve begin en eind leggen wij nooit iest vast tuusen in zo heb je alle vrijheid.
Rob
Ja hoor dat kan best.
Wij hebben over onze reis aan de westkust net als jullie 26 dagen gedaan. We hebben ook nog Bryce Canyon en Zion bezocht. Op sommige plekken zijn we 2 of 3 nachten gebleven.
Kijk voor ons reisschema maar eens in ons reisverslag: http://wunnik.web-log.nl/
We willen enkele dagen in SF doorbrengen (3?) daarna naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en dan langs de kust via LA weer terug naar SF.
Willen in de steden de gebruikelijke toeristische dingen doen en vooral ook af en toe een dagje relaxen.
Er zijn inderdaad heel veel tips te vinden. Erg fijn wel!! Maar zie bij weinig routes ruimte om af en toe een dagje "niks" te doen.
Is dat met deze route wel mogelijk?
Je hebt zelf zo al een mooie route beschreven. Is heel goed te doen in de tijd die jullie hiervoor gepland hebben. En genoeg mogelijkheden om onderweg een dagje niks te doen. Probeer het wel zo te plannen dat je niet in een weekend in Las Vegas zit, want dan zijn de prijzen van hotelkamers vaak twee keer zo hoog als door de week.
Ik ga ongeveer dezelfde route doen die jullie graag willen doen. Ik heb eerst een lijstje gemaakt met dingen die we heel graag willen zien. Voor ons was dat:
SF
Yosemity
Seqoiua
Death Valley
LV
Grand Canyon
Lake Havasu City
Los Angelos
Die punten hebben we met elkaar verbonden en zo ontstond een mooie route voor ons. Voor dit rondje hebben we 12 dagen de tijd. Dus we hebben het zo ingedeeld we op enkele plaatsen 2 dagen kunen blijven. Dit om te voorkomen dat we niet alles via de voorruit van de auto hoeven te zien.
Het probleem voor ons was dat we te veel wilde doen in een te kort tijdsbestek. Daarom hebben we gewoon voor ons de highlights gekozen. Alles wat we meer zien is mooi meegenomen.
Voordat we gaan rijden blijven we eerst 3 dagen in SF. Dit zelfde geldt voor LA. daar blijven we ook 3 dagen.
Het zou zomaar kunnen dat ik toch weer iets ga aanpassen in deze route.
SF
SF
SF
SF - Yosemity NP
Yosemity NP
Yosemity NP
Yosemity NP - Sequoia NP -DV
DV - LV
LV
LV
LV - Williams - GC
GC
GC
GC - Lake Havasu City
Lake Havasu City
Lake Havasu City - LA
LA
LA
LA
NY
NY
NY
NY en weer terug naar holland!
De route Williams -Grand Canyon staat niet helemaal goed op je kaartje.
Als je naar de Grand Canyon gaat moet je bij Williams omhoog (richting Tusayan) niet bij Seligman.
Dat kost je inderdaad bijna twee dagen en dan heb je in Sequoia nog niet gezien. Ik zou Sequoia overslaan en via de oostkant reizen. Niet dat Sequoia niet mooi is, maar je hebt er op deze manier geen tijd voor.
Van Yosemite Village naar Death Valley is ongeveer 8 uur rijden. Daar zou je ook nog een extra stop kunnen plannen zodat je onderweg nog tijd hebt voor Tuolumne Meadows, Mono Lake en Bodie.
Wat de rest van de route betreft: ik vind twee hele dagen Grand Canyon wel veel, tenzij je naar beneden wilt wandelen. En waarom 2 nachten in Lake Havasu City?
Note Moderator: een vriendelijk verzoek om voor de afbeeldingen, zoals routes e.d., een iets kleiner formaat te gebruiken. 640*480 is een mooi formaat die bij iedereen goed op het scherm past zonder dat er dan van rechts naar links gescrolld hoeft te worden.
vana schreef:De route Williams -Grand Canyon staat niet helemaal goed op je kaartje.
Als je naar de Grand Canyon gaat moet je bij Williams omhoog (richting Tusayan) niet bij Seligman.
Yosemity NP - Sequoia NP -DV
Dit stuk gaan jullie toch niet in 1 dag doen hé?
Marjon
Ow ok thanks.
Ne niet in 1 dag. is veels te ver. iets van 525 miles!
Zal wel ergens tussen SNP en DV in zitten.
Havasu is meer om na een intensive vakantie gewoon even te chillen.
Maar goed we hebben niks vast staan dus als we het te lang vind dan rijden we gewoon ergens anders heen. Zo vrij als een vogel.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.