Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar het beste Whale/Dolphin watchen?
- jansenvanbentum
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waar het beste Whale/Dolphin watchen?
Op onze camperreis rijden we van Monterey langs de kust naar LA. Ik heb al veel gelezen over het whale watchen, maar vraag me af waar we dat het beste kunnen doen. Monterey, Moss Landing of Santa Barbera?
We willen overigen liever dolfijnen dan walvissen zien (afgelopen zomer zijn we rond Spitsbergen gevaren en kwamen toen een "schol" van circa 25 walvissen tegen). Neemt niet weg dat walvissen altijd bijzonder blijven.
Voor de liefhebbers, zie
https://www.youtube.com/watch?v=MWwAS1Aw6ac
We willen overigen liever dolfijnen dan walvissen zien (afgelopen zomer zijn we rond Spitsbergen gevaren en kwamen toen een "schol" van circa 25 walvissen tegen). Neemt niet weg dat walvissen altijd bijzonder blijven.
Voor de liefhebbers, zie
https://www.youtube.com/watch?v=MWwAS1Aw6ac
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
Re: Waar het beste Whale/Dolphin watchen?
De meeste hier hebben hun tour vanuit Monterey geboekt, wij ook. In het algemeen richten de tours zich met name op walvissen, maar vaak zie je ook dolfijnen (wij zagen ook een flinke school). Je zou eens kunnen googlen en wellicht tripadvisor bekijken.
Mooi filmpje trouwens!
Mooi filmpje trouwens!

Groetjes,
Daniel
Daniel
- bedeve
- Amerika-expert
Om dolfijnen van heel dichtbij te zien hoef je niet de zee op.
Ze komen in dit gebied wel naar je toe.
Zeker als je zelf een frisse duik neemt,dan komen ze bij je kijken.
Mijn mooiste " dolfijnen moment " was eind sept.
Door de opkomende branding doken 5 dolfijnen naast elkaar over het hoogste punt van de golven terwijl het zonlicht dwars door de golven scheen.
Om een of andere reden zijn er met name bij het Natural Bridges state beach in Santa Cruz altijd veel.
Misschien omdat daar ook veel zeehonden zitten ?
Maar zuidelijker ( pajaro dunes of Moss Landing ) kom je ze ook veel tegen.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... ad441cbf86
Ze komen in dit gebied wel naar je toe.
Zeker als je zelf een frisse duik neemt,dan komen ze bij je kijken.
Mijn mooiste " dolfijnen moment " was eind sept.
Door de opkomende branding doken 5 dolfijnen naast elkaar over het hoogste punt van de golven terwijl het zonlicht dwars door de golven scheen.
Om een of andere reden zijn er met name bij het Natural Bridges state beach in Santa Cruz altijd veel.
Misschien omdat daar ook veel zeehonden zitten ?
Maar zuidelijker ( pajaro dunes of Moss Landing ) kom je ze ook veel tegen.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... ad441cbf86
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wij ook in Monterey geboekt. Bijzondere ervaring hebben er 5 of 6 gezien van heel dichtbij. Was te gek. Alleen als je wat zeeziek aangelegd bent neem dan een grote boot. We zatten op 1 van de kleinere boot en die wiebelde wel erg en een aantal mensen zijn tijdens deze toch heel heel zeeziek geworden
En wat is de beste tijd om walvissen te spotten. Wij gaan in juni is er dan een kans om ze te spotten.
Groet André
Groet André
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je op de site vaneen van de reders kijkt, bijvoorbeeld op deze: http://www.montereybaywhalewatch.com/sighting.htm kan je per dag lezen wat ze hebben gezien. Volgens mij kan je nagenoeg het hele jaar 1 of meerdere soorten wel tegenkomen daar.
Bij deze reder hebben wij zelf ook gevaren en destijds (ik weet niet hoe ze ze precies tellen) 65 bultruggen kunnen zien. Hoeveel het er ook waren, het was een prachtige ervaring. Wij waren er op 28 juli 2011
Bij deze reder hebben wij zelf ook gevaren en destijds (ik weet niet hoe ze ze precies tellen) 65 bultruggen kunnen zien. Hoeveel het er ook waren, het was een prachtige ervaring. Wij waren er op 28 juli 2011
Helemaal geweldig, dit willen wevook graag gaan ervaren.
Moet je hier van te voren al kaarten voor reserveren/boeken??
Moet je hier van te voren al kaarten voor reserveren/boeken??
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Alle rederijen van Monterey gaan naar Monterey bay. Moss landing ligt hier het dichtste bij. Ik zou dus altijd weer voor Moss Landing kiezen. En eigenlijk zien ze daar wel het hele jaar door walvissen. Alleen de soort verschilt.
Met de camper kun je dan op de KOA van Moss Landing gaan staan. Je loopt de camping af en staat in de haven waar de tour vertrekt. De camper kun je op de camping laten staan. Verder zwemmen de otters in de haven van Moss Landing en kun je daar ook nog eens heerlijk seafood eten of naar het strand lopen. Wij hebben er afgelopen jaar 5 dagen gestaan, en ik zou dat de volgende keer zo weer doen.
Met de camper kun je dan op de KOA van Moss Landing gaan staan. Je loopt de camping af en staat in de haven waar de tour vertrekt. De camper kun je op de camping laten staan. Verder zwemmen de otters in de haven van Moss Landing en kun je daar ook nog eens heerlijk seafood eten of naar het strand lopen. Wij hebben er afgelopen jaar 5 dagen gestaan, en ik zou dat de volgende keer zo weer doen.
Nu is mijn vraag if je dit van te voren moet boeken of dat er altijd wel plek is??
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er denk ik aan wanneer je gaat en van waar. Wij konden twee dagen van te voren boeken, maar dat was in oktober en bij Moss Landing Alle trips zaten wel vol. dus als je zekerheid wil zou ik daar van te voren boeken.
Bij Monterey gaan er meer, en konden we zo nog mee als we zouden willen.
ik weet niet hoe het in het hoogseizoen is.
Bij Monterey gaan er meer, en konden we zo nog mee als we zouden willen.
ik weet niet hoe het in het hoogseizoen is.
- bedeve
- Amerika-expert
In het NL hoogseizoen is het minder druk.Marenko schreef: ik weet niet hoe het in het hoogseizoen is.
En minder walvissen natuurlijk.
Oktober is een mooi moment om er te zijn.
Moss Landing is de juiste (onverwachte ) plek !
Jammer he Marenko dat je strandwandeling onderbroken wordt en je niet naar Pajaro Dunes kunt lopen,
Ik zal er komende dagen eens langs ,als er iets te fotograferen is plaats ik het hier
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Had het nooit gedacht, maar ik ben verliefd op die plek geworden
Wil zo graag terug! En dat terwijl we in 2009 daar rechtsomkeert gemaakt hebben, en eigenlijk alleen vanwege die fabriek.
@bedeve: Ben je wel eens in die Sloughs geweest die er meer achter liggen? Daar wilde ik ook nog een keer naar toe.

@bedeve: Ben je wel eens in die Sloughs geweest die er meer achter liggen? Daar wilde ik ook nog een keer naar toe.
Wij hebben een overnachting in Monterey onderweg naar SF en willen dan een ochtendtoer meepikken. Wij gaan trouwens half juni erheen, en het lijkt ons een geweldige ervaring om mee te maken
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Heeft iemand ook een adres in zuid Californië , wij verblijven in Lake San Marcos. Dit is richting San Diego, in de eerste helft van mei.
We zouden het liefst natuurlijk walvissen zien, dolfijnen hebben we al vaak in Florida gezien.
Maar blijft natuurlijk ook prachtig om te zien.
We zouden het liefst natuurlijk walvissen zien, dolfijnen hebben we al vaak in Florida gezien.
Maar blijft natuurlijk ook prachtig om te zien.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Dana Point zit een rederij die altijd veel sightings heeft (captain Dave) en wij zijn een keer bij Newport Beach wezen whale watchen. Geen whales gezien maar wel heel veel dolfijnen die met ons meezwommen. Zie ons verslag van die dag.
- bedeve
- Amerika-expert
Alleen als afsteekweg naar de 129.Marenko schreef: @bedeve: Ben je wel eens in die Sloughs geweest die er meer achter liggen? Daar wilde ik ook nog een keer naar toe.
Staat op het lijstje.
Kom er op terug
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Walvis: Ijsland, Canada en Zuid-Afrika (zomers daar)
Walvishaai: Mexico, Belize, Indonesie
Dolfijn: Zuid-Afrika, Bahama's, Indonesie

Walvishaai: Mexico, Belize, Indonesie
Dolfijn: Zuid-Afrika, Bahama's, Indonesie

2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Hallo, Wij gaan in juli naar los Angeles. in die buurt zou je ook de zee op kunnen om walvissen /dolfijnen te spotten. Iemand ervaring? in klassieke gids vind je er niets over , ook op het internet, veel reclame maar weinig echte ervaringen. Maw is het de moeite.. of moet je vooral heel heel veel geluk hebben? New Port Beach? en is deze vlot te bereiken van bv luchthaven regio?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees even mijn post hier boven!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hadden ook een whale watching gedaan in Monterey en hebben zowel walvissen als dolfijnen gezien. Zelfs ook 2 orka's. We waren er in oktober. Verder hebben wij vanuit Newport Beach een dagje naar Santa Catalina Island geweest. Op terugweg hebben wij ook hier weer dolfijnen gezien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties