Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Campings rond SF
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Campings rond SF
Hallo,
Eind december - begin januari ga ik 2 weken alleen reizen in California. Daar ben ik nu druk plannen voor aan het maken. Ik wil naar San Francisco gaan en een paar dagen downtown zitten. Daarna zou ik graag nog 1 of 2 campings in de Bay area aandoen. Ik zag al dat er rond SF best wat NP's en campings zijn. Ik zou liefst geen auto huren om daarheen te gaan. Heeft er iemand ervaring met welke campings leuk zijn en welke te bereiken zijn met het OV? (Met eventueel het laatste stukje met een taxi)
Thanks!
Eind december - begin januari ga ik 2 weken alleen reizen in California. Daar ben ik nu druk plannen voor aan het maken. Ik wil naar San Francisco gaan en een paar dagen downtown zitten. Daarna zou ik graag nog 1 of 2 campings in de Bay area aandoen. Ik zag al dat er rond SF best wat NP's en campings zijn. Ik zou liefst geen auto huren om daarheen te gaan. Heeft er iemand ervaring met welke campings leuk zijn en welke te bereiken zijn met het OV? (Met eventueel het laatste stukje met een taxi)
Thanks!
Voor 5 maanden op stage in Vancouver, WA. Daarna een maand reizen!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Campings rond SF
Ik neem aan dat het om kamperen met de tent gaat. Dat reduceert het aantal campings in de buurt van San Francisco al behoorlijk. Want volgens mij kun je bij Marin rv park en Candlestick niet met de tent staan.
Op Angel island zijn tent campings die het hele jaar open zijn, ben je wel aangewezen op de ferry dienst en wanneer je wel een auto hebt kun je heel mooi op Anthony Chabot staan. Daar hebben wij dit jaar met de RV gestaan. Prachtige omgeving met veel wildlife.
Op Angel island zijn tent campings die het hele jaar open zijn, ben je wel aangewezen op de ferry dienst en wanneer je wel een auto hebt kun je heel mooi op Anthony Chabot staan. Daar hebben wij dit jaar met de RV gestaan. Prachtige omgeving met veel wildlife.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij stonden op Half Moon Bay (state park), daar waren ook tentplekken. Deze campground ligt achter een duin aan de oceaan. Ik weet alleen niet hoe goed deze te bereiken is met OV.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij in die periode niet echt aangenaam om te kamperen maar ik heb er gene ervaring mee. Zonder auto lijkt het me ook bijzonder lastig. Hoe lang zou je willen kamperen en wat wil je daar dan doen?
Je hebt het over NP's in de omgeving, maar er liggen geen nationale parken in de Bay Area.
Een (georganiseerd) bezoek aan Yosemite in de winter lijkt mij wel heel erg mooi.
Marianne
Je hebt het over NP's in de omgeving, maar er liggen geen nationale parken in de Bay Area.
Een (georganiseerd) bezoek aan Yosemite in de winter lijkt mij wel heel erg mooi.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Golden Gate National Recreation area, staat ook als NP campground vermeld 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Candlestick RV Park heeft 24 plaatsen voor een tent en een shuttle naar downtown: http://www.sanfranciscorvpark.com/amenities.htm
En zo zijn er vast meer: http://www.allstays.com/Campgrounds/Cal ... d.htm#Mapp
En zo zijn er vast meer: http://www.allstays.com/Campgrounds/Cal ... d.htm#Mapp
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag me dan af of je ook gewoon op het beton staat dan met je tentje. Gras hebben ze er in ieder geval niet 

Wij hebben ooit op de campground van Anthony Chabot Regional Park overnacht.
Bijzonder plekje, op zo'n drie kwartier van downtown SF.
Redelijk dicht bij dus, maar je hebt echt het idee dat je in de natuur zit.
Kan me herinneren dat we gewaarschuwd werden voor mountainlions...
Auto wel noodzakelijk.
http://www.ebparks.org/parks/anthony_chabot#gsc.tab=0
Bijzonder plekje, op zo'n drie kwartier van downtown SF.
Redelijk dicht bij dus, maar je hebt echt het idee dat je in de natuur zit.
Kan me herinneren dat we gewaarschuwd werden voor mountainlions...
Auto wel noodzakelijk.
http://www.ebparks.org/parks/anthony_chabot#gsc.tab=0
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Anthony Cabot had ik ook al genoemd. Je kunt er bijna komen met de BART, alleen het laatste stuk niet, ik denk ook niet dat er een bus naar toe gaat. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1226 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties