Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika met onze dochter van 9
Amerika met onze dochter van 9
Hallo,
Wij gaan volgend jaar naar de USA met zijn 3en, onze dochter is dan 9,
het wordt een lange, vermoeiende reis, 3/4 weken, met waarschijnlijk heel veel wandelen, bezichtigen, ik weet dat onze dochter daar niks aan vindt, hoe hou je het zeker als je heel veel in de auto zit, en in de natiopnale parken in Utah zit ook leuk voor haar, voor de kleine wordt het denk ik pas echt leuk in Yosemite, Disney, Sea World etc..
lex en ingrid
Wij gaan volgend jaar naar de USA met zijn 3en, onze dochter is dan 9,
het wordt een lange, vermoeiende reis, 3/4 weken, met waarschijnlijk heel veel wandelen, bezichtigen, ik weet dat onze dochter daar niks aan vindt, hoe hou je het zeker als je heel veel in de auto zit, en in de natiopnale parken in Utah zit ook leuk voor haar, voor de kleine wordt het denk ik pas echt leuk in Yosemite, Disney, Sea World etc..
lex en ingrid
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoi Lex en Ingrid,
Ook wij hebben vorig jaar een reis door het westen gemaakt met onze kinderen (13,11 en 9). Onze kinderen houden wel van wandelen, maar ze houden absoluut niet van wandelingen over een recht pad maar wat klauteren en klimmen vinden ze geweldig. Wij deden bij al die wandelingen er best lang over maar stopten regelmatig om te picknicken of wat te drinken. Zo is het voor hen niet te vermoeiend (en voor ons ook niet
).
Verder hadden we (bijna) altijd een hotel of camping met zwembad zodat ze zich daar nog even konden vermaken. Wij campeerden ook geregeld (met tentje) en dan vonden de kinderen het heerlijk om mee een fikkie te stoken in de vuurring. En dan natuurlijk marshmellows roosteren.
Bij lange autoritten stopten we geregeld bij bijv. een riviertje. Ze maken bij ons graag dammetjes dus zo'n stop van een uurtje en ze konden er weer tegen.
Ook vonden ze de Ripple Rock Nature Centre in Capitol Reef NP heel leuk. Het is een beetje kneuterig maar zo konden ze er bijv.stempelen (zoals de petrogliefen op de rotsen) en leren speerwerpen.
Als je in de buurt van Goblin Valley SP komt is het ook leuk om hier een uurtje tussen de torentjes rond te dwalen.
Bij Zion NP is het leuk om misschien een stukje de Narrows in te gaan. Dit is een wandeling waarbij je door het water gaat. Tijdens ons bezoek stond het water redelijk hoog, tot borsthoogte op sommige stukken, (we hebben zelfs stukjes gezwommen) maar meestal tot enkel- of kniehoogte.
Ook hebben ze veel gelezen tijdens de lange autoritten of muziek geluisterd (mp3).
Kortom ik denk dat je het een beetje afwisselend moet houden en de tijd moet nemen om ook even te stoppen. Denk ook aan de hoge temperaturen in de zomer. Lange wandelingen zijn dan knap vermoeiend.
Je kunt onze reis nalezen in ons dagboek http://www.michelly.dse.nl
Succes, Elly
Ook wij hebben vorig jaar een reis door het westen gemaakt met onze kinderen (13,11 en 9). Onze kinderen houden wel van wandelen, maar ze houden absoluut niet van wandelingen over een recht pad maar wat klauteren en klimmen vinden ze geweldig. Wij deden bij al die wandelingen er best lang over maar stopten regelmatig om te picknicken of wat te drinken. Zo is het voor hen niet te vermoeiend (en voor ons ook niet

Verder hadden we (bijna) altijd een hotel of camping met zwembad zodat ze zich daar nog even konden vermaken. Wij campeerden ook geregeld (met tentje) en dan vonden de kinderen het heerlijk om mee een fikkie te stoken in de vuurring. En dan natuurlijk marshmellows roosteren.
Bij lange autoritten stopten we geregeld bij bijv. een riviertje. Ze maken bij ons graag dammetjes dus zo'n stop van een uurtje en ze konden er weer tegen.
Ook vonden ze de Ripple Rock Nature Centre in Capitol Reef NP heel leuk. Het is een beetje kneuterig maar zo konden ze er bijv.stempelen (zoals de petrogliefen op de rotsen) en leren speerwerpen.
Als je in de buurt van Goblin Valley SP komt is het ook leuk om hier een uurtje tussen de torentjes rond te dwalen.
Bij Zion NP is het leuk om misschien een stukje de Narrows in te gaan. Dit is een wandeling waarbij je door het water gaat. Tijdens ons bezoek stond het water redelijk hoog, tot borsthoogte op sommige stukken, (we hebben zelfs stukjes gezwommen) maar meestal tot enkel- of kniehoogte.
Ook hebben ze veel gelezen tijdens de lange autoritten of muziek geluisterd (mp3).
Kortom ik denk dat je het een beetje afwisselend moet houden en de tijd moet nemen om ook even te stoppen. Denk ook aan de hoge temperaturen in de zomer. Lange wandelingen zijn dan knap vermoeiend.
Je kunt onze reis nalezen in ons dagboek http://www.michelly.dse.nl
Succes, Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zorg dat iig voor een ruime auto! Ik kan mij nog herinneren dat ik altijd tegen de vakantie opzag toen ik kleiner was, omdat ik dan uren moet doorbrengen in een kokend hete auto(wij hadden vroeger nog geen airco
) met mijn knieen in mijn nek en een gordel door mijn nek en dan ook nog eens niets kunnen zien.

- Mike
Wij gaan binnenkort ook met 2 kids naar het Zuid-westen.
Ze zijn nu 13 en 8.
Normaal houden ze ook niet van wandelen en zitten niet graag lang in de auto, maar in Amerika is dat helemaal anders (ze gaan nu voor de 3e keer mee).
De auto's zijn veel groter en hebben een veel zachtere vering dan de europese. En alles is daar zo overweldigend dat ze met plezier mee rondstappen. Ze willen niets missen.
Alvast prettige vakantie.
Ze zijn nu 13 en 8.
Normaal houden ze ook niet van wandelen en zitten niet graag lang in de auto, maar in Amerika is dat helemaal anders (ze gaan nu voor de 3e keer mee).
De auto's zijn veel groter en hebben een veel zachtere vering dan de europese. En alles is daar zo overweldigend dat ze met plezier mee rondstappen. Ze willen niets missen.
Alvast prettige vakantie.
-
- Amerika-expert
allo,
zoals elly al aanhaalde: doe de ,,juiste" wandelingen voor kinderen. een riviertje, een grot, een watervalletje, eens wat klauteren.
het grote voordeel van de USA als vakantieland is dat er zoveel informatie op het internet staat dat je, mits er wat tijd in te steken, er echt de ,,juiste" wandelingen kunt uitpikken. en dan wordt dat soms vervelende wandelen een toffe ontdekkingstocht.
jacques
zoals elly al aanhaalde: doe de ,,juiste" wandelingen voor kinderen. een riviertje, een grot, een watervalletje, eens wat klauteren.
het grote voordeel van de USA als vakantieland is dat er zoveel informatie op het internet staat dat je, mits er wat tijd in te steken, er echt de ,,juiste" wandelingen kunt uitpikken. en dan wordt dat soms vervelende wandelen een toffe ontdekkingstocht.
jacques
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Amerika met onze dochter van 9
Lex en Ingrid,lexening schreef:onze dochter is dan 9, het wordt een lange, vermoeiende reis, 3/4 weken, met waarschijnlijk heel veel wandelen, bezichtigen, ik weet dat onze dochter daar niks aan vindt,
als je nu al weet dat het een vermoeiende vakantie gaat worden en je dochter niet van lange wandelingen e.d. houdt, zou je dan niet je vakantie iets anders moeten gaan indelen? Dus wat minder reizen (neem ook eens een rustdag!), makkelijke wandelingen en misschien een keertje extra naar een pretpark? Zorg voor afwisseling voor je dochter.
Het lijkt me dat een vakantie voor alle reisgenoten leuk moet zijn, dus ook voor je dochter van 9. Vakanties met kinderen zijn nu eenmaal anders dan met enkel volwassenen. Lange en zware wandelingen moet je dan niet gaan maken.
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening...

Roland
In de parken kan ze in ieder geval mee doen met junior programma's waarbij ze dus opdrachten moet vervullen voor een stempeltje/kadootje of zo iets. Dat is leerzaam en ze gaat spelenderwijs door het gebied heen.
Verder kun je haar een eigen (wegwerp)toestel geven waar ze foto's mee kan maken onderweg. Zo kan ze dus haar eigen reisverslagje maken.
Wat kinderen ook vaak leuk vinden is helpen: betrek haar nu al bij de voorbereiding. Misschien een idee om de dvd van Bassie en Adriaan te bekijken over hun reis door de VS... Ter plaatse kan ze dan helpen met kaartlezen.
Verder kun je haar een eigen (wegwerp)toestel geven waar ze foto's mee kan maken onderweg. Zo kan ze dus haar eigen reisverslagje maken.
Wat kinderen ook vaak leuk vinden is helpen: betrek haar nu al bij de voorbereiding. Misschien een idee om de dvd van Bassie en Adriaan te bekijken over hun reis door de VS... Ter plaatse kan ze dan helpen met kaartlezen.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Amerika met onze dochter van 9
Maar hoe weet je dat dan? Onze kinderen (toen we onze eerste Zuidwest reis maakten was de jongste 7) vermaken zich prima in de parken. Het is zo heel anders, dan ze "thuis" gewend zijn.lexening schreef:onze dochter is dan 9, het wordt een lange, vermoeiende reis, 3/4 weken, met waarschijnlijk heel veel wandelen, bezichtigen, ik weet dat onze dochter daar niks aan vindt,
Inderdaad, heel lange wandelingen doen we niet, maar we zijn wel een end de Grand Canyon ingelopen en hebben een flinke wandeling in Bryce Canyon gemaakt.
Vergeet ook niet, dat er hier ook dieren te zien zijn, wat onze kinderen prachtig vinden. Eekhoorntjes zul je op zijn minst zien, maar ook herten en andere grotere dieren.
Zolang er zo af en toe water is, of een riviertje of een zwembad, vermaken onze kinderen zich prima. Voor vertier in de auto zou je een mini-dvd speler kunnen meenemen. Ik weet het, het ideaal is, dat ze de hele tijd vol interesse uit het raam kijken, maar dat is geen realistische verwachting.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht