Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel kamer prijzen duur

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roverdijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hotel kamer prijzen duur

Bericht door roverdijk »

Vliegtickets naar LA zijn geboekt, dus vandaag maar eens gaan zitten voor oriëntatie van hotel kamers. Ben me eerlijk gezegd wel een hoedje geschrokken, wat een prijzen :shock:
Nu weet ik wel dat de periode hoogseizoen altijd wat duurder is, maar als ik de prijzen met 2011 vergelijk zijn ze min of meer verdubbeld.

in Augustus willen we 3 overnachtingen in SF doen, prijzen liggen rond de 200 euro per nacht of nog hoger. zelfs voor een super 8 kamer in San Bruno ligt de prijs op meer als 150 euro per nacht.

Heeft iemand een idee of prijzen nog zakken als het meer richting aug. gaat of wordt het alleen maar duurder? Of ben ik misschien al te laat met boeken?

By te way ons reis gezelschap bestaat uit mijn vrouw en ikzelf, daarnaast nog een volwassen dochter van 18 en een zoon van 15 jaar oud, dus totaal van 4.
Nu was mijn dochter in 2011 nog niet volwassen, dat zal toch niet het hele prijsverschil zijn toch? Ik zie soms bij een boeking staan dat het een 2 persoons kamer is, maar dan met 2 2pers. bedden. heeft iemand ervaring hou hiermee omgegaan wordt in de praktijk. worden hier altijd kosten voor in rekening gebracht?

ik Sta ook open voor andere tips :D

Alvast bedankt :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hotelkamerprijzen duur

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat hotelkamers wel duurder zijn geworden maar toch geen verdubbeling.
Je kunt vaak met 4 personen op een kamer als er twee queen bedden staan. Daar wordt soms wel en soms niet iets extra's voor gerekend. Bij een Motel6 betaal je echt per kamer, ongeacht het aantal personen, maar sommige hotels (zeker als ze ook een ontbijt hebben) rekenen voor de 3e en 4e persoon meer. Het kan ook te maken hebben met de leeftijd van de kinderen maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Je kunt natuurlijk zelf kijken wat je kwijt bent met 2 personen, of 2 personen en twee kinderen of 4 personen, als je wilt weten of dat wat uitmaakt. Daar kunnen wij zonder meer informatie over de hotels natuurlijk niet veel van zeggen.

Ik weet niet of je bij boekingssites kijkt of bij de site van het hotel zelf; dat laatste is misschien ook wel verstandig om eens te proberen als je dat nog niet hebt gedaan. Op de site van Super8 staat dat kinderen onder de 17 gratis zijn. Zo kun je bij elke hotel zien of en wat er gerekend wordt voor extra personen. (Je kunt bij de super8 in San Bruno een kamer met 2 queens vinden voor 167 dollar, dus 145 euro).

En ja, SF is erg duur. Hier werd laatst de Mayflower genoemd, misschien kun je daar eens kijken.

Ik denk niet dat de prijzen zakken maar je weet het maar nooit. Als je iets boekt dat je kunt annuleren kun je altijd nog kijken of je later iets goedkopers vindt.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 jan 2015, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Hotel kamer prijzen duur

Bericht door eddepet71 »

Mijn eerste indruk is ook dat de prijzen een stuk hoger zijn. Logisch ook gezien de sterke dollar. Maar ik zie ook een verdubbeling bij een aantal hotels die we ook in 2011,2012 hadden geboekt.

Mijn tip is: boek hotels die je nog gratis kunt annuleren, dan heb je in ieder geval iets en je kan op je gemak verder kijken.

Verder zijn er zeer regelmatig 10 tot 15% kortingscodes in omloop voor de grote boekingssites. En daarnaast kun je nog cashbacksites als shopkorting.nl gebruiken voor nog eens 3 tot 5% extra. Of doe mee aan een loyalty program voor bijv. de 10e nacht gratis.

Ik heb het vorig jaar eens in de gaten gehouden. In mijn geval had ik de laagste prijs zo'n 7 maanden voor vertrek, daarna stegen de prijzen om bij 4 maanden voor vertrek weer even te zakken. Last minute waren er maar enkele hotels goedkoper....als ze al niet vol waren
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Misschien kan topicstarter de exacte data voor SF doorgeven? Wellicht kunnen we dan ook even meezoeken.
roverdijk
Amerika-ontdekker

Re: Hotel kamer prijzen duur 9 aug. - 12 aug

Bericht door roverdijk »

Thx voor de snelle reacties, ga weer verder opzoek :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als ik die data invoer op trivago.com dan vind ik best wel aanzienlijk goedkopere hotels. Je moet dan wel op prijs selecteren waardoor je de laagste prijzen als eerste krijgt en de hoogste prijzen als laatste.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De prijzen liggen inderdaad beduidend hoger dan de voorbije jaren, daar is hier vorige maand nog een topic over geweest:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=57274

Enkele sites: trivago, booking, hotels, hotelscombined, ebookers, hotwire, expedia, venere, hotwire, priceline, ...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
moflaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door moflaa »

De Euro staat nu ook dramatisch laag t.o.v andere jaren. Denk dat dat ook een grote rol speelt!
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Ik schrok ook van de prijzen van de hotelkamers in eerste instantie. Goed zoekwerk levert soms nog wel wat leuks op.

Zo heb ik in San Francisco het Seaside inn hotel geboekt, 3 nachten voor 385 euro in september. Met gratis ontbijt, gratis parkeren, centraal gelegen en goede beoordelingen. Bij mij was dit hotel bij expedia veel goedkoper dan bij booking.com. De rest heb ik wel via booking.com geboekt of bij het hotel zelf. Als je de AAA rate pakt (anwb lid) dan kan het ook nog wel eens wat schelen.
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Ik vond de prijzen ook tegenvallen, zeker voor toeristische plekken als dv en grand canyon village. In sf zitten wij in het hostel international downtown. Mss een idee voor jullie?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Was mij ook opgevallen, zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=57274.

Voorbeeld: 2 dagen Moab (super 8 ) in 3 - 5 augustus, maar ook 2 - 4 september 547!!! Voor 2 Dagen, is 275 euro per nacht!

In juli 2012: 3 dagen (14 tot en met 17 juli) 188 euro!! Is 63 euro per nacht.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Wij gaan dit jaar voor de 2de keer naar Amerika. Ik heb op heel veel sites naar prijzen voor hotels gekeken maar kwam, op een aantal uitzonderingen na, (rechtstreeks bij de website van het hotel) toch steeds weer terecht bij Booking.com. Alles is gratis te annuleren en je betaalt pas bij het hotel. Verhouding dollar-euro speelt idd een grote rol. In 2011 lag de dollarkoers op 1.37 als ik me niet vergis. Maar ondanks dat vind ik ook dat de prijzen voor een hotelkamer toch behoorlijk zijn gestegen. We hebben bv een western cabin geboekt in Yellowstone NP (andere opties waren er niet meer) voor 2 nachten. Totaal 537 dollar incl tax. Best pittig.

Gr. IngridZw
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 537 dollar voor 2 nachten Yellowstone erg veel. Wij hebben er 5 nachten gereserveerd en zitten gemiddeld op 121 dollar per nacht. Je zou dus eens kunnen kijken of er nog iets anders vrij komt. De Western cabins waren altijd al prijzig. De goedkope (Frontier) cabins bij Canyon worden verbouwd, dus er is minder keuze nu.

@Groennom: ik zie bij die super8 een kamer met 2 queens voor 298 dollar voor 3-5 augustus (niet annuleerbaar).
Met AAA korting en wel te annuleren 306 dollar. Dat scheelt nogal wat vergeleken met de prijs die jij noemt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lianne. Van het seaside inn moet je een blok naar het noorden lopen. Daar de bus naar de kruising van north point & hyde street gaan en dan het laatste stukje eer lopen. Kost 15 min om zo bij Fishermans Wharf te komen. Anders is het een klein half uur lopen namelijk.

Verder vind ik sommige prijzen ook echt schrikbarend. €275 euro per nacht voor de super 8 in Moab vind ik echt veel. Is er dan iets speciaals daar?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb toevallig gisteren mijn schema van 2012 erbij gepakt en ik vind het wel meevallen met de prijsstijging. Ik kom aan ongeveer 10 % duurder dan in 2012, dus iets meer dan 3 % per jaar.
Maar dan heb ik het alleen over de prijzen in $! Ik reken nog niet het koersverschil erbij.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik heb net op Super 8's website gezocht voor 2-4 september en krijg een prijs van $135.90 per nacht voor een kamer met 2 queen bedden. Met tax een totaal van $308.77 voor 2 nachten. Inderdaad duur, maar ook weer niet zo erg als eerder genoemd.

Edit: oh ik zie dat Marianne me voor was.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Martin & Marianne schreef:@Groennom: ik zie bij die super8 een kamer met 2 queens voor 298 dollar voor 3-5 augustus (niet annuleerbaar).
Met AAA korting en wel te annuleren 306 dollar. Dat scheelt nogal wat vergeleken met de prijs die jij noemt.

Marianne
Dan zijn de prijzen in de tussentijd weer gezakt. Ik boek eigenlijk altijd zodat ik kan annuleren en kijk nu ook nog steeds of ik iets goedkopers kan vinden. In ieder geval goed om te lezen dat het weer de goede kant op gaat, maar nog steeds relatief duur t.o.v. 3 jaar geleden.

Ik heb trouwens nu via een tip op het forum geboekt bij Inca Inn voor 230 dollar (incl) voor 2 nachten.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik heb af en toe het idee dat ik gek word, nu ik hier ook weer lees dat mensen bij booking.com uitkomen.
Net weer voor 3 verschillende hotels geprobeerd voor mijn komende vakantie (steekproefje). Bij alle drie (Hampton, Days Inn en Best Western) kom ik enkele tientjes duurder uit dan rechtstreeks bij het hotel boeken met volledig annuleerbare AAA-tarief (met natuurlijk hetzelfde kamer-type en bezetting).
Ook bij stedentrips e.d. is dit altijd het geval geweest.
Zal wel iets verkeerd doen...
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Aan topicstarter: https://www.airbnb.com/rooms/522115?che ... s=4&s=i8eb" onclick="window.open(this.href);return false; Leuk appartement, midden in het groen maar ook midden in de stad, en je kunt er ook je auto nog (gratis) op de oprit kwijt. Voor maar 120 euro per nacht veel leuker dan een suf hotel waar je met z'n allen op een kamertje zit.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

€120 x 3 nachten €360
Servicekosten €44
Bezettingsbelastingen €48
Totaal €451

dus €150/nacht.

Ik ben ook geschrokken van de prijzen dit jaar. Mandalay Bay is nog de goedkoopste kamer die ik tot nu toe geboekt hebt :blink:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer