Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave met kinderen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

The Wave met kinderen

Bericht door Anneleen »

Hallo,

Ik lees overal dat The Wave zo prachtig is, maar erg warm, zeker in de zomer. Wij zouden er graag in augustus naartoe gaan (als we een permit bemachtigen), maar vragen ons af of we de kinderen wel mee zouden nemen (16, 14, 13 en 12 jaar oud). De tweede van 14 jaar zal zo'n inspannende wandeling waarschijnlijk niet graag doen, hoe mooi het ook is, en zal waarschijnlijk liever 'thuis' blijven. Dat mag ze ook van ons. De drie andere kinderen zijn wel erg sportief en doorzetters. Denken jullie dat het doenbaar is voor kinderen van die leeftijd? Ik heb al heel het forum doorzocht en zie adviezen om het niet met jonge kinderen te doen, maar lees nergens aan welke leeftijd dan precies wordt gedacht.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: The Wave met kinderen

Bericht door kalaman »

The Wave, en bij uitbreiding de ganse Coyote Buttes, is inderdaad prachtig (zie onze blogs van 1 april 2013 en 18 december 2013), maar je stelt een heel terechte vraag.
Wij zijn er nooit in de zomer geweest, en kunnen dus ook enkel maar 'van horen zeggen' spreken, maar iedereen is het er over eens dat het er bloedheet is.
Er vallen dan ook niet voor niets jaarlijks enkele dodelijke slachtoffers te betreuren, al betreft dit meestal niet goed voorbereide personen.
Maar kinderen zijn dikwijls, indien sportief én voldoende beschermd tegen de zon, heel wat sterker dan veel volwassenen die naar The Wave trekken tijdens de warmste maanden.
Veel hangt af van hun conditie/ingesteldheid, maar ik denk dat jullie kinderen toch al een leeftijd hebben waarbij het 'verantwoord' is. Voldoende drinken/zonnecrème en beschermende kledij/hoofddeksel zijn uiteraard een must.
Met 5 voor een permit gaan maakt de kans op succes uiteraard heel wat kleiner (er zijn er slechts 10 online en 10 on site).

Alternatief: de Coyote Buttes South. Dit gebied is minstens even mooi als de Coyote Buttes North (waar The Wave is) en het is heel wat makkelijker om permits vast te krijgen. Het is wél een kostelijke bedoening, want je bent afhankelijk van een tourmaatschappij die jullie er naartoe brengt en die rekenen 200 dollar per persoon.
Zie meer info op onze blog van 19 januari 2015 (de aerial video komt er vandaag op, aan de foto-update ben ik nog bezig).
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik zou de kinderen wat foto's laten zien van de Wave om te zien of zij het er voor over hebben om een ruim uur te lopen om dit in het echt te zien.
En dan er bij te vermelden dat ze allemaal zelf minimaal 2 liter water moeten dragen en er geen schaduw is en geen geasfalteerde loop paden.

Aan de andere kant is de weg er naar toe niet alleen maar hetzelfde. Door een rivier bedding, over heuvels, over schuine hellingen, rotsen, mul zand, en het laatste stukje stijl omhoog. Onderweg nog kans op het spotten van slangen.

Jouw kinderen kunnen dit prima aan. Het is alleen de vraag of ze het willen en niet onderweg vervelend gaan doen. :thumbup: :lol:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk ingeloot wordt? 7 % of zo? En met een gezelschap van 5 of 6 nog minder.
Het kost je $ 5,- en pas als je ingeloot bent hoef je er daadwerkelijk over na te denken.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

kalaman schreef: Zie meer info op onze blog van 19 januari 2015 (de aerial video komt er vandaag op, aan de foto-update ben ik nog bezig).
Ik ben op je blog gaan lezen. Wow! Ik ben maar gestopt of ik sleur mijn gezin voortaan elk jaar mee naar de USA! Ze zeggen toch dat in de voorbereidingen van een reis de helft van het plezier zit. Dan moet onze reis wel fantastisch worden, want ik geniet volop van alles wat ik lees en zie.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vito schreef:Hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk ingeloot wordt? 7 % of zo? En met een gezelschap van 5 of 6 nog minder.
Het kost je $ 5,- en pas als je ingeloot bent hoef je er daadwerkelijk over na te denken.
Ik denk er liever vooraf over na. Als ik hoor dat we het beter niet zouden doen, hoef ik niet eens mee te doen met de loterij. Weer $ 5 gespaard :wink: . En als we beslissen om niet mee te doen, kunnen we al andere dingen plannen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

kalaman schreef:Zie meer info op onze blog van 19 januari 2015 (de aerial video komt er vandaag op, aan de foto-update ben ik nog bezig).
De video staat er inmiddels op, met ook de Coyote Buttes South.
Pipo Chris schreef:Jouw kinderen kunnen dit prima aan. Het is alleen de vraag of ze het willen en niet onderweg vervelend gaan doen. :thumbup: :lol:
Dat is eigenlijk de perfecte samenvatting :thumbup: .
Anneleen schreef:Weer $ 5 gespaard :wink: .
per persoon...
Anneleen schreef:En als we beslissen om niet mee te doen, kunnen we al andere dingen plannen.
Precies, want je kan eigenlijk maar 3 maand op voorhand definitief beginnen plannen...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

De loterij kost niet per persoon $ 5,-, Kalaman maar per inschrijving van je party. :wink:
Persoonlijk denk ik dan: als de kans zo klein is dat je wint en je wint wel, dan móet je gewoon gaan. Als je er dan toch bent, en hoe groot is de kans als je wel écht zou willen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vito schreef:De loterij kost niet per persoon $ 5,-, Kalaman maar per inschrijving van je party. :wink:
oeps...was "het" even kwijt :wink: . Ik verwarde met de CBS waar het wél 5$ pp is.
Vito schreef:Persoonlijk denk ik dan: als de kans zo klein is dat je wint en je wint wel, dan móet je gewoon gaan.
Tenslotte zijn er altijd 20 winnaars hé :wink:. Wij deden in 2013 2x mee en wonnen ook 2x (geen hoogseizoen). Zo zie je maar...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pipo Chris schreef:Ik zou de kinderen wat foto's laten zien van de Wave om te zien of zij het er voor over hebben om een ruim uur te lopen om dit in het echt te zien.
Het is toch wel iets meer dan een uur lopen volgens mij. Het is 3 mijl en deels loop je door zand. En in de hitte schiet het niet echt op (bij mij in elk geval niet).

Reizen jullie met een camper? Dan wordt het bereiken van de trailhead ook al een uitdaging.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:Het is toch wel iets meer dan een uur lopen volgens mij. Het is 3 mijl en deels loop je door zand.
In april 2013 nam ik om 10u35 een foto bij het verlaten van de Wire Pass TH en om 12u15 een eerste foto van de "ingang" naar The Wave, wat zo'n 1u45 is.
Onderweg hadden we toen toch heel wat gestopt voor foto's. Anderzijds hadden we toen totaal niet te maken met hitte.

In december zijn we niet rechtstreeks naar The Wave geweest én was het ook soms bijzonder glad op de slick rock, dit was dus geen maatstaf voor de tijdsduur van de hike.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Martin & Marianne schreef:
Pipo Chris schreef:Ik zou de kinderen wat foto's laten zien van de Wave om te zien of zij het er voor over hebben om een ruim uur te lopen om dit in het echt te zien.
Het is toch wel iets meer dan een uur lopen volgens mij. Het is 3 mijl en deels loop je door zand. En in de hitte schiet het niet echt op (bij mij in elk geval niet).

Reizen jullie met een camper? Dan wordt het bereiken van de trailhead ook al een uitdaging.

Marianne
Ja, wij reizen met een camper. Geraak je er niet met een camper? Is er dan een andere optie zoals een bus of een auto huren of met een organisatie daar geraken?
Blijkbaar is het er 35-40 °C in augustus, inderdaad wel erg warm. Als - en ik besef dat de kans klein is dat we een permit bemachtigen voor het hele gezin (de oudste dochter heeft intussen foto's gezien en wil wel mee) - we kunnen gaan, zouden we zo vroeg mogelijk vertrekken.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dit is, op 1 april 2013, de House Rock Valley Road (vanaf 1 minuut) die je 17km moet rijden naar de Wire Pass Trailhead, waar de hike start. Oordeel dus zelf of je dit met een camper wilt doen (is ook niet toegelaten door de verhuurmaatschappijen, dus op eigen risico). Een auto huren kan je eventueel, aan een stevige prijs, in Kanab. Je kan ook beroep doen op een shuttledienst aan een nog véél steviger prijs (zeker voor 5 personen)...

[youtube]pOYMj-lpKD0[/youtube]

En zo lag die er bij op 18 december 2013 :wink: .

[youtube]urAo84aroag[/youtube]

Zie onze desbetreffende blogs voor meer uitleg.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

kalaman schreef:Oordeel dus zelf of je dit met een camper wilt doen (is ook niet toegelaten door de verhuurmaatschappijen, dus op eigen risico). Een auto huren kan je eventueel, aan een stevige prijs, in Kanab. Je kan ook beroep doen op een shuttledienst aan een nog véél steviger prijs (zeker voor 5 personen)...
Nee, als ik dit zie, wil ik dat niet doen met de camper. En al zeker niet als het niet mag van de verhuurmaatschappij.
twentefan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door twentefan »

Het stuk wandelen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. We zijn onderweg 1 keer gestopt op 1 van de weinige plekken met schaduw. Zeker mijn dochter is totaal a-sportief maar heeft het probleemloos gelopen.
Let wel: WIj waren er in mei. Toen werd al aangegeven dat je een gallon water per persooon moest meenemen. Uiteindelijk hebben wij een liter p.p verbruikt, maar bij de auto wel wat dorstlessers gepakt.
Met een SUV was het pad prima te doen en er stond ook een camper toen wij daar aankwamen. Ik zou zelf wat minder enthousiast zijn om de weg met een camper te rijden.
Het is er echter zo mooi.....
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Volgend jaar april zou ik toch ook graag proberen hier terecht te kunnen komen... Dus a.s. december alvast maar onze data opgeven in de lottery.
Onze dochter is dan 8 jaar, maar ze heeft veel ervaring met lopen / klimmen in o.a. Oostenrijk/ Madeira en ook Canada en de USA, dat zal dus wel goedkomen denk ik.
Is het nog steeds zo, dat je de route kunt volgen volgens de beschrijving op papier, krijg je die nog steeds mee met de permits? Dat is nl. het enige dat ik zelf ietwat spannend vind.... Is de route goed te vinden, ook als je terug moet lopen?
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Die route die je mee krijgt is ook op internet te vinden. Ik kan je hem wel mailen als je wil en als ik hem ergens heb.
De route is niet moeilijk te volgen. Ik ben er twee keer geweest en beide keren zonder die route op papier. Ik had hem wel bekeken maar vergat hem mee te nemen, dus wist het wel ongeveer. De eerste keer iets wat ruimer gelopen dan de tweede keer. Er is zelfs op youtube een filmpje te vinden waar de hele wandeling op staat.

Maak je daar niet druk om. Zorg gewoon dat als het erg warm is dat je echt meer dan 1 liter water mee neemt. Ze zeggen een gallon en dat is niks overdreven. Die ga je makkelijk op krijgen. Leg evt een tweede fles in de vriezer een dag van te voren zodat deze langer koud blijft zolang je eerste fles nog niet op is.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Via onze indexpagina kan je 2 verslagen lezen van onze bezoeken aan de Coyote Buttes North (december en APRIL). Daarin ook een link naar een gpx-file die onze volledige dag weergeeft. Er is daar immers nog zo veel meerte zien dan "enkel" The Wave.
Over die route zou ik mij niet al te veel zorgen maken, het weer daarentegen is een groter isue. Toen wij er in april waren, werden we zowat gezandstraald door een stormwind in combinatie met rondvliegend zand. Het voorjaar is niet voor niets "windy season" in het ZW.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route is met de beschrijving goed te vinden, maar ik zou er toch niet al te licht over denken. Er is iemand van het forum geweest die op de terugweg verdwaalde.
In het verleden was er enkel een routebeschrijving voor de heenweg, maar tegenwoordig hebben ze ook de terugweg beschreven. Op www.ontdek-amerika.nl staat een pdf van de heenweg. Je krijgt de routebeschrijving toegestuurd als je een permit weet te bemachtigen.

Marianne
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

De terug weg is inderdaad een dingetje.

Ook al is het in principe dezelfde weg terug. Je hebt een ander aanzicht van je omgeving. Wij keken regelmatig een keer achterom om te zien hoe het eruit ziet en waar we vandaan kwamen.
Evt kun je ook foto's maken van je zicht naar achteren. Dan kun je die altijd terug kijken op de terug weg. En zet je iemand op de foto die een wijzende houding aan neemt en je de foto zo maakt dat deze vinger precies wijst naar de plek waar je heen moet lopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer