Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Shop-tips L.A. en Frisco ?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gurgi
Amerika-newbie

Shop-tips L.A. en Frisco ?!

Bericht door gurgi »

Hallo allemaal !
Ik ben nog een beetje een nieuwkomer wanneer het gaat over reizen naar/in Amerika, en daarom heb ik jullie advies nodig.
Mijn vriend en ik zijn in 2004 en 2005 naar Orlando gegaan, en alhoewel dat op Disney-vlak uiteraard SUPER was, viel het shoppen zwaar tegen. Alleen maar malls (en mini-malls langs de grote wegen) ; geen gezellige winkelstraten, zoals bv. in Amsterdam, Antwerpen of het Londense Soho... Dit jaar (eind sept./begin okt.) gaan we naar Californië : San Francisco, Los Angeles en vermoedelijk ook San Diego, maar we zouden graag wat info willen van mensen die er al geweest zijn en ons kunnen vertellen in welk district er in die steden WEL gezellige winkelstraten liggen... We zitten momenteel nog te twijfelen tussen het boeken van een hotel op loopafstand van de winkels of op loopafstand van de nachtclubs. Maar het is dus wel interessant als we eerst weten waar de gezellige winkelbuurten gesitueerd zijn. (Het zou natuurlijk helemaal top zijn als die buurten overeen zouden komen met het uitgaansdistrict)
Wie helpt ?
Alvast bedankt !!!
Bart
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De enige "winkelbuurt" die ik ken is Rodeo Drive :lol:
Verder inderdaad malls, fantastisch vind ik die. Wat vinden jullie daar niet leuk aan dan? Trouwens, echt 'winkelstraten' kennen ze amper in Amerika.
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Hmmm, Rodeo Drive, niet echt aan mij besteed, of aan mijn beurs tenminste, lol !

Erik
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hallo Bart,

In San Francisco is eigenlijk de hele omgeving van Union-square een groot shopping paradijs, zoals je dat ook in europese steden vind.
Vergeet in San Francisco vooral niet om naar de wijk Castro te gaan, erg gezellig. :dance:

Groeten Harry.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
in santa monica heb je natuurlijk third street promenade. voor wie van winkelen houdt is dat een gezellige bedoening, bovendien dicht bij de pier en relatief dicht bij venice beach.
jacques
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Wat jij vraagt is bijna niet te krijgen.
In Amerika werkt winkelen ed nu eenmaal heel anders dan hier, of wij doen het gewoonweg heel anders dan zij.....

In LA is in de wijk Westwood naast UCLA een beetje het europees achtige winkelen.
Maar over het algemeen kom je dit niet of nauwelijks tegen en zul je het toch moeten doen met de megagrote shoppingmalls.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Rikky schreef:Hmmm, Rodeo Drive, niet echt aan mij besteed, of aan mijn beurs tenminste, lol !

Erik
Nee, aan de mijne ook niet ;) maar ik moest er meteen aan denken als een soort autovrije winkelstraat in een binnenstad.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

yvet schreef:Wat jij vraagt is bijna niet te krijgen.
In Amerika werkt winkelen ed nu eenmaal heel anders dan hier, of wij doen het gewoonweg heel anders dan zij.....

In LA is in de wijk Westwood naast UCLA een beetje het europees achtige winkelen.
Maar over het algemeen kom je dit niet of nauwelijks tegen en zul je het toch moeten doen met de megagrote shoppingmalls.
Oh Really!!! Overal in Los Angeles zijn er winkelstraten gekoppeld met malls, maar echte winkelstraten bestaan er wel zeker: Melrose Ave vanaf LaBrea t/m Doheny: winkels, winkels, mensen, mensen, jongeren, fashion addicts, trendoids, eurotrash, etc. etc. Third Street (L.A. niet Santa Monica) vanaf Fairfax Avenue westward, boetiekjes, restaurantjes, veel lopen, etc. daarna kom je uit op de Beverly Centre, what heel anders is dan shoppen in een mall in Orlando, FL.

Robertson Blvd in Beverly Hills (Kitson, Agnes B, etc.).

LaBrea Avenue vanaf Santa Monica Blvd. zuidwaarts hele leuke vintage stores, furniture, design, etc. Beverly Boulevard, designer stores, new fashion, restaurantjes, etc. etc. La Cienega Blvd vanaf Santa Monica Blvd. zuidwaarts, alleen maar winkels, furniture, interior design, bikini, etc. etc.

Dit is allemaal in mijn buurt Ik heb nog lang niet alles gecovered. Deze straten zitten altijd tjokvol mensen die aan het winkelen zijn, het is gezellig want er zijn coffeeshops, etc.

Ik kan precies hetzelfde opnoemen voor bv. Atlanta, GA; Chicago, IL; Dallas, TX; en de shopping paradise that is New York City, NY. En ook voor de kleinere stadjes in Amerika.

In San Francisco, Chestnut Street (marina district); Market Street from Castro all the way to Embarcadero; Fillmore; Haight-Ashbury district; South of Market (Soma), Mission district!

Union Square, Embarcadero, etc. etc.

In L.A. zijn de volgende malls heel populair: Century City mall, Beverly Centre, The Grove, etc.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Aïda schreef:Trouwens, echt 'winkelstraten' kennen ze amper in Amerika.
Yvet schreef:In Amerika werkt winkelen ed nu eenmaal heel anders dan hier, of wij doen het gewoonweg heel anders dan zij.....
Dat ben ik niet met jullie eens!! In New York, Boston, Chicago, Seattle (en langzaam ook in Washington gelukkig) om er maar een paar te noemen zijn er wel degelijk winkelstraten. Of hoe wil je anders Fifth Avenue noemen ;).
Er zijn ook heel leuke en gezellige winkelstraatjes in de kleinere plaatsjes.
Bovendien zijn dit soort winkelstraten vaak in bepaalde buurten te vinden, niet direct in het "centrum", waar vooral kantoorgebouwen zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gurgi
Amerika-newbie

Bericht door gurgi »

Gelukkig maar ! Ik werd al bijna misselijk toen ik Rodeo Drive hoorde. :( Nu heb ik er nog meer zin in !!!

CALI, here I come !!!
:doublethumb:
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Uiteraard hebben jullie Amerikanen gelijk... Duhuh tuurlijk...

Als ik lees waar jullie het over hebben denk ik, ja dat klopt idd.
Daar en daar ebn ik geweest en idd waren daar winkelstraatjes. LA, Washington New York, Boston, Atlanta ga zo maar door.

Maar toch vind ik het anders, of zie ik hetzelf anders.
Mede omdat ik juist een voorstander ben van hééééél grote shoppingmalls.
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik shoppen in Amerika echt zie las een dag de shoppingmall en omgeving afstruinen en dat dus evt ook per auto.
Daardoor let ik minder op kleine winkelstraatjes ed waar je juist ook lekker kunt winkelen.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Dit is allemaal in mijn buurt Ik heb nog lang niet alles gecovered. Deze straten zitten altijd tjokvol mensen die aan het winkelen zijn, het is gezellig want er zijn coffeeshops, etc.

Wat.....coffeeshops.....dacht dat dat hier verboden was...... :lol: :lol:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

yvet schreef:Uiteraard hebben jullie Amerikanen gelijk... Duhuh tuurlijk...

Als ik lees waar jullie het over hebben denk ik, ja dat klopt idd.
Daar en daar ebn ik geweest en idd waren daar winkelstraatjes. LA, Washington New York, Boston, Atlanta ga zo maar door.

Maar toch vind ik het anders, of zie ik hetzelf anders.
Mede omdat ik juist een voorstander ben van hééééél grote shoppingmalls.
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik shoppen in Amerika echt zie las een dag de shoppingmall en omgeving afstruinen en dat dus evt ook per auto.
Daardoor let ik minder op kleine winkelstraatjes ed waar je juist ook lekker kunt winkelen.
Ja, zo zie ik het ook. Goed verwoord!

Je hebt bijv. in Philadelphia South Street is ook een hele leuke winkelstraat.
Hollywood23
Amerika-newbie

Bericht door Hollywood23 »

Ik ben eergister naar Santa Monica geweest daar kan je ook heel leuk shoppen.. En ik ben in Rodeo Drive geweest.. Mooi daar maar ook duur :) Ik vind de malls juist heel leuk. In Beverly Hills heb je een hele mooi mall.. Ik vond het super daar..

Shopsuh :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer