Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ook ik zoek geschikte route...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marielle
Amerikafan

Ook ik zoek geschikte route...

Bericht door Marielle »

:oops: Ik weet het... Er zijn meer mensen die dit verzoek hebben, maar toch... ik lees hier zoveel dat ik het niet meer weet.

Mijn vriend en ik vertrekken op 15 september naar San Francisco. We vertrekken op 11 oktober weer in de ochtend (ook weer vanuit San Francisco). Een huurauto is al geregeld.

De parken lijken ons erg mooi maar we zouden ook graag eens een dagje strand doen en een avondje stappen. :wink:

Heeft er iemand een leuke suggestie? Alvas hartelijk dank!!

Groetjes,
Marielle
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Ten eerste: welke parken en steden zou je willen zien en hoe lang wil je overal blijven?

Ten tweede: zou je niet eerst zelf een globale opzet kunnen maken zodat de andere forumleden hier hun mening over kunnen geven?

Er zijn genoeg reisverslagen te vinden waaruit je informatie kunt opdoen, kijk hier maar eens: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... sverslagen

Succes :)
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

We willen enkele dagen in SF doorbrengen (3?) daarna naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en dan langs de kust via LA weer terug naar SF.
Willen in de steden de gebruikelijke toeristische dingen doen en vooral ook af en toe een dagje relaxen.

Er zijn inderdaad heel veel tips te vinden. Erg fijn wel!! Maar zie bij weinig routes ruimte om af en toe een dagje "niks" te doen.

Is dat met deze route wel mogelijk?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Natuurlijk wel gewoon een kwestie van een dag niets planne in de route.
Waar :?: daar ben je helemaal vrij in kunnen ook meerdere dagen zijn zodat je als je het ergens heel leuk vind gewoon een dag kan blijven hangen.
Je moet dan natuurlijk niet al je slaapplaatsen van te voren vastleggen dan wordt het een stuk moeilijker.
Behalve begin en eind leggen wij nooit iest vast tuusen in zo heb je alle vrijheid.
Rob
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja hoor dat kan best.
Wij hebben over onze reis aan de westkust net als jullie 26 dagen gedaan. We hebben ook nog Bryce Canyon en Zion bezocht. Op sommige plekken zijn we 2 of 3 nachten gebleven.
Kijk voor ons reisschema maar eens in ons reisverslag: http://wunnik.web-log.nl/

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

We willen enkele dagen in SF doorbrengen (3?) daarna naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en dan langs de kust via LA weer terug naar SF.
Willen in de steden de gebruikelijke toeristische dingen doen en vooral ook af en toe een dagje relaxen.

Er zijn inderdaad heel veel tips te vinden. Erg fijn wel!! Maar zie bij weinig routes ruimte om af en toe een dagje "niks" te doen.

Is dat met deze route wel mogelijk?
Je hebt zelf zo al een mooie route beschreven. Is heel goed te doen in de tijd die jullie hiervoor gepland hebben. En genoeg mogelijkheden om onderweg een dagje niks te doen. Probeer het wel zo te plannen dat je niet in een weekend in Las Vegas zit, want dan zijn de prijzen van hotelkamers vaak twee keer zo hoog als door de week.

Martin
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Hallo,

Ik ga ongeveer dezelfde route doen die jullie graag willen doen. Ik heb eerst een lijstje gemaakt met dingen die we heel graag willen zien. Voor ons was dat:

SF
Yosemity
Seqoiua
Death Valley
LV
Grand Canyon
Lake Havasu City
Los Angelos

Die punten hebben we met elkaar verbonden en zo ontstond een mooie route voor ons. Voor dit rondje hebben we 12 dagen de tijd. Dus we hebben het zo ingedeeld we op enkele plaatsen 2 dagen kunen blijven. Dit om te voorkomen dat we niet alles via de voorruit van de auto hoeven te zien.

Het probleem voor ons was dat we te veel wilde doen in een te kort tijdsbestek. Daarom hebben we gewoon voor ons de highlights gekozen. Alles wat we meer zien is mooi meegenomen.

Voordat we gaan rijden blijven we eerst 3 dagen in SF. Dit zelfde geldt voor LA. daar blijven we ook 3 dagen.

Het zou zomaar kunnen dat ik toch weer iets ga aanpassen in deze route.

Wellicht heb je iets aan onze voorbereiding.

Groetjes
forzaola
Amerika-ontdekker

Bericht door forzaola »

En dit is hem dan de route...

Wat vinden jullie er van?
Legenda kwa dagen

SF
SF
SF
SF - Yosemity NP
Yosemity NP
Yosemity NP
Yosemity NP - Sequoia NP -DV
DV - LV
LV
LV
LV - Williams - GC
GC
GC
GC - Lake Havasu City
Lake Havasu City
Lake Havasu City - LA
LA
LA
LA
NY
NY
NY
NY en weer terug naar holland!

Afbeelding
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ziet er strak uit
forzaola
Amerika-ontdekker

Bericht door forzaola »

Batman schreef:Ziet er strak uit
lol :lol: :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zeg het wel vaker,maar....

Waarom niet dwars door Death Valley langs Badwater (laagste punt in Amerika) Shoshone en Pahrump naar LV?

Is een leukere route dan de 95,imho.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De route Williams -Grand Canyon staat niet helemaal goed op je kaartje.
Als je naar de Grand Canyon gaat moet je bij Williams omhoog (richting Tusayan) niet bij Seligman.

Afbeelding

Dit stuk gaan jullie toch niet in 1 dag doen hé?

Marjon
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

Hoe komen jullie allemaal aan die kaartjes met die groene routes erop gedrukt? Ik ben zeer benieuwd waar je die kan maken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

jarbar schreef:Hoe komen jullie allemaal aan die kaartjes met die groene routes erop gedrukt? Ik ben zeer benieuwd waar je die kan maken.
Deze zijn gemaakt met Streets and Trips. Dankzij onze Top moderators zijn deze kaartjes nu voor ieder beschikbaar.
Zie dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4170

(tijdelijk gesloten ivm vakantie. Half juli weer beschikbaar)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vana schreef:

Marjon
Dat kost je inderdaad bijna twee dagen en dan heb je in Sequoia nog niet gezien. Ik zou Sequoia overslaan en via de oostkant reizen. Niet dat Sequoia niet mooi is, maar je hebt er op deze manier geen tijd voor.
Van Yosemite Village naar Death Valley is ongeveer 8 uur rijden. Daar zou je ook nog een extra stop kunnen plannen zodat je onderweg nog tijd hebt voor Tuolumne Meadows, Mono Lake en Bodie.

Wat de rest van de route betreft: ik vind twee hele dagen Grand Canyon wel veel, tenzij je naar beneden wilt wandelen. En waarom 2 nachten in Lake Havasu City?

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Note Moderator: een vriendelijk verzoek om voor de afbeeldingen, zoals routes e.d., een iets kleiner formaat te gebruiken. 640*480 is een mooi formaat die bij iedereen goed op het scherm past zonder dat er dan van rechts naar links gescrolld hoeft te worden.
forzaola
Amerika-ontdekker

Bericht door forzaola »

vana schreef:De route Williams -Grand Canyon staat niet helemaal goed op je kaartje.
Als je naar de Grand Canyon gaat moet je bij Williams omhoog (richting Tusayan) niet bij Seligman.

Afbeelding

Marjon
Ow ok thanks.

Ne niet in 1 dag. is veels te ver. iets van 525 miles!
Zal wel ergens tussen SNP en DV in zitten. :lol:
forzaola
Amerika-ontdekker

Bericht door forzaola »

Havasu is meer om na een intensive vakantie gewoon even te chillen.
Maar goed we hebben niks vast staan dus als we het te lang vind dan rijden we gewoon ergens anders heen. Zo vrij als een vogel.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Allemaal hartelijk dank voor de reacties!!

Welke stranden zijn eigenlijk het leukst, met mogelijkheden om in de avond naar een club of kroeg te gaan? :roll:
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Marjon, even een vraagje:

Jullie route lijkt ons erg leuk, alleen willen wij liever eerst richting de Yosemite, Las Vegas enz, en dan via LA weer naar San Francisco.

Is er een speciale reden dat jullie de route net omgekeerd hebben gedaan?

Of heeft iemand hier tips over?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer