Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overnachten Yosemite
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
overnachten Yosemite
Wat zou de beste manier van de twee zijn om te overnachten in Yosemite Park begin juni ,ofwel een tent in Curry Village of een hotel in El Portal?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: overnachten Yosemite
Je kunt dat niet echt met elkaar vergelijken. En er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk. Voor iets in het park had je beter al eerder eens kunnen kijken, maar als er nu niets vrij is kun je altijd later nog eens kijken, er zijn altijd wel annuleringen.
Ik vind zelf overnachten in het park erg leuk; je bent de hele dag in het park, hoeft niet na te denken over parkeren, geen opstoppingen bij de ingang, je kunt 's avonds nog en rangeractiviteit bijwonen of een wandeling maken zonder de drukte van overdag. Maar het is wel duurder, hoewel El Portal ook niet goedkoop is dacht ik.
Ervaring met de tenten in CV hebben wij niet, wel met een cabin (ze ons 2008-verslag) en de Stoneman Room (2013-verslag). Wij vinden zelf Housekeeping Camp erg leuk (zie ons 2002 en 2006-verslag). Als je toch ineen tent overnacht is dat leuker dan CV omdat je ook nog een picknicktafel hebt en de mogelijkheid tot het stoken van een kampvuurtje. En elektriciteit.
De Yosemite Lodge is nauurlijk ook mooi, maar meestal volgeboekt. en niet goedkoop.
Zowel bij CV als de Lodge heb je een groot zwembad en meerdere eetgelegenheden en winkels.
Marianne
Ik vind zelf overnachten in het park erg leuk; je bent de hele dag in het park, hoeft niet na te denken over parkeren, geen opstoppingen bij de ingang, je kunt 's avonds nog en rangeractiviteit bijwonen of een wandeling maken zonder de drukte van overdag. Maar het is wel duurder, hoewel El Portal ook niet goedkoop is dacht ik.
Ervaring met de tenten in CV hebben wij niet, wel met een cabin (ze ons 2008-verslag) en de Stoneman Room (2013-verslag). Wij vinden zelf Housekeeping Camp erg leuk (zie ons 2002 en 2006-verslag). Als je toch ineen tent overnacht is dat leuker dan CV omdat je ook nog een picknicktafel hebt en de mogelijkheid tot het stoken van een kampvuurtje. En elektriciteit.
De Yosemite Lodge is nauurlijk ook mooi, maar meestal volgeboekt. en niet goedkoop.
Zowel bij CV als de Lodge heb je een groot zwembad en meerdere eetgelegenheden en winkels.
Marianne
-
- Amerikafan
Ik heb een boeking staan op 27 mei voor 3 nachten in housekeeping camp ,maar vanwege het nog mogelijk dicht zijn van Tioga road wou ik mijn reis omgooien en dan zouden we in Yosemite zijn op 7 juni voor 3 nachten ,maar dan heb ik alleen maar een tent in curry village en ik vind het daar nogal kort op elkaar staan.
Wij hebben in 2010 in een kamer in Yosemite Valley geslapen.
Stoneman room. Dit was erg leuk. Het is inderdaad fijn om in het park te zijn.
Dit jaar hebben we enkele nachten in El Portal geslapen.
Wat meer ruimte, luxe, etc is ook wel lekker.
De afstand was ongeveer 30 40 min rijden
We hebben ook een keer gewoon in het park gegeten 's avonds en zijn toen teruggereden.
Succes.
Stoneman room. Dit was erg leuk. Het is inderdaad fijn om in het park te zijn.
Dit jaar hebben we enkele nachten in El Portal geslapen.
Wat meer ruimte, luxe, etc is ook wel lekker.
De afstand was ongeveer 30 40 min rijden
We hebben ook een keer gewoon in het park gegeten 's avonds en zijn toen teruggereden.
Succes.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden Yosemity View Lodge. Alleen de ligging was super! Voor de rest het slechtste hotel van de 16 hotels die we tijdens onze vakantie gehad hebben.
Het is oud en kan echt een opknapbeurt gebruiken. Daarnaast weten ze daar de prijzen wel maar dat komt door de ligging.
Het is oud en kan echt een opknapbeurt gebruiken. Daarnaast weten ze daar de prijzen wel maar dat komt door de ligging.
- Rudgermaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Afgelopen zomer in de tenten van Curry Village geslapen. Ook al is het een dure overnachting en krijg je voor je weinig waar voor je geld (materialistisch gezien) dan, het was toch een van de betere overnachtingen van de reis. De locatie maakt ontzettend veel goed. En we waren maar wat blij dat we in CV sliepen toen we van onze Half-Dome hike terugkwamen 

2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Voor El Portal ben je toch minimaal één (1) uur reizen kwijt als je naar de valley wilt.
Curry Village zit in de valley.
Curry Village zit in de valley.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Tenten in Curry Village zijn wel ideaal gezien de locatie maar als je de ganse nacht naast luidruchtige Engelse tieners ligt met 2 dagen van inspannende trails voor de boeg is het toch wat minder.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Waarom koop je geen tentje en probeer een plekje op de campgrounds te bemachtigen, veel luxer dan de hutjes van CV en al koop je de spullen bij de Walmart waarschijnlijk nog goedkoper dan CV en veel meer ruimte!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Wij overnachtten anderhalf jaar geleden in Cedar Lodge in El Portal, was een half uurtje rijden naar Yosemite Village.
W at is een goede uitvalsbasis om Yosemite te bezoeken volgende week . In curry Village zijn alleen niet verwarmde tenten nog vrij en dat willen we liever niet . Wegens omstandigheden niet op voorhand durven boeken. Gingen er eigenlijk ook van uit dat het eind oktober rustiger zou zijn . We komen vanaf Monterey.Ook nog een beetje betaalbaar aub.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wanneer jullie er zijn maar van de 24e tot de 26e kun je ook een cabin in CV krijgen. Zonder badkamer weliswaar. De cabins liggen beter dan de tenten.
Buiten het park is El Portal het beste alternatief (Cedar Lodge of Yosemite View Lodge). Vanuit Monterey zou je ook nog eerst naar Oakhurst of Fishcamp kunnen gaan. en dan een volgende nacht in de vallei.
Rijden jullie via SF naar Monterey en dan naar Yosemite? Of nog via Big sur?
Marianne
Buiten het park is El Portal het beste alternatief (Cedar Lodge of Yosemite View Lodge). Vanuit Monterey zou je ook nog eerst naar Oakhurst of Fishcamp kunnen gaan. en dan een volgende nacht in de vallei.
Rijden jullie via SF naar Monterey en dan naar Yosemite? Of nog via Big sur?
Marianne
Oh dank je Marianne .Die cabins heb ik over het hoofd gezien. En een betere optie dan tenten. Hoe we rijden beslissen we pas op het laatste moment denk ik, maar ik bent toch alvast even aan het kijken. Zoals het er nu naar uitziet zal de Tioga pas open zijn ( of het moet ineens hard gaan vriezen) Temperaturen zijn nog goed voor oktober ( om 7.00 am was het er 9 graden zag ik). Dit is ook mede de overweging om misschien toch naar Yosemite te gaan. We zouden inderdaad in Yosemite zitten net in het weekend ( pech). En we hebben in Monterey een niet annuleerbaar hotel geboekt vandaar .... maar als je een mooie route weet vandaar uit .
-
- Amerika-newbie
Wij verbleven de eerste nacht in Oakhurst omdat we via de South Entrance aan wilden komen en de Glacier Point Road afrijden en combineren met de Sentinel Dome Trail.
De 2e nacht sliepen we in Housekeeping Camp, het is onze meest basic overnachting geweest in de vakantie, maar wel een leuke ervaring! Curry Village was een stuk groter en had wat meer en betere voorzieningen, maar is daarentegen wel een stuk drukker.
De 2e nacht sliepen we in Housekeeping Camp, het is onze meest basic overnachting geweest in de vakantie, maar wel een leuke ervaring! Curry Village was een stuk groter en had wat meer en betere voorzieningen, maar is daarentegen wel een stuk drukker.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou je zeker Housekeeping camp aanraden!! Dit was de overnachting waar ik best tegen op zag maar uiteindelijk de mooiste overnachting van onze hele reis. Wij hadden volgens hen de mooiste plek van de camping (we hadden voor iets extra's de riverside geboekt) Van tevoren wat vlees enz gekocht, daar gebarbecued en toen het helemaal donker was op het strandje bij de rivier de helderste en mooiste sterrenhemel ooit gezien. Er staan gewoon 2 persoonsbedden in de tent en je krijgt schoon beddengoed en dekens. Toiletgebouwen zijn ook heel schoon. Nogmaals, ik zou het zeker doen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1852 Weergaves
-
Laatste bericht door Zarphil
-
- 12 Reacties