Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camping voor tent in San Francisco?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
camping voor tent in San Francisco?
Het schema van onze southwest reis is bijna rond en de meeste campings zijn gereserveerd, alleen lijk ik maar geen goed gelegen camping te vinden in San Francisco. De camping moet in elk geval douches hebben, plekjes hebben voor een tent en het centrum van SF zou makkelijk/ snel te bereiken moeten zijn. Iemand suggesties?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: camping voor tent in San Francisco?
Ik heb me 3 jaar geleden ook over die vraag gebogen. Wij zijn toen uitgekomen bij China Camp SP ten noorden van San Francisco. Dat ligt hier. Dit is een walk-in camping wat inhoudt dat je op een grote parkeerplaats parkeert en dan je spullen meeneemt naar je plek. Bij ons was dat niet zover lopen. Er waren hier payshowers aanwezig. Wij reden met de auto en parkeerden gratis bij de Marina en vandaar uit gingen we met het openbaar vervoer. Het enige nadeel was dat de poort om (ik dacht) 9 uur dichtging dus je kunt geen San Francisco by night doen. Dit wisten wij niet en op de dag dat wij aankwamen waren we dus veel te laat en hadden geluk dat de beheerder toevallig bij de poort stond. Onze ervaringen kun je hier lezen. We hebben overigens in 2005 op de KOA in Petaluma overnacht. Prima camping maar dat vonden we echt te ver.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja, die KOA in Petaluma is geweldig, maar dat is echt kamperen in Scheveningen terwijl je de dag in de binnenstad van Amsterdam wil doorbrengen.
China Camp SP is gunstiger gelegen, maar het parkeren in de haven is niet langer gratis en bovendien is de parking ruim voor 9 uur 's ochtends bommetjevol met forenzen. Bovendien ben je voor een retourtje met de ferry bijna 20 dollar kwijt, zodat het verschil met parkeren in de stad zelf ook niet heel groot meer is (vergeet in dat geval niet om *vooraf* de Golden Gate Bridge te betalen!)
Heb je ook gekeken naar de campgrounds bij Mt Tamalpais? Sowieso een prachtige bestemming, met de beste uitzichten over SF, minus de drommen toeristen bij bijvoorbeeld Twin Peaks. Geen idee van de voorzieningen ter plaatse echter, maar het uitzicht vanaf de campground is geweldig:

China Camp SP is gunstiger gelegen, maar het parkeren in de haven is niet langer gratis en bovendien is de parking ruim voor 9 uur 's ochtends bommetjevol met forenzen. Bovendien ben je voor een retourtje met de ferry bijna 20 dollar kwijt, zodat het verschil met parkeren in de stad zelf ook niet heel groot meer is (vergeet in dat geval niet om *vooraf* de Golden Gate Bridge te betalen!)
Heb je ook gekeken naar de campgrounds bij Mt Tamalpais? Sowieso een prachtige bestemming, met de beste uitzichten over SF, minus de drommen toeristen bij bijvoorbeeld Twin Peaks. Geen idee van de voorzieningen ter plaatse echter, maar het uitzicht vanaf de campground is geweldig:

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je hier iets aan, of wellicht had je dat ook al gevonden: http://gocalifornia.about.com/od/casflo ... amping.htm
Marianne
Marianne
Mag ik even juichen omdat ik een cabin heb kunnen boeken in de Steep Ravine campground in Mt Tamalpais
Op Tripadvisor lees je hierover "sometimes, about as often as republicans and democrats agree, you can find an open cabin and it's awesome."
Ik ben benieuwd!

Op Tripadvisor lees je hierover "sometimes, about as often as republicans and democrats agree, you can find an open cabin and it's awesome."

Ik ben benieuwd!

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen