Merci allemaal voor de eerste tips.
Ik ben jullie ongelooflijk dankbaar voor de hulp en heb hieronder nog een lange mail geschreven, dus wie de tijd vindt en er zin in heeft om me te helpen, je bent een reddende engel. Ik vertrouw de tourist guides niet helemaal.
Ik geef hieronder nog een beetje meer informatie.
Ik heb geprobeerd om het duidelijk uit te schrijven. San Francisco is de voorlaatste bestemming van onze reis vooraleer we terug naar Schiphol vliegen.
Het gezelschap bestaat uit 7 volwassenen. Ik probeer zo'n beetje in te schatten wat de nodige informatie voor het kiezen van activiteiten inhoud, maar het kan zijn dat ik hier volledig verkeerd in ben . . .
1) mijn schoonouders (niet alternatief en geven de voorkeur aan een luxueuzere reis, hoog opgeleid)
interesses: bourgondisch gaan eten, goede wijn, geschiedenis, militaire geschiedenis, film
2) hun drie zonen (tussen 20 en 27 jaar oud --> redelijk alternatief ingesteld, hoog opgeleid)
interesses: bourgondisch gaan eten, goede wijn, geschiedenis, comics, film en theater, muziek (alternatief en electronisch)
3) twee schoondochters (waaronder dus mezelf, 23 en 26 jaar oud --> alternatief, hoog opgeleid)
interesses: vegetarisch en alternative food, niet-toeristische zaken, theater en film, muziek, psychologie, literatuur
Iedereen is fysiek in goede conditie. (hoewel die van mijn schoonvader beter zou kunnen

)
We hebben twee auto's ter beschikking. (we huren ze)
We komen vanuit Yosemite National Park (we vertrekken van daaruit 's ochtends om 9u)
We verblijven in Hotel Adagio (adres: 550 Geary St.)
Het schema ziet er als volgt uit:
DAG 1
17/08: Rijden naar San Francisco (5u30). Vertrek om 9u – aankomst om +/- 15u30.
nodig:
1) avond-activiteit
2) restaurant
DAG 2
18/08: City-Tour + Alcatraz: 10u-17u (dit werd reeds geboekt door iemand van ons gezelschap, ik weet niet of het de moeite zal zijn, hoop van wel natuurlijk, want het was vrij duur)
nodig:
1) avondactiviteit (rustig)
2) restaurant
DAG 3
19/08: namiddag nog in te vullen
nodig:
1) invulling namiddag (wandeling, sfeer opsnuiven, fietstocht, geen al te toeristische zaken)
2) avondactiviteit
3) restaurant
In de voormiddag heb ik reeds een ChinaTown Tour geboekt met lunch erbij. Het kreeg goede reviews dus ik vermoed dat dit wel ok zal zijn? Indien niet, let me know, dan plan ik iets in de plaats.
http://www.allaboutchinatown.com/index.htm
Looking forward to your suggestions!!!
Indien in chocolade moet opsturen, laat dan maar weten