Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Permits voor wandelroutes in NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
VincentKuipers
Amerika-ontdekker

Permits voor wandelroutes in NP

Bericht door VincentKuipers »

Beste ...,

Mijn vrouw en ik gaan september en oktober een rondreis maken door het Zuidwesten van de VS.

Nu wist ik reeds dat ik voor The Wave een permit moest hebben, maar nu lees ik dat ik ook voor de Subway route (Zion) een permit moet hebben.

Is dit iets waar ik mij voor al die NP's nu al mee moet bezighouden (bestellen) of kan ik daarmee wachten tot ik bij de NP's ben?

Ik bedoel: "Zijn de permits uitverkocht wanneer wij daar aankomen?".

Alvast bedankt voor de reactie's

Mvg,

Vincent Kuipers
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Vincent,

Maak je maar geen zorgen hoor. 90% van alle hikes in de parken kun je zonder permit doen.
Er zijn een paar uitzonderingen voor zeer bijzondere en kwetsbare gebieden, zoals de door jou genoemde.
Ook voor de langere hikes, waarbij je moet overnachten, heb je een permit nodig.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
VincentKuipers
Amerika-ontdekker

Bericht door VincentKuipers »

Marjan,

Dank je. Hier hoef ik nu niet over na te denken.

Mvg,

Vincent
Eric
Amerikakenner

Re: Permits voor wandelroutes in NP

Bericht door Eric »

Iemand ervaring met de Subway hike in zion?
ik weet dat er verschillende manieren zijn om deze te doen...
We zijn al een beetje aan het rondkijken om in 2010 weer naar de States te gaan...
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Eric schreef:Iemand ervaring met de Subway hike in zion?
ik weet dat er verschillende manieren zijn om deze te doen...
Dit is geen gewone wandelroute, maar valt onder Canyoneering. Het is back country en hebt derhalve een permit nodig. Er worden max.80 permits per dag afgegeven. Je zult twee voertuigen nodig hebben of je moet het hele eind weer terug lopen. Als je van de onderkant de canyon in loop kun je net zo ver lopen als je wilt en kun de technische gedeeltes vermijden, maar derhalve kan je niet de hele route doen.

Het zelfde geldt voor de Narrows, de echte route begint niet bij Temple of Sinawava, dat is het eigenlijke eindpunt. De meeste mensen op het forum zijn hier de canyon in gelopen voor een aantal km, maar dat is niet te vergelijken met de hele route, die in totaal 16 mijl is, wat een wandeling van ongeveer 11 tot 12 uur is. Beide routes zijn niet ongevaarlijk ivm flash floods. We hebben beide nog niet kunnen lopen omdat het water steeds te hoog stond, te snel was en te koud was, waardoor er geen permits zijn afgegeven in de perioden dat wij er waren. Permits zijn te verkrijgen online en via de visitors center. Nieuwe kans in mei voor ons....

http://www.zionnational-park.com/left-f ... -creek.htm
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

dank u, het idee was wel via onderkant...ik denk dat het technische gedeelte meteen weggelegd is voor ons ;)

ga me er eens in verdiepen...zien of het haalbaar is :)
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Mijn partner en ik hebben de route bekeken en willen deze route in zijn geheel gaan doen. Het is ruim 9,5 mijl en dat moet te doen zijn. We hebben net een aanvraag gedaan voor de Subway route en hopen dat we de permits toegewezen gaan krijgen, voor de data die wij hebben opgegeven waren nog geen permits afgegeven en hebben derhalve goede hoop. Mijn partner heeft al eens geabseild en ik ga dus eerst een paar lesjes volgen... :dance:
Als ik 6 uur op mijn buik door de grotten van Mammoth kan kruipen, moet ik dit toch ook kunnen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer