Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley mijden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maritom
Amerika-ontdekker

Death Valley mijden?

Bericht door Maritom »

Wij hebben verschillende keren gelezen dat je met een camper niet door Death Valley mag rijden in de zomermaanden. Laat ons nu net in augustus de standaardroute gaan doen. :D
Is er een mogelijkheid om deze dan te mijden, komende van Yosemite en onderweg zijnde naar Las Vegas? Iemand een idee?
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley mijden?

Bericht door Mariëlle »

Wij zijn aan de noordkant langs Death Valley gereden. Over de 168. Prima weg, al vind ik het nog steeds jammer dat we niet door Death Valley mochten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Idd 168 en dan de 266 de grens met Nevada over en dan de 95 naar Las Vegas. Je krijgt dan trouwens wel een kleine kijk op death valley qua omgeving.
Je kan ook vanaf Lee Vining de 120 de 6 en dan via de 266 en 95 naar Las Vegas, dit is de snelste weg. Hou in beide routes wel rekening met weinig benzinepompen onderweg, dus gooi de tank in Lee Vining of Bishop helemaal vol zou ik zeggen.

Ik hoop wel dat je Yosemite (vanaf de campground) - Las Vegas niet in 1 dag gaat rijden, dat is erg ver namelijk
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Wij hebben daar inderdaad twee dagen over gedaan. De eerste hebben we nog voor een groot deel in Yosemite besteed. We hebben gewandeld bij Tuolumne Grove, Tuolumne Meadows en bij veel uitzichtpunten gestopt. Daarna hebben we nog een flinke stop gehad bij Mono Lake. We hebben overnacht op Keough Campground. Een leuke camping met een leuk oud hot-spring zwembad. De tweede dag naar Las Vegas was goed te doen maar wel een lang saai eind.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt wel van de camperverhuurder af, met Cruise America is het niet verboden tegenwoordig dacht ik. Maar of het aan te raden is, is weer iets anders. Inderdaad bovenlangs rijden. Ik heb dit weekend net wat foto's gezien van die route en daar zitten mooie stukken bij waar je je in DV waant. Hebben jullie al een route gemaakt?

Marianne
Karin1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Karin1989 »

Wij zijn er in juni en mijden Death Valley ook. Erg jammer maar het is niet anders!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Martin & Marianne schreef:Het hangt wel van de camperverhuurder af, met Cruise America is het niet verboden tegenwoordig dacht ik. Maar of het aan te raden is, is weer iets anders. Inderdaad bovenlangs rijden. Ik heb dit weekend net wat foto's gezien van die route en daar zitten mooie stukken bij waar je je in DV waant. Hebben jullie al een route gemaakt?

Marianne
Dat biedt perspectief. In onze heeeeel premature ronde had ik hem overgeslagen maar misschien toch maar toevoegen dan. Ik weet dat het een flinke klim is om uit de vallei te komen maar ik denk dat we dat risico wel aandurven.

Elly
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet ook even de precieze dagen opzoeken. Iets staat me bij tussen 15 juni en 15 augustus.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vond dit op de site van Cruise America:
Death Valley
Voertuigen mogen in de maanden juli en augustus BIJZONDER VOORAICHTIG in Death Valley en andere woestijngebieden worden gebruikt. In de zomer bezoeken huurders deze gebieden op eigen risico en Cruise America is niet aansprakelijk voor bijzonder voertuigherstel en andere kosten. Gedurende bepaalde perioden zijn deze gebieden mogelijk niet bewoonbaar en kunnen ze gevaarlijk zijn voor de bestuurder en de passagiers.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

michelly schreef: Dat biedt perspectief. In onze heeeeel premature ronde had ik hem overgeslagen maar misschien toch maar toevoegen dan. Ik weet dat het een flinke klim is om uit de vallei te komen maar ik denk dat we dat risico wel aandurven.
Of die premature route omdraaien? :wink: Dan heb je niet die klim.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat was ik al aan het doen :thumbup: :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ken mensen die in de zomer we met de camper door death valley zijn gegaan en weinig van die klim hebben gemerkt. Ik denk dat het ook niet zozeer motorproblemen zijn die je tegen gaat kunnen komen, maar als je bv parkeren gaat voor een paar uur dat er zaken op/aan/in de auto smelten of op andere wijze kapot gaan door de hitte.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

We zijn al meerdere malen in Death Valley geweest in de zomer. We houden het dus bij een paar uitkijkpunten en het is bovendien ook korter zo :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Waar ga je naar toe na Death Valley? Richting Yosemite? Ik weet een geweldige campground in de buurt van Mammoth Lakes. Daar kun je ook gerust een tentje bijzetten. S avonds lopen de herten over de campground en een prachtig bergmeer in de buurt.
Oja, geen voorzieningen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat klinkt fantastisch Marja :thumbup:
Is dat de camping bij Convict Lake? Daar had ik over gelezen in jullie verslag. Ik had hem al in ons voorlopig rondje opgenomen :wink:
Ik zal binnenkort een nieuw topic openen, sorry voor het overnemen van deze :wink:

Elly
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik ben al 2x met de camper langs die helling omhoog gegaan en geen enkel probleem ondervonden. Het was toen wel niet extreem warm (+/- 40 C). Wat wij wel hebben gemerkt is dat de koelkast minder goed werkt wanneer het heel warm is. Ijs in de diepvries wordt dan bv. heel zacht.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ja, klopt de camping bij Convict Lake. Wij kwamen daar in het weekend en het was er wel redelijk vol. Maar de plekken zijn zo ruim dat je absoluut geen last hebt van elkaar.
Dat van die koelkast hebben wij dit jaar ook voor het eerst last van gehad. De koelkast had het ook duidelijk moelijk als het wat warmer was.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Waar zit die helling/klim dan precies?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tussen Stove Pipe Wells en Paramint Srings en nog een tweede (minder steile) tussen Paramint en Lone Pine
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Thanks Rob!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii