Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
panorama trail - paar vragen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
panorama trail - paar vragen
Ik heb al heel veel antwoorden op mijn vragen gevonden op dit forum, fijn. We hebben ook al best veel geboekt, het loopt al zo snel vol allemaal! Er waren op onze dag bijvoorbeeld nog maar een paar plekjes vrij voor de upper antelope canyon tour van 12.30! Zo wil ik ook de bus gaan boeken voor de panorama trail in Yosemite. Ik twijfel tussen de tijden, 08.30 of 10.00. Mijn voorkeur gaat uit naar die van 8.30, maar ik ben bang dat de pubers daar anders over denken. We hopen een plekje te krijgen op 1 van de drie pines campings, maar daar ga ik me in maart mee bezig houden. We hebben een camper. We moeten dan 's ochtends naar het begin punt komen voor die bus. Loop je daar heen of rijd je daarheen? Of is dat afhankelijk van de camping waar je staat? Hoe lang moet je daarvoor uit trekken? Ik heb gekeken op het kaartje van Yosemite park maar kan het niet goed vinden.
Hibiscus
Hibiscus
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: panorama trail - paar vragen
Ik zou zeker de bus nemen van 8u30! De bus vertrekt aan de Yosemite Lodge. Je kan daar parkeren. Maar ik veronderstel dat het daar ook snel vol zal staan, vandaar dat je best vroeg vertrekt. Ook raad ik de vroege bus aan voor de warmte. Je start dan nog voor het heetst van de dag. De wandeling op zich is ook niet op 1,2,3 gedaan
!
Je kan de afstand makkelijk inschatten via google maps. Als je op upper of lower pines campground staat, is het 10 min rijden naar Yosemite Logde (een kleine 3 mijl).
Hier de link voor het kaartje op google maps:
https://www.google.be/maps/dir/Yosemite ... d37.737913

Je kan de afstand makkelijk inschatten via google maps. Als je op upper of lower pines campground staat, is het 10 min rijden naar Yosemite Logde (een kleine 3 mijl).
Hier de link voor het kaartje op google maps:
https://www.google.be/maps/dir/Yosemite ... d37.737913
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Zeker en vast die van 8u30, om de redenen die Eliza ook opgeeft.
@Eliza: in Google Maps heb je ook de korte versie van de url, en die ziet er dan zo uit
: http://goo.gl/maps/VKpqd
@Eliza: in Google Maps heb je ook de korte versie van de url, en die ziet er dan zo uit

Laatst gewijzigd door kalaman op 02 jan 2015, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@Kalaman: dankje
ik vond het al een lange url en begon te twijfelen of ik het wel zou posten om die reden! Dus

http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je op een van de drie Pines staat kun je ook met de gewonen shuttle bus naar de Lodge. Zo hebben wij dat al twee keer gedaan. En inderdaad de vroege bus. Dan kun je tijdens de wandeling ook rustiger aan doen. De rit naar Glacier point neemt ook een behoorlijke tijd in beslag namelijk. Ik dacht uit mijn hoofd zelfs 1,5 uur
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Inderdaad, zo'n 1u30.
Dit schreef ik op onze blog van 28 juni 2013:
Dit schreef ik op onze blog van 28 juni 2013:
Na zowat anderhalf uur en met schitterend commentaar met allerlei weetjes over Yosemite komen we om 10u aan bij Glacier Point.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
De bus van 8.30 uur is misschien meest ideale, maar ook 10.00 uur is wel prima.
De wandeling duurt 5 uur, misschien wat meer als je vaak stopt.
Enkele jaren terug hadden wij de 13.00 uur bus en ook toen is het gelukt, maar het was al redelijk donker toen we op de camping terug waren.
De wandeling duurt 5 uur, misschien wat meer als je vaak stopt.
Enkele jaren terug hadden wij de 13.00 uur bus en ook toen is het gelukt, maar het was al redelijk donker toen we op de camping terug waren.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker proberen om de eerste bus te nemen; en inderdaad met de shuttlebus naar de Lodge want je zult de camper daar niet kunnen parkeren denk ik.
Als je op tijd terug bent kun je nog even bijkomen in het zwembad van Curry Village of in de Merced river.
Met de bus van 10 uur zul je ook voor het donker terug zijn, maar het is wel zo lekker om ruim te tijd te hebben en nog iets anders te kunnen doen daarna.
Je zou een vroege shuttlebus kunnen nemen en dan bij de Lodge ontbijten; je zit dan tegenover de bushalte. En Amerikaans ontbijt is een goed begin van de wandeling.
Eliza:je kunt een lange url ook "verstoppen": zoals hier.
Je plaatst de link dan tussen [url= en ]verwijzing[/url] Als je op quote klikt kun je zien wat ik heb gedaan.
Marianne
Als je op tijd terug bent kun je nog even bijkomen in het zwembad van Curry Village of in de Merced river.
Met de bus van 10 uur zul je ook voor het donker terug zijn, maar het is wel zo lekker om ruim te tijd te hebben en nog iets anders te kunnen doen daarna.
Je zou een vroege shuttlebus kunnen nemen en dan bij de Lodge ontbijten; je zit dan tegenover de bushalte. En Amerikaans ontbijt is een goed begin van de wandeling.
Eliza:je kunt een lange url ook "verstoppen": zoals hier.
Je plaatst de link dan tussen [url= en ]verwijzing[/url] Als je op quote klikt kun je zien wat ik heb gedaan.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jan 2015, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben de Panoramatrail afgelopen zomer ook met drie pubers gelopen. De dag van de Panoramatrail hadden we de shuttelbus van 7.15 uur vanaf Lower Pines naar Yosemite Lodge, waar we om 745 uur aankwamen. We hadden misschien wel de bus van 7.45 uur kunnen nemen (tijden en tijdsduur de dag tevoren aan een chauffeur gevraagd), maar dat was wat krap geweest, omdat om 8.15 uur de bus naar de Panoramatrail al klaarstond. Een paar van ons namen nog een kop koffie in de lodge om echt wakker te worden
Wij vertrokken om 8.25 uur en waren om 9.55 uur boven. Rond 16.00 uur waren wij weer terug in het dal en was er nog tijd om in de rivier met banden te zwemmen of een boek te lezen. Natuurlijk wil het bed van de puber niet horen dat ze vroeg op moesten, maar wij wisselden dat wel wat af, de dag ervoor hadden ze uit mogen slapen en zij weten ook wanneer je wat wilt zien de dag goed moet gebruiken. En achteraf waren de pubers wel blij, want ze zagen een moederbeer met twee jongen!

-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel! Nuttig informatie allemaal! We gaan inderdaad voor de vroege bus, ik had niet gedacht dat die rit anderhalf uur zou duren, had meer op een half uurtje gegokt. De tip om een vroege shuttle bus te nemen en dan koffie/ontbijt te nuttigen is ook een goede, ik denk dat we dat doen. Ik lees dat je de bus alleen telefonisch kunt boeken, dat ga ik dan maar eens deze week regelen.
Het lijkt me een prachtige wandeling. We hebben al vaker dagtochten in de Alpen gemaakt, ik stel me een beetje dat idee voor.
Het lijkt me een prachtige wandeling. We hebben al vaker dagtochten in de Alpen gemaakt, ik stel me een beetje dat idee voor.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De bus kan ook ter plekke gereserveerd worden maar het is wel verstandig om het al eerder vast te leggen. Voor meer informatie over de bus zie hier.
Waarschijnlijk weet je het wel want je hebt je al aardig ingelezen, maar in maart moet je al om 15.00 klaarzitten voor het reserveren van de camping in Yosemite. De overige maanden is het om 16.00 uur. Je kunt in februari eens kijken hoe het gaat, dan ben je een beetje voorbereid.
Marianne
Waarschijnlijk weet je het wel want je hebt je al aardig ingelezen, maar in maart moet je al om 15.00 klaarzitten voor het reserveren van de camping in Yosemite. De overige maanden is het om 16.00 uur. Je kunt in februari eens kijken hoe het gaat, dan ben je een beetje voorbereid.
Marianne
Bij ons was er wat mis gegaan. We hadden gebeld en de reserveringscode ergens opgeschreven, maar die was niet terug te vinden (misschien toch een cijfer of letter verkeerd genoteerd). Wij waren twee volle dagen in Yosemite en gingen de eerste dag vast de kaartjes ophalen en ontdekten toen dat er wat mis was gegaan, maar er waren toen nog wel 5 kaartjes voor de andere dag, dat was geen probleem. De dag dat we de trail liepen, op een vrijdag, vertrok er 1 bus die hoofdzakelijk retourtickets had, en 1 bus met alleen enkele reis, beiden om 8.30 uur. Het kan dus wel, zonder reservering, maar ik zou de gok liever niet nemen!
Ik haak even in als dat mag.
Aankomende donderdag 21 mei willen ook wij de Panorama trail doen en dus 2 enkeltjes reserveren voor de hikersbus. Maar zoals ik begrijp kan dit dus alleen telefonisch?
En vanaf wanneer is het raadzaam om te gaan bellen als wij dit op 21 mei willen gaan doen?
Alvast bedankt.
Mvg,
Anton
Aankomende donderdag 21 mei willen ook wij de Panorama trail doen en dus 2 enkeltjes reserveren voor de hikersbus. Maar zoals ik begrijp kan dit dus alleen telefonisch?
En vanaf wanneer is het raadzaam om te gaan bellen als wij dit op 21 mei willen gaan doen?
Alvast bedankt.
Mvg,
Anton
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat nu juist hierboven dat het niet alleen telefonisch kan maar ook ter plekke (bij een tour desk in het park).
Maar wil je zeker zijn van een plaats dan is van te voren reserveren aan te raden. Hoe lang van te voern dat nodig is weet ik niet. Ben je er alleen die donderdag? Het is wel de vraag of de weg al open is in mei; meestal wel, maar het kan zijn dat de Glacier Point raod, net als de Tioga Pass, dan nog gesloten zijn.
Marianne
Maar wil je zeker zijn van een plaats dan is van te voren reserveren aan te raden. Hoe lang van te voern dat nodig is weet ik niet. Ben je er alleen die donderdag? Het is wel de vraag of de weg al open is in mei; meestal wel, maar het kan zijn dat de Glacier Point raod, net als de Tioga Pass, dan nog gesloten zijn.
Marianne
Klopt Marianne. Maar had gehoopt dat anno 2015 de reservering ook online gemaakt kon worden.
We arriveren woensdag na ons vertrek uit Furnace Creek en vertrekken dan vrijdag weer richting San Francisco. Net op tijd weg voor Memorial Day weekend alhoewel we die drukte toch wel tegenkomen in San Francisco.
Ik hou de "plowing" updates rond april goed in de gaten, want hoop echt dat Tioga Pass open is. Het is anders maar 2 uurtjes omrijden, maar zou ontzettend balen als we die mooie route niet kunnen doen.
Stiekem, heel stiekem, heb ik toch een goede moed op een opening voor 20 mei. Tioga Pass is dit jaar op 13-11 gesloten & Glacier Point op 28-11. Dat zijn geen schrikbarende data. Maar ja... in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst. Ik wacht 1 april even af, dat licht een klein tipje op. Wat zegt jou gevoel Marianne?
Mvg,
Anton
We arriveren woensdag na ons vertrek uit Furnace Creek en vertrekken dan vrijdag weer richting San Francisco. Net op tijd weg voor Memorial Day weekend alhoewel we die drukte toch wel tegenkomen in San Francisco.
Ik hou de "plowing" updates rond april goed in de gaten, want hoop echt dat Tioga Pass open is. Het is anders maar 2 uurtjes omrijden, maar zou ontzettend balen als we die mooie route niet kunnen doen.
Stiekem, heel stiekem, heb ik toch een goede moed op een opening voor 20 mei. Tioga Pass is dit jaar op 13-11 gesloten & Glacier Point op 28-11. Dat zijn geen schrikbarende data. Maar ja... in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst. Ik wacht 1 april even af, dat licht een klein tipje op. Wat zegt jou gevoel Marianne?
Mvg,
Anton
One-way bus tickets cost $25 for adults, $23 for seniors, $15 for kids over five years, and nothing at all for kids under five. The bus leaves the Yosemite Lodge at 8:30 a.m., 10:00 a.m., and 1:30 p.m., and takes a little over an hour to get to Glacier Point. You can buy tickets in advance over the phone at 209-372-1240, or in person at the Yosemite Lodge, the Curry Village check-in desk, or the Tours desk in Yosemite Village next to the market. The tickets desk at the Yosemite Lodge is usually open for longer hours than the other two - from 7:30 a.m. to 7:00 p.m., generally. If you've already got your tickets, the lodge recommends you show up about 15 minutes before the bus leaves. If you bought your tickets over the phone, they recommend showing up about 45 minutes ahead of time to pick them up, because the lines at the ticket counter can grow long as the bus departure times near. You can buy bus tickets as far ahead of time as you want.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kom meestal rond maart/april met een goede inschattingAnton007 schreef: Stiekem, heel stiekem, heb ik toch een goede moed op een opening voor 20 mei. Tioga Pass is dit jaar op 13-11 gesloten & Glacier Point op 28-11. Dat zijn geen schrikbarende data. Maar ja... in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst. Ik wacht 1 april even af, dat licht een klein tipje op. Wat zegt jouw gevoel Marianne?

Tot nu toe is er weinig sneeuw gevallen maar dat zegt niets. En het moment van sluiten zegt ook niets.
Marianne
Ha geweldig. Leuke grafiek!
Ik ben benieuwd.
Mvg,
Anton

Mvg,
Anton
Anton007@: Ik zie jouw stukje en dan druk je vet af dat je 45 minuten tevoren je kaartjes op moet halen. tenzij je in het hotel ernaast verblijft. Ik zou ze de dag tevoren ophalen, anders moet je nog eerder op 

-
- Amerika-ontdekker
Ongelooflijk, net gebeld en de bus van 08.30 zit al vol! Dus moeten we wel om 10.00 gaan.
Gelukkig hebben we wel een plek. Mijn advise is dus om snel te boeken als je in de zomer de bus wilt nemen...
Ik heb overigens met een ander nummer gebeld dan Anton007 aangeeft. Ik heb gebeld met 001 209 3744386.

Gelukkig hebben we wel een plek. Mijn advise is dus om snel te boeken als je in de zomer de bus wilt nemen...
Ik heb overigens met een ander nummer gebeld dan Anton007 aangeeft. Ik heb gebeld met 001 209 3744386.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4149 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 12 Reacties