Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting bij Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
corvette
Amerikafan

Overnachting bij Yosemite

Bericht door corvette »

Zoals de titel al zegt, zoeken we een overnachting vlakbij of in Yosemite.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
's Morgens vertrekken wij vanuit San Francisco naar Yosemite. Hoe laat weten we nog niet percies dat hangt een beetje af wat we nog niet gezein hebben daar. Naar verwachting rijden we om 10 uur aan.
Maar ik weet niet wat nu de gunstigste weg is om dit park in te rijden. We hebben geen motel geboekt maar we vinden het niet erg om buiten het park te slapen. Nou had ik zelf de volgende opties bedacht maar ik weet niet welke de beste is.

* Overnachting in Merced maar dat lijkt mij een beetje ver weg van het park dus zou dat dan Mariposa of El Portal kunnen zijn?
* Of helemaal naar zuiden en dan een slaapplaats zoeken in Oakhurst. Maar hoe kunnen we dan het beste rijden? Via merced of door Yosemite.
* Of is het beste om in Groveland (of in de buurt) iets te zoeken. Maar volgens mij is daar niets te beleven.
Mij leek de tweede optie (en via Merced) het beste en het makkelijkst om in Oakhurst een motel te vinden. Ik schat dat dit dan ongeveer 4.30 uur rijden is.

HELP HELP HELP!!!!!!!!!! :? :? :? :banghead: Ik weet het niet meer!!!!

(Misschien wel handig om te weten, we willen graag naar Mariposa Grove, Glacier point, en de watervallen. We verlaten de Yosemite via de tiogo pas. We komen aan op een donderdag)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In het park is het mooist en het makkelijkst natuurlijk.
Ik weet niet of je nu nog kan reserveren,maar als je daar voor 12 uur bent kan je altijd bij de receptie kijken of er nog kamers zijn voor de nacht.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Corvette
Merced is te ver weg en geen resort area (om het maar vriendelijk te zeggen)
Houdt er ook rekening mee dat ca 140 van Merced-Mariposa-El Portal nog gesloten kan zijn ivm wegwerkzaamheden.
Het beste rijd je van SF over I 580 en I 205 east naar Manteca en ca 120 in de richting van Groveland en Yosemite Village (ongeveer 4 uur traffic permitted) en, zoals Pete al memoreerde, in het park is het mooist want
Mother Nature is hier de baas. Vele hotels, motels B&B's langs de weg.
Oakhurst is een aardig plaatsje maar ik zou toch in het park aanbevelen of anders in Groveland eo. Verreweg het gemakkelijkst.
YH
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Groveland is een erg leuk historisch bergplaatsje. Vergeet niet te gaan eten in de "Iron door Saloon".

Marjan.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door kaatje »

Hoi,

Omdat wij eerst ook in Groveland wilde overnachten heb ik op internet gezocht en er zijn daar voldoende h(m)otels, dus het is een optie. (Google op Groveland Hotels). Het is alleen we zo'n 70 mile van het park en dat betekent dus dat op en neer naar het park toch behoorlijk wat tijd in beslag zal nemen. Ik heb vorige week nog een overnachting geboekt in Curry Village in Yosemite Village voor 4 september. Er waren toen nog houten cabins met bad en cabins zonder bad te huur. Ook kun je voor $ 29 excl. nog een canvas tent huren. kijk maar eens op http://www.yosemitepark.com Dan kun je het beste de route die Yeehaw aangeeft nemen en dan via west entrance Yosemitepark binnen rijden.
Succes!

Groetjes Kaatje
Afbeelding
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Hoi allemaal,

Heb even een vraag.

Wij zitten met hetzelfde alleen gaan wij met een camper.
We hebben maandag 11 september een early bird pakket bij cruise america dus we zijn redelijk op tijd on the road.
wij willen eerst naar wawona om de sequoia's te bekijken (dinsdagochtend). en daarna naar de village (hier geboekt) waar we dinsdag overnachten. Dus mij leek het makkelijkste eerst naar oakhurst te rijden en daar het park in te gaan.

Aangezien we dinsdags optijd het park inwillen wil ik niet te ver van park overnachten.
Is dit te doen qua afstand van sf naar ergens tussen mariposa en oakhurst als wij ervan uitgaan dat we rond 12.00 uur onderweg zijn.
is is dit ook de snelste weg, of raad je toch aan door park naar zuiden te rijden.

Alvast bedankt Niels
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

kan niemand mij helpen??
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

niels schreef: Aangezien we dinsdags optijd het park inwillen wil ik niet te ver van park overnachten.
Is dit te doen qua afstand van sf naar ergens tussen mariposa en oakhurst als wij ervan uitgaan dat we rond 12.00 uur onderweg zijn.
is is dit ook de snelste weg, of raad je toch aan door park naar zuiden te rijden.
Hoi Niels,

Van SF ben je in een paar uurtjes bij Yosemite, dus dat is geen probleem. Voor de overnachting zou ik je Oakhurst (of daar in de buurt) aanraden, niet alleen omdat de toegang tot het park (hwy 140 van Mariposa naar Yosemite) is gesloten, maar ook omdat dat het gunstigste is wat betreft de volgende dag.

Je kunt dan di 12/9 vanaf de zuidkant het park inrijden en daar de Sequoias bekijken. Verder noordelijk heb je de afslag naar Glacier Point. Zeker doen, is erg mooi. Weer terug op de Parkroad kun je dan zo doorrijden naar de Village voor de overnachting.

Zoals je het al in gedachten had, is dus de beste optie.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Marjan bedankt,

ik kan wel gewoon over de weg van mariposa naar oakhurst neem ik aan.
Dit is volgens mij de beste route vanuit sf of heb ik dit verkeerd?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

niels schreef:Marjan bedankt,

ik kan wel gewoon over de weg van mariposa naar oakhurst neem ik aan.
Dit is volgens mij de beste route vanuit sf of heb ik dit verkeerd?
Ja hoor, dat is niet afgesloten en kun je gewoon rijden en de gekozen route is prima.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mopar
Amerika-ontdekker

Bericht door mopar »

hekkie schreef:Groveland is een erg leuk historisch bergplaatsje. Vergeet niet te gaan eten in de "Iron door Saloon".

Marjan.
vooral de hamburgers. :D

p.s. Je kunt ook in Yosemite in een tenthouse overnachten.
Die huur je voor zo'n $65,- , en zit je echt in de natuur
grab life by the horns
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yeehaw schreef:Hi Corvette
Merced is te ver weg en geen resort area (om het maar vriendelijk te zeggen)
Houdt er ook rekening mee dat ca 140 van Merced-Mariposa-El Portal nog gesloten kan zijn ivm wegwerkzaamheden.
Het beste rijd je van SF over I 580 en I 205 east naar Manteca en ca 120 in de richting van Groveland en Yosemite Village (ongeveer 4 uur traffic permitted) en, zoals Pete al memoreerde, in het park is het mooist want
Mother Nature is hier de baas. Vele hotels, motels B&B's langs de weg.
Oakhurst is een aardig plaatsje maar ik zou toch in het park aanbevelen of anders in Groveland eo. Verreweg het gemakkelijkst.
YH
De 140 is inderdaad nog steeds afgesloten dus Merced is geen optie.
Het kost redelijk veel tijd om van buiten het park naar de vallei te rijden, ik zou daarom een overnachting in het park aanraden, maar het hangt er ook van af waar je in het park naar toe wilt gaan.

Afgelopen dinsdag zijn we van Yosemite naar SF gereden, kostte ons ongeveer 4 uur.

Marianne
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Bedankt voor de tips.

Het wordt Groveland. Het liefst zou ik in Yosemite park zelf willen slapen maar onze planning staat niet vast en willen deze ook niet vast zetten. De kans is heel groot dat we op donderdag daar aankomen maar het kan ook een dag eerder of later worden. Het nadeel is dan dat je niet in de mooiste of de beste hotels kunnen slapen. Maar wij willen graag de vrijheid hebben om te gaan en te staan waar wij willen.
We willen niet in een tent of houten cabine te slapen. We zijn wel tevreden met een simpel motelletje maar dan wel met eigen douche en toilet!

Eigenlijk willen gewoon met de auto door het hele park gaan en de hoogtepunten zien en kleine stukjes (maximaal 30 minuten) wandelen. Wij zijn niet van die lopers!!!!

Groetjes Marleen
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
als het enigszins mogelijk is : stap in groveland eens het iron door saloon binnen. gezellig, historisch, lekker eten.

jacques
Peterken
Amerika-newbie
Contacteer:

Overnnachting bij Yosemite

Bericht door Peterken »

Wij zitten in Yosemite op 8/9 tot 10/9.
We boekten dit nog maar een dikke week terug via trails.com

Ik heb even gechecked op 12/9 is er nog plaats voor 29$

gebruik dan even deze link
http://hotels.trails.com/h/hotelAvailAl ... children=0
of
http://www.trails.com/all-hotels/hotel- ... elid=91134

IK hoop dat dit helpt.

Groetjes
Peter
De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde. (Augustinus)
VincentKuipers
Amerika-ontdekker

Bericht door VincentKuipers »

Wij zijn zelf de eerste dagen van oktober in Yosemite NP. Wij hebben daar (op het eerste gezicht) in Groveland een leuke plaats gevonden om te overnachten. Het Yosemite Riverside Inn. Verschillende cabins aan het water. Misschien een idee voor jullie. Kijk gewoon even op de site, dan weet je het zeker.

Mvg,

Vincent
jemp
Amerika-ontdekker

Bericht door jemp »

Wij sliepen deze zomer in Hotel Charlotte in Groveland. http://www.hotelcharlotte.com/ Een sfeervol hotel met temperamentvolle eigenares. Kamers zijn niet zo groot maar heel verzorgd en met uitstekende douche in oude badkuip. Best kamer achteraan vragen, dan kan je via de trap achteraan naar de parking en heb je minder last van het verkeer. Schuin tegenover heb je het Iron Door Saloon waar Jacques het over had.

Indien je niet opziet tegen een wat langere tocht naar Yosemite, kan je in Jamestown overnachten. Zelfde westernsfeer als in Groveland maar flink wat groter en meer te beleven. Wij aten er in het '1859 Historic National Hotel'. http://www.national-hotel.com/
Uitstekende maaltijd en sfeervol. Kamers zagen er zeer verzorgd uit.
Als je van daaruit over Groveland naar Yosemite rijdt, moet je wel The Old Priest Grade op: een klim van ruim 20 minuten aan een fors stijgingspercentage. Fun verzekerd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer